0

پرداخت قبض ایرانسل

راهنمای پرداخت قبض ایرانسل

در حال حاضر درصدی بالایی از ایرانیان جزء کاربران شرکت ایرانسل هستند و روزانه از انواع خدمات ارتباطی این شرکت استفاده می‌کنند. چه کاربران سیم‌کارت ‌های اعتباری و چه دائمی امکان استفاده از خدمات مختلف ایرانسل را دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه پرداخت قبض برای سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل آشنا کنیم.

آشنایی مختصر با ایرانسل

ایرانسل یک شرکت خدمات ارتباطی است که در سال 1384 آغاز به کار کرد. این شرکت که با سرمایه‌گذاری مشترک گروه MTN و شرکت صنایع الکترونیک ایران راه‌اندازی شد، به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه و اولین اپراتور دیتای ایران شناخته می‌شود. خیل عظیم کاربران ایرانسل در ایران حاکی از این حقیقت است که میزان خدمات و اعتبارات این شرکت روزبه‌روز در حال گسترش بوده است.

ایرانسل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حال حاضر ایران در زمینه ارائه انواع سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری و همچنین مودم‌های اینترنتی است. از جمله خدماتی که این شرکت به کاربران خود ارائه می‌دهد می‌توان به سیستم پیش‌فرض اینترنت نسل چهار بر روی تمامی سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی، سرویس پیام صوتی، خدمات بانکداری، رومینگ، انتقال شارژ، سیستم E-Care و E-Charge، اینترنت بر بستر وای فای، وایمکس و… اشاره کرد.

جهت آشنایی کامل با این اپراتور همراه، این مقاله را مطالعه کنید: معرفی ایرانسل

یکی از خدمات جدید شرکت ایرانسل امکان تبدیل سیم‌کارت‌های اعتباری به دائمی می‌باشد که این سرویس برای اولین بار در ایران توسط ایرانسل ارائه شده است. تمامی کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل می‌توانند تنها با وارد کردن یک کد از خط خود سیم‌کارت خود را به دائمی تبدیل نمایند. حتی ایرانسل برای تشویق کاربران خود و تسهیل امور، امکان پرداخت اقساطی هزینه تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی را فراهم کرده است. توجه داشته باشید که استفاده از کد تخفیف ایرانسل در این سرویس امکان‌پذیر نیست ولی جهت پایین آوردن هزینه‌ها در سایر خدمات این اپراتور می‌توانید از آن استفاده کنید.

با تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی، دیگر از تمام شدن ناگهانی شارژ خود وسط یک تماس تلفنی و خرید شارژ ایرانسل آسوده خواهید بود. مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل می‌توانند هر چند ماه یک بار قبض کارکرد خود را اعم از تماس، پیامک، اینترنت و… مشاهده و پرداخت نمایند. برای پرداخت قبض هر کاربر می‌تواند انتخاب کند که قصد پرداخت قبض پایان دوره یا میان دوره را دارد.

انواع قبض ایرانسل

به طور کلی تمامی قبوض تلفنی از جمله قبض پرداخت ایرانسل به 2 نوع تقسیم‌بندی می‌شوند:

1- قبض پایان دوره

2- قبض میان دوره

قبض پایان دوره همان قبضی است که مشترک سیم‌کارت‌های دائمی در پایان یک دوره مشخص (که عموما 1 ماهه یا 2 ماهه است) طبق آن هزینه مصرف اینترنت، پیامک، تماس و… را مشاهده و پرداخت می‌کند. اما بعدها با توجه به مسائلی که در هنگام پرداخت قبض وجود داشت، اپراتور ایرانسل یک نوع قبض دیگر به نام قبض میان دوره را تعریف کرد که اگر مشترکین نتوانستند قبض پایان دوره خود را پرداخت کنند فرصت این را داشته باشند که با پرداخت قبض میان دوره از قطع شدن سیم‌کارت خود تا صدور قبض بعدی جلوگیری نمایند.

واقعیت این است که تفاوت و یا مزیت چندانی بین پرداخت قبض میان دوره و پایان دوره وجود ندارد؛ تنها موضوع حائز اهمیت در اینجا این است که معمولا توصیه می‌شود مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل، (اگر از همان ابتدا قبض‌های پایان دوره خود را پرداخت نموده‌اند) سعی کنند همیشه قبض‌های خود را به صورت پایان دوره‌ای پرداخت کنند و اگر معمولا قبض خود را به صورت میان دوره‌ای انتخاب و پرداخت می‌کنند، بدون توجه به قبض‌های پایان دوره، همیشه طبق یک روال پیش روند تا مشکلی در میزان هزینه‌ها و پرداخت‌های آتی پیش نیاید.

قبض ایرانسل

انواع روش‌های پرداخت قبض ایرانسل

تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل برای پرداخت قبوض میان دوره و پایان دوره خود می‌توانند از چند طریق اقدام نمایند. مهم‌ترین آن‌ها استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من، وبسایت فروشگاه ایرانسل و از طریق کد دستوری USSD است که در ادامه مراحل مختلف و نحوه پرداخت قبوض ایرانسل از هر سه روش توضیح داده خواهد شد.

شما علاوه بر پرداخت قبوض خود از این سه طریق می‌توانید صورت‌حساب ریز مکالمات سیم‌کارت خود را نیز دریافت کرده و از میزان کارکرد و بدهی خود از این روش نیز مطلع شوید. تنها باید توجه داشته باشید که در سیستم حساب‌های سیم‌کارت دائمی ایرانسل یک سقف مجاز برای هر یک از کاربران وجود دارد و شما می‌توانید تا رسیدن به سقف میزان کارکرد تعیین شده، از امکانات سیم‌کارت خود اعم از مکالمه، پیامک و اینترنت استفاده نمایید.

1- پرداخت قبض ایرانسل از طریق وبسایت فروشگاه ایرانسل

پرداخت قبض ایرانسل برای سیم‌کارت‌های دائمی از طریق وبسایت این سامانه کار بسیار راحتی است. در مرحله اول شما باید وارد وبسایت ایرانسل شده و در منوی بالای سایت بخش فروشگاه، بر روی “پرداخت قبض سیم‌کارت دائمی” کلیک نمایید.

پرداخت قبض ایرانسل از طریق وبسایت

در مرحله بعد یک صفحه برای شما به نمایش درمی‌آید که گزینه‌هایی برای پرداخت قبض را نشان می‌دهد. شما می‌توانید تنها با وارد کردن شماره همراه خود نسبت به پرداخت قبض ایرانسل اقدام نمایید و یا با وارد کردن کد شناسه یا شناسه قبض و پرداخت این کار را انجام دهید. لازم به ذکر است که شناسه قبض و پرداخت و اطلاعاتی این چنین برای شما به همراه قبض پرداختی پیامک می‌شود. بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده باید بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید. سپس به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت خواهید شد که با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود می‌توانید قبض خود را پرداخت نمایید.

پرداخت قبض ایرانسل از طریق وبسایت

2- پرداخت قبض ایرانسل از طریق اپلیکیشن ایرانسل من

یکی دیگر از راه‌های پرداخت صورت حساب سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است که توسط خود این شرکت ارائه شده است. شما در ابتدا باید این اپلیکیشن را از طریق نرم‌افزار بازار یا پلی استور دانلود نموده و بر روی گوشی خود نصب کنید. پس از دانلود و نصب، نرم‌افزار را باز کنید و شماره سیم‌کارت ایرانسلی خود را در کادر مشخص شده تایپ نموده و گزینه ادامه را کلیک نمایید.

ورود به اپلیکیشن ایرانسل من

در ادامه یک کد تایید برایتان SMS می‌شود. آن را وارد نرم‌افزار کنید تا بتونید وارد حساب کاربری خود شوید. در همان صفحه ابتدایی شما می‌توانید میزان کارکرد حساب ایرانسل خود را مشاهده نمایید. برای پرداخت قبض سیم‌کارت، بر روی گزینه “پرداخت میان دوره” یا “پرداخت پایان دوره” کلیک نمایید.

مشاهده قبض در اپلیکیشن ایرانسل من

با کلیک بر روی گزینه “پرداخت” شما می‌توانید رسید حساب سیم‌کارت ایرانسل خود را مشاهده نمایید. سپس جهت پرداخت صورت‌حساب خود آیکون پرداخت را لمس نموده تا وارد صفحه درگاه پرداخت اینترنتی شوید. پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود قبض شما پرداخت خواهد شد.

پرداخت قبض در اپلیکیشن ایرانسل من

3- پرداخت قبض ایرانسل از طریق کد دستوری USSD

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پرداخت قبض سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل استفاده از کد دستوری USSD می‌باشد که بدون نیاز به اینترنت، امکان پرداخت قبض ایرانسل را برای شما فراهم می‌کند. در ابتدا کد *7# را در گوشی همراه خود شماره‌گیری نمایید. صفحه زیر برای شما به نمایش درمی‌آید. گزینه 3 که همان قبض ایرانسل باشد را تایپ نموده و بر روی آیکون ارسال بزنید.

پرداخت قبض ایرانسل از طریق کد دستوری

در مرحله بعدی باید نوع قبض مورد نظر خود را اعم از میان دوره و یا انواع دیگر انتخاب نمایید. شما حتی می‌توانید مبلغ دلخواه خود را در کادر مربوطه نوشته و بخشی از هزینه صورت‌حساب سیم‌کارت خود را پرداخت نمایید.

پرداخت قبض ایرانسل از طریق کد دستوری

در پایان از شما شماره سیم‌کارت دائمی ایرانسل خواسته می‌شود. در ادامه پس از وارد کردن شماره موبایل و انتخاب کارت بانکی و اطلاعات مربوط به آن، قبض شما پرداخت می‌شود.

پرداخت قبض ایرانسل از طریق کد دستوری

4- سایر روش‌های پرداخت قبض ایرانسل

مراحل و روش‌هایی که تا این‌جا جهت پرداخت قبض سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل معرفی شد از مهم‌ترین راه‌های ارائه شده توسط خود شرکت ایرانسل بود. اما گفتنی است که امروزه با افزایش انواع اپلیکیشن‌های پرداخت و همراه‌بانک‌ها شما می‌توانید از راه‌های دیگری نیز نسبت به پرداخت قبض ایرانسل اقدام نمایید.

یکی از شناخته‌‎شده‌ترین اپلیکیشن‌های کاربردی در ایران نرم‌افزار آپ می‌باشد. شما بعد از نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل خود می‌توانید از انواع خدمات آن از جمله پرداخت قبض استفاده نمایید. تنها کافیست بر روی گزینه پرداخت قبض در صفحه ابتدایی اپلیکیشن آپ کلیک نموده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

پرداخت قبض ایرانسل از طریق اپلیکیشن آپ

نرم‌افزار قبضینو نیز یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها برای پرداخت انواع قبوض تلفن، برق، گاز، سیم‌کارت‌های دائمی و… می‌باشد که شما می‌توانید با استفاده از آن به‌راحتی قبض حساب سیم‌کارت دائمی ایرانسل خود را مشاهده نموده و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید. سامانه قبضینو هم به صورت نسخه تحت وب و هم به صورت اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوشی موبایل قابل دسترس برای همگان است.

پرداخت قبض ایرانسل از طریق سامانه قبضینو

علاوه بر نرم‌افزارهایی چون آپ و قبضینو تقریبا اکثر نرم‌افزارهای پرداختی مانند همراه‌ کارت، آی کاپ، ایساج و… نیز ارائه‌دهنده سرویس پرداخت قبض سیم‌کارت دائمی ایرانسل نیز هستند. شما حتی می‌توانید از طریق راه‌های سنتی مانند مراجعه حضوری به بانک‌ها (یا عابربانک) پو دفاتر خدمات ارتباطی نیز قبض سیم‌کارت ایرانسل خود را پرداخت نمایید. تنها باید توجه داشته باشید که این‌گونه پرداخت‌ها معمولا با کمی تاخیر در سیستم صورت‌حساب شما ثبت می‌شوند.

نحوه استعلام قبوض میان دوره و پایان دوره ایرانسل

تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور ایرانسل می‌توانند از راه های مختلفی از میزان کارکرد، ریزمکالمات و صورت‌حساب قبوض میان دوره و یا پایان دوره خود استعلام بگیرند. یکی از این راه‌ها مراجعه به سامانه سرویس پرداخت قبض ایرانسل می‌باشد که در وبسایت این شرکت قابل دسترسی است. شما با ورود به این سامانه و سپس وارد کردن شماره موبایل خود در کادر مربوطه می‌توانید تمامی جزئیات حساب خود اعم از میزان مکالمه، اینترنت و… را مشاهده نمایید.

سرویس پرداخت قبض ایرانسل

همچنین از طریق اپلیکیشن ایرانسل من نیز می‌توان صورت‌حساب سیم‌کارت دائمی ایرانسل به همراه جزئیاتی از کارکرد اینترنت یا مکالمه و پیامک را مشاهده و پرداخت نمود. به طور کلی می‌توان گفت اکثر راه‌هایی که در بالا برای پرداخت قبض سیم‌کارت دائمی ایرانسل توضیح داده شد، از جمله روش‌های استعلام صورت‌حساب ایرانسل نیز هست و کاربران می‌توانند از این روش‌ها جهت دریافت ریزکارکرد خود استفاده نمایند.

قابل ذکر است که اگر قصد مشاهده میزان بدهی خود را از طریق کد دستوری دارید می‌توانید با شماره‌گیری کد *555*1*2# صورت‌حساب قبض خود را مشاهده نمایید.

جمع‌بندی

شرکت ایرانسل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای سیم‌کارت همراه ارائه‌دهنده گسترده‌ترین خدمات ارتباطی در زمینه اینترنت همراه، سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری، وایمکس، رومینگ و… می‌باشد که تمامی این خدمات هم بر روی سیم‌کارت‌های اعتباری و هم دائمی قابل دسترسی است. در این مقاله به طور ویژه به نحوه استعلام و پرداخت قبوض سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل پرداختیم و راه‌های مختلف دریافت صورت‌حساب و جزئیات کارکرد سیم‌کارت را از طریق وبسایت ایرانسل، اپلیکیشن ایرانسل من، کد دستوری USSD و سایر اپلیکیشن‌های پرداخت مانند آپ و قبضینو معرفی نمودیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *