معرفی سوپر اپلیکیشن اسنپ
امروزه با گسترش کاربرد اینترنت در سراسر جهان و افزایش تقاضای مردم برای استفاده بیشتر از پتانسیلهای اینترنت، کارهایی نظیر خریدهای اینترنتی (خرید لباس، خرید غذا، سوپرمارکت و…)، درخواست آنلاین ماشین و… از طریق اپلیکیشنها و سایتهای متنوعی که برای رفاه حال مردم طراحی و راهاندازی شدهاند، انجام میگیرد. یکی از این اپلیکیشنها که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است، پلتفرم اسنپ میباشد.
اسنپ در سال 1392 فعالیت خود را در حوزه درخواست آنلاین وسایل نقلیه آغاز کرد و روزبهروز به امکانات و خدمات خود افزود. این امکانات در اوایل شامل اضافه کردن وسایل نقلیه مختلف مثل موتور، وانت و… بود که باعث بالا رفتن محبوبیت و استفاده بیشتر مردم از این برنامه شد. از ابتدا نیز با توجه به مناسب بودن فضای اینترنت برای خدماترسانی، گستردگی خدمات و دلایلی مثل در دسترس بودن همیشگی اسنپ، راحتی فضای برنامه و… در حال توسعه بودن اسنپ مشخص بود. از زمان شروع به فعالیت این اپلیکیشن، افزودن آیتمها و امکانات مختلف در دستور کار این برنامه بود که در حال حاضر شاهد تنوع خدمترسانی در آن هستیم.
امروزه اسنپ با بیش از حدود 20 میلیون کاربر و 1000 پرسنل توانسته در 200 شهر کوچک و بزرگ به یکی از پرکاربردترین اپلیکیشنها تبدیل شود. به دلیل استقبال بالای مردم از این برنامه، اسنپ از سال 1396 با شرکت زودفود همکاری خود را آغاز کرد و از آن سال تیم اسنپ فود به وجود آمد. در ادامه این مقاله از سایت موپُن به معرفی معروفترین و پرفروشترین رستورانهای تهران در اسنپ فود و بررسی عوامل مؤثر در افزایش فروش رستورانها در اسنپ فود میپردازیم.
تاریخچه اسنپ فود
همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، اسنپ فود از سال 1396 با همکاری دو شرکت اسنپ و زودفود تأسیس شد. در واقع اسنپ از پتانسیل و ظرفیت تیم خود در ارسال سریع و به موقع غذا کمک گرفت. همچنین شرکت زودفود نیز فعالیت خود را از سال 1388 در زمینه فروش و سفارش آنلاین غذا آغاز کرده بود. بعد از گذشت مدتی کوتاه مشخص شد این همکاری از لحاظ بازخورد و استقبال مشتریان بسیار موفق واقع شده و با توجه به آمار، روزبهروز تعداد کسانی که این برنامه را دانلود و استفاده کردند، بیشتر شد.
شما به راحتی میتوانید با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود، از نزدیکترین رستورانها، کافهها، میوهفروشیها و… محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. تیم اسنپ فود در کوتاهترین زمان ممکن و با بهترین بستهبندی، سفارش شما را ارسال میکند. هم اکنون اسنپ فود در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ کشور فعالیت میکند.
اسنپ فود نیز مانند سایر اپلیکیشنهایی که در حوزه فروش آنلاین فعالیت دارند، خدماتی را برای افزایش مشتری در نتیجه افزایش فروش خود ارائه داده است که شامل:
- پشتیبانی اسنپ فود
- ارسال به موقع سفارشات
- دستهبندی محصولات برای دسترسی راحتتر کاربران
- ارائه کد تخفیف اسنپ فود
در ادامه این مقاله میخواهیم به معرفی محبوبترین رستورانهای تهران از نگاه کاربران اسنپ فود بپردازیم.
عوامل افزایش فروش رستورانها در اسنپ فود
افزایش تعداد مشتریها، بالا رفتن میزان فروش، رسیدن به درآمد مطلوب و تبدیل شدن به یکی از پرفروشترین رستورانها در اسنپ فود، دغدغه تمام رستورانهایی است که با اسنپ فود قرارداد دارند. برای افزایش فروش و جذب مشتری علاوه بر کیفیت و تازه بودن مواد غذایی که تأثیر مستقیم و صددرصدی بر جلب رضایت مشتریان دارد، موارد دیگری نیز به جلب رضایت مشتری کمک میکند. رضایت مشتریان علاوه بر اینکه باعث خرید مجدد آنها میشود، احتمال معرفی به سایرین را نیز به طور چشمگیری بالا میبرد. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره میکنیم.
1) ارائه یک پروفایل کامل در اسنپ فود
پروفایل رستوران شما تنها جایی است که مشتریان آنلاین با آن مواجه و با رستوران شما آشنا میشوند. پروفایل یک مجموعه یا رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا باعث اعتماد مشتری و خرید میشود. یک پروفایل کامل و جامع شامل عکس محصولات، لوگو، آدرس، ساعت کاری و… است.
2) مشتریمداری
گفتوگو خوب و سازنده با مشتریان باعث جلب رضایت آنان شده و تأثیر مثبتی در کسبوکار و فروش بیشتر رستوران شما خواهد داشت. یکی از راههای ارتباط با مشتریان از طریق کامنتهای موجود در قسمت پروفایل رستوران شماست. شما از طریق جواب دادن مستمر به کامنتها و انتقادات میتوانید با نیاز مشتریان خود آشنا شوید، مشکلات مجموعه خود را بهتر شناسایی کنید و در جهت رفع این مشکلات و تأمین نیازهای مشتریان خود گام بردارید.
3) جلب رضایت مشتری
قطعاً افزایش تعداد مشتریان و جلب رضایت آنان خواسته هر رستورانی است که با اسنپ فود همکاری میکند. روشهای متنوعی برای کسب رضایت مشتریان و افزایش سود وجود دارد مثل کاهش زمان ارسال سفارش، کیفیت بالا و مناسب غذا، تیم پشتیبانی مناسب و… .
علاوه بر نارضایتی مشتری، موارد منفی ثبت شده در کامنتهای شما روی امتیازی که تیم اسنپ فود به رستوران شما میدهد نیز تأثیر میگذارد. برای مثال ارسال غذا بعد از ساعتی که اعلام کردید باعث گرفتن 20 امتیاز منفی از اسنپ فود و در نتیجه افت جایگاه شما در میان رستورانهای دیگر میشود. پس به جلب رضایت مشتری و اصلاح ایرادات رستوران خود بسیار اهمیت دهید تا بتوانید در لیست پرفروشترین و بهترین رستورانهای اسنپ فود قرار بگیرید.
4) ارائه تخفیفهای متنوع
تیم اسنپ فود برای کمک به فروش بیشتر رستورانها راههایی مثل انواع تخفیف، کوپنها، فودپارتی و… را به صاحبان مشاغل پیشنهاد میدهد تا صاحبان مشاغل بتوانند فروش خود را افزایش دهند. علاوه بر این به صورت خودجوش هم میتوانید روی غذاها و محصولات خود تخفیفهایی را اعمال کنید.
5) جایزه خرید مجدد
تخفیف همیشه یکی از بهترین روشها برای فروش بیشتر بوده و هر چه خلاقانهتر باشد، مشتریان بیشتری را جذب میکند. هماکنون در اسنپ فود قابلیتی به نام جایزه خرید مجدد فعال است که صاحبان رستورانها میتوانند با انتخاب این گزینه، میزان فروش خود را بالا ببرند. در این روش بعد از ثبت و پرداخت هزینه کل سفارش، رستوران مقداری از مبلغ خرید را به عنوان جایزه خرید بعدی به شما برمیگرداند. این پول در کیف پول ویژه همان فروشگاه ذخیره میشود و برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود. در سفارشهای بعدی شما از همان رستوران، از مبلغ کل سبد خرید، جایزه خرید مجدد کسر میشود. این جایزه تاریخ انقضا ندارد و مشتریان هر زمان که بخواهند میتوانند از این مبلغ استفاده کنند.
این جایزه هم میتواند یک مبلغ ثابت باشد و هم میتواند درصدی باشد، یعنی درصدی از مبلغ سبد خرید فعلی شما در کیف پول ذخیره شود تا در سفارشهای بعدی از همان فروشگاه بتوانید از آن استفاده کنید. این کار فواید زیادی مثل: جذب سریع و حداکثری مشتری، تبدیل کردن مشتریان عادی به مشتریان دائمی رستوران، کاهش هزینههای تبلیغات، ترغیب مشتریان جدید به خرید از شما و… دارد. نکته قابل توجه اینجاست که با فعال کردن این گزینه، مجموعه شما با نشان مخصوصی در کنار پروفایل به کاربران نشان داده میشود و این موضوع باعث افزایش بازدید از رستوران شما است.
6) تبلیغات
تبلیغات همیشه راهی مؤثر در جذب مشتری و افزایش فروش بوده است. اسنپ فود نیز برای بهتر دیده شدن رستوران و افزایش درآمد شما سرویس تبلیغاتی کلیکی را به خدمات خود اضافه کرده و شما با انتخاب این گزینه میتوانید باعث افزایش میزان بازدید از رستوران خود در اسنپ فود شوید. در این مدل تبلیغ شما فقط در ازای تعداد کلیکی که مشتریان بر روی تبلیغ شما کردهاند، پول پرداخت میکنید. این تبلیغات به صورت کمپینی برگزار میشود و شما پس از اتمام کمپین میتوانید گزارشی دقیق از تعداد کلیکها، بودجه مصرف شده برای این کمپین، میزان سفارشهای ثبت شده از این کمپین و اطلاعاتی از این قبیل را به صورت دقیق از تیم اسنپ فود دریافت کنید و طبق آن هزینه تبلیغات را پرداخت کنید.
7) پیوستن به مزههای خاص
مزههای خاص نام عنوان جدیدی از دستهبندی اسنپ فود است که رستوران شما در صورت واجد شرایط بودن میتواند در این دسته قرار بگیرند. این فرصت باعث متمایز شدن جایگاه رستوران شما از سایر مجموعهها، جذب مشتریان جدید، افزایش میزان بازدید از پروفایل مجموعه و در نتیجه افزایش فروش میشود.
رستورانهایی که میتوانند در این لیست قرار بگیرند باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند:
- غذاهای دریایی: انواعی از ماهی، میگو و جانوران دریایی دیگر که مصرف و ارائه آن در منوی رستورانهای دیگر رایج نیست و یا طبخ ویژه و خاصی دارند.
- غذاهای سنتی: غذاهای محلی شهرهای مختلف در این دستهبندی قرار میگیرند. البته غذاهایی نظیر آبگوشت، انواع آش (آشهای مرسوم مثل آش شلهقلمکار، آش رشته و… که رایج هستند در این دسته قرار نمیگیرند; اما اگر آش محلی و خاصی باشد میتواند در مزههای خاص باشد) به دلیل متداول بودن نمیتوانند در این لیست قرار بگیرند.
- غذاهای فرنگی: غذاهای مخصوص کشورهای دیگر در این لیست قرار میگیرند. البته غذاهایی نظیر انواع پاستا، انواع پیتزا، کباب ترکی و سایر غذاهای فرنگی که طبخ آنان رایج است در این دستهبندی قرار نمیگیرند.
- امتیاز مجموعه باید حتماً بالای 3.8 از 5 باشد تا رستوران بتواند به مزههای خاص بپیوندد.
- محدوده سرویسدهی این رستورانها باید حداقل دو برابر رستورانهای عادی باشد. البته به مدت زمان ارسال سفارش نیز باید دقت شود یعنی تعداد پیکهای بیشتری را باید به کار بگیرند تا مشتری مدت زمان زیادی منتظر سفارش خود نباشد.
- تمامی محصولات موجود در منوی این رستورانها باید از عکس باکیفیت و توضیحات کامل و جامع برخوردار باشند تا مشتریان بتوانند به راحتی سفارش خود را انتخاب کنند.
در آخر با خواندن کامنتها و نظرات مشتریان میتوان به چند نکته اساسی رسید. این که بیشترین نقدهای ذکر شده در کامنتهای مردم مربوط به دمای غذای ارسال شده و شکایت از سرد شدن غذاها میباشد. همچنین تفاوت ظاهر و حجم غذای ارسالی به نسبت تصویری که در منو از آن استفاده شده، زمان ارسال سفارش، کیفیت مواد اولیه استفاده شده، نسبت کیفیت و قیمت غذا نیز مواردی هستند که در کامنتها بسیاری از مردم از آن شکایت کردهاند.
5 رستوران برتر تهران در اسنپ فود
با توجه به راه کارهایی که پیشتر به آن اشاره کردیم، که باعث افزایش فروش رستورانها و قرار گرفتن آنها در دسته رستورانهای برتر اسنپ فود میشود، در ادامه این مقاله به معرفی رستورانهای برتر نقاط مختلف تهران میپردازیم. شما نیز با مراجعه به اسنپ فود و انتخاب گزینه رستوران از دستهبندیهای آن میتوانید در قسمت فیلترها گزینه بالاترین امتیاز را انتخاب کنید. به این ترتیب لیست برترین رستورانهای اطراف به شما نشان داده میشود و میتوانید با خواندن نظرات و پیشنهادات مشتریان انتخابی دقیق داشته باشید.
رستوران پرو کالری
با توجه به امتیازهایی که به رستورانهای غرب تهران تعلق گرفته است، رستوران “پرو کالری” در محدوده سعادتآباد از امتیاز 4.6 از 5 برخوردار است که به نسبت سایر رستورانهای این منطقه بالاترین امتیاز را دارد. پروفایل و لوگوی این رستوران تکمیل است. همچنین در منوی این مجموعه از عکسهای باکیفیت و مناسبی استفاده شده است که باعث ترغیب مشتری به سفارش غذا از این رستوران میشود.
این رستوران برای دسترسی راحتتر مشتریان، غذاهای موجود در منوی خود را در 10 دستهبندی شامل غذای اصلی، میکس رایس، برنج رژیمی، ساندویچ، سالاد و… قرار داده است. همچنین دستهبندی دیگری تحت عنوان پرطرفدارها و تخفیفدارها نیز دارد که شما میتوانید محبوبترین و بهترین غذاهای این رستوران را از نظر مردم انتخاب کنید. ویژگی بارز این رستوران، منوی رژیمی آن میباشد. این موضوع برای افرادی که رژیم غذایی دارند و میزان کالری موجود در غذا برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است، یک امتیاز مثبت میباشد. این رستوران در منوی خود قسمتی به نام “دسر” نیز دارد که در آن انواع کوکیها، کیک، تارت و… را شامل میشود. البته لازم به ذکر است که منوی غذایی این رستوران نسبت به منوی آبمیوه و دسر آن بسیار قویتر و متنوعتر است؛ اما باز هم وجود این دو گزینه، هرچند با تنوع پایین، باعث افزایش رضایت مشتریان و فروش بیشتر میشود. ویژگی قابل توجه دیگر این رستوران وجود غذای سنتی و فستفود در کنار هم است.
با توجه به نظرات مردم، میتوان متوجه شد که قیمت منوی غذاهای این رستوران نسبت به سایر رستورانها کمی گرانتر است؛ اما با توجه به کیفیت بالای غذاهای آن، بیشتر مشتریان از آن راضی هستند. نظر بسیاری از خریداران برای این رستوران مثبت است و مشخصاً امتیازهای بالایی برای این رستوران ثبت شده است که در صدر رستورانهای این منطقه قرار میگیرد.
رستوران فارست
رستوران “فارست” در محدوده شرق تهران در دسته برترین رستورانهای اسنپ فود قرار گرفته است. این رستوران توانسته در زمینه غذاهای فستفودی با کسب امتیاز 4.6 از 5 صدرنشین رستورانهای شرق تهران باشد. این مجموعه از منویی با عکسهای خوب و باکیفیت و قیمت مناسب برخوردار است. یکی از عوامل مهم در جلب رضایت مشتری بعد از کیفیت مناسب غذا، قیمت مناسب و بهصرفه آن است. پروفایل این رستوران کامل و دقیق نوشته شده است و از لوگوی مخصوص این رستوران نیز استفاده شده است.
این رستوران غذاهای خود را در 10 دستهبندی ارائه کرده است تا مشتریان بتوانند راحتتر غذاهای مورد نظر خود را انتخاب کنند. این دستهبندیها شامل برگر، سوخاری، سالاد، سیبزمینی، پیتزای مستطیلی، استرامبولی و… میباشد. تمام غذاها با توضیحات کامل معرفی شدهاند. یعنی مواد غذایی مورد استفاده در هرکدام به طور دقیق و کامل نوشته شده است. برای مثال در دسته برگرها، غذایی به نام فارست برگر وجود دارد که به طور کامل توضیح داده که این غذا، یک همبرگر دستساز از گوشت گوساله به میزان 150 گرم میباشد. این توضیحات قطعاً در تصمیمگیری مشتریان مؤثر است و باعث میشود در انتخاب غذا راحتتر تصمیم بگیرند. در قسمت منوی پیتزا این رستوران شما میتوانید ابعاد (قطر) و تعداد نفرات (یک یا دونفره) را انتخاب کنید. با توجه به کیفیت غذاهای این رستوران و در مقایسه با سایر رستورانها با کیفیت مشابه یا کمتر، منوی این رستوران از قیمت مناسبی برخوردار میباشد.
رستوران شیلا
براساس امتیازدهی تیم اسنپ فود رستوران “شیلا” در شمال تهران توانسته با کسب امتیاز 4.7 از 5 در دسته برترین رستورانهای اسنپ فود قرار بگیرد. پروفایل این مجموعه کامل است و از لوگوی خاص رستوران نیز در آن استفاده شده که از عوامل مهم و تأثیرگذار در جلب رضایت مشتری و افزایش فروش یک مجموعه میباشد. در قسمت مشاهده نظرات، میبینیم که این مجموعه به تمام نظرات مشتریان پاسخ داده و تعامل با مشتری تأثیر بسزایی در جلب اعتماد آنان خواهد داشت. منوی رستوران شیلا از قیمت مناسبی برخوردار است و کیفیت غذاها نیز قابل قبول میباشد.
این رستوران نیز برای دسترسی راحتتر کاربران، منوی خود را طبق دستهبندیهای متنوع ارائه کرده است. این دستهبندیها شامل کمبو، پیتزای میکس، برگر، ساندویچ هاتداگ و… میباشد. همچنین این رستوران برای فروش بیشتر روی برخی از محصولات خود تخفیفهایی اعمال کرده که شما با مراجعه به قسمت تخفیفدارها میتوانید سریعتر به این غذاها دسترسی داشته باشید. علاوه بر این قسمتی تحت عنوان “پرطرفدارها” نیز در منوی این رستوران وجود دارد که پرفروشترین، بهترین و باکیفیتترین غذاها از نگاه مردم در این قسمت قرار دارند.
برای هر غذا در منوی رستوران زنجیرهای شیلا توضیحات کامل و جامعی نوشته شده که قطعاً مشتریان با خواندن این مطالب میتوانند با ترکیبات سازنده، میزان هر ماده و… آشنا شوند. با توجه به نظرات مردم درباره این رستوران و در مقایسه با قیمت منوی سایر رستورانها، این رستوران از قیمت مناسب و منصفانهای برخوردار است که باعث رضایت مشتریان و جذب مشتری بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر میشود. رستوران شیلا در نقاط مختلف ایران شعبه دارد و همین امر باعث اعتماد بیشتر مردم به این رستوران میشود و امتیاز گرفتن در فضای مجازی را هم راحتتر خواهد کرد.
اگر قصد خرید از سایت این رستوران را دارید میتوانید با مطالعه راهنمای استفاده از کد تخفیف شیلا و استفاده از کد تخفیف در ثبت سفارش خود، خرید ارزانتری از این رستوران داشته باشید.
رستوران باماهاس
رستوران “باماهاس” در محدوده مرکز شهر توانسته با کسب امتیاز 4.7 از 5 در دسته برترین رستورانهای اسنپ فود قرار بگیرد. این رستوران از آیتم تخفیفدارها برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کرده که این موضوع تأثیر بسزایی در افزایش میزان فروش داشته است. این رستوران پروفایل مناسبی دارد و از لوگوی مخصوص خود نیز استفاده کرده است. عکسهای موجود در منوی این رستوران از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و قطعاً در انتخاب دقیقتر به مشتریان کمک بسزایی میکند. در قسمت کامنتها، این مجموعه تلاش خود برای پاسخ دادن به تمام نظرات، انتقادات و پیشنهادات را انجام داده و ارتباط خوبی با مشتریان برقرار کرده است. غذاهای این رستوران در دستهبندی محدودی قرار گرفتهاند که این دستهبندی شامل ساندویچ، ساندویچ سرد، چاشنی و نوشیدنی میشود. این رستوران برای تمام ساندویچهای موجود در منوی خود دو سایز یکنفره و کوچک در نظر گرفته است. همچنین برای انتخاب راحتتر و دقیقتر مشتریان برای هر غذا توضیحات کامل و جامعی نوشته شده است که مشتریان با خواندن این مطالب میتوانند غذای مورد پسند خود را پیدا کنند.
قیمت منوی این رستوران در مقایسه با سایر رستورانها کمی بالا میباشد؛ اما نظرات مشتریان درباره کیفیت غذا، مقدار غذا، تازه بودن مواد اولیه مصرفی در غذاها و… بسیار مثبت است و میزان کامنت منفی در بخش نظرات بسیار کم و محدود میباشد.
رستوران خودمونی
رستوران سنتی “خودمونی” واقع در جنوب تهران با کسب امتیاز 4.4 از 5 توانسته به عنوان بهترین رستوران سنتی تهران در لیست برترین رستورانهای اسنپ فود قرار بگیرد. این رستوران برای جلب رضایت مشتریان و فروش بیشتر، قسمتهایی تحت عنوان کوپنها دارد که یکی از راههای پرفروشتر شدن در اسنپ فود میباشد. این مجموعه از پروفایل خوبی برخوردار است و لوگوی مخصوص به رستوران را نیز در پروفایل خود قرار داده که باعث اعتماد بیشتر مشتریان میشود. در قسمت کامنتها نیز این رستوران به اکثر نظرات به بهترین شکل پاسخ داده و ارتباط خوبی با مشتریان برقرار کرده است. همچنین هر آیتم دارای عکسهای خوب، باکیفیت و واقعی میباشد.
این رستوران برای رفاه حال مشتریان غذاهای موجود در منوی خود را در قالب 4 دستهبندی قرار داده است. این دستهبندیها شامل غذای ایرانی، خورشت (قیمه، قورمه)، سالاد، پیشغذا و نوشیدنی میباشد. همچنین برای غذاهای موجود در منوی خود توضیحات کامل و جامعی نوشته و به مقدار گوشت، مرغ و برنج موجود در هر پرس غذا (برحسب گرم) هم اشاره کرده است. در کل با توجه به برنج، گوشت و مرغ مصرفی در این رستوران و کیفیت خوب غذاها میتوان گفت این رستوران از قیمت مناسبی برخوردار است.
جمعبندی
در بازار رقابتی امروز، افزایش فروش و رسیدن به درآمد مطلوب دغدغه تمام صاحبان مشاغل است. رستورانهای موجود در اپلیکیشن اسنپ فود نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تلاش خود را میکنند تا به یکی از پرفروشترین رستورانهای اسنپ فود تبدیل شوند. قطعاً مهمترین عامل در افزایش تعداد مشتری و جلب رضایت آنان، کیفیت مواد غذایی است که تأثیری مستقیم در رضایت مشتریان و فروش رستورانها خواهد داشت. اما علاوه بر کیفیت غذاهای ارائه شده موارد دیگری نیز به افزایش فروش رستورانها کمک میکند که در این مقاله از سایت موپُن به بررسی معیارهای پرفروشتر شدن رستورانها در اسنپ فود و معرفی 5 رستوران برتر اسنپ فود در تهران پرداختیم.
نظرات کاربران