0

معرفی سامانه آموزش ویدئویی فرادرس | faradars

فرادرس

ایده در راه‌اندازی یک کسب و کار حرف اول را می‌زند پس باید خلاقانه باشد و اجرایی موفق را پشت سر بگذراد. راه‌اندازی یک پلتفرم آموزشی آنلاین شاید چندان ایده نویی نباشد اما به جبران این موضوع، اجرای قدرتمند آن می‌تواند یک پوئن مثبت باشد. از جایی که مدرن شدن صحیح سیستم آموزشی کشور یکی از بزرگترین مشکلات محصلین و مدرسین است، وجود هزاران پلتفرم آموزشی آنلاین و مدرن هم کافی نیست اما به جای هزاران کپی بی‌کیفیت، انجام یک پروژه‌ی اصیل، پاسخگوی بسیاری از نیازها خواهد بود. فرادرس ، همان تک خال سیستم مدرن آموزشی کشور است.

فرادرس چیست و از کجا آمد؟

سال 1387 فعالیت این سایت با آرمان پایان دادن به سیستم آموزشی سنتی ایران، آغاز شد. مصطفی کلامی هریس و اسماعیل آتش‌پز، از بنیانگذاران این پلتفرم آموزشی هستند. محتوا و تمرکز اصلی فرادرس، آموزش‌های تخصصی و دانشگاهی است اما با گسترده‌تر شدن این مجموعه آموزشی طی سال‌های اخیر، برخی از دیگر موضوعات آموزشی آزاد به این سایت راه پیدا کرده‌اند.

چگونگی رشد سیستم آموزشی مستقل فرادرس

این پلتفرم در ابتدا تنها با ارائه آموزش‌های حوزه هوش مصنوعی و برنامه نویسی کار خود را آغاز نمود اما با گذشت سال‌ها، امروز فرادرس شامل آموزش‌های تخصصی دانشگاهی، علوم مهندسی و غیره است. به همین منظور خود را بزرگ‌ترین دانشگاه آنلاین ایرانی می‌داند. علاوه‌براین دیگر اقدام با ارزشش، راه‌یابی به بازارهای فرامرزی و جذب دانشجویان خارجی از کشورهای افغانستان، عراق و تاجیکستان است.

دسته‌بندی آموزش‌های فرادرس

همانطور که گفته شد موضوعات آموزشی فرادرس مانند یک دانشگاه در اکثر رشته‌های آموزشی تهیه شده است. در پایین می‌توانید چکیده‌ای از دسته‌بندی آموزشی آن را مشاهده کنید:

  • برنامه‌نویسی: طراحی و برنامه‌نویسی وب، برنامه‌نویسی اندروید، متلب و سیمیولینک، سی‌شارپ، پایگاه داده
  • آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی: نگارش آکادمیک، مهارت‌های ارائه، فنی و مهندسی، علوم کامپیوتر، آمار و داده‌کاوی
  • هوش مصنوعی و یادگیری ماشین: یادگیری ماشین، هوش محاسباتی، شبکه‌های عصبی مصنوعی، محاسبات تکاملی
  • مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک: مهندسی برق، رباتیک، مهندسی کنترل، پردازش سیگنال، مهندسی قدرت
  • آموزش نرم‌افزارهای عمومی: ICDL، گرافیک کامپیوتری، مجموعه Office، برنامه‌های کاربردی و غیره

بلاگ فرادرس

محتوایی که این برند برای بلاگ خود در نظر گرفته است، در اصل یک معرفی جامع از آموزش‌های تخصصی است که برای فروش قرار داده است. البته برخی نکات را نیز به صورت رایگان در قالب ویدیو و پادکست آموزشی در بلاگ خود قرار می‌دهد. بنابراین پیش از ثبت نام برای دوره خاصی در فرادرس حتما به بلاگ آن سر بزنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

شبکه‌های اجتماعی فرادرس

عمده توجه این برند در شبکه‌های اجتماعی خود، پرداختن به ارائه کد تخفیف فرادرس است اما در کنار انبوهی پست‌های مربوط به تخفیف، موضوعات دیگری نیز در صفحات اجتماعی آن یافت می‌شود:

  • معرفی و اعلام زمان انتشار آموزش‌های جدید
  • مطرح کردن چالش‌ و سوال
  • ویدیوهای مهارت محور خلاقانه

شرایط تدریس در فرادرس

برای یک مدرس، کلاس درس هر قدر بیشتر محصل داشته باشد، کارش جذاب‌تر می‌شود. فرادرس هم‌اکنون بیش از 400 هزار دانشجو دارد پس تضمین مناسبی است که آموزش هر مدرس با شانس بالایی مورد استقبال قرار خواهد گرفت. علاوه‌بر این آمار ارقام جذاب، این پلتفرم شرایط جانبی مناسبی را برای مدرسین خود فراهم کرده است مانند ثبت دروس تدریس شده توسط مدرس در وزارت ارشاد، شرایط پرداخت مالی تضمین شده و منظم و فروش تضمینی آموزش‌ها. البته رعایت فرمت‌های آموزشی نوینی که این سایت در نظر گرفته‌است قطعا به رشد شما و دسترسی ساده‌تر دانشجویان به محتوای آموزشی، کمک خواهد کرد.

ضمانت کیفیت فرادرس

فرادرس یک پلتفرم برای ارتباط متقابل با مدرس و دانشجوست بنابراین کسب رضایت دانشجو نیز ازاهمیت بالایی برخوردار است. هر محتوای آموزشی در آن، پیش از انتشار توسط کارشناسان مورد بررسی کیفی و محتوایی قرار می‌گیرد اما اگر دانشجویی نسبت به کیفیت، نحوه تدریس و محتوای آموزشی که خریداری نموده است اعتراضی داشته باشد، می‌تواند به عنوان خسارت، یک یا چند آموزش دیگر را به صورت رایگان دریافت نماید و یا 70 درصد مبلغ پرداختی را از فرادرس بازپس‌گیرد.

اطلاعات تماس فرادرس

این سایت برای پیگیری امور دانشجویان و اساتید خود راه‌های ارتباطی در نظر گرفته است تا در اکثر اوقات پاسخگوی نیازشان باشد:

  • مراجعه به پرسش و پاسخ‌های رایج
  • مطرح کردن سوال از طریق فرم تماس با ما
  • تلفن: 57916000 – 021

برای مشاهده راهنمای استفاده از کد تخفیف فرادرس بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

راهنمای استفاده از کد تخفیف فرادرس

سوالات متداول

سال 1387 فعالیت این سایت با آرمان پایان دادن به سیستم آموزشی سنتی ایران، آغاز شد. مصطفی کلامی هریس و اسماعیل آتش‌پز، از بنیانگذاران این پلتفرم آموزشی هستند. محتوا و تمرکز اصلی فرادرس، آموزش‌های تخصصی و دانشگاهی است اما با گسترده‌تر شدن این مجموعه آموزشی طی سال‌های اخیر، برخی از دیگر موضوعات آموزشی آزاد به این سایت راه پیدا کرده‌اند.
این پلتفرم در ابتدا تنها با ارائه آموزش‌های حوزه هوش مصنوعی و برنامه نویسی کار خود را آغاز نمود اما با گذشت سال‌ها، امروز فرادرس شامل آموزش‌های تخصصی دانشگاهی، علوم مهندسی و غیره است.
برنامه‌نویسی - آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی - هوش مصنوعی و یادگیری ماشین - مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک - آموزش نرم‌افزارهای عمومی
این پلتفرم شرایط جانبی مناسبی را برای مدرسین خود فراهم کرده است مانند ثبت دروس تدریس شده توسط مدرس در وزارت ارشاد، شرایط پرداخت مالی تضمین شده و منظم و فروش تضمینی آموزش‌ها. البته رعایت فرمت‌های آموزشی نوینی که این سایت در نظر گرفته‌است قطعا به رشد شما و دسترسی ساده‌تر دانشجویان به محتوای آموزشی، کمک خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل