0

پرفروش‌ترین غرفه های باسلام

پرفروش‌ترین غرفه‌های باسلام

در دنیای امروزه اینترنت نقش پررنگی در زندگی مردم دارد؛ کارهایی نظیر خرید و فروش انواع محصولات سال‌هاست که به صورت اینترنتی نیز انجام می‌شوند و سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی هم برای این کار طراحی شده‌است که یکی از آن‌ها سایت و اپلیکیشن باسلام می‌باشد. تولیدکنندگان محصولات خانگی یا صاحبان تولید و کسب‌وکارهای مختلف با فروش محصولات در باسلام، از مزایای این پلتفرم برای فروش اینترنتی بهره می‌برند. در این مقاله از سایت موپُن به معرفی اپلیکیشن باسلام، برخی از غرفه‌های پرفروش آن و همچنین عوامل محبوبیت آن‌ها می‌پردازیم .

معرفی باسلام

باسلام یک بازار آنلاین برای خرید و فروش محصولات است که در آن افرادی از سراسر کشور می‌توانند غرفه خود را داشته ‌باشند و محصولات خود را به طور مستقیم عرضه کنند. مشتری‌ها نیز می‌توانند به طور مستقیم و بدون واسطه با خود فروشنده ارتباط برقرار کرده، سوالات خود را بپرسند و در نهایت کالای مورد نظر خود را از ایشان خریداری کنند.

ایده فروش برمبنای مشتری به مشتری سال 1392 شکل گرفت اما 3 سال بعد یعنی سال 1395 فروشگاه باسلام شروع به فعالیت کرد و در سال 1400 این برنامه به طور کامل ارائه و آماده فعالیت شد. باسلام حدود 700 غرفه و بیش از 10 هزار نوع محصول برای فروش دارد و نکته جالب اینجاست که خیلی از این غرفه‌ها مربوط به کارگاه‌های کوچک، روستاها و یا حتی مشاغل خانگی می‌باشد.

خرید از باسلام

برای استفاده راحت‌تر کاربران از این اپلیکیشن، خدمات متنوعی در اختیار آنان قرار دارد؛ مثلا ورود به سایت باسلام به راحتی و با سرچ باسلام در اینترنت امکان‌پذیر است، امنیت اپلیکیشن این فروشگاه بسیار بالاست و هم‌چنین دسته‌بندی مناسب محصولات به نحوی است که خرید و جستجو را برای کاربران تسهیل می‌کند. به طور کلی این دسته‌بندی دو نوع می‌باشد که در ادامه مطلب ذکر ‌شده اما در هر بخش هم غرفه‌ها و دسته‌های جداگانه‌ای فعالیت می‌کنند.

دسته‌بندی‌های باسلام

  1. دسته‌بندی بر اساس نوع محصول مانند: مواد غذایی­­­، مد و پوشاک، صنایع دستی ، خانه و آشپزخانه، سلامت، درمان و طب، آرایشی و بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سرگرمی، ورزش و سفر، خدمات کسب‌وکار، ابزارآلات و تجهیزات خودرو
  2. دسته‌بندی بر اساس نام شهرها مانند: بازار یزد، بازار همدان، بازار شیراز، بازار تبریز، بازار قزوین، بازار کرمان، بازار اصفهان و…

برای آشنایی کامل‌تر با این فروشگاه، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم: آشنایی با باسلام

معیارهایی برای پرفروش‌تر شدن غرفه‌ها

افزایش فروش محصولات و رسیدن به درآمد مطلوب و تبدیل شدن به یکی از بهترین غرفه‌های باسلام یکی از دغدغه‌های همه غرفه‌داران است. فروش بیشتر غرفه‌ها نه تنها سود زیادی برای فروشنده دارد بلکه برای باسلام هم سودآور است و در صورتی که این پلتفرم سود خوبی از جانب غرفه شما دریافت کند، بهای بیشتری به کسب‌وکارتان خواهد داد.

به جز کیفیت کالا که تاثیر 100 درصد روی فروش محصول دارد موارد دیگری نیز موثر است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می کنیم.

1- نام‌گذاری مناسب غرفه و محصولات

نام غرفه بهتر است کوتاه و متناسب با کسب‌وکار باشد. هرچه نام غرفه خاص‌تر باشد بهتر در ذهن مشتری خواهد ماند. بهتر است در نام‌گذاری از کلماتی که تلفظ سختی دارند یا می‌توان آن‌ها را با چند شکل خواند استفاده نکرد. نام‌گذاری محصول بهتر است به صورت کامل و دقیق باشد و تا حد خوبی معرف آن باشد به این ترتیب امکان دیده ‌شدن آن در سرچ کاربر افزایش می‌یابد.

2- استفاده از عکس مناسب

عکس مناسب در انتخاب مشتری بسیار تاثیرگذار است. مشخص بودن رنگ و ابعاد و ویژگی‌های ظاهری کالا از مواردی است که باید در هنگام عکاسی به آن توجه کرد. بهتر است عکس‌های موجود، واقعی و از خود محصولات باشند و کمتر از عکس‌های کاتالوگی استفاده شود.

3- کسب اعتماد و رضایت مشتری

طبق تحقیقات انجام‌شده مشتری‌ها در دفعات دوم و سوم نسبت به بار اول به دلیل اعتماد بیشتر، مبلغ بالاتری را هزینه می‌کنند پس جلب رضایت مشتری و تبدیل کردن آنان به مشتری دائمی تاثیر به‌سزایی در فروش دارد. علاوه بر این در صورت کسب رضایت مشتریان، خود آن‌ها به عامل تبلیغی برای فروشگاه تبدیل خواهند شد. در ادامه به چند نمونه از راهکارهای مهم آن اشاره می‌کنیم.

خوش قولی: بهتر است از هر محصول همیشه تعدادی آماده ارسال داشته ‌باشید تا فاصله زمان زیادی بین ثبت سفارش و خرید کالا از باسلام توسط مشتری تا رسیدن بسته به دست او نباشد و این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد. بهتر است با بررسی دقیق، زمان ارسال کالا را در همان ابتدا با مشتری هماهنگ کنید. در ضمن اگر در ثبت سفارش قولی را برای ساخت یا ارسال سفارشی به مشتری می‌دهید، لازم است که به آن وفادار بمانید.

گفت‌وگوی مناسب و باحوصله: سعی کنید مشتری مدار، با صبر و حوصله باشید و با صداقت کامل درباره ویژگی‌های محصولتان با مشتری صحبت کنید. شما باید به نحوه احسن به سوالات آنان پاسخ دهید و سعی کنید تمام شک‌هایشان را برطرف کنید. علاوه بر این با ایجاد پیشنهادهایی مانند تخفیف و یا معرفی محصولات بهتر می‌توانید آن‌ها را ترغیب به خرید بیشتر کنید.

بسته‌بندی مناسب: بسته‌بندی کالا باید در شان مشتری باشد؛ به بهترین شکل و با محکم‌ترین وسایل باشد تا آسیبی به بسته نرسد و سالم به دست مشتری برسد. حساسیت این امر در مورد محصولات شکستنی و حساس بیشتر است. می‌توانید از استیکرها، نامه‌ها و یا انواع اشانتیون برای بسته‌بندی مخصوصاً در سفارش اول استفاده کنید تا خاطره خوبی در ذهن مشتریان جدید خلق کرده باشید.

قیمت‌گذاری منصفانه: نسبت به کیفیتی که محصولات یک غرفه دارد، هر چه قیمت منصفانه‌تر باشد قطعاً غرفه مشتری بیشتری خواهد داشت. برای پیدا کردن قیمت مناسب علاوه بر حساب‌وکتاب دقیق مبلغ مواد اولیه می‌توان با مراجعه به سایر غرفه‌های مشابه از حدود قیمت محصولات غرفه خود آگاه شد. قیمت مناسب در کنار کیفیت خوب تبلیغی عالی برای کسب‌وکار است.

4- خدمات اضافه

در نظر گرفتن مواردی مانند کد تخفیف باسلام یا ارسال رایگان در شرایطی مشخص می‌تواند در آمار فروش موثر باشد. برای مثال اگر غرفه شما شرط ارسال رایگان برای خریدهای بالای 200 هزار تومان را در نظر بگیرد، بسیاری از مشتریان که خریدشان بین 150 تا 200 هزار تومان است ترغیب می‌شوند کالاهای بیشتری به سبد خریدشان اضافه کنند.

موارد دیگری نظیر ثبات کیفیت (پایین نیامدن سطح کیفیت محصولات غرفه)، تبلیغات خارج از برنامه برای غرفه، افزایش تنوع محصولات، شرکت در حراج باسلام و… همگی جزء مواردی هستند که خرید لذت‌بخش‌تری را برای کاربر ایجاد می‌کنند و در نهایت فروش غرفه بیشتر خواهد شد.

خدمات ویژه غرفه‌ها و رضایت کاربران باسلام

5- فعالیت در شبکه اجتماعی باسلام

فعالیت‌هایی نظیر لایک محصولات سایر غرفه‌ها، کامنت گذاشتن و… به بیشتر دیده ‌شدن صفحه شما کمک به‌سزایی می‌کند و باعث می شود مشتریان با صفحه شما نیز از این طریق آشنا شده و از محصولات شما نیز خریداری کنند. هرچه این فعالیت بیشتر باشد، امکان آشنایی و فروش هم بیشتر خواهد بود.

6- تبلیغات هدفمند در باسلام  

اگر می خواهید فروش خود را افزایش دهید، داشتن بازاریابی قوی و تبلیغات مناسب و هدفمند، امری ضروری است. قبل از تبلیغات حتما دقت کنید که غرفه شما تکمیل باشد؛ یعنی موجودی محصولات کامل و عکس کارها خاص و خلاقانه باشد تا خریدار بتواند خریدی مشابه خرید حضوری و با همان کیفیت را تجربه کند.

باسلام برای تبلیغات چند روش پیشنهادی را برای غرفه داران ارائه کرده ‌است:

چند شنبه بازار: این مورد یک نوع تبلیغ گروهی در باسلام است که غرفه‌داران با اعمال تخفیف 20 درصدی بر روی محصولات خود می‌توانند در این طرح شرکت کنند. این مجموعه برای تبلیغ فروشگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی خود 7 درصد از تخفیف و هزینه‌های تبلیغات را به عهده می‌گیرد.

چندشنبه بازار باسلام

تبلیغات بدون نوبت قبلی: زمانی که تصمیم می‌گیرید مثلا تخفیف 30 درصدی روی تمام محصولات غرفه خود اعمال کنید، تیم باسلام این تخفیف را برای همه خریداران در باشگاه مشتریان ارسال می‌کند و باعث می‌شود افراد بیشتری به صفحه شما مراجعه‌ کرده و از شما خرید کنند.

یکشنبه‌های شلوغ: یکشنبه‌ها روز تبلیغ باسلام است و هر فروشنده می‌تواند با یک طرح تخفیفی جذاب و خلاقانه و یا با یک تبلیغ به صورت بازی و سرگرمی در این طرح شرکت کند؛ این کار به بازدید بیشتر صفحه و فروش بیشتر محصولات کمک شایانی می‌کند.

پرفروش ترین غرفه‌های باسلام

در ادامه به معرفی چند مورد از پر فروش‌ترین غرفه‌های باسلام در دسته‌بندی‌های مختلف می‌پردازیم. غرفه‌های دیگر با بررسی شرایط و کار این غرفه‌ها می‌توانند عملکردشان را بهینه کنند و خودشان را در این رقابت بالا بکشند.

1- غرفه پوشاک آسنات

در این غرفه پوشاک زنانه و مردانه به فروش می‌رسد. هم اسم فروشگاه متناسب با کسب‌وکار است و هم نام‌گذاری درست محصولات به مشتریان در جستجوی کالای مورد نظر خود کمک می کند.

این غرفه با نوشتن جملاتی مثل “با خرید مبلغ بالای 50 هزار تومان ارسال رایگان خواهیم داشت” یا “حراج مانتو در باسلام” مشتری را به خرید محصول بیشتر ترغیب می‌کند. یکی از نکات مثبت این غرفه نوشتن جمله “آماده ارسال” در توضیحات است که نشان می‌دهد فاصله زمانی کمی بین سفارش محصول تا رسیدن آن به دست مشتری وجود دارد و این اعتماد بیشتری را برای کاربر ایجاد می‌کند.

غرفه آسنات در باسلام

2- غرفه گالری نصر 

در این غرفه شال و روسری و همچنین کیف ترمه به فروش می‌رسد اما با این که این غرفه جزء پرفروش‌ترین فروشگاه‌ها در دسته‌بندی مربوط به حوزه کاری خود است، اسم فروشگاه خیلی بیان‌کننده حالت کلی کسب‌وکار نیست. این غرفه همواره تخفیف‌های متنوعی روی محصولات خود اعمال کرده یکی از عوامل موثر در جذب مشتری می‌باشد.

گالری نصر توانسته در مدت زمان 3 سال و 2 ماه در حدود 10 هزار شال و روسری به فروش برساند که با توجه به تنوع کم محصولاتش رقم قابل توجهی است. قطعا با افزایش تنوع مدل‌ها، فروششان نیز چندین برابر می‌شود.

غرفه گالری نصر در باسلام

3- غرفه لوازم تحریر نوشتیران 

فروشگاه نوشتیران نامی مناسب با کسب‌وکارش انتخاب‌ کرده است. محصولات این غرفه دارای قیمت منصفانه‌ای هستند که در صورت کیفیت مناسب، بی‌شک عامل مهمی برای جذب مشتری می‌باشد. تنوع بالای محصولات باعث فروش 86 هزار محصول در حدود تنها 2 سال ‌شده است.

این غرفه علاوه‌بر صفحه‌ای که در باسلام دارد، آدرس کانال خود در دیگر شبکه‌های اجتماعی (پیام‌رسان سروش) را هم قرار داده است تا دسترسی کاربران به محصولات این فروشگاه راحت‌تر شود.

غرفه نوشتیران در باسلام

4- غرفه فروشگاه آنلاین کالاورزش

این غرفه با 2 سال فعالیت و چیزی حدود 1200 عدد محصول فروخته‌ شده، جزء غرفه‌های برتر و پرفروش باسلام به حساب می‌آید. فروشگاه آنلاین کالاورزش برای تمامی محصولات خود مشخصات کاملی نظیر وزن، سایز و ابعاد، جنس، رنگ و… را ذکر کرده تا مشتری بتواند انتخابی دقیق و مطابق خواسته‌اش داشته‌ باشد. این غرفه نیز برای خریدهای بالای 100 هزار تومان ارسال رایگان در نظر گرفته که باعث ترغیب مشتریان برای خرید با مبالغ بیشتر می‌شود.

غرفه فروشگاه آنلاین کالاورزش

5- غرفه آجیل و خشکبار مرسان

این غرفه در مدت زمان 5 ماه توانسته‌ با فروش حدود 1000 محصول در بین غرفه‌های برتر و همچین در لیست پرفروش‌های اخیر قرار بگیرد که با توجه به مدت زمان کمی که این صفحه فعالیت دارد، رشد بسیار قابل توجهی است. غرفه مرسان علاوه‌بر توضیحات مناسبی که درباره هر محصول نوشته‌ است، موقعیت مکانی باغ خود را نیز به مشخصات فروشگاه اضافه ‌کرده که باعث اطمینان بیشتر مشتری به سلامت محصول خواهد شد. اسم مناسب غرفه و همچنین نام‌گذاری صحیح محصولات نیز تاثیر به‌سزایی در رشد فروشگاه داشته است.

غرفه مرسان در باسلام

جمع‌بندی

اپلیکیشن باسلام که سال‌هاست در حوزه خرید و فروش محصولات خرد، خانگی، صنایع دستی و… فعالیت می‌کند، روز به روز به تعداد غرفه‌هایش افزوده‌ می‌شود که این خود باعث افزایش رقابت بین غرفه‌های هر دسته خواهد بود. به این ترتیب لازم است هر فروشگاه با بهینه‌سازی عملکرد خود، فروش بیشتری را رقم بزند. در این مقاله از مجله موپُن نکات مهم برای بالا بردن فروش یک غرفه را توضیح دادیم و نمونه‌هایی از غرفه‌های پرفروش باسلام و مشخصات و فعالیت آن‌ها را مرور کردیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *