0

مقایسه ایسام و اسنپ شاپ

ایسام و اسنپ شاپ

امروزه در جوامع شرایطی به‌وجود آمده است که تمامی کارها به‌شکل آنلاین انجام می‌شود. از‌ طرفی ترافیک‌ شهری زیاد در شهرهای بزرگ و از‌ سویی دیگر پاندمی کرونا در سال‌های اخیر سبب شده است تا مردم به خرید ‌آنلاین روی بیاورند. البته این موضوع را نیز باید در‌نظر داشت که خرید ‌آنلاین به‌دلیل سادگی و سهل‌الوصول بودن آن طرفداران بیشتری نسبت به خرید‌ حضوری دارد.

قطعا برای هر یک از ما پیش آمده است که به‌صورت ضروری و فوری نیاز داشته باشیم تا یک کالای به‌خصوص را آنی دریافت کنیم؛ اما برای این کار زمان کافی نیز نداشته باشیم. در واقع زمانی برای بیرون رفتن و گشت‌و‌گذار و یافتن کالای مورد نظر در دسترس نباشد. در چنین شرایطی قطعا خرید‌ آنلاین یک گزینه عالی و مناسب برای ما خواهد بود.

در سالیان اخیر فروشگاه‌های زیادی ایجاد شده‌اند که به تأمین نیازهای مردم در زمینه خرید آنلاین می‌پردازند. در واقع این فروشگاه‌ها صرفا بر روی فروش آنلاین تمرکز دارند. از حق نباید بگذریم که پیشروترین نوع خرید آنلاین، خرید محصولات روزمره مانند وسایل بهداشتی، خوراکی و پوشاک و… می‌باشد. شاید کم پیش بیاید که مبلمان را کسی به‌صورت آنلاین تهیه کند؛ اما باقی موارد کوچک و ضروری را می‌توان خیلی ساده به‌صورت آنلاین تهیه کرد.

امروز ما قصد داریم 2 تا از فروشگاه‌های آنلاین که بسیار در میان مردم محبوب می‌باشند، را با یکدیگر مقایسه کنیم. این مقایسه از نظر پشتیبانی، نحوه ارسال و… می‌باشد. این روش به شما کمک می‌کند تا بتوانید نقاط ضعف و نقاط قوت هر مجموعه را بشناسید و هنگام خرید از هر یک تصمیم بهتری بگیرید. با ما همراه باشید تا شما هم بهتر دو فروشگاه بزرگ ایسام و اسنپ شاپ را بشناسید.

اسنپ شاپ

اسنپ شاپ همان‌طور که از نام آن مشخص است، زیر‌مجموعه شرکت بزرگ اسنپ می‌باشد. در اسنپ شاپ شما می‌توانید انواع کالای دیجیتال، پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و… را بیابید. اسنپ شاپ دسترسی به فروشگاه‌های برتر سطح کشور را برای شما امکان‌پذیر نموده است. در واقع شما بدون این که نیاز باشد تا از فروشگاهی به فروشگاه دیگر سرکشی کنید، به انواعی از کالاها با تنوع بسیار بالا و گسترده دسترسی خواهید داشت. از این رو این موضوع به‌نوبه خود یک حسن بسیار بزرگ برای اسنپ شاپ به‌حساب می‌آید. ارائه تخفیف‌های هیجان‌انگیز نیز یکی‌دیگر از ویژگی‌های عالی اسنپ شاپ است.

اسنپ شاپ

ایسام

ایسام یک فروشگاه اینترنتی بسیار‌گسترده و عالی است و به‌اصطلاح در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یافت می‌شود. شما می‌توانید در فروشگاه ایسام کالاهایی نظیر انواع زیورآلات و طلا، انواع کالای دیجیتال، لوازم ورزشی، پوشاک، لوازم برقی، لوازم‌خانه و آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، تمبر، سکه‌های قدیمی و… را بیابید. در‌واقع ایسام یک فضای خرید و فروش بسیار گسترده است.

شاید برای این که بتوانید بهتر فروشگاه اینترنتی ایسام را بشناسید باید بگوییم که ایسام در حقیقت یک پلتفرم آنلاین برای خرید، فروش و مزایده است. در سایت ایسام می‌توانید هم فروشنده باشید و هم خریدار. این موضوع به این معناست که هر کالایی را که بخواهید، می‌توانید از هر نقطه از کشور بخرید و یا هر کالایی را به هر نقطه از کشور بفرستید یا بفروشید. در مجموع باید بدانید که سایت ایسام از وبسایت ebay الگوبرداری شده و تمام ویژگی‌های ebay را بر‌اساس نیاز کاربران ایرانی شناسایی کرده و گرد هم آورده است. ایسام از بهمن ۱۳۹۰ تا‌کنون مشغول به‌ کار است و در حال حاضر به بیش از ۳ میلیون کاربر ایرانی خدمات ارائه می‌دهد.

ایسام

خریداران در ایسام می‌توانند هر کالایی که نیاز دارند را جست‌وجو کرده و آن را با بهترین‌ قیمت و کیفیت پیدا کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را به‌صورت نو، دست‌ دوم و یا معیوب پیدا کنند. ایسام با بیش از نیم‌ میلیون کالای موجود در انواع دسته بندی‌ها، بهترین جا برای پیدا کردن کالاهای خاص و کمیاب است.

این سایت به‌تمامی دارندگان کسب‌وکارهای کوچک این امکان را می‌دهد که فروشگاه اختصاصی خود را در ایسام ثبت کنند و بدون نیاز به پرداخت هزینه برای ساخت و نگهداری وبسایت از مزایای داشتن فروشگاه آنلاین و تبلیغات در پلتفرم‌های پربازدید بهره‌مند شوند. فروشندگان همچنین می‌توانند کالاهای نو یا دست‌دوم خود را به‌صورت مزایده هم ثبت کنند و کالاهایشان را به بالاترین قیمت پیشنهادی خریداران بفروشند.

مزایده در واقع ابزاری جالب و سرگرم‌کننده برای خریدار و فروشنده است. مزایدات ایسام اغلب با قیمت پایه ۲۰۰۰‌ تومان ثبت می‌شوند و شرکت‌کنندگان در مزایده می‌توانند قیمت‌های پیشنهادی خود را به‌صورت ثبت اتوماتیک وارد کنند. سیستم ایسام به‌صورت خودکار به جای آن‌ها در مزایده شرکت می‌کند تا به قیمت پیشنهاددهنده برسد و در نهایت برنده مزایده اعلام می‌شود.

در مزایدات ایسام کاربران معمولا کالای خود را به قیمتی بالاتر از آنچه تصور می‌کنند می‌فروشند و خریداران کالا را با قیمت‌های پایین‌تر از تصور خود می‌خرند. این ویژگی نیز به‌نوبه خود منحصر به‌فرد و جالب توجه است.

پشتیبانی

قاعدتا پشتیبانی یک سایت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود. اسنپ شاپ و ایسام هر دو در‌ زمینه پشتیبانی بسیار‌ خوب عمل کرده‌اند. شما در‌ صورت خرید از اسنپ شاپ می‌توانید از پشتیبانی 24‌ ساعته این مجموعه در 7‌ روز هفته استفاده نمایید. در‌واقع این سبک از پشتیبانی بهترین سبک موجود می‌باشد. هر زمان که اراده کنید، پشتیبان اسنپ شاپ در خدمت شما خواهد بود. پشتیبانی اسنپ شاپ به دو صورت آنلاین و تلفنی انجام می‌شود. از هر دو شیوه می‌توانید استفاده کنید و نیاز خود را برآورده نمایید.

در ارتباط با پشتیبانی ایسام باید بگوییم که شاید ایسام مانند اسنپ شاپ پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته نداشته باشد اما با خط تلفن ویژه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 17 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 9 الی 13، پاسخگوی مشتریان و کاربران خواهد بود. اما ویژگی مهمی که ایسام دارد ضمانت بازگشت وجه است. همین ویژگی سبب می‌شود تا پشتیبانی تلفنی با بازه زمانی کوتاه چندان مورد توجه قرار نگیرد. در‌واقع شما در لحظه خرید پول را به‌ حساب ایسام واریز می‌کنید نه فروشنده کالا؛ سپس فروشندگان ایسام کالا را برای شما ارسال می‌کنند، اگر رضایت داشتید وجه برای فروشنده واریز می‌شود.

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که می‌توانید به‌صورت آنلاین کالای خریداری‌شده را در ایسام پیگیری نمایید؛ از این رو بسیار کار شما راحت خواهد بود.

دسته‌بندی کالاها

در این مقایسه برنده اصلی %100 ایسام خواهد بود؛ زیرا اسنپ شاپ یک‌سری دسته‌بندی ویژه اما نسبتا محدود برای محصولات خود در نظر گرفته است. این دسته‌بندی شامل محصولاتی نظیر پوشاک، کالای دیجیتال، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم حیوانات خانگی، لوازم خانگی و… است. اما در ایسام همه چیز یافت می‌شود. حتی شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را به‌صورت دست‌دوم یا فرسوده نیز خریداری نمایید. در واقع ایسام بدون واسطه همه‌ انواع کالا را در دسته‌بندی کالاهای خود قرار داده است. از این رو ایسام در بخش دسته‌بندی کالاها بسیار‌ بهتر عمل کرده است. درواقع دسته‌بندی کالاها در ایسام بسیار بیشتر و متنوع‌تر از اسنپ شاپ و دقت در دسته‌بندی کالاها نیز بسیار بالاتر است.

ایسام

تنوع کالاها

همان‌طور که در ارتباط با مورد قبلی خدمت شما عرض کردیم، ایسام در‌ بخش دسته‌بندی کالاها بسیار قوی عمل کرده است. این فروشگاه دارای تنوع بسیار‌ زیادی در کالاهای ارائه‌شده است و در‌واقع طوری است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در ایسام یافت می‌شود. اسنپ شاپ نیز تنوع مناسبی در ارتباط با برند کالاهای ارائه‌شده دارد؛ اما به‌اندازه ایسام در امر تنوع کالاها قوی نیست.

کیفیت کالاها

شاید بتوان ادعا کرد که در مورد این ویژگی هر دو سایت ایسام و اسنپ شاپ مانند هم عمل کرده‌اند. در‌واقع هر دو مجموعه سعی می‌کنند کالاهای باکیفیت را از فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور تامین کرده و به کاربران خود عرضه نمایند. اما بهتر است این موضوع را در‌نظر داشته باشید که چون ایسام کالای دسته‌دوم نیز عرضه می‌کند شاید در مجموع کیفیت کالاهایش نسبت به اسنپ شاپ کمی متفاوت باشد. کلیه محصولات موجود در اسنپ شاپ با گارانتی اصلی و معتبر برای مشتریان عرضه می‌شوند. از این رو اسنپ شاپ کیفیت کالاها را تضمین می‌کند؛ اما چنین شرایطی در ایسام وجود ندارد.

ضمن این که در ایسام بسیاری از فروشندگان مردمان عادی هستند و لزوما فروشگاه ندارند؛ از این رو ممکن است چنین کالاهایی از کیفیت لازم برخوردار نباشد. اما باز هم بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که ایسام ضمانت بازگشت وجه مورد نظر را برای مشتری درنظر گرفته و همین امر سبب می‌شود تا حدودی بتوان از این ویژگی‌ها صرف نظر نمود.

شهرهای تحت پوشش

تکلیف فروشگاه اینترنتی ایسام که مشخص است؛ ایسام یک‌واسطه برای کل کشور ایران است و شما از سراسر ایران می‌توانید محصول خود را در این پلتفرم بخرید یا بفروشید. اما در‌ رابطه با اسنپ شاپ باید بگوییم که در‌ حال حاضر اسنپ شاپ فقط در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و مشهد فعالیت دارد. اما به‌زودی در شهرهای دیگر نیز فعالیت خود را آغاز خواهد نمود. از این رو می‌توان گفت از نظر شهرهای تحت پوشش ایسام بسیار در دسترس‌تر می‌باشد.

نحوه ارسال

اسنپ شاپ خیلی خوب در این زمینه عمل کرده است. شما پس از خرید از اسنپ شاپ، در صورت انتخاب گزینه ارسال فوری می‌توانید کالای مورد نظر خود را زیر 2 ساعت دریافت کنید. چنین ویژگی را در کمتر فروشگاه آنلاینی خواهید یافت؛ بنابراین می‌توان گفت که نحوه ارسال اسنپ شاپ بسیار ایده‌آل است.

اما در ایسام ماجرا به این شکل پیش نمی‌رود. شما زمانی که کالایی را از طریق ایسام خریداری می‌کنید، حداقل 3‌ روز تا 1 هفته زمان می‌برد تا به دست شما برسد. زیرا اکثر کالاها با پست ارسال می‌شوند. از سویی دیگر ممکن است شهر فروشنده و خریدار از یکدیگر دور باشد پس بیشتری برای رسیدن کالا به‌ دست مشتری نیاز است. بنابراین ایسام نسبت به شرایط سایت خود بسیار خوب کالا را تحویل می‌دهد اما در مقایسه با اسنپ شاپ قطعا ضعیف‌تر خواهد بود.

محیط کاربری نرم‌افزار و سایت

شاید بتوان گفت که عمل هر دو مجموعه در این زمینه قابل قبول است. هم ایسام و هم اسنپ شاپ محیط کاربری ساده‌ای را درنظر گرفته‌اند تا بتوان بهتر محصولات را مشاهده نمود. البته که هر کدام با ارائه انواع تخفیف کمی این محیط کاربری را هیجان‌انگیز و جذاب‌تر نموده‌اند.

در واقع هر شخصی با هر سطحی از سواد کامپیوتری، می‌تواند از ایسام و اسنپ شاپ خرید کند. حتی در زمینه استفاده از کد تخفیف ایسام و کد تخفیف اسنپ شاپ نیز کادری مشخص در زمان پرداخت وجود دارد و اصلا نیاز به کارهای پیچیده برای استفاده از انواع کد‌ تخفیف نیست. بنابراین کاربر به راحتی پروسه انتخاب کالا، اضافه کردن به سبد خرید، بررسی فاکتور،‌دریافت تخفیف با اعمال کردن کد، پرداخت هزینه و… را برای ثبت سفارش خود انجام خواهد داد.

اپلیکیشن اسنپ شاپ

آمار و ارقام نصب اپلیکیشن و دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی

وقتی سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید خواهید دید که دنبال کنندگان صفحات ایسام بسیار بیشتر از اسنپ شاپ هستند. البته که ایسام قدیمی‌تر از فروشگاه اسنپ شاپ است و از این رو چنین شرایطی بسیار عادی و طبیعی می‌باشد. حال اگر به آمار خریداران و نصب اپلیکیشن نیز نگاهی بیندازید قطعا خواهید دید که باز هم آمار ایسام بالاتر است. چنین امری نیز با قدیمی‌تر بودن ایسام و تنوع کالاهای آن منطقی است.

نظر مخاطبان

ایسام و اسنپ شاپ، هر دو مخاطبان خاص خود را دارند. زمانی که نظرات ایشان را در هر یک از این مجموعه‌ها بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که هر کدام در جلب رضایت کاربران خود بسیار‌ خوب عمل کرده‌اند. از این رو شاید بتوان گفت که کاربران هر دو مجموعه از کیفیت خدمات و عملکرد هر آن‌ها راضی هستند.

در مجموع ایسام و اسنپ شاپ در‌حال حاضر دو فروشگاه بزرگ آنلاین در ایران هستند که فعالیت بسیار گسترده‌ای دارند. پس می‌توان بنابر شرایط به هر کدام اعتماد کرد و مایحتاج خود را از آن‌ها تهیه نمود. تنها کافیست کمی زمان بگذارید تا بتوانید بر حسب شرایط خود و کالاهای موجود در هر یک از این مجموعه‌ها یکی را برای خرید انتخاب نمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *