0

مقایسه طاقچه و فیدیبو

مقایسه طاقچه و فیدیبو

در حال حاضر اپلیکیشن‌های فروش کتاب زیادی در پلی‌استور و اپ‌استور وجود دارند؛ اما کدامیک عملکرد بهتری دارد؟ با ما همراه باشید تا به مقایسه طاقچه و فیدیبو که از جمله معروف‌ترین برنامه‌های فروش کتاب هستند، بپردازیم.

خرید کتاب و خواندن آن کار بسیار سنجیده‌ای است و باعث پیشرفت انسان در مسیر توسعه‌فردی خواهد شد. امروزه با پیدایش نسخه‌های الکترونیکی و صوتی کتاب‌ها، مطالعه بسیار راحت‌تر شده است. دیگر لازم نیست برای یافتن کتاب مدنظر خود زمان زیادی را در کتاب‌فروشی‌ها صرف کنیم. کافی است یک اپلیکیشن فروشگاه کتاب مانند طاقچه یا فیدیبو را در گوشی نصب کرده و با یک سرچ ساده کتاب مدنظر را بیابیم.

 

مقایسه طاقچه و فیدیبو، کدام بهتر است؟

در گذشته مردم به سختی با نسخه‌های الکترونیکی کتاب ارتباط برقرار می‌کردند اما حالا این نوع مطالعه طرفداران زیادی دارد چون می‌توان با انتخاب هر کتاب نظرات خوانندگان قبلی را مطالعه کرد و برای خریدن یا نخریدن آن به نتیجه بهتری رسید. نکته مهم دیگر این است که هزینه کتاب‌های الکترونیکی به مراتب کمتر از کتاب‌های کاغذی است.

هر دو برنامه فیدیبو و طاقچه مخاطبان بسیاری را جذب کرده‌اند و عملکرد بسیار خوبی دارند. اما گاهی شرایطی نظیر پربودن فضای گوشی پیش می‌آید و لازم است فقط یکی از این دو برنامه را داشته باشیم. در این حالت برای اینکه یکی از این دو را انتخاب کنیم لازم است تمام فاکتورهای مهمی را که برای یک فروشگاه کتاب خوب مطرح است بررسی کنیم. این فاکتورها عبارت‌اند از:

 

مقایسه طاقچه و فیدیبو از نظر پشتیبانی نرمافزارها

طاقچه: در بخش پشتیبانی طاقچه شما می‌توانید مشکل خود را بنویسید و منتظر پاسخ از طرف پشتیبانان این برنامه باشید. همچنین می‌توانید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 با شماره 02191071001 تماس بگیرید تا بخش پشتیبانی به سؤالات و مسائل شما پاسخ دهد.

فیدیبو: در فیدیبو یک فرمت آماده برای مشکلات مربوط به اندروید، iOS، ویندوز و بخش کتاب‌خوان طراحی شده است که با تیک زدن هر کدام از آن‌ها به سؤالات مربوط به همان بخش پاسخ می‌دهید و مشکل خود را مطرح می‌کنید. در صورتی که درخواست دیگری از بخش پشتیبانی دارید می‌توانید همه‌روزه از ساعت 9 الی 17 با شماره 02191020010 تماس حاصل کنید.

در مقایسه فیدیبو و طاقچه در بخش پشتیبانی می‌بینیم که هر دو برنامه فضای مناسبی را برای پاسخگویی به سؤال مخاطبان فراهم کرده‌اند اما فرمت آماده موجود در فیدیبو نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای این بخش صورت داده‌اند.

 

مقایسه طاقچه و فیدیبو از نظر تنوع کتاب

هر دو فروشگاه کتاب دارای تنوع زیادی از آثار هستند و در انواع دسته‌بندی‌ها کتاب‌های پرمخاطب و جدید را ارائه کرده‌اند. این دو برنامه در تلاش‌اند تا به سلایق مختلف اهمیت دهند و کالکشن کتاب‌های الکترونیک خود را تکمیل کنند.

 

مقایسه طاقچه و فیدیبو از نظر تنوع انتشارات

انتشارات مختلف برای اینکه بتوانند افزایش فروش داشته باشند اغلب آثار خود را در اختیار هر دو اپلیکیشن قرار می‌دهند. از این رو بیشتر کتاب‌های هر دو برنامه با هم مشترک هستند. البته فیدیبو برخی کتاب‌ها را به صورت انحصاری در اپلیکیشن خود ارائه می‌کند و در برنامه‌های کتابخوان دیگری نمی‌توان این آثار را یافت.

 

تنوع و دستهبندی موضوعات طاقچه و فیدیبو

دسته‌بندی موضوعات در برنامه طاقچه نظم بهتری در مقایسه با فیدیبو دارد اما می‌توان گفت که فیدیبو با اضافه‌کردن بخش مجله و پادکست تنوع دسته‌بندی خود را بیشتر کرده است. هر دو فروشگاه کتاب به دسته‌های مختلف کتاب توجه کرده‌اند اما در طاقچه جزئیات کمی بهتر دیده شده است.

 

قیمت کتابها

دو فروشگاه فیدیبو و طاقچه خیلی در بحث قیمت‌گذاری‌ها مختار نیستند. قیمت نسخه‌های الکترونیک معمولا توسط انتشارات تعیین می‌شود. اما آنچه در اختیار این دو فروشگاه اینترنتی است تخفیف‌هایی است که برای محصولات فرهنگی خود در نظر می‌گیرند. همچنین هر دو برنامه بخشی از کتاب‌های خود را به صورت رایگان عرضه می‌کنند که مطالعه آن‌ها مخاطب را ترغیب به مطالعه آثار دیگری از نویسندگان آن آثار می‌کند.

 

انواع تخفیف طاقچه و فیدیبو

هر دو برنامه روی کتاب‌های خود تخفیف‌هایی اعمال می‌کنند اما در این میان فیدیبو معمولا تخفیف‌های بهتر و هوشمندانه‌تری دارد و همین امر در بسیاری از مواقع تعداد مخاطبان این برنامه را بیشتر می‌کند. کد تخفیف فیدیبو این امکان را به خوانندگان می‌دهد که با هزینه کمتر کتاب‌های نفیسی را مطالعه کنند.

طاقچه نیز در روزهای خاص سال و برای مشتریان خود همواره کد تخفیف در نظر می‌گیرد اما درصد تخفیف‌های فیدیبو گاهی قیمت اصلی کتاب را تا میزان قابل توجه کاهش می‌دهد.

 

محیط کاربری نرمافزار

فیدیبو پس از اینکه توسط دیجی‌کالا خریداری شد از نظر محیط کاربری به شدت پیشرفت کرد و ظاهر دلچسب آن کاربران زیادی را به خود جذب کرد. منوی فیدیبو دسته‌بندی کتاب‌ها، کتاب‌های صوتی،پادکست و مجله را شامل می‌شود. نوار پایین اپلیکیشن نیز دارای بخش‌هایی از قبیل خانه، کتابخانه، بخش جستجو، ویژه و… را دارد.

طاقچه نیز محیط کاربری مشابه فیدیبو دارد و برخی قسمت‌های خود را متفاوت از آن طراحی کرده است. به طور مثال به جای کتاب‌های صوتی عنوان کتاب گویا را در بخش منو آورده است. نوار پایین نیز شامل بخش کتاب‌های من، جست‌وجو، بی‌نهایت، فروشگاه و حساب کاربری می‌شود.

 

سهولت استفاده از نرمافزار

هر دو نرم افزار فیدیبو و طاقچه دارای منوی فارسی است و دسته‌بندی مشخصی دارد. بخش جدیدی که هر دوی این اپلیکیشن‌ها به آن پرداخته‌اند ایجاد شرایط برای گرفتن اشتراک و استفاده از کتاب‌های موجود در کتابخانه است. اما استفاده از این بخش نیز ساده است. در حال حاضر بخش «بی‌نهایت» به اپلیکیشن طاقچه نیز اضافه شده که بی‌نهایت کتاب در آن موجود است و با دریافت اشتراک‌های یک‌هفته‌ای، یک ماهه، سه‌ماهه و… می‌توان از تمامی این کتاب‌ها بهره برد.

نحوه کار با نرم‌افزارهای فیدیبو و طاقچه به این صورت است که ابتدا از میان کتاب‌های موجود در صفحه اصلی یا انتخاب دسته‌بندی خاص، محصول مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. شما می‌توانید کتاب الکترونیک یا صوتی را برای مطالعه برگزینید. پس از انتخاب کتاب، اگر الکترونیکی باشد می‌توانید از قسمت «مطالعه نمونه» بخشی از متن کتاب را بخوانید و اگر مورد پسندتان واقع شد آن کتاب را بخرید. اگر کتاب صوتی بود فایل کوتاهی از کتاب قابل شنیدن است.

شما می‌توانید کتاب را نشان کنید و بعدها بخرید یا اینکه در همان لحظه هزینه آن را پرداخت کنید تا کل کتاب قابل خواندن باشد. تمامی کتاب‌هایی که دریافت می‌کنید در بخش کتابخانه شما ذخیره می‌شوند. همچنین اگر بخشی از کتابی را بخوانید، دفعات بعدی با بازکردن فایل آن، به همان بخش نیمه‌تمام باز می‌گردید.

 

مقایسه طاقچه و فیدیبو از نظر سهولت در ثبت نام

پس از وارد کردن شماره موبایل یا ایمیل و پذیرفتن قوانین بخش ثبت نام، هر دو اپلیکیشن شما را به عنوان یکی از کاربران نرم‌افزار می‌پذیرند. با ذخیره نام کاربری و رمز عبور می‌توانید از تمامی بخش‌های نرم‌افزار در هر زمان از شبانه‌روز استفاده کنید.

 

وجود کتاب صوتی

امروزه یکی از محبوب‌ترین بخش‌های اپلیکیشن‌های کتابخوان بخش کتاب‌های صوتی است. هم فیدیبو و هم طاقچه این نوع کتاب‌ها را در فروشگاه اینترنتی کتاب خود عرضه کرده‌اند. کتاب‌های گویا به قدری محبوب شده‌اند که در حال حاضر رقابت زیادی بین گویندگان کتاب صوتی ایجاد شده است.

 

وجود پادکست

پادکست‌ها معمولا توسط انواع پادگیرها منتشر می‌شوند اما به تازگی فیدیبو نیز بخش پادکست را به منوی خود اضافه کرده است. بنابراین اگر پادکست مورد علاقه شما در این نرم‌افزار وجود داشته باشد می‌توانید به صورت رایگان از فیدیبو آن را گوش کنید.

طاقچه بخش پادکست را هنوز به منوی خود اضافه نکرده است و تمرکز اصلی خود را روی بخش کتابخانه بی‌نهایت گذاشته است.

 

مقایسه طاقچه و فیدیبو از نظر وجود کتاب به زبانهای دیگر

در نرم‌افزار فیدیبو کتاب انگلیسی و آموزش‌های انگلیسی و آلمانی و سایر زبان‌ها وجود دارد اما کتاب‌های خارجی با زبان اصلی در این اپلیکیشن موجود نیستند. اما نرم‌افزار طاقچه علاوه‌بر کتاب‌های آموزشی زبان‌های گوناگون، کتاب‌های با زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، عربی و… نیز دارد.

بخش بلاگ

در مقایسه طاقچه و فیدیبو می‌بینیم که هر دو این برنامه‌های کتابخوان در سایت خود بخش بلاگ نیز دارند و در قسمت بلاگ درباره موضوعات مرتبط با نویسندگان و کتاب‌ها، مطالب مفیدی را منتشر می‌کنند و با توجه به دقت آن‌ها در مطلب‌گذاری اطلاعات درست و خوبی را به خوانندگان منتقل می‌کنند.

 

مقایسه طاقچه و فیدیبو از نظر بخش مجله

بخش مجله در اپلیکیشن فیدیبو و طاقچه در دسترس است. مجله‌های مرتبط با موضوعات متفاوت در این قسمت ارائه می‌شوند. برخی از آن‌ها رایگان و برخی با پرداخت هزینه قابل دریافت هستند.

 

مقایسه طاقچه و فیدیبو از نظر پرفروشهای هفته

از جمله بخش‌های جذابی که در این دو نرم افزار وجود دارد معرفی کتاب‌هایی است که در طول هفته بیش از دیگر آثار به فروش رسیده‌اند. این معرفی علاوه بر افزایش درآمد برای نرم‌افزارها، دید مثبتی برای خوانندگان ایجاد می‌کند تا بتوانند آثار مختلف را بشناسند و با خواندن نظرات دیگران درباره خرید آن محصول از فروشگاه کتاب مطمئن شوند.

برای اینکه این کتاب‌های پرفروش برای کاربران جذابیت بیشتری ایجاد کنند کد تخفیف طاقچه در این نرم‌افزار برای دوره‌های مختلف زمانی ارائه می‌شود و می‌توان به کمک این تخفیف‌ها کتاب‌های بیشتری را با هزینه کمتر تهیه کرد.

در حال حاضر بخش کتابخانه‌های این دو اپلیکیشن طرفداران زیادی دارند. بخش کتابخانه این امکان را به کاربر می‌دهد که بتواند کتاب‌های مختلفی را با یک هزینه مختصر مطالعه کند. معمولا این اشتراک‌ها مدت زمان محدودی دارند و در برخی مواقع فروشگاه‌های اینترنتی کتابخوان فیدیبو و طاقچه تخفیف‌هایی را برای دریافت اشتراک‌های چند ماهه در نظر می‌گیرند.

در صورتی که به مطالعه کتاب‌های الکترونیک یا صوتی علاقه‌مندید می‌توانید با استفاده از تخفیف‌های موجود با کمترین هزینه به کتابخانه‌ای غنی دسترسی بیابید. برای دریافت این تخفیف‌ها می‌توانید از افزونه موپُن استفاده کنید. موپُن پلتفرمی است که انواع کدهای تخفیف را به کاربران معرفی می‌کند. این کدهای تخفیف تاریخ انقضا دارند و اگر در موپُن عضویت داشته باشید در اولین فرصت از تخفیف‌های این فروشگاه‌های اینترنتی کتاب آگاه خواهید شد.

مقایسه طاقچه و فیدیبو به عنوان دو نرم‌افزار کتابخوان مفید، نشان می‌دهد که هر دوی این اپلیکیشن‌ها محیط کاربری مناسبی را برای مطالعه انواع کتاب‌ها فراهم کرده‌اند و با توجه به تفاوت‌هایی که در برخی قسمت‌های اپلیکیشن آن‌ها وجود دارد هر کس به فراخور اولویت‌های خود می‌تواند یکی از این دو فروشگاه اینترنتی کتاب را نصب کند و از آثار آن بهره ببرد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین با مجله موپُن همراه باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل