0

انواع کیف پول ارز دیجیتال + کد تخفیف

انواع کیف پول ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال چند سالی است که به یکی از مهم‌ترین مسائل روز دنیا تبدیل شدند. افراد زیادی علاقه به سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند. اما نکته‌ای که باید بدانید این است که این بازار پیچیدگی‌های زیادی دارد به همین دلیل اگر قصد ورود به آن را دارید، باید اطلاعات کافی در این حوزه داشته باشید. بازار کریپتو نوسانات زیادی را تجربه می‌کند، به همین دلیل سرمایه‌گذاران باید به طور مرتب اخبار مربوط به آن را دنبال کنند.

برای جلوگیری از ضرر در این بازار باید علاوه‌‍‌بر کسب اطلاعات کافی، کمی باهوش باشید. البته همیشه پیش‌بینی‌های ما درست از آب بیرون نمی‌آید و قطعاً افرادی که در بازار فعالیت دارند باید ریسک‌پذیری بالایی داشته باشند. آینده این بازار بسیار روشن است. این موضوع را از رشدی که در چند سال اخیر تجربه کرده است، می‌توان فهمید. بنابر همین دلایل نیز سرمایه‌داران بزرگ دنیا از دارایی‌های هنگفتی در بازار کریپتو برخوردارند.

برای خرید انواع ارز دیجیتال می‌توانید از طریق صرافی‌های معتبر اقدام کنید. البته کیف پولی که شما برای نگهداری سرمایه خود انتخاب می‌کنید نیز اهمیت زیادی دارد. ارزهای دیجیتال تنوع بسیار زیادی دارند، اما بیشتر افراد سرمایه خود را برای خرید ارزهای شاخص بازار صرف می‌کنند. استفاده از کیف پول‌هایی که امنیت بالایی را ارائه می‌دهند، از سو استفاده افراد کلاهبردار و نفوذ هکرها جلوگیری می‌کند. در این مقاله چند کیف پول دیجیتال رایج را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

کیف پول‌های بازار کریپتوکارنسی

یکی از ابزارهای بسیار ضروری که همه سرمایه‌گذاران بازار کریپتو باید از آن استفاده کنند انواع کیف پول ارز دیجیتال است. افرادی که در این بازار معامله می‌کنند باید یک راه ایمن برای ذخیره‌کردن سرمایه خود داشته باشند. کلیه تراکنش‌ها همچنین فرایند اعتبارسنجی به یک بستر مناسب نیاز دارد. انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، hot و cold در قیاس با صرافی‌های ارز دیجیتال، راه‌حل‌های اختصاصی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنند.

پیش از آغاز بررسی کیف پول‌های امن بازار کریپتو، باید به این موضوع اشاره کنم که کیف پول‌ها انواع متنوعی دارند. برخی از آن‌ها برای ذخیره انواع ارز دیجیتال به‌صورت آفلاین یا آنلاین کار می‌کنند. همچنین طراحان کیف پول‌ها را برای نصب بر روی محیط‌های گوناگون مانند تلفن‌های هوشمند و دسکتاپ نیز طراحی کردند. انواع کیف پول‌های رایج بازار را در گام نخست به شما معرفی می‌کنیم. برای اطلاع از کد تخفیف صرافی ارز دیجیتال کلیک کنید.

Cold Wallets

این کیف پول اطلاعات را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کند و برای کارکردن نیازی به اتصال اینترنت ندارد. به همین دلیل ریسک استفاده از cold walletsها کمتر است. معمولاً سرمایه‌گذاران برای ذخیره‌ دارایی خود در طولانی‌ مدت، از این نوع کیف پول‌ استفاده می‌کنند. این کیف پول‌ خطر هک شدن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. هولدرها بهتر است از این کیف پول استفاده کنند. cold wallets را می‌توان در زمره بهترین والت‌ های ارز دیجیتال به‌حساب آورد.

Hot Wallets

این کیف پول‌ با اتصال به اینترنت کار می‌کند. به همین دلیل استفاده از آن‌ کمی پرریسک است. اما موضوعی که در رابطه با آن‌ وجود دارد، این است که بسیار کاربرپسند است. اگر روزانه تراکنش‌های زیادی را در بازار با انواع ارز دیجیتال انجام می‌دهید، این کیف پول‌ گزینه مناسبی به شمار می‌رود. هات‌ولت‌ها را خیلی راحت می‌توان راه‌اندازی کرد و به ارزهای آن دسترسی پیدا کرد. به دلیل خطر هک و امنیت کمتری که هات‌ولت‌ها دارند، برای ذخیره وجوه زیاد چندان مناسب نیستند.

Mobile Wallet

موبایل ولت‌ها برای استفاده در گوشی‌های هوشمند توسعه داده شدند. برای انجام تراکنش در کیف پول‌های موبایلی باید از کدهای QR استفاده کنید. همین موضوع نیز سبب سهولت استفاده از آن‌ها می‌شود. کیف پول‌های موبایل برای استفاده روزانه نیز گزینه خوبی محسوب می‌شوند. نکته‌ای که در مورد این کیف پول‌ها وجود دارد، این است که در برابر بدافزارها و آلودگی‌های ویروسی آسیب‌پذیر واقع می‌شوند. حتماً باید کیف پول‌های ارز دیجیتال مربوط به موبایل خود را رمزنگاری کنید. این کیف پول‌ها اگرچه بسیار کاربردی هستند، اما توانایی مقابله با ویروس‌ها را ندارند. برای دریافت کد تخفیف نوبیتکس ما را همراهی کنید.

Desktop Wallet

دسکتاپ‌ ولت‌ها بر روی ویندوز و سیستم‌عامل‌ها قابل‌دسترسی هستند و می‌توان انواع ارز دیجیتال را در آن‌ها معامله کرد. شما باید حتماً سیستم خود را به آنتی‌ویروس مجهز کنید، زیرا اتصال شما به اینترنت می‌تواند باعث به‌وجودآمدن برخی مشکلات شود. شما می‌توانید به‌جای ذخیره سرمایه خود در صرافی‌ها، از کیف پول‌های دسکتاپ کمک بگیرید. آفلاین بودن این برنامه‌ها سبب می‌شود، جزء امن ترین کیف پول ارز دیجیتال به‌شمار روند. البته به شرطی که سیستم مورداستفاده، از هرگونه آلودگی پاک باشد. این کیف پول‌ها حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کنند و بستر آسانی را برای انتقال و تبادل سرمایه فراهم می‌کنند.

Hardwar Wallets

هاردوار ولت‌ها قادرند تا آدرس‌ها و کلیدهای عمومی افراد را به‌صورت کاملاً جداگانه مدیریت نمایند. کیف پول‌ سخت‌افزاری ظاهری شبیه به یک USB دارد و یک دکمه نیز در کنار آن تعبیه شده است. دستگاه بدون باتری کار می‌کند و قابلیت اتصال به رایانه شخصی را دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه‌های بومی دسکتاپ به آن متصل شوند. خرید کیف پول ارز دیجیتال سخت‌افزاری به دلیل امنیت و دسترسی خوبی که دارد، بسیار مقرون به صرفه است. این کیف‌ها نسبت به Hot walletsها برای استفاده از انواع ارز دیجیتال طرفداران بیشتری دارند، اما نسبت به کیف پول‌های دسکتاپ و وب کاربران کمتری دارند. استفاده از آن برای افراد مبتدی ممکن است کمی سخت باشد.

Paper Wallets

این کیف پول‌ها به‌صورت فیزیکی و چاپ شده با فرم‌های کد QR در دسترس هستند. در برخی از این کیف‌ها امکان دانلود کد برای ساختن آدرس‌های جدید بدون اتصال به اینترنت، برای کاربران وجود دارد. از معایبی که این کیف‌ها دارند، می‌توان به وجود نداشتن امکان انتقال وجه‌های جزیی است. به همین دلیل نمی‌توانیم 2 مرتبه از آن‌ها استفاده کنیم. قبل از ورود کیف‌های سخت‌افزاری به بازار، محبوبیت آن‌ها برای ذخیره‌سازی آفلاین بسیار زیاد بود. برای دریافت انواع کد تخفیف صرافی ارز دیجیتال و کد تخفیف آبان تتر کلیک کنید.

Web Wallet

مرورگرهای اینترنتی راه دسترسی به این کیف‌ها را فراهم می‌کنند. برخی از کیف پول‌های وب که از کلیدهای خصوصی نگهداری می‌کنند، در خطر حملات DDOS هستند. امنیت این کیف‌ها بسیار کم است. برای سرمایه‌گذاری‌های کوچک، این کیف پول‌ها می‌توانند گزینه مناسبی باشند. معاملات کیف پول‌های وب با سرعت زیادی انجام می‌شود. نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال وب بسیار آسان دنبال می‌شود.

6 کیف پول برتر در سال 2022

برخی از کیف پول‌های برتر برای انتقال انواع ارز دیجیتال در سال 2022 که در بازار بسیار رایج هستند، عبارتند از:

  • Coinbase wallet یک انتخاب خوب برای افراد تازه‌کار
  • Electrum بهترین انتخاب برای بیت‌کوین
  • Mycelium انتخاب مناسب برای موبایل
  • Ledger Nano X جزء بهترین کیف پول‌های آفلاین
  • Exodus بهترین انتخاب برای دسکتاپ
  • com بهترین کیف پول deFi

معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال رایج در سال 2022

برخی از کیف پول‌های بسیار رایج موجود در بازار عبارتند از:

EXODUS

این کیف پول به دلیل رایگان بودن، همچنین پشتیبانی بسیار خوبی که ارائه می‌دهد، گزینه مناسبی برای افراد مبتدی است. این کیف در گروه کیف پول‌های Cold قرار می‌گیرد. Exodus از کیف پول‌های محیط دسکتاپ و موبایل به شمار می‌رود. از ویژگی‌های بسیار خوب Exodus می‌توان به قابلیت مبادله تعداد کثیری از ارزهای دیجیتال با یکدیگر اشاره کرد. اکنون این برنامه امکان مبادله بیش از 150 ارز را به کاربران خود ارائه کرده است.

افرادی که به‌تازگی وارد بازار کریپتو می‌شوند، با استفاده از این کیف هرگز دچار سردرگمی نمی‌شوند. اما نکته‌ای که ممکن است به مذاق افراد کهنه‌کار بازار خوش نیاید، این است که این کیف پول فاقد برخی ویژگی‌ها برای تبادل انواع ارز دیجیتال است. از آن جایی که کد این کیف بر خلاف بلاک‌چین و بیت‌کوین برای مشاهده همه باز نیست، از نظر امنیتی نگرانی‌هایی را به وجود می‌آورد.

این برنامه امکان تنظیم نمودن هزینه‌های سفارشی و کاهش آن‌ها را برای کاربران فراهم کرده است. گزینه تنظیم خودکار کارمزد که در برنامه دیده می‌شود، ضمانت انجام یک تراکنش فوق‌العاده سریع است. ساخت کیف پول ارز دیجیتال EXODUS برای کاربران کار دشواری نیست.

Electrum

از کیف پول‌های اصلی ارز بیت‌کوین به شمار می‌رود. 2 سال بعد از ساخت بیت‌کوین یعنی در سال 2011، این کیف پول فعالیت خود را آغاز نمود، اما تابه‌حال دچار تغییرات زیادی نشده است. رابط کاربری و تعهد این کیف پول تنها به بیت‌کوین محدود می‌شود، اما باید اعتراف کنم که عملکرد آن عالی است. این کیف پول در برخی بخش‌ها کمی پیچیده است، به همین دلیل بهتر است کاربران پیشرفته‌تر از آن استفاده کنند.

کاربران Electrum می‌توانند کارمزد تراکنش‌های سفارشی را خودشان مشخص نمایند. همچنین شما می‌توانید از بین نسخه قدیمی بیت‌کوین و Segwit یکی را برگزینید. با استفاده از Electrum می‌توانید سطح امنیتی که برای انتقال انواع ارز دیجیتال در نظر دارید، را تعیین نمایید. اگر بخواهم موضوع را ساده‌تر بیان کنم، باید بگویم که کاربران قادرند یک کیف چند امضایی یا یک کیف پول استاندارد که احراز هویت 2 مرحله‌ای دارد، ایجاد کنند. ویژگی‌های امنیتی این کیف پول بسیار مناسب است. به‌جرئت می‌توان گفت که Electrum بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان به شمار می‌رود.

Mycelium

این کیف پول تنها بر روی موبایل کاربرد دارد و می‌توان ارز دیجیتال بیت‌کوین را با آن معامله کرد. در حال حاضر امکان معامله توکن‌های اتریوم، بیت‌کوین و ERC-20 در این برنامه وجود دارد. از تفاوت‌های این کیف پول با کیف Electrum این است که Mycelium تنها برای موبایل است و یک تبادل داخلی نیز دارد. از طرفی، رابط کاربری آن نسبت به کیف Electrum تازه‌تر است. شما مانند کیف پول Electrum توانایی تنظیم کارمزد تراکنش‌های سفارشی را دارید. بدین ترتیب، می‌توانید مدتی را که برای تکمیل تراکنش صبر می‌کنید را مشخص نمایید.

Mycelium می‌تواند از کیف پول‌های سخت‌افزاری پشتیبانی کند. کاربران می‌توانند در یک دستگاه آفلاین بیت‌کوین خود را ذخیره کنند. تنها نکته منفی این کیف پول این است که نمی‌توان انواع ارز دیجیتال را در آن مبادله کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که کاربران همچنان برای دیدن میزان دارایی‌های خود از رابط کاربری Mycelium بهره می‌برند. با توجه به این تفاسیر می‌توان Mycelium را بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان و سایر افراد نامید. برای مشاهده کد تخفیف والکس ما را دنبال کنید.

Ledger Nano X

Ledger Nano X نسل دوم کیف پول سخت‌افزاری لجر محسوب می‌شود که در سال 2014 توسط یک کمپانی فرانسوی وارد بازار شد. از اولین کیف پول‌های سخت‌افزاری بازار می‌توان به Ledger Nano S اشاره نمود که در زمان ورود خود تا چند سال تسلط زیادی بر بازار پیدا کرد. ظاهر Nano x شبیه درایوهای USB است. این کیف پول به‌وسیله بلوتوث یا USB به دستگاه موردنظر شما وصل می‌شود.

بدین ترتیب افراد می‌توانند در صورت عدم وجود رایانه نیز کیف خود را به دستگاه‌های اندروید یا IOS وصل کنند. بیشتر از 1800 ارز دیجیتال در این کیف پول قابل مبادله هستند. از آن جایی که جامعه بیت‌کوین از ارزهای موردعلاقه خود پشتیبانی به عمل می‌آورد، تعداد ارزهای این کیف سالانه افزایش می‌یابد. Nano x جزء cold ولت‌های سخت‌افزاری انواع ارز دیجیتال به شمار می‌رود.

اما تیم لجر جهت ایجاد یک رابط کاربری برای کلیه دارایی‌های افراد، نرم‌افزار Ledger Live را ساخته است. بدین ترتیب شما برای ارزهای دیجیتال مختلف می‌توانید کیف پول‌های جدیدی را به دستگاه اضافه کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر در بازار جزو محبوب‌ترین‌ها هستند. لجر 5 نیز یک کابل USB-C به USB-A همراه خود دارد. براین‌اساس، اگر کاربران تمایل داشته باشند، می‌توانند کیف را به تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ وصل کنند. لجر اگر بهترین کیف پول سخت افزاری نباشد کمتر از آن هم نیست.

TREZOR

ترزور در دسته cold walletsها قرار می‌گیرد که تشابه زیادی نیز با کیف پول لجر دارد. دومین نسل کیف پول‌های سخت‌افزاری که ایجاد کردند، T نام داشت. Trezor Model T شباهت زیادی با کیف پول Ledger دارد. نکته‌ای که در مورد کیف پول ترزور جلب‌توجه می‌کند این است که کاربران قادرند به طور مستقیم به صرافی‌های شخص ثالث مانند Changelly و CoinSwitch در وب خود دسترسی داشته باشند. در مدل T یک نمایشگر لمسی دیده می‌شود که سبب می‌شود، مبتدیان راحت‌تر بتوانند انواع ارز دیجیتال را مبادله کنند. این کیف پول یک اسلات کارت MicroSD نیز دارد.

بدین ترتیب، شما می‌توانید از این کارت برای امنیت بیشتر و رمزگذاری آن در برابر حملات بهره ببرید. Trezor Model T مانند کیف پول Ledger Nano X یک کابل USB Type-c دارد. این ویژگی سبب می‌شود، کاربران بتوانند کیف را به لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند خود وصل کنند. بیش از 1800 ارز دیجیتال توسط Trezor Model T پشتیبانی می‌شوند. برخی از کاربران به دلیل اتصال به بلوتوثی که T دارد، ایمنی آن را کمی بیشتر Ledger Nano X تشخیص می دهند.

Ledger Nano S

اولین نسل از کیف پول سخت‌افزاری که Ledger آن را معرفی کرد، مدل Ledger Nano S بود. مدل Nano S توانایی پشتیبانی از بیش از 1800 گونه از انواع ارز دیجیتال را دارد. این کیف پول به همراه کابل USB Type-C به بازار عرضه نمی‌شود. همین موضوع سبب می‌شود، افرادی که از گوشی‌های مدرن‌تر استفاده می‌کنند در اتصال آن به دستگاه‌های خود مشکل داشته باشند.

به طور اساسی، مدل Nano S شباهت زیادی با کیف جانشین خود یعنی Nano X دارد. هر دو این کیف پول‌ها می‌توانند به نرم‌افزار Ledger Live دسترسی یابند و از یک لیست رمزنگاری نیز پشتیبانی می‌کنند. Nano Xها بلوتوث دارند، درحالی‌که این ویژگی در Nano S دیده نمی‌شود. به همین دلیل تنها می‌تواند 3 برنامه را ذخیره کند، اما نانو ایکس توانایی ذخیره 100 برنامه را دارد.

فضای ذخیره‌سازی نانو اس به‌گونه‌ای است که تنها می‌توان با آن به طور هم‌زمان، برای تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال کیف پول ساخت. چنانچه بخواهید برای افزودن یک ارز دیجیتال دیگر، برنامه‌ای را حذف کنید، راهنمای آنلاین به شما می‌گوید که این موضوع روی میزان دارایی شما اثر نمی‌گذارد. نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول نانو اس به این صورت است که باید به قسمت Send بروید و مقدار ارز و کارمزد آن را وارد سیستم کنید.

شما همچنان می‌توانید در لجر لایو کیف پول حذف شده و رمزنگاری موجود را ببینید، اما خود دستگاه لجر کیف را نشان نمی‌دهد. افرادی که می‌خواهند با یک قیمت معقول ارز دیجیتال خود را به‌صورت امن ذخیره کنند، می‌توانند از مدل نانو اس استفاده کنند. استفاده از این کیف پول با لجر لایو کار راحتی است و به همین دلیل گزینه خوبی برای افراد مبتدی که می‌خواهند به‌صورت ایمن تعداد کمی ارز را ذخیره کنند، خواهد بود.

نوبیتکس - والکس - اوکی اکسچنج - آبان تتر - رمزینکس - اکسکوینو - بیت پین - تبدیل - ارزجو - بیت 24 - تترلند

جمع‌بندی

انواع ارز دیجیتال و کیف پول‌های مهم و رایج بازار کریپتو را در مقاله امروز بررسی کردیم. بازار ارزهای دیجیتال یک سرمایه‌گذاری سوداگرانه و پرریسک محسوب می‌شود. ارزها می‌توانند نوسانات بسیار زیادی را روزانه تجربه کنند. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری‌های مهم در این زمینه با افراد باتجربه بازار مشورت نمایید. انواع کیف پول ارز دیجیتال گستردگی زیادی دارد اما شما باید کیف پولی استفاده کنید که امنیت کافی را برای وجوه شما به همراه داشته باشد. انتخاب کیف پول امر بسیار ضروری است. به همین دلیل باید مطابق فعالیت و نیازی که در بازار دارید آن را انتخاب کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل