0

فیلیمو مدرسه چیست؟

فیلیمو مدرسه چیست؟

معرفی فیلیمو

فیلیمو یک VOD معروف ایرانی است که آرشیو بسیار گسترده‌ای از انواع فیلم‌ها و سریال‌ها دارد. بسیاری از محتواهای آرشیو شده در این VOD به‌ صورت رایگان برای کاربران به نمایش درمی‌آید. سایر فیلم‌ها و سریال‌ها نیز نیازمند خرید اشتراک و پرداخت هزینه هستند؛ البته در دوره‌های مختلف برای ثبت‌نام‌کنندگان در این پلتفرم تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود؛ در نتیجه کاربران اینترنت می‌توانند خرید اشتراک وب‌سایت پخش آنلاین فیلم و سریال فیلیمو را با استفاده از کد تخفیف فیلیمو انجام دهند.

از همه این‌ها که بگذریم این پلتفرم محبوب ایرانی، پخش آنلاین فیلم و سریال در ژانرهای مختلف زیر را به‌ خوبی پوشش داده است. این ژانرها عبارت‌اند از: انیمیشن، درام، جنگی، ماجراجویی، علمی تخیلی، عاشقانه، وحشت، ورزشی، تاک‌شو، خانوادگی، رازآلود، موزیکال، ریلیتی شو، تئاتر، بیوگرافی، تاریخی، اکشن، فانتزی، کمدی، وسترن، جنایی، هیجان‌انگیز، مستند، موسیقی، مذهبی و کنسرت.

همچنین با ورود به صفحه اصلی وب‌سایت فیلیمو بسته به سلیقه و نیاز خود می‌توانید به انتخاب دسته‌بندی‌های زیر بپردازید:

فیلیموتور (چند ثانیه از هر فیلم و سریال که برش زده شده)، فیلم، سریال، ایرانی، فیلیمو مدرسه، کودک و مجموعه‌ها.

معرفی فیلیمو مدرسه

فیلیمو مدرسه سرویسی از پلتفرم نمایش آنلاین فیلم و سریال فیلیمو است که فعالیت خود را از سال 1399 با هدف افزایش لذت یادگیری، ارائه فرصت تحصیلی برابر و تحقق عدالت آموزشی آغاز نمود. در حقیقت فیلیمو مدرسه یک VOD کمک‌آموزشی است که با رویکرد تحول و کیفی‌سازی کمک‌آموزشی حول دو محور لذت یادگیری و عدالت آموزشی فعالیت می‌کند.

این سرویس محصولی از شرکت صبا ایده است که به ‌عنوان یک مدرسه آنلاین راه‌اندازی شده و خدمات آموزشی خود را به طور رایگان در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم مانند زاهدان، سیستان و بلوچستان و سایر مناطق مشابه قرار می‌دهد. به بیان دیگر سرویس فیلیمو مدرسه محتواهای کمک‌آموزشی رایگان خود را به 405 شهر دور از مرکز و کم‌برخوردار کشور ارائه نموده است. افزون بر این‌ها دانش‌آموزان مناطق نیمه محروم نیز می‌توانند بر اساس کد ملی و شماره موبایل خود و با استفاده از تخفیف‌های قابل ‌توجه از برنامه‌های آموزشی فیلیمو مدرسه بهره‌مند شوند.

ناگفته نماند دانش‌آموزان سایر مناطق برای دسترسی به محتواهای این وب‌سایت کمک‌آموزشی باید اشتراک آن را خریداری کنند. از همه این‌ها که بگذریم دروس ارائه شده در این پروژه کمک‌آموزشی توسط زبده‌ترین معلم‌ها و بر پایه اصولی‌ترین و مدرن‌ترین شیوه‌های آموزشی با رویکرد سرگرمی‌آموزی تهیه و تولید شده‌اند؛ به ‌این ‌ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند در عین دریافت آموزش‌های مورد نیاز خود از فیلیمو مدرسه، لذت یادگیری را نیز به طور کامل تجربه کنند.

دانستن این موضوع نیز خالی از لطف نیست که بیش از 150 معلم خوش‌ذوق و باتجربه اقدام به تولید بیش از 85 هزار ویدیوی آموزشی سرگرم‌کننده و طرح بیش از 15 هزار سوال چندگزینه‌ای و تشریحی در فیلیمو مدرسه نموده‌اند. با این تفاسیر محتواهای این سرویس کمک‌آموزشی بسیار جامع و استاندارد بوده و به ‌خوبی جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان پایه‌های پیش‌دبستانی تا نهم می‌باشد.

نکته قابل‌ توجه درباره محتوای این سرویس کمک‌آموزشی آن است نه‌ تنها در قالب برنامه‌های آموزشی و سرگرم‌کننده ارائه می‌شود، بلکه این محتوا هر هفته هم‌زمان با سرفصل‌های آموزش ‌و پرورش در بستر فیلیمو مدرسه آپلود می‌گردد. به‌ اضافه این که برنامه‌های آموزشی این سرویس ترکیبی از فرم‌ها و فرمت‌های مختلف برنامه‌سازی مانند موشن‌گرافیک، رئال، بازی، عروسک و… است.

محتواهای آموزشی فیلیمو مدرسه

به ‌منظور مشاهده محتواهای آموزشی فیلیمو مدرسه و آگاهی از جزئیات آن‌ها ابتدا باید پایه تحصیلی مورد نظر خود را از میان موارد زیر انتخاب کنید:

پیش‌دبستانی

با کلیک بر پایه تحصیلی پیش‌دبستانی می‌توانید دروس زیر را تماشا کنید:

پیش‌دبستانی (ماجراهای رافی)، آزمایشگاه اِمیلی، سرنخ‌های آبی و شما (فصل ۱)، سرنخ‌های آبی و شما (فصل ۲)، سوال‌های بلیپی، علمی شو، زبان انگلیسی، آشنایی با مشاغل، النور می‌خواد بدونه، نقاشی، کاردستی، آزمایشگاه خانگی، عمو شادان و خاله پردیس

پایه اول

درس‌هایی که فیلیمو مدرسه برای پایه تحصیلی اول دبستان ارائه کرده شامل موارد زیر است:

فارسی پایه اول، ریاضی پایه اول، علوم پایه اول، آموزش قرآن پایه اول، آزمایشگاه امیلی، سوال‌های بلیپی، سرنخ‌های آبی و شما، علمی شو، زبان انگلیسی پایه اول، مهارت‌های زندگی پایه اول، آشنایی با مشاغل پایه اول، نقاشی پایه اول، کاردستی پایه اول، آزمایشگاه خانگی پایه اول، عمو شادان و خاله پردیس پایه اول.

پایه دوم

شامل ریاضی پایه دوم، علوم پایه دوم، فارسی پایه دوم، هدیه‌های آسمانی پایه دوم، سوال‌های بلیپی، آزمایشگاه امیلی، زبان انگلیسی پایه دوم، مهارت‌های زندگی پایه دوم، سرنخ‌های آبی و شما، نقاشی پایه دوم، کاردستی پایه دوم، آزمایشگاه خانگی پایه دوم، آشنایی با مشاغل پایه دوم، عمو شادان و خاله پردیس پایه دوم و علمی شو.

پایه سوم

شامل ریاضی پایه سوم، علوم پایه سوم، فارسی پایه سوم، اجتماعی پایه سوم، هدیه‌های آسمانی پایه سوم، مهارت‌های زندگی پایه سوم، علمی شو، آزمایشگاه امیلی، زبان انگلیسی پایه سوم، نقاشی پایه سوم، کاردستی پایه سوم، آزمایشگاه خانگی پایه سوم، آشنایی با مشاغل پایه سوم، عمو شادان و خاله پردیس پایه سوم.

پایه چهارم

شامل ریاضی پایه چهارم، علوم پایه چهارم، فارسی پایه چهارم، اجتماعی پایه چهارم، هدیه‌های آسمانی پایه چهارم، مهارت‌های زندگی پایه چهارم، علمی شو، آزمایشگاه امیلی، نقاشی پایه چهارم، کاردستی پایه چهارم، آزمایشگاه خانگی پایه چهارم، آشنایی با مشاغل پایه چهارم، عمو شادان و خاله پردیس پایه چهارم.

پایه پنجم

ریاضی پایه پنجم، علوم پایه پنجم، فارسی پایه پنجم، اجتماعی پایه پنجم، هدیه‌های آسمانی پایه پنجم، مهارت‌های زندگی پایه پنجم، علمی شو، آزمایش‌های علمی پایه پنجم، اوریگامی پایه پنجم، آزمایشگاه امیلی، فیلم‌سازی با موبایل پایه پنجم و مشاغل آینده پایه پنجم.

پایه ششم

شامل ریاضی پایه ششم، علوم پایه ششم، فارسی پایه ششم، اجتماعی پایه ششم، هدیه‌های آسمانی پایه ششم، مهارت‌های زندگی پایه ششم، علمی‌ شو، آزمایشگاه امیلی، آزمایش‌های علمی پایه ششم، اوریگامی پایه ششم، فیلم‌سازی با موبایل پایه ششم و مشاغل آینده پایه ششم.

پایه هفتم

شامل ریاضی پایه هفتم، علوم پایه هفتم، عربی پایه هفتم، فارسی پایه هفتم، زبان پایه هفتم، اجتماعی پایه هفتم، پیام‌های آسمانی پایه هفتم، مشاغل آینده پایه هفتم، هنر پایه هفتم، آزمایش‌های علمی پایه هفتم، اوریگامی پایه هفتم، آزمایشگاه امیلی، فیلم‌سازی با موبایل پایه هفتم و علمی شو.

پایه هشتم

شامل ریاضی پایه هشتم، علوم پایه هشتم، عربی پایه هشتم، فارسی پایه هشتم، زبان پایه هشتم، اجتماعی پایه هشتم، پیام‌های آسمانی پایه هشتم، مشاغل آینده پایه هشتم، هنر پایه هشتم، آزمایش‌های علمی پایه هشتم، اوریگامی پایه هشتم، آزمایشگاه امیلی، فیلم‌سازی با موبایل پایه هشتم و علمی شو.

پایه نهم

شامل ریاضی پایه نهم، علوم پایه نهم، عربی پایه نهم، فارسی پایه نهم، زبان پایه نهم، اجتماعی پایه نهم، پیام‌های آسمانی پایه نهم، مشاغل آینده، هنر پایه نهم، آزمایش‌های علمی، اوریگامی، آزمایشگاه امیلی، فیلم‌سازی با موبایل و علمی شو.

نحوه ثبت‌ نام و خرید اشتراک در سامانه فیلیمو مدرسه

ثبت ‌نام و خرید اشتراک در سامانه فیلیمو مدرسه روال بسیار آسانی دارد و تنها کافی است به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کرده و روی گزینه “ثبت‌ نام رایگان” کلیک کنید. (البته ورود به فیلیمو مدرسه از طریق صفحه اصلی وب‌سایت فیلیمو نیز امکان‌پذیر است.) پس از آن صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که باید شماره موبایل خود را در فیلد مخصوص وارد کرده تا بتوانید کد تأیید ثبت‌ نام سامانه فیلیمو مدرسه را دریافت کنید. ناگفته نماند این کد تأیید بسته به انتخاب خودتان به یکی از روش‌های پیامک یا تماس تلفنی قابل دریافت است.

پس از دریافت کد، روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید و وارد مرحله بعد شوید. در این مرحله لازم است پایه تحصیلی خود را از میان پایه‌های پیش‌دبستانی تا نهم انتخاب کرده و سپس رمز انتخابی خود را وارد کنید. بعد از تکمیل فیلدهای این صفحه روی “ورود به فیلیمو مدرسه” کلیک نمایید.

به ‌این‌ ترتیب ثبت ‌نام شما در فیلیمو مدرسه با موفقیت انجام شده و دیگر می‌توانید از محتواهای آموزشی این سامانه استفاده کنید. ناگفته نماند 90 ثانیه ابتدایی این ویدیوها به ‌صورت رایگان قابل ‌مشاهده است. پس از تماشای نمونه رایگان هر محتوا برای این که بتوانید محتوای مورد نظر خود را به ‌صورت کامل مشاهده کنید باید اشتراک فیلیمو مدرسه را خریداری نمایید.

نحوه خرید اشتراک این سامانه کمک‌ آموزشی به این صورت است که باید به پروفایل کاربری خود وارد شده و روی تمدید اشتراک کلیک کنید.

انواع اشتراک فیلیمو مدرسه

پس از آن انواع اشتراک فیلیمو مدرسه برای شما به نمایش در خواهد آمد. اشتراک‌های این سرویس شامل موارد زیر است:

  • اشتراک یک‌ ماهه به قیمت 59 هزار تومان
  • اشتراک ۶ ماهه به قیمت 199 هزار تومان
  • اشتراک ۹ ماهه به قیمت 239 هزار تومان (این اشتراک در ایام امتحانات با تخفیف 80 درصدی و پرداخت 49 هزار تومان قابل خریداری است.)
  • اشتراک هدیه ویژه دانش‌آموزان شهرهای دور از مرکز (از طریق بررسی شماره موبایل)

ناگفته نماند در خرید هر یک از اشتراک‌های این سامانه کمک‌آموزشی می‌توانید از کد تخفیف فیلیمو مدرسه استفاده کنید. برای این کار تنها لازم است کد تخفیف اشتراک فیلیمو را در فیلدی که انتهای صفحه تعبیه شده وارد کنید و روی گزینه “استفاده از تخفیف” کلیک نمایید.

نصب اپلیکیشن فیلیمو مدرسه

سرویس فیلیمو مدرسه از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن آن قابل‌ استفاده است. اگر قصد نصب اپلیکیشن فیلیمو مدرسه را دارید ابتدا باید این برنامه را دانلود کنید. در این صورت می‌توانید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

  • دانلود فیلیمو مدرسه از مایکت
  • دانلود فیلیمو مدرسه از بازار
  • دانلود فیلیمو مدرسه از گوگل‌پلی

جمع‌بندی

فیلیمو مدرسه یک سامانه کمک‌ آموزشی است که بهترین ویدیوهای آموزشی را برای مقاطع پیش‌دبستانی تا نهم تهیه و منتشر نموده است. ترافیک مصرفی این سامانه بر اساس سیاست‌های اپراتور اینترنت هر کاربر به ‌صورت تمام‌بها یا نیم‌بها حساب می‌شود. البته در هنگام خرید انواع اشتراک فیلیمو مدرسه فرصت استفاده از کدهای تخفیف وجود داشته و در نتیجه دانش‌آموزان از بابت هزینه دچار سختی نخواهند شد.

به ‌اضافه این که همواره می‌توانند به ‌صورت هم‌زمان از سه دستگاه کامپیوتر، گوشی موبایل یا تبلت و تلویزیون برای تماشای محتواهای فیلیمو مدرسه استفاده کنند. بنابراین هر دانش‌آموز بسته به علاقه و شرایط خود به ‌راحتی می‌تواند از سرویس فیلیمو مدرسه برای تلویزیون، کامپیوتر یا گوشی و تبلت بهره‌مند شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل