0

فروشگاه هایپر فامیلی چیست؟

فروشگاه هایپر فامیلی چیست؟

یک زمانی هنگامی که به چیزی نیاز فوری داشتید، باید برای خرید آن آماده می‌شدید و به بیرون از خانه می‌رفتید. خرید در بیرون خانه نیز چندان آسان نبود. برای خرید هر قسمت از نیازهای روزانه خود باید به یک فروشگاه مجزا مراجعه می‌کردید؛ برای خرید نان به نانوایی، برای خرید میوه به میوه‌فروشی و برای خرید تنقلات به سوپرمارکت. می‌توان گفت خرید در روزگار گذشته تا حد زیادی طاقت‌فرسا بود. اما در نهایت فروشگاهی تاسیس شد که تمام این فروشگاه‌ها را در یک فروشگاه بزرگ جای داد و نام هایپر فامیلی بر روی مجموعه این فروشگاه‌های زنجیره‌ای گذاشته شد. فروشگاه هایپر فامیلی، به عبارتی نانوایی‌ها، قصابی‌ها، سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشی‌ها را گرد هم آورده است و فروشگاهی تاسیس کرده است که در آن می‌توانید نان، گوشت، تنقلات، میوه و غیره را خریداری کنید. با وجود این فروشگاه دیگر نیازی ندارید از این مغازه به آن مغازه بروید. ساعت کار هایپر فامیلی، از 9 صبح تا 12 شب است. همچنین، خرید از هایپر فامیلی به صورت اینترنتی نیز ممکن است و حتی می‌توانید بدون این که از منزل خارج شوید، تمام مایحتاج خود را تهیه کنید.

 

تاریخچه هایپر فامیلی

فروشگاه هایپر فامیلی یکی از اولین مجموعه فروشگاه‌های جامع در کشور است. این فروشگاه به مرور شعبات خود را گسترش داد و اکنون دارای شعبه‌های زیادی در تهران و مشهد و سایر شهرها است. فروشگاه هایپر فامیلی که موضوع بحث ماست نیز بعد از تجربه موفق افق کوروش در سال 1396 تاسیس شد. این فروشگاه مانند افق کوروش، تحول بزرگی در صنعت خرده‌فروشی کشور محسوب می‌شود. در هایپر فامیلی برای رفاه حال مشتریان، دایره وسیع‌تری از نیازهای روزمره هر خانه پاسخ داده می‌شود. فروشگاه‌های هایپر فامیلی، متراژی حدود 1500 تا 2500 متر مربع دارند. البته در شهرهایی که احساس شود تقاضای بیشتری وجود دارد، این متراژ افزایش پیدا می‌کند.

پس از موفقیت شعبه‌های فیزیکی فروشگاه هایپر فامیلی، فروشگاه اینترنتی هایپر فامیلی نیز تاسیس شد. برای خرید اینترنتی از هایپر فامیلی، تنها کافیست سایت آن را باز کنید، کالاهایی که می‌خواهید را انتخاب کنید و هزینه را در درگاه آنلاین پرداخت کنید. پس از مدتی کوتاه، سفارش‌های شما تحویل می‌شود. در حال حاضر، فروشگاه هایپر فامیلی در تلاش است تا خدمات آنلاین را برای همه شعبه‌های فیزیکی خود ایجاد نماید.

 

شهرهای تحت پوشش هایپر فامیلی

هایپر فامیلی، در استان‌های زیادی شعبه دارد. این استان‌ها به شرح روبه‌رو هستند: یزد، همدان، مازندران، لرستان، گلستان، کرمان، قم، قزوین، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، سمنان، تهران، ایلام، البرز، اصفهان و آذربایجان شرقی.

 

تجربه خرید از هایپر فامیلی

برای خرید از هایپر فامیلی دو راه دارید. یا باید به صورت حضوری به این فروشگاه مراجعه کنید و یا خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. نحوه خرید از هایپر فامیلی به صورت حضوری بسیار دل‌انگیز و جالب است. شما تنها با مراجعه به یک فروشگاه، هرچه لازم دارید را خریداری می‌کنید. از دستمال کاغذی گرفته تا میگو و ماهی. فروشگاه دارای دسته‌بندی خاصی است. چیدمان فروشگاه در تمامی شعبه‌ها یکسان است. یعنی اگر در آذربایجان، بخش تنقلات در کنار بخش میوه باشد، در سمنان هم بخش تنقلات و میوه در کنار هم هستند. هر کالایی در بخشی از فروشگاه چیده شده است و دارای نظم فراوانی است. شما به راحتی می‌توانید کالاهای مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین پرسنل داخل فروشگاه، با یونیفرم «از من بپرسید» در حال رفت و آمد هستند و می‌توانید سوالات خود را از ان‌ها بپرسید.

راه دوم، خرید اینترنتی هایپر فامیلی است. در این روش، شما اپلیکیشن هایپر فامیلی یا اپلیکیشن اکالا را نصب می‌کنید. موقعیت خود را وارد می‌کنید و سپس اپلیکیشن، شعب هایپر فامیلی پیشنهادی را برای شما می‌آورد. شعبه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و روی آن می‌زنید. داخل بخش هر شعبه، دسته‌بندی بر اساس لبنیات، مرغ و گوشت، تنقلات و غیره انجام شده است. روی دسته‌بندی مورد نظر خود می‌زنید و هرچه می‌خواهید را به سبد خرید خود اضافه می‌کنید. سپس با نهایی کردن خرید خود، وارد درگاه اینترنتی پرداخت می‌شوید و پرداخت را انجام می‌دهید. همچنین با دریافت کد تخفیف هایپر فامیلی، می‌توانید خری ارزان‌تری را تجربه کنید. همانطور که دیدید، خرید اینترنتی از هایپر فامیلی بسیار ساده‌تر از خرید حضوری آن است. لازم به ذکر است که خرید از هایپر فامیلی اکالا، ساده‌تر است و خرید زودتر به دست شما می‌رسد.

 

نقاط ضعف و قوت هایپر فامیلی

کار فروشگاه هایپر فامیلی، خرید اقلام به صورت عمده و استفاده از مزیت قیمت پایین خرید عمده و فروش آن در حجم کم و قیمت بالاتر است. در واقع، خرده فروشی، واسطه‌ بین تولیدکننده و مشتری است. این خرده‌ فروشی در مقیاس گسترده مثل فروشگاه‌‌های زنجیره‌‌ای چون هایپر فامیلی، مزایای بسیار زیادی دارد؛ اما معایبی نیز دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

 

نقاط قوت هایپر فامیلی

 

کمک به صرفه‌جویی اقتصادی

صرفه‌جویی اقتصادی وقتی رخ می‌دهد که بازده کسب‌ و کار هم بیشتر و هم سریع‌تر از هزینه‌ها باشد. کسب ‌و کار‌ها نسبت به وسعت خود سود می‌کنند. دقت کنید که می‌توان این هزینه‌ها را به دو دسته هزینه‌‌های ثابت و متغیر تقسیم‌بندی کرد. هزینه‌های ثابت در کسب و کاری مثل هایپر فامیلی، بدون توجه به میزان تولید، همیشه وجود دارند. هزینه‌های متغیر کاملا به میزان بازدهی بستگی دارند که وقتی با یک فروشگاه زنجیره‌ای طرف هستیم، بازدهی بسیار بالاست. در هایپر فامیلی، این بازدهی، هزینه‌های ثابت را پوشش می‌دهد. برای مثال، هایپر فامیلی علاوه بر هزینه‌های متغیر خرید محصولات، هزینه حمل و نقل محصولات به مغازه‌اش را نیز دارد. با توجه به اینکه فروشگاه هایپر فامیلی بزرگ‌تر است و محصولات بیشتری سفارش می‌دهد، هزینه‌ی حمل و نقل، بر کالاهای بیشتری تقسیم می‌شود. بنابراین چون هلیپر فامیلی مزیت خرید زیاد را دارد، هزینه‌ی کارگر کمتری می‌دهد و سود کم‌تری روی محصولاتش می‌کشد. در نتیجه مردم می‌توانند با قیمت پایین‌تری خرید کنند و یا تخفیف‌های بیشتری را تجربه کنند.

 

وجود افراد متخصص برای راحتی مشتریان

مغازه‌های کوچک، مجبورند خودشان درباره‌ی همه‌ی جوانب کسب ‌و کارشان تصمیم بگیرند. حال، خرده‌فروشی بزرگی مثل هایپر فامیلی می‌تواند در زمینه‌ها‌ی خرید و فروش، امور مالی و بازاریابی و غیره، از کمک افراد متخصص بهره ببرد. وجود چنین افراد متخصصی باعث راحت‌تر شدن امور برای مشتریان می‌شود. مثلا فرد متخصص بازار را بررسی می‌کند و می‌بیند که مردم از چه برند چای بیشتر استقبال می‌کنند و کاملا طبق نظر مردم، فروشگاه را اداره می‌کند.

 

ارائه‌ی پیک جهت تحویل درب منزل به مشتری

هایپر فامیلی، می‌تواند افرادی را برای تحویل خرید درب منزل استخدام کند تا سفارش‌ها را به دست مشتری برسانند. البته این سفارش‌ها باید بیشتر از یک حدی باشند! هزینه این کار با سود بیشتر حاصل از سفارش بیشتر، پوشش داده می‌شود. البته سفارش‌های کم مشتریانی که نزدیک زندگی می‌کنند نیز هزینه‌ این کار را پوشش می‌دهد. وجود این امکانات مشتری‌های بیشتری را جذب می‌کند. همچنین کسب‌ و کار را با مفهوم‌های جدیدی مانند فروش تلفنی یا اینترنتی آشنا می‌کند و اعتبار کسب ‌و کار را افزایش می‌دهد.

 

حضور در اکالا

اکالا یک سوپرمارکت آنلاین است که با بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای همکاری می‌کند. این سوپرمارکت که دارای اپلیکیشن نیز هست، میان مردم بسیار شناخته‌شده است. هایپر فامیلی اکالا نیز باعث شناخته شدن بیشتر این فروشگاه و خرید مردم از آن شده است. تخفیف هایپر فامیلی در این اپلیکیشن بالاست.

 

ارائه پیشنهاد‌های ویژه‌ و تخفیف فروش

در حالت عادی، مغازه‌های کوچک سعی می‌کنند با پیشنهاد‌های ویژه و تخفیف در قیمت‌ها، مشتری بیشتری به خود جذب کنند تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند. حال، یک فروشگاه بزرگ و زنجیره‌ای چون هایپر فامیلی، در مقایسه با مغازه‌های کوچک‌تر، توان مالی بیشتری دارد تا بتواند چنین تخفیف‌هایی ارائه دهد. این پیشنهادات اکثرا مختص خرید اینترنتی هایپر فامیلی هستند. بخش زیادی از این پیشنهادها را می‌توانید در هایپر فامیلی اکالا پیدا کنید. همچنین در اپلیکیشن هایپر فامیلی نیز قابل دسترس هستند. با فروش اینترنتی هایپر فامیلی، خرید از هایپر فامیلی می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. همچنین خرید از هایپر فامیلی افق کوروش نیز می‌تواند تخفیف زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

حفظ کیفیت به دلیل رقابت

به صورت کلی، کسب و کار در آغاز سعی می‌کند کیفیت بالایی داشته باشد تا مشتریان زیادی را به خود جذب کند. هزینه اولیه نیز در طی چند سال از طریق صرفه‌جویی در هزینه‌ها جبران می‌شود. حال اگر بازار رقابتی وجود نداشته باشد، پس از جذب مشتری‌های کافی و اطمینان از بابت آن‌ها، این کیفیت ممکن است افت کند. اما هایپر فامیلی چون در رقابت با فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر نیز هست، این کیفیت را حفظ می‌کند.

 

خرید با قیمت کم

در فروشگاه‌‌های زنجیره‌‌ای چون هایپر فامیلی، اجناس با قیمت نسبتا کم‌تری در دسترس هستند. هایپر فامیلی کالاها را عمده می‌خرد و فروش بالایی دارد. این کار باعث می‌شود هزینه‌ی اداره‌ی فروش کم‌تر شود و بتوان سود کم‌تری از مشتری دریافت نمود. این موضوع را حتی موقع خرید اینترنتی هایپر فامیلی نیز می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها مشاهده کنید.

 

تازگی محصولات به دلیل فروش بالا

هایپر فامیلی به علت ویژگی‌های خاصی که دارد و در بالا ذکر شد، می‌تواند مشتری‌های زیادی جذب کند. مشتری‌ها با وجود قیمت‌های ارزان، انتخاب‌های زیادی دارند و در نتیجه به این فروشگاه‌ هجوم می‌برند. در نتیجه این فروشگاه‌، محصولاتش را با سرعت می‌فروشد و جنسی در فروشگاه نمی‌ماند که تاریخ مصرف آن بگذرد. همچنین به دلیل قابلیت خرید اینترنتی هایپر فامیلی، بخش زیادی از مشتریان نیز در خانه هستند که در شلوغی فروشگاه دیده نمی‌شوند.

 

هزینه‌ پایین اداره‌ی کسب ‌و کار و دریافت سود کم از مشتری

هایپر فامیلی، هزینه‌ اداره‌ی نسبتا پایینی دارد. این فروشگاه به جز چند مورد، برای مشتری‌ها خدمات رایگان فراهم نمی‌کند. هدف آن‌ها فراهم آوردن کالاهای ارزان‌قیمت برای مشتری‌هاست و کم‌ترین تعداد فروشنده‌ را استخدام می‌کنند، فقط در حدی که مورد نیاز باشد. در نتیجه می‌توان این فروشگاه را را با کم‌ترین هزینه اداره کرد و سود بالایی از مشتری دریافت نکرد.

 

نقاط ضعف هایپر فامیلی

 

توانایی کم در ارائه‌ خدمات فردی

یک مغازه کوچک احتمالا همه‌ی مشتری‌هایش را می‌شناسد چرا که پیوسته با آن‌ها در ارتباطند. فروشنده، سلیقه و تمایلات مشتری‌های را می‌شناسد و در نتیجه می‌تواند خدمات شخصی بهتری را به آن‌ها ارائه بدهد. خدماتی که برای نیاز‌های منحصر به فرد مشتری‌ها مناسب‌تر باشد. یک خرده‌فروش بزرگ مثل فروشگاه زنجیره‌ای هایپر فامیلی، نمی‌تواند چنین کاری را انجام بدهد! چرا که هدف او فقط فروش است. در چنین کسب ‌و کار بزرگی زمان ارزشمند است و هرچه سرعت فروش بالاتر باشد سود بیشتری نیز به دست می‌آید. در این فروشگاه، سفارش‌های کوچک و یا خاص از جانب مشتری‌ها به ندرت پذیرفته می‌شود. علی‌الخصوص اگر چنین سفارش‌هایی، نرخ سودی را که این کسب ‌و کارها انتظارش را دارند برآورده نکند. به صورت کلی در فروشگاه‌های بزرگ، مشتری چیزی بیش از یک عدد نیست. حال آن که در یک خرده‌فروشی کوچک، مشتری قدیمی باارزش است.

 

کمبود نیروی کار در فروشگاه

اگر صادق باشیم، با گذشت زمان فشار زیادی بر نیروی‌ کار هایپر فامیلی منتقل می‌شود. چرا که از آن‌ها انتظار می‌رود با تعداد کمی که دارند و در زمان کم، کار زیادی را انجام بدهند. بیشتر این کارها تکراری هستند. به ندرت پیش می‌آید با مشتری‌ها یا دیگر همکاران گفتگویی شکل بگیرد. این موضوع باعث می‌شود که روحیه‌ی کار ضعیف شود و کارمندان به طور مرتب از کارشان استعفا بدهند. همچنین افراد کمی برای پاسخگویی به مشتریان وجود دارند.

 

برای خرید همه‌ی محصولات مناسب نیست

یک فروشگاه زنجیره‌ای مثل هایپر فامیلی، برای فروش محصولات شناخته‌شده خوب است. ابتدا لازم است که فروشنده برخی از محصولات را به مشتری‌ معرفی کند تا از آن شناخت پیدا کنند. در نتیجه نمی‌توان محصولاتی که تازه به بازار عرضه شده و برای مشتری‌ها به خوبی شناخته شده نیست، در هایپر فامیلی فروخت.

 

فروشگاه اینترنتی هایپر فامیلی

مانند هر کسب و کار بزرگ دیگری، بخش بزرگی از تلاش هایپر فامیلی نیز برای تبلیغات آنلاین بوده است. همچنین ارائه خدمات آنلاینی چون ایجاد فروشگاه اینترنتی هایپر فامیلی نیز موفقیت بزرگی بوده است. به محض ورود به این فروشگاه، از شما خواسته می‌شود که نزدیک‌ترین فروشگاه به خود را انتخاب کنید.

سپس یک نقشه آورده می‌شود تا آدرس خود را در آن ثبت کنید و خرید خود را آغاز کنید. این فروشگاه معمولا یک کد تخفیف اولین خرید هایپر فامیلی نیز به شما ارائه می‌دهد. همچنین برای استخدام هایپر فامیلی نیز باید وارد همین سایت بشوید و بخش استخدام را انتخاب کنید تا موقعیت‌های شغلی را ببینید.

 

معرفی فروشگاه هایپر استار

حال، به معرفی هایپر استار می‌پردازیم. هایپر فامیلی و هایپر استار دو اسم بزرگ در هایپرمارکت‌های ایرانی می‌باشند. هایپر استار یکی از مدرن‌ترین هایپرمارکت‌های ایران است. هایپر استار در سال 88 اولین شعبه خود را در غرب تهران واقع در اتوبان باکری افتتاح کرد. در حال‌ حاضر هایپر استار در شهرهای زیادی چون تهران، کرج، اصفهان، شیراز، یزد، قم، مشهد و قزوین شعبه دارد.

هدف هایپر استار مانند هر فروشگاه زنجیره‌ای دیگری، ارائه محصولات متنوع و با قیمت پایین به مصرف‌کننده است. در واقع سهولت و قیمت مناسب، ارزش‌های اصلی هایپر استار را تشکیل می‌دهند. تنوع کالایی زیاد نیز در هایپر استار وجود دارد. بیش از هزاران کالا که گستره انتخاب بالایی را فراهم می‌کنند در هایپر استار وجود دارند. همچنین این کالاها باکیفیت و دارای استاندارد هستند و از معتبرترین برندها تهیه شده‌اند. در هایپر استار، مناسب‌ترین قیمت‌ها را همراه با تخفیفات روزانه تجربه کنید. از مهم‌ترین ارزش‌های هایپر استار این است که در ارائه خدمات به مشتریان خود احترام زیادی را رعایت می‌کند. برای دریافت کد تخفیف هایپر استار، کلیک کنید.

 

سخن پایانی

در این بخش سعی شد به معرفی دو فروشگاه هایپر استار و هایپر فامیلی پرداخته شود و نقاط ضعف و قوت هر یک از آن‌ها ذکر شود. اگر به دنبال خرید اینترنتی هایپر فامیلی یا هایپر استار هستید، امیدواریم مطالب ذکرشده در این مطلب برای شما مفید بوده باشد. همچنین برای دریافت انواع کد تخفیف سوپرمارکت‌ها می‌توانید از سایت موپُن دیدن کنید. برای دریافت جدیدترین اخبار و اطلاعات فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین با مجله موپُن همراه باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل