ایرانسل یکی از اپراتورهای تلفن همراه است که فعالیت خود را از سال 1384 با همکاری و سرمایهگذاری دو شرکت گسترش الکترونیک ایران و شرکت امتیان آفریقای جنوبی آغاز کرد و توانست در مدت زمان کوتاهی به یکی از پرطرفدارترین اپراتورهای موجود در بازار ایران تبدیل شود.
در سالهای اول راهاندازی این شرکت، بهدلیل کمبود دکلهای مخابراتی ایرانسل، در بسیاری از مناطق، مردم با مشکل ضعف آنتن مواجه بودند اما با گذر زمان و استقبال روزافزون مردم از این اپراتور، ایرانسل به تعداد دکلهای خود افزود و میتوان گفت تقریبا در هیچ نقطهای از کشور مشترکین این اپراتور با مشکل آنتندهی مواجه نیستند. بنابراین توانست روز به روز رضایت مشتریان بیشتری را جلب کند که این امر موجب افزایش چشمگیر تعداد مشترکین ایرانسل نیز شد. امروزه ایرانسل در بین سایر اپراتورهای تلفن همراه از پرسرعتترین شبکه برخوردار است و دائما در حال تلاش برای ارتقاء کیفیت خدمات خود میباشد.
قطعا با گذشت زمان و افزایش تعداد مشترکین ایرانسل، این شرکت نیاز به یک تیم پشتیبانی عالی برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم دارد. ایجاد یک تیم پشتیبانی قوی و کاربلد از مهمترین بخشهای کسبوکار هر شرکت مخصوصا شرکتهای مرتبط با اینترنت و…، است. ایرانسل در این زمینه توانسته بهخوبی عمل کند؛ با مشترکین خود به بهترین شکل ممکن ارتباط برقرار کند و پاسخگوی مشکلات، شنونده انتقادات، پیشنهادات و نظرات آنان باشد.
جهت خدماتدهی سریعتر و آسانتر به مشتریان، در سالهای اخیر اپلیکیشن ایرانسل من نیز طراحی شد تا شما بهراحتی بتوانید حسابتان را مدیریت کنید. با این اپلیکیشن میتوانید از جزئیات قبض خود آگاه شوید، بستههای اینترنتی، مکالمه و پیامکی بخرید، صورت حسابهای خود را پرداخت کنید و به راحتترین روش با تیم پشتیبانی ایرانسل نیز ارتباط برقرار کنید.
شما با استفاده از ایرانسل من همچنین میتوانید از طرحهای تشویقی متنوع و انواع کد تخفیف ایرانسل نیز باخبر شوید و از این تخفیفها برای مکالمه، خرید بستههای اینترنتی بهصرفه، خرید سیمکارت جدید و… بهخوبی استفاده کنید. البته مراجعه به موپُن نیز یکی از روشهای مطمئن و سریع برای اطلاع از انواع کدهای دستوری ایرانسل جهت بهرهمندی از تخفیفها و طرحهای رایگان است.
در ادامه این مقاله از سایت موپُن به معرفی راههای ارتباط با پشتیبانی اپراتور ایرانسل و بررسی کیفیت تیم پشتیبانی این شرکت میپردازیم.
راههای ارتباط با پشتیبانی ایرانسل
پشتیبانی درست و سریع یکی از عوامل موثر در بالا بردن میزان محبوبیت و افزایش مشترکین یک کسبوکار است. مخصوصا برای شرکتهایی که فعالیت آنها به فضاهای مجازی و اینترنت مرتبط باشد، ایجاد راههای ارتباطی متنوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. ایرانسل نیز برای رفاه حال مشترکین خود، روشهای متفاوتی را برای ارتباط با پشتیبانی خود ارائه کرده است، تا مشتریان این اپراتور بتوانند بهراحتی مشکلات، انتقادات، پیشنهادات و نظرات خود را با واحد پشتیبانی ایرانسل درمیان بگذارند. به این ترتیب در کوتاهترین زمان ممکن مشکل مشتریان برطرف خواهد شد. لازم به ذکر است که تیم پشتیبانی ایرانسل 7 روز هفته و بهصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات و برطرف کردن مشکلات شماست.
پرسشهای متداول
با مراجعه به سایت ایرانسل یا با نصب اپلیکیشن ایرانسل من و انتخاب گزینه پرسشهای متداول، میتوانید پاسخ بسیاری از سوالات خود را که به بهترین شکل ممکن و در قالب دستهبندیهای منظم پاسخ داده شده است، بدون نیاز به ارتباط با تیم پشتیبانی ایرانسل دریافت کنید. در این قسمت به سوالات متداولی که تا به حال توسط مشترکین پرسیده شده (مثل رفع مشکل آنتندهی گوشی، معرفی کاربردیترین کدهای دستوری ایرانسل، راهکارهای ساده برای افزایش سرعت اینترنت و…) بهصورت پیشفرض پاسخ داده شده و شما در کوتاهترین زمان ممکن میتوانید مشکل خود را برطرف کنید.
اگر نتوانستید پاسخ سوال یا مشکل خود را در قسمت پرسشهای متداول پیدا کنید با روشهای دیگری که در ادامه معرفی خواهیم کرد قادر هستید با تیم پشتیبانی اپراتور ایرانسل ارتباط برقرار کنید.
ارتباط تلفنی با پشتیبانی ایرانسل
تماس تلفنی، یکی از راحتترین و سریعترین روشها برای ارتباط با تیم پشتیبانی ایرانسل است.شمارههای تلفن برای ارتباط با این واحد بهشرح زیر است:
- خدمات تلفن و اینترنت همراه
تماس با شماره 700 از طریق خطوط ایرانسل و یا تماس با شماره 09377000000 از طریق سایر خطوط
- خدمات اینترنت ثابت
تماس با شماره 707 از طریق خطوط ایرانسل و یا تماس با شماره 0377070000 از طریق سایر خطوط
همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم برای رفاه حال مشترکین، واحد پشتیبانی ایرانسل در 7 روزه هفته و بهصورت 24 ساعته آمادگی رسیدگی به مشکلات و شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما هستند. بنابراین شما در هرساعتی از شبانهروز که به مشکل برخوردید، میتوانید با پشتیبانان ایرانسل تماس حاصل فرمایید و به کارشناس مربوطه وصل شوید.
ارتباط آنلاین با پشتیبانی ایرانسل
اگرچه تماس تلفنی یکی از سریعترین روشهای ارتباط با تیم پشتیبانی میباشد، اما ایرانسل برای کسانی که تمایلی به برقراری ارتباط تلفنی با پشتیبانان یا امکان آن را ندارند، راهکارهای دیگری نیز ارائه کرده است. یکی از روشها ارتباط با واحد پشتیبانی بهصورت آنلاین و از طریق فضای مجازی است که برای این نوع ارتباط دو روش وجود دارد.
- ارتباط از طریق ایمیل
آدرس پست الکترونیک ایرانسل (ایمیل ایرانسل): cs@mtnirancell.ir
- ارتباط از طریق وبسایت
در سایت ایرانسل قسمتی تحت عنوان پشتیبانی آنلاین وجود دارد که با انتخاب این گزینه، میتوانید بهصورت آنلاین با پشتیبانان ایرانسل ارتباط برقرار کنید و مشکلات و سوالات خود را با آنان درمیان بگذارید. با توجه به تجربه و نظرات کاربران معمولا کارشناسان مختلفی در این بخش فعالیت میکنند و سرعت پاسخدهی نسبت به بسیاری از شرکتها بالاتر است. این بخش شبیه به صفحه چت سایر برنامههای ارتباطی طراحی شده و امکان مکالمه بین شما و اپراتور مهیا خواهد شد.
واضح است در این روش نسبت به تماس تلفنی شما باید زمان بیشتری را منتظر باشید تا پشتیبانان ایرانسل پیام شما را خوانده و به سوالات شما پاسخ دهند یا ایرادات کاربری شما را برطرف کنند. البته منظور از زمان بیشتر، زمان خیلی طولانی نیست چون تیم پشتیبانی ایرانسل 7 روز هفته و 24 ساعته آماده پاسخ دادن به سوالات شما هستند.
ارسال تیکت به پشتیبانی ایرانسل
تیکت (ticket) یک اصطلاح بهمعنی پرسیدن سوال کتبی رسمی از پشتیبانی است که معمولا در قالب نامه ارسال میشود. بهعبارت دیگر مشترکین یک مجموعه سوالات خود را در قالب یک نامه رسمی برای پشتیبانان مجموعه ارسال میکنند و کارشناسان واحد پشتیبانی نیز سوالات را بررسی کرده و در کوتاهترین زمان ممکن به آن پاسخ میدهند.
هنگامی که شما تیکت ارسال میکنید، درخواست شما سریعا به بخش مربوطه در واحد پشتیبانی برای پیگیری فرستاده میشود و کارشناسان موظف هستند، پاسخ دادن به تیکتهای دریافتی را در اولویت کار خود قرار دهند.
برای ارسال تیکت به تیم پشتیبانی ایرانسل باید وارد سایت ایرانسل شوید. در انتهای صفحه اصلی فرمی مقابل شما قرار دارد که در آن باید مشخصات خود را بهصورت کامل و دقیق پر کنید. سپس عنوان پیام، دستهبندی و متن پیام خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که تیکتها معمولا برای اشکالهای اساسی و مهمتر ارسال میشوند و سعی میشود در ارسال آنها از لحنی اداری و جدیتر استفاده شود.
آموزش ارسال تیکت
برای این کار ابتدا وارد سایت ایرانسل شوید. در انتهای صفحه اصلی، فرمی مقابل شما قرار دارد که در آن از شما اطلاعات مختلفی مانند نام و نام خانوادگی، ایمیل، شماره تلفن همراه و… درخواست میکند. در قسمت موضوع، عنوان سوال یا مورد خود را بنویسید و بهتر است عنوان مشخصکننده حدودی موضوع نامه باشد. سپس در قسمت دستهبندی، بخش مورد نظر خود را انتخاب کنید. در قسمت پیام متن سوال یا مشکل خود را بهصورت دقیق و ترجیحا با جزئیات مورد نیاز توضیح دهید. در صورتی که نیاز به ضمیمه کردن عکس یا فایلی دارید، میتوانید از طریق بخش “فایل را انتخاب کنید” فایل مورد نظر خود را در تیکت آپلود کنید. در نهایت گزینه ثبت را انتخاب کنید تا تیکت شما به تیم پشتیبانی ارسال شود.
همانطور که به آن اشاره کردیم، تیکت یک نامه رسمی در بخش پشتیبانی است؛ پس طبق هر نامه رسمی دیگر یک سری اصول و آداب باید در نوشتن آن رعایت شود، تا تاثیر و پیگیری آن به نحو احسن صورت گیرد. در ادامه به چند مورد از این نکات اشاره میکنیم.
- سیستم پشتیبانی تیکت تنها حروف و زبان فارسی را میپذیرد، استفاده از جملات انگلیسی و یا استفاده از حروف انگلیسی در جملهبندی فارسی (فینگلیش) درست نیست و سیستم بهصورت خودکار تیکتهایی با زبان و حروف غیرفارسی را نادیده میگیرد. بنابراین تیکتهایی با مشخصات گفتهشده فاقد اعتبار هستند.
- هنگام ارسال تیکت دقت کنید که حتما ادبیات رسمی را به کار ببرید و از استفاده از جملات عامیانه پرهیز کنید. از استفاده از تعداد غیر معمول و زیاد از علامت سوال (؟؟؟؟؟) و علامت تعجب (!!!!!) نیز خودداری کنید، زیرا متن شما را از حالت رسمی خارج میکند.
- برای پیگیری یک موضوع خاص، تمام پرسش و پاسخهای شما و کارشناس باید در یک تیکت باشد و از ارسال چند تیکت برای پیگیری یک موضوع خودداری کنید. با این کار حجم تیکتهای ارسالی از جانب مشتریان کاهش مییابد و سرعت پاسخگویی پشتیبانان ایرانسل بالاتر میرود. همچنین تمرکز روی موضوع و پیگیری فرآیند خیلی بهتر صورت خواهد گرفت.
- طبق قوانین موجود در واحد پشتیبانی ایرانسل، رعایت احترام متقابل برای طرفین (کاربر و اپراتور واحد پشتیبانی) لازم و ضروری است و در صورت عدم رعایت این موضوع با کاربر یا کارمند مورد نظر برخورد خواهد شد.
ارتباط با پشتیبانی ایرانسل از طریق شبکههای اجتماعی
آخرین راه ارتباطی با واحد پشتیبانی ایرانسل که قرار است معرفی کنیم، ارتباط از طریق اکانتهای ایرانسل در شبکههای متنوع اجتماعی است. شما از طریق مراجعه به سایت ایرانسل و یا اپلیکیشن ایرانسل من یا راههای مختلف دیگر میتوانید به صفحات اینستاگرام و توییتر آن دسترسی داشته باشد مشکلات خود را مطرح کنید.
- اینستاگرام واحد پشتیبانی ایرانسل: @irancell
- توییتر واحد پشتیبانی ایرانسل: @irancellsupport
اگرچه راههای قبلی که معرفی کردیم راحتتر و سریعتر بودند، اما ارتباط از طریق شبکههای مجازی برای کسانی که به روشهای قبلی دسترسی ندارند و یا تمایلی به استفاده از آن روشها ندارند نیز مناسب است. لازم به ذکر است که با توجه به پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته، نگرانی از بابت تاخیر در پاسخگویی به سوالات و مشکلات خود نداشته باشد.
مراجعه حضوری به شعبه مرکزی ایرانسل
اگرچه شما از طریق مراجعه به سایت و یا نصب اپلیکیشن ایرانسل من، میتوانید بهراحتی از خدمات ایرانسل بهرهمند شوید؛ تمام کارهای خود نظیر خرید بستههای اینترنتی، اطلاع از صورت حساب و پرداخت آن، ارتباط با تیم پشتیبانی، اطلاع از طرحهای تشویقی و… را بهراحتی از منزل و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مرکز خدمات ایرانسل انجام دهید اما همیشه هستند کسانی که تمایل دارند، بهصورت حضوری کار خود را انجام دهند. این افراد میتوانند به شعب امور مشترکین ایرانسل در سراسر کشور مراجعه کنند، تا کارمندهای بخش حضوری به کار آنها رسیدگی کنند. بهراحتی و با یک جستوجوی ساده در اینترنت میتوان نزدیکترین نمایندگی ایرانسل را پیدا کرد.
لازم به ذکر است که تمام دفاتر ایرانسل موجود در سراسر کشور زیر نظر شعبه مرکزی شرکت ایرانسل به آدرس میدان هروی، خیابان پناهینیا، خیابان زندی، کوچه قادری، کوچه علیدوست، پلاک 5 هستند.
کدام روش پشتیبانی ایرانسل بهتر است؟
مشخصا این انتخاب به وضعیت و شرایط شما بستگی دارد. برای مثال اگر وضعیتی اورژانسی دارید و به اینترنت دسترسی ندارید، تماس با پشتیبانان بهصورت تلفنی، میتواند بهترین روش باشد. اگر نیاز دارید حین حل مشکل، مواردی را چک کنید و امکان پاسخدهی لحظهای ندارید، ارتباط بهصورت آنلاین و چت کردن با اپراتور میتواند گزینه منطقیتری باشد. اگر مشکل شما مطمئناً به سیستم یا اختلالات ایرانسل برمیگردد و یا روندی جدیتر و اداری دارد، بهتر است از طریق ارسال تیکت پشتیبانی اقدام فرمایید.
کیفیت و سرعت پاسخگویی پشتیبانی ایرانسل
تیم پشتیبانی ایرانسل برای رفاه حال مشترکین خود روشهای متنوع و زیادی را برای ارتباط با واحد پشتیبانی درنظر گرفته که هر کدام از این روشها با بهترین کیفیت طراحی شدهاند. به این ترتیب مشترکین بدون هیچ دغدغهای میتوانند از آنها استفاده کنند و سوالات، مشکلات، پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود را برای پشتیبانان ایرانسل بفرستند.
اگرچه از بین روشهایی که تا اینجا برای ارتباط با واحد پشتیبانی ایرانسل معرفی کردیم، سریعترین و راحتترین روش ارتباط تلفنی با مرکز پشتیبانی ایرانسل است، اما با توجه به پشتیبانی 24 ساعته و در 7 روز هفته، سایر روشهای گفته شده نیز از سرعت بالایی برخوردار هستند و اپراتورهای تیم پشتیبانی به سوالات شما پاسخ خواهند داد. در نتیجه بهطور کلی تیم پشتیبانی ایرانسل از سرعت و کیفیت مطلوب و بالایی در پاسخدهی به مشترکین خود برخوردار است.
جمعبندی
افزایش محبوبیت و در نتیجه افزایش فروش، یکی از دغدغههای تمام صاحبان مشاغل است. شرکت ایرانسل نیز از این قاعده مستثنی نیست و در طی این سالها تمام تلاش خود را کرده تا با ارائه خدمات متنوع بتواند، تعداد مشترکین خود را افزایش دهد. علاوهبر ارائه خدمات مناسب، برخورداری از یک تیم پشتیبانی قوی و فوقالعاده که بتواند پاسخگوی مشتریان باشد نیز در افزایش میزان رضایت مردم بسیار تاثیرگذار است. در این مقاله از سایت موپُن به معرفی راههای برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی ایرانسل، کیفیت و سرعت پاسخگویی واحد پشتیبانی پرداختیم.
نظرات کاربران