0

معرفی فیلم نت

معرفی فیلم نت

علاقۀ مردم به تماشای فیلم و سریال صنعت فیلم‌سازی را به ساخت محصولات بیشتر تشویق می­‌کند. روش‌های تماشای فیلم در میان خانواده‌ها بسته به نوع کار و سبک زندگی آن‌ها متفاوت است. برخی به سینما می‌روند، برخی در تلویزیون سریال‌ها و فیلم‌ها را دنبال می‌کنند و بخشی از مردم از شبکه‌های نمایش خانگی استفاده می‌کنند. شبکه‌های نمایش خانگی این روزها به علت تنوع فیلم و سریال خود محبوبیت زیادی پیدا کرده‌­اند. یکی از این شبکه‌های نمایش خانگی فیلم نت (FilmNet) است که می‌توان برنامه‌های آن را در سایت یا با اپلیکیشن فیلم نت تماشا کرد.

روش‌های زیادی برای دیدن فیلم وجود دارد. هرکس می‌تواند به‌راحتی در اینترنت سرچ کند و فیلم خوبی پیدا کند. اما اپلیکیشن‌های مخصوص نمایش خانگی آرشیو کاملی دارند و امکان اعمال فیلترهای مختلف را به کاربر می­‌دهند. در این حالت می‌­توان در کمترین زمان فیلمی باب سلیقۀ خود پیدا کرد. ما در این قسمت قصد داریم به معرفی فیلم نت، نحوۀ عملکرد این شبکۀ نمایش خانگی، مزایا و معایب و کد تخفیف‌های آن بپردازیم.

تاریخچۀ فیلم نت

فیلم نت در سال 1393 کار خود را در زمینۀ شبکۀ نمایش خانگی یا همان VOD آغاز کرد. این سامانه به کاربرانی که اشتراک فیلم نت بخرند اجازۀ دسترسی به تمامی محصولات خود را می‌دهد و مشترکان می‌توانند در این پلتفرم در هر ساعت از شبانه‌روز به صورت آنلاین فیلم ببینند. همچنین می‌توانند برنامۀ مدنظرشان را دانلود کنند و در گوشی هوشمند، تبلت، لپ­تاپ یا تلویزیون به تماشای آن بنشینند.

اقشار جامعه به انواع مختلفی از فیلم و سریال علاقه دارند و پلتفرمی که بتواند در خود تمام این سلایق را داشته باشد رضایت کاربران را جلب خواهد کرد. فیلم نت در این زمینه توانسته محبوبیت زیادی کسب کند چون با به‌روزرسانی مداوم سریال‌­ها، فیلم‌­ها و انیمیشن­‌ها و همچنین خرید امتیاز پخش سریال­‌های جدید، هر روز مشتریان بیشتری ثبت­‌نام می­‌کنند.

ویدیوهای موجود در فیلم نت را می­‌توان از طریق سایت، اپلیکیشن و تلویزیون‌­های هوشمند تماشا کرد. برخی از فیلم­‌ها رایگان هستند اما برای دیدن اکثر آن­ها باید هزینه پرداخت شود. این نوع تماشای فیلم کاملاً قانونی است. شما می­‌توانید به­‌جای خرید فیلم­‌های مورد علاقه، اشتراک بگیرید و در مدت‌زمان اعتبار آن اشتراک تمامی فیلم‌­های موجود در آن را رایگان ببینید؛ البته به­‌استثنای فیلم‌­های سینمایی که برای اولین‌بار در این محیط­ اکران می­‌شود. (برای آن­ها معمولاً باید بلیط جدا تهیه کرد.)

باید گفت که فیلم نت بی‌­رقیب نیست و پلتفرم‌های دیگری مانند نماوا، فیلیمو، روبیکا و… نیز عملکرد مشابهی دارند. اما آنچه در میان این پلتفرم­‌ها مزیت رقابتی محسوب می­‌شود، قیمت مناسب اشتراک­‌ها، آپلود جدیدترین فیلم و سریال‌ها و خرید امتیاز پخش سریال‌ها و تاک­شوهای جدید است. فیلم نت برای اینکه بتواند کاربران بیشتری داشته باشد علاوه‌بر تمام این فعالیت­‌ها، در دوره‌­­ها و ­مناسبت‌­های مختلف اقدام به تعریف کد تخفیف می­‌کند. کد تخفیف فیلم نت برای اشتراک‌­های شش­ ماهه، سه­ ماهه، یک­ ماهه و حتی یک­ روزه قابل استفاده است.

شهرهای تحت پوشش فیلم نت

در هر جای ایران که باشید با داشتن اینترنت پرسرعت می­‌توانید از اپلیکیشن فیلم نت یا سایت آن استفاده کنید. افرادی که سرویس‌­های اینترنت خاصی دارند که همۀ شهرها را پوشش نمی­‌دهد ممکن است نتوانند در آن مناطق فیلم‌های موجود در فیلم نت را به صورت آنلاین تماشا کنند. اما اگر از قبل آن فیلم‌­ها را دانلود کرده باشند این مشکل حل خواهد شد.

تجربه کار با فیلم نت

برای کار با اپلیکیشن فیلم نت ابتدا لازم است آن را از بسترهای مناسبی مانند گوگل ­پلی، اپ­ استور، بازار و… دانلود کنید. باید گفت طراحان گرافیک فیلم نت عملکرد خوبی داشته‌­اند و هارمونی خوبی میان آیکون‌­ها، فونت صفحه و رنگ‌بندی­‌ها ایجاد شده است. این نکات ظاهری در جذب اولیۀ مخاطب بسیار تأثیرگذار است.

پس از نصب اپلیکیشن، لازم است شمارۀ تلفن خود را وارد کنید و کد تأیید ارسالی را وارد کنید تا صحت شماره احراز شود. سپس مراحل ثبت ­نام را طی کنید. ثبت ­نام در این اپلیکیشن برای استفاده از امکانات آن الزامی است. با نام‌نویسی در فیلم نت پنل کاربری شما ساخته می‌­شود و می­‌توانید با مراجعه به آن دربارۀ خرید اشتراک و میزان اشتراک باقی‌­مانده و کد تخفیف‌­های مخصوص خود اطلاعات لازم را به دست آورید.

همچنین می‌توانید در بخش حساب کاربری پروفایل خود را تکمیل کنید. اگر فیلمی را در فیلم نت نشان کرده­‌اید که بعداً ببینید یا درباره‌­اش بخوانید یا آن را خریده‌اید می‌­توانید نامش را در بخش حساب کاربری خود بیابید.

در فیلم نت دو دسته‌­بندی عمده دیده می‌شود: نوع ویدئو (فیلم، سریال، انیمیشن، مستند و…) و ژانر فیلم (ماجراجویی، درام، کمدی، اکشن، تخیلی و…). در کنار این دو دسته‌بندی عمده دسته‌­بندی­‌های دیگری با عنوان: جدیدترین‌ها، محبوب‌­ترین­‌ها، کودک و نوجوان، پرفروش‌­ترین­‌ها، به­‌زودی، رایگان و… نیز وجود دارد. شما می‌توانید به فراخور علاقه روی ویدئو و ژانر مورد نظرتان فیلتر اعمال کنید و با خواندن خلاصه داستان و نظرات کاربران محصول مناسب خود را آنلاین یا به صورت دانلود شده تماشا کنید. کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است و بدون هیچ­گونه پیچیدگی می­‌توان از آن استفاده کرد.

هنگامی که فیلم یا سریال مطلوب خود را پیدا کردید با کلیک بر روی آن، پنجرۀ تازه‌­ای باز خواهد شد. در این بخش توضیحات فیلم از قبیل سال تولید، نام بازیگران و کارگردان و خلاصه موضوع فیلم به نمایش در می‌­آید. همچنین می‌توانید در این قسمت میزان امتیازدهی کسانی که قبلاً فیلم را دیده‌­اند مشاهده کنید و با توجه به نظرات کاربران تصمیم نهایی را برای دیدن یا ندیدن آن فیلم بگیرید.

مزایا و معایب فیلم نت

فیلم نت در تلاش است با هر بار به‌­روزرسانی، باگ­‌های موجود در سایت و نرم‌­افزار خود را برطرف کند و مزیت‌­های رقابتی‌­اش را افزایش دهد. در کل اما مانند هر اپلیکیشن دیگری نقاط ضعف و قوت فیلم نت نیز قابل مشاهده است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این پلتفرم تماشای ویدئوی آنلاین می­‌پردازیم.

نقاط قوت فیلم نت

  1. استفاده از اینترنت نیم ­بها: معمولاً برای اینکه از سایت­‌های مختلف فیلم دانلود کنید اینترنت شما به صورت تمام‌بها محاسبه می‌­شود اما استفاده از پلتفرم­‌هایی مانند فیلم نت، بدون درنظرگرفتن سرویس اینترنتی که دارید، اینترنت مصرفی را نیم ­بها حساب می­‌کند.
  2. دسترسی به هر دو سیستم عامل اندروید و iOS: بعضی از شبکه‌های نمایش خانگی فقط برای سیستم عامل اندروید قابل استفاده است اما فیلم نت دسترسی هر دو سیستم عامل و پخش در هر نوع گوشی هوشمند، تبلت یا تلویزیون هوشمندی را امکان‌­پذیر کرده است.
  3. تعرفۀ مناسب: هرچه عمر بیشتری از شبکه­‌های نمایش خانگی می­‌گذرد تعرفه خرید اشتراک نیز بالاتر می­‌رود. در این بین فیلم نت در مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها قیمت مناسب­‌تری دارد و همچنین با ارائه کد تخفیف به مشتریان ثابت و تخفیف برای اولین اشتراک شرایط را برای جذب مخاطب بیشتر فراهم کرده است.
  4. کامل­ بودن آرشیو: اگر شبکۀ نمایش خانگی سریال‌­ها و فیلم‌­های خود را به‌­روز نکند و به علایق بینندگان کم‌توجه باشد خیلی زود از دور رقابت­‌ها کنار می­‌رود. فیلم نت اما در این زمینه بسیار هوشیار است. این پلتفرم امتیاز پخش سریال­‌ها و تاک­شوهای محبوب مردم را خریداری می‌­کند و به صورت انحصاری پخش می­‌کند. هرچه برنامه­‌های جذاب­‌تری را به انحصار خود در بیاورد تعداد کاربران این اپلیکیشن بیشتر می­‌شود.
  5. دارای نسخۀ مخصوص ناشنوایان: یکی از کارهای بسیار مثبتی که این شبکۀ نمایش خانگی انجام داده این است که نسخۀ مخصوص ناشنوایان بعضی از سریال­‌ها و فیلم­‌های معروف را تهیه کرده است. امید است که این کار را برای تمام فیلم‌­های موجود در برنامۀ خود انجام دهد.

نقاط ضعف فیلم نت

  1. افزایش قیمت‌­ها: تولید انحصاری فیلم­‌ها و سریال‌­ها، هزینۀ دوبله­‌های اختصاصی و… باعث شده که نرخ اشتراک فیلم نت به مرور افزایش بیابد. باوجود منطقی بودن این افزایش قیمت، شرایط برای استفاده مخاطبان قدری دشوار خواهد شد. در این مواقع تنها راه حفظ کاربران ارائه کد تخفیف فیلم نت است.
  2. محدودشدن سریال­‌ها: با انحصاری شدن پخش سریال­‌ها در هر شبکۀ نمایش خانگی امکان تماشای همۀ آن­ها برای کاربران امکان­پذیر نیست. فیلم نت نیز مانند دیگر شبکه­‌های نمایش خانگی فقط سریال‌­ها مخصوص خودش را دارد. مگر اینکه آن سریال­‌ها قبلاً از شبکه­‌های تلویزیونی پخش شده باشند یا سال‌­ها پیش در قالب سی­ دی و دی­ وی­ دی انتشار یافته باشند.

وبلاگ فیلم نت

.بلاگ فیلم نت به معرفی فیلم‌­ها و سریال‌­ها و همچنین نقد و بررسی آن­‌ها‌ می­‌پردازد. شما می‌­توانید برای اینکه فیلم­‌های خوبی ببینید از این بلاگ برای انتخاب آن­ها کمک بگیرید

همکاری با فیلم نت

فیلم نت معمولاً برای جذب نیرو از پلتفرم­‌های استخدامی موجود در کشور کمک می­‌گیرد. آخرین آگهی این اپلیکیشن، برای جذب نیروی بازاریاب بود. با توجه به توسعۀ روزافزون این نرم‌­افزار احتمالاً در آینده نیاز به نیروهای بیشتری اعم از دوبلور، محتوانویس، تدوینگر، گرافیست و… خواهد داشت.

شبکه­‌های اجتماعی فیلم نت

فیلم نت در اکثر شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب اعم از اینستاگرام، توییتر و تلگرام فعال است و گوش شنوایی است برای بازخوردهای مخاطبان تا بتواند به مرور پیشرفت و توسعۀ بیشتری داشته باشد.

اطلاعات تماس فیلم نت

در صورتی که نیاز باشد با دست­‌اندرکاران این مجموعه در تماس باشید می­‌توانید از بخش «تماس با ما» کمک بگیرید. در این بخش سه روش برای برقراری ارتباط وجود دارد.

پشتیبانی آنلاین: در قسمت پایین صفحۀ سایت و اپلیکیشن فیلم نت امکان چت آنلاین ایجاد شده است. شما می­‌توانید به صورت آنلاین با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید و مشکلات احتمالی را با آن­ها در میان بگذارید تا برطرف کنند.

بخش پیام­‌های آفلاین: شما می‌­توانید در کادری که در صفحه «تماس با ما» که وجود دارد، ابتدا عنوان مطلب خود را بنویسید و در کادر پایین نقطه‌نظر یا درخواست خود را یادداشت کنید. با زدن دکمۀ ارسال پیام شما ثبت می­‌شود و کمی بعد اپراتورهای فیلم نت به شما پاسخ خواهند داد.

بخش تماس با پشتیبانی: شما می­‌توانید همه­‌روزه از ساعت 8.5 صبح الی 12 شب با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

شماره­‌های تماس:021-58172444 و 021-58172555.

ارسال ایمیل: برای اینکه خیلی زود به پاسخ خود برسید می‌­توانید از ایمیل استفاده کنید.

آدرس ایمیل فیلم نت: contact@filmnet.ir

همچنین احتمال دارد که سؤال شما یک سؤال متداول باشد پس خوب است قبل از استفاده از روش‌­های ارتباطی، سری به بخش «سؤالات متداول» بزنید. در صورتی که پرسش خود را نیافتید 4 راهی که در بالا گفته شد حتماً کمکتان خواهند کرد. برای مشاهده جدیدترین اخبار و دانستنی‌های فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین ایران با مجله موپُن همراه باشید.

 

سؤالات متداول معرفی فیلم نت

خیر، شما می‌­توانید در تمام تبلت­‌ها و تلویزیون­‌های هوشمند و گوشی­‌های هوشمند (با هر سیستم عاملی) از شبکه نمایش خانگی فیلم نت استفاده کنید.
هنگام خرید اشتراک کادر کد تخفیف قابل رؤیت است. در این بخش می­‌توانید کد تخفیف فیلم نت را وارد کنید و هزینۀ کمتری برای خرید اشتراک بپردازید.
انواع فیلم و سریال و انیمیشن و مستند و تئاتر را می‌­توانید از طریق فیلم نت تماشا کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل