در حال حاضر اپراتورهای متنوعی برای تلفنهای همراه در ایران فعالیت میکنند که میتوان از ایرانسل به عنوان یکی از محبوبترین و پرکارترین این اپراتورها نام برد. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرد و توانست در مدت زمان کوتاهی به یکی از فعالترین و محبوبترین اپراتورها در میان مردم تبدیل شود. امروزه شمارههای ایرانسل با پیششمارههای 0930، 0933، 0938، 0903، 0902، و… به دو صورت دائمی و اعتباری (بیشتر به صورت اعتباری) در اختیار مشترکین قرار گرفته است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره این اپراتور، مقاله معرفی ایرانسل را بخوانید.
تا سالهای زیاد تمام کارهای اداری و اینترنتی و بانکی با این موضوع که سیمکارت حتما با کد ملی فرد مطابقت نداشته باشد، مشکلی نداشتند. اما در سالهای اخیر، قانونی وضع شد که در آن بسیاری از مراکز دولتی کشور مثل بانکها، مراکزی مثل سهام عدالت، سجام، سمات و مراکزی از این قبیل ملزم شدند سایتها و سامانههای خود را تغییر دهند، تا فقط کسانی که کد ملیشان با شماره همراه وارد شده در سایت مطابقت دارند، بتوانند از امکانات و خدمات این مراکز استفاده کنند و در صورت مقایرت امکان ثبت نام یا انجام کارهای آنها وجود نخواهد داشت و این امر از برخی کلاهبرداریها جلوگیری کرد.
با وضع این قانون، بسیاری از مردم به دنبال پیدا کردن سیمکارتهایی که به نامشان است افتادند و برخی میخواستند بدانند سیمکارتی که در حال حاضر از آن استفاده میکنند متعلق به چه کسی است و صاحب آن کیست. برای جواب دادن به این سوال راههای گوناگونی وجود دارد که برخی از آنها باعث میشود از تمام سیمکارتهایی که به نام شما بوده است مطلع شوید (در تمام اپراتورها) و برخی دیگر فقط شماره تلفنهایی که در یک اپراتور خاص مد نظرتان است را به شما نشان میدهد.
در این مقاله از سایت مُوپن قصد داریم، روشهایی که در آن میتوانید سیمکارتهایی که در اپراتور ایرانسل به نام شماست را به شما معرفی و تمام این روش کار با این موارد را به طور کامل برایتان توضیح دهیم. بهتر است حداقل یکبار از این طریق پیگیر سیمکارتهای متعلق به خودتان بشوید تا کسی نتواند به اسم شما فعالیتهای مجازی و اداری مختلف را پیش ببرد.
معرفی ایرانسل
یکی از اپراتورهای تلفن همراه، شرکت ایرانسل میباشد. این اپراتور فعالیت خود را از سال 1384 با همکاری شرکت گسترش الکترونیک ایران و گروه ام تی ان آفریقای جنوبی آغاز کرد. در ابتدای فعالیت این مجموعه، به دلیل کمبود دکل در نقاط مختلف ایران، شاهد عدم وجود آنتن و اینترنت در برخی نقاط بودیم که باعث جلوگیری از فروش گسترده و زیاد خدمات و سیمکارتهای ایرانسل بود. اما بعد گذشت مدتی و با توجه به استقبال مردم از این اپراتور، اپراتور ایرانسل دکلهای مخابراتی خود را در سراسر کشور افزایش داد.
افزایش دکلهای مخابراتی باعث وجود آنتن در نقاط بیشتری از کشور شد، تا جایی که امروزه در سراسر نقاط کشور حتی بسیاری از نقاط دور افتادهتر هم شاهد آنتندهی خطوط ایرانسل هستیم و این موضوع باعث افزایش رضایت مشتریان از شرکت ایرانسل شده است. در سالهای اخیر شاهد موفقیتهای روز افزون این اپراتور هستیم؛ موفقیتهایی مثل ارائه سرویس اینترنت 4G با بیشترین سرعت برای اولین بار در ایران، راهاندازی اینترنت نسل چهارم ثابت (TD- LTE)، ارائه پرسرعتترین و گستردهترین شبکه اینترنت پرسرعت بیسیم خانگی و اداری و… مثالهایی از موفقیت و رشد روز افزون این اپراتور میباشد.
کسب عنوان بزرگترین دیتای ایران نیز نتیجه تلاش زیاد تیم ایرانسل میباشد. بهتازگی هم ایرانسل در پی آغاز سرویسدهی اینترنت 5G است که مطمئنا با ارائه سرعت بسیار بالاتر مشتریان بیشتری را جلب میکند و میزان رضایت افزایش خواهد داشت.
ایرانسل امروزه به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه و اولین و بزرگترین اپراتور دیتای ایران در زمینه ارائه خدمات شبکه تلفن همراه، خدمات اینترنت پرسرعت، اینترنت پرسرعت وایمکس ثابت و… در حال فعالیت است. ایرانسل قادربوده رضایت مشترکین زیادی را جلب کند. بر اساس گزارش شرکت MTN تاکنون بیش از 87 میلیون سیمکارت ایرانسل، فروخته شده و حدود 32 میلیون این سیمکارتها فعال هستند و مردم در حال استفاده از آنها میباشند. از این 87 میلیون سیمکارت فروخته شده حدود 89 درصد آن سیمکارتهای اعتباری هستند.
امروزه بیش از 50 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این مجموعه کار میکنند. در واقع تاسیس این شرکت باعث به وجود آمدن 50 هزار شغل در حوزههای مختلف در ایران شد که نوعی کارآفرینی محسوب میشود. این مجموعه برای جذب مشترکین بیشتر خدمات متنوعی ارائه کرده است که تنوع این خدمات باعث رضایت کاربران از این اپراتور شده است. ایجاد تیم پشتیبانی صبور و خوش برخورد برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات احتمالی که برای کابران پیش میآید، ارائه کد تخفیف ایرانسل برای جذب مشتری بیشتر، دادن هدیههای متنوع و خلاقانه به مناسبتهای مختلف، همکاری با سایر پلتفرمهای آنلاین و ارائه خدمات بهصرفه از این طریق و… روشهایی است که باعث افزایش رضایت کاربران فعلی و جذب مشترکین جدید میشود.
روشهای تعیین مالکیت سیمکارت
چند سیمکارت به نام من است، سیمکارتهای به نام من و… سوالاتی است که در ذهن همه ما شکل گرفته و گاهی اوقات روش پیدا کردن جواب این سوالات را نمیدانیم. در سالهای اخیر که برای ثبت نام در بسیاری از سایتها و مراکز دولتی و ایجاد حساب کاربری، ارائه شماره تلفن همراهی که به نام شخصی باشد که قصد ثبت نام دارد، این چالش بیشتر و بزرگتر شد. مراکز و سایتهایی مثل سجام، سمات، سهام عدالت، باز کردن حساب در بانکها، آموزش و پرورش و… مراکزی هستند که در آن ارائه یک شماره تلفن همراه که به نام شخص باشد الزامی است و این موضوع باعث شد تا پیدا کردن صاحب سیمکارت و استعلام سیمکارتهایی که به نام هر فرد است مورد چالش قرار بگیرد.
شاید قبلا مهم نبود، سیمکارت شما به نام کیست و یا چه کسی از سیمکارتهای به نام شما استفاده میکند. اما با توجه به اهمیت این موضوع در زمان حال در ادامه این مقاله از سایت مُوپن به سوالاتی نظیر چگونه بفهمیم سیمکارت ایرانسل به نام کیست؟ چگونه بفهمیم شماره ایرانسل مال کیست؟ یافتن شماره ایرانسل با کد ملی و… به طور کامل پاسخ دهیم تا با کمک این مقاله بتوانید از سیمکارتهایی که به نام شماست مطلع شوید.
در حال حاضر روشهای متنوعی برای فهمیدن این موضوع وجود دارد. یکی از این روشها مراجعه به وب سایت یا اپلیکیشن ایرانسل من است. با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من میتوانید با انتخاب گزینه حساب من که در پایین صفحه اصلی قرار دارد و سپس انتخاب گزینه پروفایل و بعد از آن انتخاب اطلاعات من میتوانید نام مالک سیمکارت و شماره تلفن مورد نظر را مشاهده کنید. جهت آشنایی بیشتر با این برنامه، این مقاله را بخوانید: اپلیکیشن ایرانسل من
با توجه به این که تقریبا تمام مشترکین ایرانسل، اپلیکیشن ایرانسل من را روی گوشی خود نصب دارند و اکثر کارها مثل خرید بسته اینترنتی، خرید شارژ ایرانسل، دسترسی به بسیاری از برنامهها و اپلیکیشنهای ایرانی دیگر و… میباشد، این روش سریعترین و راحتترین راه برای پیدا کردن مالک سیمکارت میباشد. در این قسمت علاوه بر نام مالک سیمکارت اطلاعات دیگری نظیر آدرس و کد پستی منزل صاحب سیمکارت، شماره تماس، تاریخ فعالسازی سیمکارت و شماره سریال سیمکارت نیز به طور کامل نوشته شده و قابل مشاهده و بررسی است.
استعلام مالکیت سیمکارت با کد دستوری
روش دیگر نیز برای جواب دادن به سوال چگونه بفهمیم شماره به نام کیست وجود دارد. شما با شمارهگیری کد دستوری #80* میتوانید از مالکیت سیمکارت آگاه شوید. برای این کار باید کد ملی صاحب خط را بدانید. به عبارت دیگر با شمارهگیری این کد از طریق همان خطی که قصد دارید صاحب آن را بشناسید، صفحهای برای شما باز میشود که در آن باید کد ملی صاحب شماره آن خط را وارد کنید. اگر کد ملی مختص به صاحب خط بود عبارت شماره تلفن با کد ملی وارد شده مطابقت دارد، برای شما به نمایش درمیآید.
در غیر این صورت عبارت کد ملی با شماره تلفن مورد نظر تطابق ندارد را مشاهده خواهید کرد. در مقایسه با روش ایرانسل من، این روش سختتر است و برای استفاده از آن حتما باید کد ملی را بدانید همچنین در این روش اگر کد ملی تطابق نداشته باشد دیگر کاری از دست شما برنمیآید و نمیتوانید صاحب سیمکارت را پیدا کنید و یا به اطلاعات مورد نیازتان دسترسی داشته باشید. البته این روش برای آزمون و خطا میتواند مناسب تلقی شود.
استعلام مالکیت سیمکارت با پیامک
روش دیگری که میتوانید با آن از تعداد سیمکارتهایی که به نام شما میباشد، آگاه شوید. ارسال کد ملی خود از طریق پیامک به دو شماره سامانه پیامکی 3000150 و یا شماره 300050491 میباشد. با ارسال این پیامک، در صورتی که از آخرین باری که از استعلام سیمکارت توسط این کدملی گذشته باشد، پیامکی که حاوی تمام شمارهها و سیمکارتهای به نام شما ثبت شده است، برای شما ارسال خواهد شد.
تتها ویژگی که ممکن است کمی باعث عدم رضایت کاربران از این روش شود، این است که شما هر ده روز به یک بار میتوانید (ده روز از اخرین استعلامی که با استفاده از این دو شماره گرفتهاید) میتوانید مجدد از این روش استفاده کنید. ممکن است این موضع باعث شود کابران کمتر سمت این روش بیایند و روشهای دیگری که قبلتر به آن اشاره کردیم را ترجیح دهند، اما اگر از این بابت مشکلی ندارید، روشی راحت و نسبتا سریع برای دریافت اطلاعات سیمکارتهای شما خواهد بود.
کدام روش استعلام مالک سیمکارت بهتر است؟
در بین روشهای گفته شده استفاده از ایرانسل من سریعترین و راحتترین و کاملترین روش برای مشخص شدن صاحب سیمکارت ایرانسل و اطلاعات مشابه میباشد. در صورت عدم دسترسی به این اپلیکیشن و یا عدم دسترسی به اینترنت برای استفاده از ایرانسل من، میتوانید از دو روش دیگری که در بالا گفته شد نیز استفاده کنید که به واسطه ارسال پیام دیگر نیازی به وصل بودن به اینترنت نخواهند داشت، اما محدودیتهای دیگری را شامل میشوند.
روش دیگری نیز برای پیدا کردن صاحب سیمکارت وجود دارد که مثل شماره دستوری #80* با استفاده از کد ملی فرد، امکانپذیر است که در ادامه این مقاله از سایت مُوپن به طور کامل این روش را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.
روشهای استعلام سیمکارت برای هر کد ملی
برای استعلام سیمکارت با کد ملی کافی است وارد سایتی به نام mobilecount.cra.ir شوید که سالهاست توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طراحی و راهاندازی شده است. شما با مراجعه به این وبسایت میتوانید با استفاده از کد ملی خود، علاوه بر سیمکارت مورد نظرتان، سایر سیمکارتهایی که با کد ملی شما به نام شما ثبت شده است را مشاهده کنید.
پیشنهاد میشود برای جلوگیری از کلاهبرداری و یا استفاده از اطلاعات شخصی شما توسط فردی دیگر، حتما حداقل یک بار از این روش بررسیهای لازم را انجام دهید. برای این کار کافی است وارد وبسایت و آدرسی که بالاتر ذکر کردیم شوید. در ابتدا قوانین سامانه استعلام سرویسهای مشترکین را تایید و گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید. (درصورت عدم تایید ادامه فرآیند امکانپذیر نخواهد بود)
در مرحله بعد باید حتما اطلاعات خود را وارد کنید، اما قبل از آن باید نوع شناسه هویتی خود را انتخاب کنید. که ما در ادامه این شناسه هویتی را روی کد ملی تنظیم کردیم، اما شما میتوانید موارد دیگر مثل شماره گذرنامه، کد آزمایش، کد پناهندگی و یا کد هویت را نیز با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. پس از این کار برای استعلام سیمکارت، باید کد ملی و شماره همراهی که متعلق به خودتان است را وارد کنید. به این نکته توجه کنید که شماره همراه و کد ملی وارد شده باید به نام یک نفر باشد. توجه کنید که کادرهای ستارهدار حتما باید پر شوند. بعد از پر کردن این لیست و وارد نمودن صحیح کد امنیتی موجود، گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.
در مرحله سوم صفحه زیر به شما نمایش داده خواهد شد و در صورتی که هیچ کدام از موارد ذکر شده در این صفحه شامل حال شما نشود، پیامکی تحت عنوان CRA برای شما ارسال میشود. در این پیامک تعداد سیمکارتهایی که به نام شما در اپراتور ایرانسل و یا هر اپراتور دیگری ثبت شده نوشته شده است و میتوانید با مطالعه آن به اطلاعات مورد نیاز دست یابید.
پس این روش هم که در آن به کد ملی شما نیاز بود، اطلاعات دقیقی از سیمکارتهای شما را گزارش کرد. خوبی این روش این است که علاوه بر اپراتور ایرانسل، اگر سیمکارتی در اپراتورهای دیگر هم به نام شما ثبت شده باشد بهراحتی و به طور یکجا مشخص خواهد شد.
جمعبندی
با توجه به این موضوع که امروزه برای انجام بسیاری از کارها نیاز است، تا شماره همراه شما با کد ملیتان مطابقت کند و یا همچنین جهت جلوگیری از بسیاری از کلاهبرداریها از طریق کد ملی و تلفنی که با کد ملی شما خریداری میشود. لازم است چند وقت به یک بار شماره تلفنهایی که در اپراتورهای مختلف به نام شما میباشد را بررسی کنید. به این ترتیب از وقوع مشکلات و خطرات احتمالی جلوگیری خواهد شد.
در این مقاله از سایت مُوپن راههای متنوعی که برای استعلام سیمکارت وجود دارد را به طور کامل و مرحله به مرحله به شما معرفی کردیم. برخی از این روشها تنها مختص به اپراتور ایرانسل هستند و برخی برای تمام اپراتورها جواب میدهد و با توجه به شرایطتان میتوانید راحتترین روش را انتخاب کنید. امید است خواندن این مقاله به شما در پاسخ به سوال چند سیمکارت به نام است کمک کند.
نظرات کاربران