0

چگونه بفهمیم سیم کارت ایرانسل به نام کیست؟

سیم‌کارت‌ ایرانسل

در حال حاضر اپراتورهای متنوعی برای تلفن­‌های همراه در ایران فعالیت می­‌کنند که می‌­توان از ایرانسل به عنوان یکی از محبوب‌­ترین و پرکارترین این اپراتورها نام برد. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرد و توانست در مدت زمان کوتاهی به یکی از فعال­‌ترین و محبوب‌­ترین اپراتورها در میان مردم تبدیل شود. امروزه شماره‌­های ایرانسل با پیش‌شماره­‌های 0930، 0933، 0938، 0903، 0902، و… به دو صورت دائمی و اعتباری (بیش­تر به صورت اعتباری) در اختیار مشترکین قرار گرفته است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره این اپراتور، مقاله معرفی ایرانسل را بخوانید.

تا سال­‌های زیاد تمام کارهای اداری و اینترنتی و بانکی با این موضوع که سیم­‌کارت حتما با کد ملی فرد مطابقت نداشته ‌باشد، مشکلی نداشتند. اما در سال­‌های اخیر، قانونی وضع شد که در آن بسیاری از مراکز دولتی کشور مثل بانک­‌ها، مراکزی مثل سهام عدالت، سجام، سمات و مراکزی از این قبیل ملزم شدند سایت­‌ها و سامانه‌­های خود را تغییر دهند، تا فقط کسانی که کد ملی‌شان با شماره­ همراه وارد شده در سایت مطابقت دارند، بتوانند از امکانات و خدمات این مراکز استفاده کنند و در صورت مقایرت امکان ثبت نام یا انجام کارهای آن‌ها وجود نخواهد داشت و این امر از برخی کلاهبرداری‌ها جلوگیری کرد.

با وضع این قانون، بسیاری از مردم به دنبال پیدا کردن سیم‌­کارت­‌هایی که به نامشان است افتادند و برخی می­‌خواستند بدانند سیم­‌کارتی که در حال حاضر از آن استفاده می­‌کنند متعلق به چه کسی است و صاحب آن کیست. برای جواب دادن به این سوال راه­‌های گوناگونی وجود دارد که برخی از آن‌ها باعث می­­‌شود از تمام سیم‌کارت­‌هایی که به نام شما بوده ‌است مطلع شوید (در تمام اپراتورها) و برخی دیگر فقط شماره تلفن‌­هایی که در یک اپراتور خاص مد نظرتان است را به شما نشان می‌­دهد.

در این مقاله از سایت مُوپن قصد داریم، روش­‌هایی که در آن می­‌توانید سیم­‌کارت‌­هایی که در اپراتور ایرانسل به نام شماست را به شما معرفی و تمام این روش­ کار با این موارد را به طور کامل برایتان توضیح دهیم. بهتر است حداقل یکبار از این طریق پیگیر سیم‌کارت‌های متعلق به خودتان بشوید تا کسی نتواند به اسم شما فعالیت‌های مجازی و اداری مختلف را پیش ببرد.

معرفی ایرانسل

یکی از اپراتورهای تلفن همراه، شرکت ایرانسل می­‌باشد. این اپراتور فعالیت خود را از سال 1384 با همکاری شرکت گسترش الکترونیک ایران و گروه ام تی ان آفریقای جنوبی آغاز کرد. در ابتدای فعالیت این مجموعه، به دلیل کمبود دکل در نقاط مختلف ایران، شاهد عدم وجود آنتن و اینترنت در برخی نقاط بودیم که باعث جلوگیری از فروش گسترده و زیاد خدمات و سیم‌کارت‌های ایرانسل بود. اما بعد گذشت مدتی و با توجه به استقبال مردم از این اپراتور، اپراتور ایرانسل دکل­‌های مخابراتی خود را در سراسر کشور افزایش داد.

افزایش دکل­‌های مخابراتی باعث وجود آنتن در نقاط بیشتری از کشور شد، تا جایی که امروزه در سراسر نقاط کشور حتی بسیاری از نقاط دور افتاده‌تر هم شاهد آنتن­دهی خطوط ایرانسل هستیم و این موضوع باعث افزایش رضایت مشتریان از شرکت ایرانسل شده ‌است. در سال­‌های اخیر شاهد موفقیت­‌های روز افزون این اپراتور هستیم؛ موفقیت­‌هایی مثل ارائه­ سرویس اینترنت 4G با بیشترین سرعت برای اولین بار در ایران، راه­‌اندازی اینترنت نسل چهارم ثابت (TD- LTE)، ارائه­ پرسرعت­‌ترین و گسترده‌­ترین شبکه­ اینترنت پرسرعت بی­‌سیم خانگی و اداری و… مثال­‌هایی از موفقیت و رشد روز افزون این اپراتور می­‌باشد.

کسب عنوان بزرگ‌ترین دیتای ایران نیز نتیجه تلاش­ زیاد تیم ایرانسل می‌­باشد. به‌تازگی هم ایرانسل در پی آغاز سرویس‌دهی اینترنت 5G است که مطمئنا با ارائه سرعت بسیار بالاتر مشتریان بیشتری را جلب می‌کند و میزان رضایت افزایش خواهد داشت.

ایرانسل امروزه به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه و اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیتای ایران در زمینه­ ارائه­ خدمات شبکه تلفن همراه، خدمات اینترنت پرسرعت، اینترنت پرسرعت وایمکس ثابت و… در حال فعالیت است. ایرانسل قادربوده رضایت مشترکین زیادی را جلب کند. بر اساس گزارش شرکت MTN تاکنون بیش از 87 میلیون سیم‌کارت ایرانسل، فروخته ­شده و حدود 32 میلیون این سیم­‌کارت­‌ها فعال هستند و مردم در حال استفاده از آن­‌ها می‌باشند. از این 87 میلیون سیم‌کارت فروخته ‌شده حدود 89 درصد آن سیم‌کارت‌­های اعتباری هستند.

امروزه بیش از 50 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این مجموعه کار می­‌کنند. در واقع تاسیس این شرکت باعث به وجود آمدن 50 هزار شغل در حوزه­­‌های مختلف در ایران شد که نوعی کارآفرینی محسوب می‌­شود. این مجموعه برای جذب مشترکین بیشتر خدمات متنوعی ارائه کرده ‌است که تنوع این خدمات باعث رضایت کاربران از این اپراتور شده ­است. ایجاد تیم پشتیبانی صبور و خوش برخورد برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات احتمالی که برای کابران پیش می­‌آید، ارائه­ کد تخفیف ایرانسل برای جذب مشتری بیشتر، دادن هدیه­‌های متنوع و خلاقانه به مناسبت­‌های مختلف، همکاری با سایر پلتفرم‌های آنلاین و ارائه خدمات به‌صرفه از این طریق و… روش‌­هایی است که باعث افزایش رضایت کاربران فعلی و جذب مشترکین جدید می­‌شود.

روش­‌های تعیین مالکیت سیم‌کارت

چند سیم‌کارت به نام من است، سیم‌­کارت­‌های به نام من و… سوالاتی است که در ذهن همه ما شکل‌ گرفته و گاهی اوقات روش پیدا کردن جواب این سوالات را نمی­‌دانیم. در سال­‌های اخیر که برای ثبت نام در بسیاری از سایت­‌ها و مراکز دولتی و ایجاد حساب کاربری، ارائه­ شماره تلفن­ همراهی که به نام شخصی باشد که قصد ثبت نام دارد، این چالش بیشتر و بزرگ‌تر شد. مراکز و سایت­‌هایی مثل سجام، سمات، سهام عدالت، باز کردن حساب در بانک‌­ها، آموزش و پرورش و… مراکزی هستند که در آن ارائه­ یک شماره تلفن همراه که به نام شخص باشد الزامی است و این موضوع باعث شد تا پیدا کردن صاحب سیم‌­کارت و استعلام سیم‌کارت­‌هایی که به نام هر فرد است مورد چالش قرار بگیرد.

شاید قبلا مهم نبود، سیم‌کارت شما به نام کیست و یا چه کسی از سیم‌کارت‌های به نام شما استفاده می‌کند. اما با توجه به اهمیت این موضوع در زمان حال در ادامه این مقاله از سایت مُوپن به سوالاتی نظیر چگونه بفهمیم سیم­‌کارت ایرانسل به نام کیست؟ چگونه بفهمیم شماره ایرانسل مال کیست؟ یافتن شماره ایرانسل با کد ملی و… به طور کامل پاسخ دهیم تا با کمک این مقاله بتوانید از سیم‌کارت­‌هایی که به نام شماست مطلع شوید.

در حال حاضر روش‌­های متنوعی برای فهمیدن این موضوع وجود دارد. یکی از این روش‌­ها مراجعه به وب سایت یا اپلیکیشن ایرانسل من است. با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من می­‌توانید با انتخاب گزینه­ حساب من که در پایین صفحه­ اصلی قرار دارد و سپس انتخاب گزینه­ پروفایل و بعد از آن انتخاب اطلاعات من می­‌توانید نام مالک سیم‌کارت و شماره تلفن مورد نظر را مشاهده کنید. جهت آشنایی بیشتر با این برنامه، این مقاله را بخوانید:‌ اپلیکیشن ایرانسل من

با توجه به این که تقریبا تمام مشترکین ایرانسل، اپلیکیشن ایرانسل من را روی گوشی خود نصب دارند و اکثر کارها مثل خرید بسته­ اینترنتی، خرید شارژ ایرانسل، دسترسی به بسیاری از برنامه­‌ها و اپلیکیشن­‌های ایرانی دیگر و… می‌باشد، این روش سریع­‌ترین و راحت‌­ترین راه برای پیدا کردن مالک سیم‌­کارت می‌­باشد. در این قسمت علاوه ­بر نام مالک سیم‌کارت اطلاعات دیگری نظیر آدرس و کد پستی منزل صاحب سیم‌کارت، شماره­ تماس، تاریخ فعال‌سازی سیم‌کارت و شماره سریال سیم‌کارت نیز به طور کامل نوشته ­شده و قابل مشاهده و بررسی است.

استعلام‌ مالکیت سیم‌کارت با کد دستوری

روش دیگر نیز برای جواب دادن به سوال چگونه بفهمیم شماره به نام کیست وجود دارد. شما با شماره­‌گیری کد دستوری #80* می­‌توانید از مالکیت سیم‌کارت­ آگاه شوید. برای این کار باید کد ملی صاحب خط را بدانید. به عبارت دیگر با شماره‌گیری این کد از طریق همان خطی که قصد دارید صاحب آن را بشناسید، صفحه­‌ای برای شما باز می­‌شود که در آن باید کد ملی صاحب شماره آن خط را وارد کنید. اگر کد ملی مختص به صاحب خط بود عبارت شماره تلفن با کد ملی وارد شده مطابقت دارد، برای شما به نمایش درمی‌­آید.

در غیر این صورت عبارت کد ملی با شماره تلفن مورد نظر تطابق ندارد را مشاهده خواهید کرد. در مقایسه با روش ایرانسل من، این روش سخت‌­تر است و برای استفاده از آن حتما باید کد ملی را بدانید همچنین در این روش اگر کد ملی تطابق نداشته باشد دیگر کاری از دست شما برنمی‌­آید و نمی­‌توانید صاحب سیم­‌کارت را پیدا کنید و یا به اطلاعات مورد نیازتان دسترسی داشته ‌باشید. البته این روش برای آزمون و خطا می‌تواند مناسب تلقی شود.

استعلام مالک خط ایرانسل

استعلام‌ مالکیت سیم‌کارت با پیامک

روش دیگری که می­‌توانید با آن از تعداد سیم‌کارت­‌هایی که به نام شما می‌باشد، آگاه شوید. ارسال کد ملی خود از طریق پیامک به دو شماره سامانه پیامکی 3000150 و یا شماره 300050491 می­‌باشد. با ارسال این پیامک، در صورتی که از آخرین باری که از استعلام سیم­‌کارت توسط این کدملی گذشته‌ باشد، پیامکی که حاوی تمام شماره‌­ها و سیم‌­کارت‌­های به نام شما ثبت‌ شده است، برای شما ارسال خواهد شد.

تتها ویژگی که ممکن است کمی باعث عدم رضایت کاربران از این روش شود، این است که شما هر ده روز به یک بار می­‌توانید (ده روز از اخرین استعلامی که با استفاده از این دو شماره گرفته‌­اید) می‌­توانید مجدد از این روش استفاده کنید. ممکن است این موضع باعث شود کابران کمتر سمت این روش بیایند و روش­‌های دیگری که قبل­تر به آن اشاره کردیم را ترجیح دهند، اما اگر از این بابت مشکلی ندارید، روشی راحت و نسبتا سریع برای دریافت اطلاعات سیم‌کارت‌های شما خواهد بود.

کدام روش استعلام‌ مالک سیم‌کارت بهتر است؟

در بین روش­‌های گفته­ شده استفاده از ایرانسل من سریع‌­ترین و راحت­‌ترین و کامل­‌ترین روش برای مشخص شدن صاحب سیم‌کارت ایرانسل و اطلاعات مشابه می‌­باشد. در صورت عدم دسترسی به این اپلیکیشن و یا عدم دسترسی به اینترنت برای استفاده از ایرانسل من، می­‌توانید از دو روش دیگری که در بالا گفته شد نیز استفاده کنید که به واسطه ارسال پیام دیگر نیازی به وصل بودن به اینترنت نخواهند داشت، اما محدودیت‌های دیگری را شامل می‌شوند.

روش دیگری نیز برای پیدا کردن صاحب سیم‌­کارت وجود دارد که مثل شماره دستوری #80* با استفاده از کد ملی فرد، امکان­پذیر است که در ادامه این مقاله از سایت مُوپن به طور کامل این روش را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

روش­‌های استعلام سیم‌­کارت برای هر کد ملی

برای استعلام سیم­‌کارت با کد ملی کافی­ است وارد سایتی به نام mobilecount.cra.ir شوید که سال‌هاست توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طراحی و راه­‌اندازی ‌شده است. شما با مراجعه به این وب‌سایت می­‌توانید با استفاده از کد ملی خود، علاوه­ بر سیم‌­کارت مورد نظرتان، سایر سیم­‌کارت­‌هایی که با کد ملی شما به نام شما ثبت شده ­است را مشاهده کنید.

پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از کلاهبرداری و یا استفاده از اطلاعات شخصی شما توسط فردی دیگر، حتما حداقل یک بار از این روش بررسی‌های لازم را انجام دهید. برای این کار کافی­ است وارد وب‌سایت و آدرسی که بالاتر ذکر کردیم شوید. در ابتدا قوانین سامانه استعلام سرویس­‌های مشترکین را تایید و گزینه­ مرحله­ بعد را انتخاب کنید. (درصورت عدم تایید ادامه فرآیند امکان‌پذیر نخواهد بود)

استعلام سیم‌کارت‌های فعال برای کد ملی

در مرحله­ بعد باید حتما اطلاعات خود را وارد کنید، اما قبل از آن باید نوع شناسه هویتی خود را انتخاب کنید. که ما در ادامه این شناسه هویتی را روی کد ملی تنظیم کردیم، اما شما می­‌توانید موارد دیگر مثل شماره گذرنامه، کد آزمایش، کد پناهندگی و یا کد هویت را نیز با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. پس از این کار برای استعلام سیم‌کارت، باید کد ملی و شماره­ همراهی که متعلق به خودتان است را وارد کنید. به این نکته توجه کنید که شماره همراه و کد ملی وارد شده باید به نام یک نفر باشد. توجه کنید که کادرهای ستاره‌دار حتما باید پر شوند. بعد از پر کردن این لیست و وارد نمودن صحیح کد امنیتی موجود، گزینه­ مرحله­ بعد را انتخاب کنید.

استعلام سیم‌کارت‌های فعال برای کد ملی

در مرحله­ سوم صفحه­ زیر به شما نمایش داده‌ خواهد شد و در صورتی که هیچ کدام از موارد ذکر شده در این صفحه شامل حال شما نشود، پیامکی تحت عنوان CRA برای شما ارسال می‌­شود. در این پیامک تعداد سیم‌کارت­‌هایی که به نام شما در اپراتور ایرانسل و یا هر اپراتور دیگری ثبت ‌شده نوشته­ شده­ است و می‌توانید با مطالعه آن به اطلاعات مورد نیاز دست یابید.

پس این روش هم که در آن به کد ملی شما نیاز بود، اطلاعات دقیقی از سیم‌کارت‌های شما را گزارش کرد. خوبی این روش این است که علاوه بر اپراتور ایرانسل، اگر سیم‌کارتی در اپراتور‌های دیگر هم به نام شما ثبت ‌شده باشد به‌راحتی و به طور یکجا مشخص خواهد شد.

استعلام سیم‌کارت‌های فعال برای کد ملی

جمع­‌بندی

با توجه به این موضوع که امروزه برای انجام بسیاری از کارها نیاز است، تا شماره همراه شما با کد ملی‌تان مطابقت کند و یا همچنین جهت جلوگیری از بسیاری از کلاه‌برداری­‌ها از طریق کد ملی و تلفنی که با کد ملی شما خریداری می­‌شود. لازم است چند وقت به یک بار شماره­ تلفن­‌هایی که در اپراتورهای مختلف به نام شما می­‌باشد را بررسی کنید. به این ترتیب از وقوع مشکلات و خطرات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

در این مقاله از سایت مُوپن راه­‌های متنوعی که برای استعلام سیم‌کارت وجود دارد را به طور کامل و مرحله به مرحله به شما معرفی کردیم. برخی از این روش­‌ها تنها مختص به اپراتور ایرانسل هستند و برخی برای تمام اپراتورها جواب می­‌دهد و با توجه به شرایط‌‌‌تان می‌توانید راحت‌ترین روش را انتخاب کنید. امید است خواندن این مقاله به شما در پاسخ به سوال چند سیم­‌کارت به نام است کمک کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *