0

چگونه در دیجی کالا فروشنده شویم | فروشندگی در دیجی کالا به چه شکل است؟

فروشندگی در دیجی کالا به چه شکل است

در دنیای امروز اینترنت نقش بسیار پررنگی در زندگی مردم دارد. رونق اینترنت در چند سال اخیر سبب شده است تا فروشگاه‌های زیادی به‌صورت اینترنتی فعالیت کنند. این فروشگاه‌ها کالاهای بسیار متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته برخی از فروشگاه‌ها نیز تنها در یک حوزه فعالیت دارند، اما فروشگاهی مانند دیجی کالا، اجناس متفاوتی در حوزه‌های پوشاک، فناوری، آرایشی بهداشتی، لوازم دیجیتال و… دارد. دیجی کالا اولین فروشگاه اینترنتی ایران محسوب می‌شود. اجناس موجود در فروشگاه کیفیت بالایی دارند و به دلیل تنوعی بالایی که دارند، آزادی عمل مشتریان در انتخاب کالاها زیاد است. دیجی کالا علاوه بر کالاهای باکیفیت، تیم پشتیبانی قوی نیز دارد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از این فروشگاه خرید کنید. فروشندگی در دیجی کالا به مهارت‌های خاصی نیاز دارد، به همین دلیل باید نکاتی را در مورد آن بدانید. یادگیری این نکات سبب می‌شود، بتوانید به شیوه‌های بهتری کالاها را به فروش بگذارید.

فروش در دیجی کالا چگونه است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، دیجی کالا اجناس بسیار متنوعی را در سایت خود ارائه می‌دهد. به همین دلیل با فروشگاه‌های زیادی همکاری می‌کند. اغلب فروشنده‌ها برای افزایش فروش خود علاقه دارند تا با دیجی کالا همکاری کنند. اما باید اشاره کنم که برای قرارگرفتن در لیست فروشگاه‌های دیجی کالا باید از شرایط خاصی برخوردار باشید. شما پس از اطلاع از شرایط، باید ثبت‌نام کنید تا صلاحیت شما بررسی شود.

همکاری با دیجی کالا مزایای زیادی برای فروشندگان دارد. مهم‌ترین مزیت آن افزایش میزان فروش است. انتخاب فروشگاه شما توسط کاربران سبب شناخته شدن هر چه بیشتر شما می‌شود. با انجام چند مرحله ساده شما نیز می‌توانید، به یکی از صدها اعضای بزرگ خانواده دیجی کالا تبدیل شوید.

گام به گام تا فروشندگی در دیجی کالا

همان‌طور که اطلاع دارید، در فروشگاه‌های اینترنتی فروشنده و جنس به‌صورت فیزیکی حضور ندارند. فروشندگی در دیجی کالا قوانین خاص خود را دارد، شما باید هرآنچه که نیاز است کاربر در مورد کالا بداند را به وی ارائه دهید. این اطلاعات شامل رنگ محصول، جنس و سایز آن می‌شود. هر فروشنده یک پنل کاربری دارد که اطلاعات مربوط به کالا را در آن وارد می‌کند. فروشنده باید هرآنچه که لازم است را در پنل قرار دهد. شما به‌خوبی می‌توانید از طریق پنلی که به فروشگاه شما تعلق دارد، به فروش کالاهای خود بپردازید و همه چیز را مدیریت کنید. در بخش بعدی مراحل ثبت‌نام را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم.

 

چگونه محصولات خود را در دیجی کالا بفروشیم؟

برای ثبت‌نام در دیجی کالا باید چند مرحله را طی کنید. انجام این مراحل به شرح زیر است:

  • هر فروشنده‌ای که قصد دارد در دیجی کالا اجناس خود را بفروشد، باید ابتدا ثبت‌نام کند و منتظر باشد تا دیجی کالا صلاحیت او را تأیید کند
  • در هنگام ثبت‌نام شما یک پیغام پاپ‌آپ را مشاهده می‌کنید. با تأیید کردن این پیغام بین شما و دیجی کالا یک قرارداد امضا می‌شود
  • پس از اینکه صلاحیت شما توسط دیجی کالا مورد تأیید قرار گرفت، باید به آدرس seller.digikala.com مراجعه کنید
  • اکنون برای انجام مراحل آخر فروشندگی در دیجی کالا و دسترسی به پنل کاربری، رمز عبور و نام کاربری خود را وارد می‌کنید
  • البته باید توجه داشته باشید که حتماً باید در یکی از کلاس‌های حضوری یا غیرحضوری مرکز فروشندگان شرکت نمایید.
  • امکان شرکت در کلاس‌های آموزشی برای فروشندگان در گام نهایی ثبت‌نام وجود دارد
  • چنانچه هنگام انجام مراحل ثبت‌نام گزینه بعداً شرکت می‌کنم را بزنید، باید به صفحه داشبورد پنل خود مراجعه کنید
  • در گام بعدی روی گزینه وضعیت آموزش کلیک می‌کنید تا ثبت‌نام شما برای شرکت در جلسات آموزشی فعال شود

درج محصول در سایت

در گام بعدی شما باید برای محصول نام انتخاب کرده و تصویر مربوط به آن را آپلود کنید. شما برای ثبت کردن کالا در سایت می‌توانید از دو روش اقدام کنید. اگر می‌خواهید این مرحله را راحت و سریع پشت سر بگذارید، می‌توانید به خدمات کارخانه محتوا مراجعه کنید. با مراجعه به کارخانه محتوا می‌توانید از نقد و بررسی کالاها، عکاسی و کلیه سرویس‌های آن استفاده کنید.

افراد می‌توانند از طریق پنلی که در فروشگاه دارند، محصول خود را درج نمایند. چنانچه پیش‌ازاین نام برند شما در سیستم دیجی کالا ثبت نشده باشد، باید یک فرم پرکنید، همچنین درخواست ثبت برند را کامل نمایید. برای فروشندگی در دیجی کالا در اغلب موارد نیاز است برای کالا شرح بنویسید. این توضیحات باید در مورد ماهیت کالا ویژگی‌ها و کاربردهای آن باشد. هر کاربر برای خرید کالا به اطلاعات کامل آن نیاز دارد.

 

کارخانه دیجی کالا چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

قیمت‌گذاری کالاها در پنل دیجی کالا انجام می‌شود. چنانچه پس از ثبت‌نام، برند شما در دیجی کالا ثبت نشده باشد، باید برای ثبت برند فرم تکمیل کنید. دیجی کالا برای آپلود کردن عکس‌ها در سایت خود قوانین منحصربه‌فردی دارد که فروشندگان باید حتماً آن را رعایت کنند. این قوانین به این منظور ایجاد شده است تا تصویر کالاهای مختلف به‌صورت یکپارچه باشد. بدین ترتیب سایت نیز ظاهر زیبا و منظمی پیدا می‌کند.

برای این که عکس‌هایی که آپلود می‌کنید از استانداردهای لازم برخوردار باشد، می‌توانید از فیلم‌های آموزشی برای ویرایش عکس‌های خود استفاده کنید. کالا باید از بک‌گراند جدا باشد. پس از این که پروسه ایجاد محصول را به طور کامل در دیجی کالا انجام دادید، باید مدتی منتظر بمانید تا کارشناسان دیجی کالا محصول را برای انتشار در سایت تأیید کنند.

البته در این مرحله کلیه مشخصات کالا و عکس‌های مربوط به آن را باید بارگذاری کرده باشید. بدین ترتیب مراحل فروشندگی در دیجی کالا به‌خوبی انجام می‌شود. بعدازاین که کارشناس محصول شما را تایید کرد، می‌توانید آن را قیمت‌گذاری کنید. اگر محتوایی که برای محصول خود نوشتید از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار نباشد، کارشناسان موارد را به شما تذکر می‌دهند تا آن‌ها را ویرایش کنید.

چگونه کالای خود را در دیجی کالا بفروشیم؟

این مرحله یکی از مراحل حساس ثبت کالا به شمار می‌رود. فروشنده در این مرحله باید کالای موردنظر را قیمت‌گذاری کند. بعدازاین که قیمت‌گذاری را انجام دهید، محصول شما بر روی سایت دیجی کالا موجود می‌شود. پیش‌ازاین که در کلاس‌های آموزشی یا وبینارها شرکت کنید، نمی‌توانید محصول خود را قیمت‌گذاری کنید. برخی از افراد سؤال می‌کنند که چگونه از دیجی کالا کد تخفیف بگیریم؟ برای دریافت تخفیف‌های دیجی کالا ما را همراهی کنید. در ضمن برای دریافت نحوه استفاده از کد تخفیف دیجی کالا، کلیک کنید.

بعد از قیمت‌گذاری، محصول بر روی سایت فروشگاه موجود می‌شود و از این طریق می‌توانید محصول خود را به فروش برسانید. کلیه کالاهایی که در سایت دیجی کالا قرار می‌گیرند، باید گارانتی داشته باشند. البته ضمانت‌های کالاها با یکدیگر متفاوت هستند و بر اساس عملکرد و نوع آن‌ها به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند. اکنون فروشندگی در دیجی کالا آغاز می‌شود. کالای شما با موفقیت در سایت دیجی کالا قرار گرفته است و شما باید منتظر باشید تا آن‌ها را به مشتریان گوناگون بفروشید.

ارسال سفارشات مختلف به سراسر ایران

هنگامی که مشتریان مختلف از سراسر ایران محصولات فروشگاه شما را برای خرید انتخاب می‌کنند، شما باید بدون فوت وقت سفارش را محموله کنید. کالاها باید لیبل زده شوند و سپس با بسته‌بندی خوب و مناسب در زمانی که توسط پرسنل دیجی کالا تعیین شده است، به انبار ارسال شوند. برای بسته‌بندی کالاها و ارسال آن‌ها به انبار فروشگاه دیجی کالا نیز فروشندگان موظف هستند، برخی از قوانین را رعایت کنند.

اگر می‌خواهید آمار دقیقی در مورد جزئیات سفارش‌ها، کالاهایی با کد تخفیف، موجودی کالایی که در انبار وجود دارد و… به دست آورید. می‌توانید از طریق پنل و قسمت منوی سفارش‌ها مشتریان برای این کار اقدام کنید. گاهی اوقات شرایط تغییر می‌کند. به طور مثال، اگر شما می‌خواهید یک محموله را به‌صورت جداگانه ایجاد کنید. یعنی تعدادی از اجناس خود را در انبار فروشگاه نگهداری کنید. در چنین مواقعی کافی است برای ایجاد محموله بدون سفارش اقدام نمایید.

البته فراموش نکنید که باید همیشه یک گزارش از سفارش‌های نهایی خود تهیه کنید. این یکی از اصول اساسی برای فروشندگی در دیجی کالا به شمار می‌رود. شما باید اطلاعات کامل در مورد وضعیت سفارش‌ها یا مرجوع شدن آن‌ها داشته باشید. همچنین در گزارش باید زمان خروج اجناس از انبار، زمان سفارش و وضعیت آن قید شود. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که از اول دی‌ماه سال 1397 صدور فاکتور محصولات فروخته شده بر عهده دیجی کالا قرار گرفته است. بدین ترتیب مشتریان پس از سفارش و خرید کالا، می‌توانند از فروشگاه بخواهند تا برای آن‌ها فاکتور صادر کند.

جمع‌بندی

فروشندگی در دیجی کالا را در مقاله امروز به‌صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم. امروزه روش‌های بسیار گسترده‌ای برای بازاریابی و فروش کالاهای گوناگون به وجود آمده است. این روش‌ها می‌توانند بسیار کارآمد عمل کنند و سبب رشد فروشگاه‌های کوچک شوند. صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از طریق همکاری با فروشگاه‌ها و آنلاین شاپ‌های معتبر، فروش خود را چندبرابر کنند. این معامله‌ای است که هر دو طرف از آن سود می‌برند.

فروشگاه‌های خرده‌پا می‌توانند فروش خود را افزایش دهند. از طرفی فروشگاه‌های بزرگ نیز با توسعه همکاری‌ها، کالاهای بیشتری را در اختیار مشتریان می‌گذارند. بدین ترتیب انبار آن‌ها در اغلب مواقع کالاهای پرفروش را در خود دارد و می‌تواند نیازهای مشتریان را به‌خوبی برطرف کند. برخی از افراد مرتب سؤال می‌کنند که چگونه محصولات خود را در دیجی کالا بفروشیم؟ برای محقق ساختن این موضوع شما باید با تکنیک‌های بازاریابی آشنا شوید و آن‌ها را اجرا کنید. این هدف پشتکار و اراده قوی را می‌طلبد.

 

منابع: راهنمای قدم به قدم درج تا فروش کالا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل