0

فعال‌سازی و لغو تمدید خودکار اشتراک فیلیمو

فعال‌سازی و لغو تمدید خودکار اشتراک فیلیمو

یکی از سرویس‌هایی که در سال‌های اخیر در سراسر دنیا موردتوجه کاربران قرار گرفته و توانسته مخاطبان زیادی را جذب خود کند، سرویس‌های VOD یا سامانه نمایش درخواستی هستند. این سرویس‌های آنلاین به صورتی طراحی شده‌اند که کاربران با پرداخت مبلغ مشخص و خرید اشتراک می‌توانند به محتواهای سرویس که شامل انواع سریال‌، فیلم‌های سینمایی، انیمیشن، مستند و… است، دسترسی پیدا کرده و با تماشای آن‌ها سرگرم شوند.

فیلیمو یکی از موفق‌ترین سرویس‌های استریم در ایران است که کاربران ایرانی از طریق خرید اشتراک آن می‌توانند به هزاران عنوان فیلم و سریال و… دسترسی داشته باشند. تمدید خودکار اشتراک فیلیمو یکی از امکاناتی است که این سرویس برای مشترکان خود در نظر گرفته است که با استفاده از آن می‌توانند به‌صورت خودکار اشتراک خود در فیلیمو را تمدید کرده و به محتواهای مختلف دسترسی داشته باشند.

معرفی فیلیمو و خدمات آن

فیلیمو

فیلیمو را می‌توان اولین سرویس استریم یا VOD در ایران دانست که مجموعه بزرگی از انواع محتواهای تصویری مانند فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی، سریال‌های ایرانی و خارجی، انیمیشن، مستند و… به مخاطبان عرضه می‌کند. در واقع کاربران با استفاده از کد تخفیف فیلیمو و خرید اشتراک این سرویس می‌توانند بدون محدودیت به محتواهای موجود دسترسی داشته و به تماشای آن‌ها بنشینند. فیلیمو از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۷ سریال نهنگ آبی به‌عنوان اولین سریالی که سرمایه آن توسط یک پلتفرم VOD تأمین شده، از این سرویس پخش شد.

در واقع فیلیمو یک سرویس VOD مشابه سرویس‌های خارجی معروف مانند Netflix، Amazon Prime و… است که کاربران با استفاده از قابلیت تمدید خودکار اشتراک فیلیمو می‌توانند به هزاران عنوان فیلم، سریال، انیمیشن و مستند ایرانی و خارجی در ژانرهای مختلف دسترسی داشته باشند. در سال‌های اخیر عناوین سریالی متعددی با سرمایه‌گذاری مستقیم این پلتفرم ساخته و به‌صورت اختصاصی پخش شده که محبوبیت زیادی در بین کاربران داشتند؛ همین امر باعث شد که محبوبیت فیلیمو نیز بیشتر شده و کاربران بیشتری جذب استفاده از این پلتفرم شوند.

مهم‌ترین لازمه استفاده از این پلتفرم، فعال‌سازی اشتراک فیلیمو است. در واقع کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌های مشخص شده، یکی از اشتراک‌های مدت‌دار این سرویس را خریداری کرده و به محتوای عرضه شده در آن به‌صورت نامحدود دسترسی داشته باشند. قابلیت تمدید خودکار اشتراک فیلیمو باعث شده که فرایند خرید و تمدید اشتراک به‌آسانی انجام شده و کاربران نگرانی بابت اتمام اشتراک خود و عدم دسترسی به محتوای دلخواه را نداشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث شده فیلیمو محبوبیت زیادی در بین کاربران داشته باشد، پشتیبانی بدون محدودیت از پلتفرم‌های مختلف است؛ به این معنی که امروزه به‌راحتی می‌توان از طریق دانلود اپلیکیشن فیلیمو بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید، ویندوز و تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر Android TV و WebOS به محتوای عرضه شده در این پلتفرم دسترسی پیدا کرد. حتی این امکان فراهم شده که کاربران بتوانند با استفاده از مرورگر وب بر روی هر دستگاهی، حتی کنسول‌های بازی، به محتوای فیلیمو دسترسی داشته و از آن استفاده کنند.

به‌طورکلی سرویس فیلیمو به نحوی طراحی شده که کاربران برای دسترسی به محتوای دلخواه خود، نیاز به استفاده از یک دستگاه خاص نداشته باشند و بتوانند به‌راحتی با استفاده از هر دستگاهی که امکان اتصال به اینترنت دارد، از خدمات فیلیمو استفاده کنند. همین ویژگی باعث شده که کاربران زیادی به استفاده از این سرویس و محتواهای عرضه شده در آن ترغیب شوند.

اهمیت مدیریت اشتراک‌های آنلاین

اشتراک فیلیمو

همان‌طور که اشاره شد، کاربران برای دسترسی به محتوای عرضه شده در فیلیمو باید نسبت به خرید یکی از طرح‌های اشتراکی مدت‌دار اقدام نمایند. براین‌اساس دسترسی به محتوای این سرویس تا زمانی امکان‌پذیر است که مدت‌زمان اشتراک به پایان نرسیده باشد. درصورتی‌که با کد تخفیف فیلیمو یک ماهه یا بدون تخفیف یکی از طرح‌های اشتراکی این سرویس را خریداری کرده باشید، برای دسترسی مستمر به محتوا باید اشتراک خود را مدیریت کرده و بلافاصله پس از اتمام نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.

قابلیت تمدید خودکار اشتراک فیلیمو، ویژگی کاربردی و مهمی است که می‌تواند به مدیریت اشتراک فیلیمو کمک کند. درصورتی‌که این قابلیت فعال باشد، اشتراک کاربر پس از اتمام دوره زمانی به‌صورت خودکار تمدید می‌شود و وقفه زمانی بین دو دوره اشتراکی به وجود نمی‌آید.

فعال‌سازی تمدید خودکار اشتراک فیلیمو

تمدید خودکار اشتراک فیلیمو

تمدید خودکار اشتراک فیلیمو قابلیتی است که با استفاده از آن می‌توان به‌راحتی پس از پایان رسیدن دوره زمانی اشتراک فعال، به‌صورت خودکار آن را تمدید کرده و به محتواهای عرضه شده در آن دسترسی داشت.

چرا باید تمدید خودکار اشتراک را فعال کرد؟

قابلیت تمدید خودکار اشتراک، ابزاری برای مدیریت اشتراک فیلیمو به‌حساب می‌آید؛ این قابلیت باعث می‌شود که بین دو دوره زمانی طرح اشتراکی موردنظر کاربر، فاصله به وجود نیاید و بلافاصله پس از اتمام اشتراک، دوره جدید به‌صورت خودکار تمدید شود. این قابلیت برای کاربرانی که ممکن است به دلیل مشغله کاری از به‌اتمام‌رسیدن طرح اشتراکی خود غافل شوند و نسبت به تمدید آن در زمان مقرر اقدام نکنند، بسیار کاربردی بوده و طرح اشتراکی به‌صورت خودکار برای دوره زمانی مشخص شده تمدید می‌شود.

مراحل فعال‌سازی تمدید خودکار اشتراک فیلیمو

مراحل فعال‌سازی تمدید خودکار اشتراک فیلیمو

برای فعال‌کردن قابلیت تمدید خودکار اشتراک فیلیمو در قدم اول باید یکی از طرح‌های اشتراکی این سرویس را خریداری کنید. همان‌طور که در نحوه استفاده از کد تخفیف فیلیمو گفته شد، برای خرید اشتراک می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن فیلیمو مراجعه کنید و یکی از طرح‌های اشتراکی موردنظر را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه خریداری کنید.

برای فعال‌کردن تمدید خودکار باید از تنظیمات اشتراک فیلیمو استفاده کنید. برای این کار باید از طریق مرورگر روی گوشی یا لپ‌تاپ یا هر وسیله دیگر وارد سایت فیلیمو شوید و مراحل زیر را انجام دهید:

  • بر روی آدمک در قسمت بالا و سمت چپ کلیک کرده و گزینه خرید اشتراک را انتخاب کنید.
  • در صفحه خرید اشتراک فیلیمو طرح‌های مختلف اشتراکی از جمله اشتراک فیلیمو مدرسه نمایش‌داده‌شده است (در پاسخ به این سؤال که فیلیمو مدرسه چیست باید گفت که سرویس آموزشی آنلاین فیلیمو است).
  • در این صفحه گزینه اول تمدید خودکار ماهانه نام دارد که باید روی آن کلیک کنید.
  • در صفحه بعد از بین بانک‌های نمایش‌داده‌شده که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، بانک موردنظر را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه تنظیم پرداخت برای تمدید خودکار کلیک کنید.
  • در صفحه بعد متناسب با بانک عامل انتخاب شده به صفحه مربوطه در بانک وارد می‌شوید که در این قسمت با واردکردن اطلاعات مربوط به‌حساب و کارت‌بانکی یا با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی بانک می‌توانید برای مدت‌زمان مشخص شده در قرارداد، برداشت خودکار از حساب و تمدید اشتراک را فعال کنید.

پس از فعال‌شدن تمدید خودکار اشتراک فیلیمو، به‌صورت خودکار مبلغ اشتراک از حساب بانکی شما کسر گردیده و اشتراک تمدید می‌شود. با فعال‌کردن این قابلیت، نیازی نیست که کاربر برای تمدید اشتراک خود به فیلیمو مراجعه کرده و مراحل پرداخت و… را انجام دهد. همه مراحل این فرایند به‌صورت خودکار انجام خواهد شد.

پرداخت هزینه اشتراک فیلیمو

در مورد بانک‌هایی که از قابلیت تمدید خودکار اشتراک فیلیمو پشتیبانی می‌کنند و به این سرویس برای برداشت وجه از حساب بانکی به‌صورت ماهیانه، ‌ اجازه می‌دهند باید گفت که فهرست آن‌ها به شرح زیر است:

  • بانک ملت
  • بانک ملی ایران
  • بانک سامان
  • بانک آینده
  • بانک اقتصاد نوین
  • بلوبانک
  • بانک سینا
  • بانک کشاورزی
  • بانک دی
  • بانک ایران‌زمین
  • پست‌بانک ایران
  • بانک سرمایه
  • بانک پارسیان
  • بانک مهر ایران
  • حساب دیجیتال پاسارگاد
  • بانک تجارت

درصورتی‌که کاربر دارای حساب بانکی در یکی از این بانک‌ها نباشد، امکان فعال‌سازی اشتراک فیلیمو با تمدید خودکار را نداشته و باید از اشتراک عادی استفاده کند؛ یا اینکه به یکی از این بانک‌ها مراجعه کرده و برای افتتاح حساب اقدام نماید.

نحوه لغو تمدید خودکار اشتراک فیلیمو

در مورد قابلیت تمدید خودکار اشتراک فیلیمو باید گفت که امکان لغو آن نیز برای کاربران فراهم شده است. در واقع هر زمان که کاربران تمایل داشته باشند، به هر دلیلی می‌توانند نسبت به لغو تمدید خودکار فیلیمو اقدام کنند و محدودیتی برای این کار وجود ندارد.

نحوه لغو تمدید خودکار اشتراک فیلیمو

دلایل ممکن برای لغو تمدید خودکار

در مورد دلایل اقدام برای لغو تمدید خودکار می‌توان گفت که دلایل زیادی می‌تواند برای هر یک از کاربران وجود داشته باشد. از جمله مهم‌ترین دلایل این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تمایل به خرید اشتراک از فیلیمو و استفاده از این سرویس
  • به‌وجودآمدن مشکل برای حساب بانکی معرفی شده
  • تغییرکردن اطلاعات بانکی ارائه شده برای تمدید خودکار
  • به‌وجودآمدن مشکل در برداشت پول از حساب بانکی
  • نگرانی بابت محرمانگی اطلاعات بانکی

مراحل لغو تمدید خودکار اشتراک فیلیمو

درصورتی‌که به هر یک از دلایل فوق، کاربران قصد لغو کردن تمدید خودکار اشتراک فیلیمو را داشته باشند، می‌توانند با انجام چند اقدام ساده و به‌راحتی این کار را انجام دهند:

  • به سایت فیلیمو مراجعه کنید
  • روی علامت آدمک در گوشه بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید
  • وارد حساب کاربری خود شوید
  • وارد بخش اطلاعات کاربری شده و در این صفحه گزینه لغو اشتراک خودکار را انتخاب کنید

مشکلات متداول در فعال‌سازی یا لغو تمدید خودکار

یکی از مشکلات متداول که در زمان فعال‌کردن تمدید خودکار اشتراک فیلیمو توسط کاربران مطرح شده، عدم کسرشدن پول از حساب برای تمدید خودکار است. در پاسخ باید گفت که این موضوع معمولاً زمانی رخ می‌دهد که کاربر اشتراک فعال فیلیمو دارد و گزینه تمدید خودکار را انتخاب می‌کند. در این شرایط تا زمانی که اشتراک فعال به پایان نرسد، اشتراک جدید فعال نشده و مبلغ آن از حساب بانکی کاربران کسر نمی‌شود. در واقع پس از اتمام اشتراک فعلی به‌صورت خودکار مبلغ مذکور از حساب کسر شده و اشتراک جدید برای کاربر فعال می‌شود.

در مورد نگرانی بابت دسترسی فیلیمو به اطلاعات بانکی کاربرد باید گفت که این پلتفرم به‌حساب بانکی دسترسی ندارد و پرداخت و کسر پول از حساب برای تمدید خودکار اشتراک این پلتفرم توسط بانک تأیید می‌شود و اطلاعاتی در اختیار فیلیمو قرار داده نمی‌شود. در واقع با این قابلیت مراحل پرداخت آنلاین به‌صورت خودکار انجام می‌شود که مجری آن بانک است.

نتیجه‌گیری

یکی از سرگرمی‌ها و تفریحات جذاب تماشای فیلم و سریال است؛ همین موضوع باعث شده که امروزه سرویس‌های VOD یکی از سرویس‌های محبوب در دنیا به‌حساب آیند؛ به‌طوری‌که درصد قابل‌توجهی از کاربران از این سرویس‌ها برای تماشای فیلم و سریال موردعلاقه خود استفاده می‌کنند.

در این سرویس‌ها کاربران به‌ازای خرید یکی از طرح‌های اشتراکی می‌توانند برای مدت‌زمان مشخص به محتوای عرضه شده به‌صورت نامحدود دسترسی داشته باشند. به همین دلیل مدیریت اشتراک در این سرویس‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. فیلیمو که به‌عنوان اولین سرویس VOD در ایران شناخته می‌شود، برای مدیریت بهتر اشتراک، ‌ امکان تمدید خودکار را در نظر گرفته است. با فعال‌کردن تمدید خودکار اشتراک فیلیمو، هزینه اشتراک به‌صورت ماهیانه و خودکار از حساب بانکی کاربر کسر شده و طرح اشتراکی تمدید می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *