0

راهنمای خرید تبلت خرداد 1401

راهنمای خرید تبلت

در سال‌های قبل تبلت‌ها تفاوت‌های چشمگیری در ابعاد با گوشی‌های هوشمند داشتند. اما در سال‌های اخیر این تفاوت بین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کم‌رنگ‌تر شده‌است. اگرچه ممکن است بازار تبلت به اندازه گذشته پررونق نباشد، اما افراد زیادی هم‌چنان علاقه به استفاده از تبلت دارند. اگر شما هم قصد خرید تبلت را دارید، می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر فروش کالاهای دیجیتال اقدام نمایید. در این مقاله جامعی از راهنمای خرید تبلت برای شما آورده شده‌است تا بتوانید تبلت مناسب خود را خریداری کنید. همچنین اگر قصد کرید کامپیوتر دارید، راهنمای خرید کامپیوتر را از دست ندهید.

 

بررسی پارامترهای مهم در خرید اینترنتی تبلت

تبلت‌ها با قابلیت‌های متفاوت و در ابعاد مختلف تولید می‌شوند؛ از این رو، تبلت مورد نیاز و مناسب شما لزوما جوابگوی نیازهای فرد دیگری نیست. به همین دلیل پیش از اقدام به خرید باید نکاتی را بررسی کنید.

 

بررسی سیستم عامل تبلت

یکی از موارد مهم در خرید تبلت که شما باید به آن توجه کنید، سیستم عامل تبلت است. رابط کاربری سیستم عامل، نقش تعیین کننده‌ای در تجربه شما هنگام کار با تبلت دارد. آی.او.اس، اندروید و ویندوز از مطرح‌ترین سیستم عامل‌ها در دنیا هستند که هر کدام برنامه‌های مختص به خود را دارند.

اندروید از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های تبلت و موبایل است که در بیشتر تبلت‌ها استفاده می‌شود. شرکت‌های زیادی از سیستم عامل اندروید در تبلت‌های خود استفاده می‌کنند و دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل از تنوع بالایی برخوردار هستند. البته این سیستم عامل به دلیل نبود نرم‌افزارهای حرفه‌ای برای آن، نمی‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شود.

سیستم عامل آی.او.اس سال‌هاست که توسط کمپانی «اپل» برای آیفون، آی‌پد و آی‌پاد تاچ استفاده می‌شود. پس از مدتی نسخه دیگری از آی.او.اس به نام آی‌پد.او.اس برای تبلت‌های کمپانی اپل معرفی شد. سیستم‌ عامل‌های اپل رابط کاربری ساده و با ظرافت خاصی دارند که موجب جذابیت آن‌ها شده‌است. بسیاری از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها برای آی‌پد بهینه شده‌اند و برخی از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های حرفه‌ای فقط برای این سیستم عامل‌ها طراحی شده‌اند که برای سیستم عامل اندوروید وجود ندارد.

تبلت‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال قابلیت‌های مشابه با کامپیوتر و لپ‌تاپ هستند. این سیستم عامل به گونه‌ای طراحی شده‌است تا در بازه گسترده‌ای از محصولات امکان استفاده از آن وجود داشته باشد. البته باید در نظر داشت که تنوع تبلت‌های ویندوز برخلاف تبلت‌های اندروید، بسیار اندک است. در حال حاضر شرکت‌های «مایکروسافت»، «لنوو» و «ایسر» تبلت‌های ویندوزی به بازار عرضه می‌کنند. تبلت‌های ویندوزی مجهز به ویندوز ۱۰ کاربری یکسانی با لپ‌تاپ‌ها دارند و نرم‌افزار‌های کامپیوتری در آن‌ها قابل اجرا است.

 

بررسی ابعاد تبلت

تبلت‌ها در ابعاد بسیار متنوع هستند. امروزه تبلت‌ها با صفحه نمایش، پردازنده، سیستم عامل و کیفیت مختلفی طراحی و عرضه می‌شوند. بر اساس ابعاد صفحه نمایش، تبلت‌ها به اندازه‌های ۷ اینچ و کوچک‌تر (کوچک)، ۷.۱ تا ۱۱ اینچ (متوسط) و بزرگ‌تر از ۱۱ اینچ (بزرگ) دسته‌بندی می‌شوند. در سال‌های پیش بیشتر تبلت‌ها در دسته تبلت‌های ۷.۱ تا ۹ اینچ قرار داشتند و به پردازنده‌های سریعی مجهز بودند. اما تبلت‌های متوسط امروزی اغلب پردازنده قدرتمندی ندارند. در طی چند سال اخیر، تبلت‌های بزرگ بیشتر از قبل طراحی و به بازار عرضه شده‌اند. بیشتر تبلت‌های مجهز به ویندوز ۱۰ در دسته تبلت‌های بزرگ قرار دارند و به عنوان لپ‌تاپ هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. تبلت‌های بزرگ معمولا سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به سایرین دارند و در بعضی مواقع می‌توانند جایگزین لپ‌تاپ باشند.

 

پردازنده تبلت

عموما تبلت‌ها به پردازنده‌هایی مجهز می‌شوند که بتوانند برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را به شکل روان پردازش و اجرا کنند. پشرفته بودن پردازنده تجربه کاربری را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد. تبلت‌های پایین‌رده از پردازنده‌های چهار هسته‌ای بهره می‌برند و دیگر استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود. تبلت‌های رده بالاتر معمولا به پردازنده‌های هشت هسته یا بیشتر مجهز هستند. البته این معیار به تنهایی کافی نیست و موارد دیگری در توان نهایی دستگاه تاثیرگذار هستند.

 

ویژگی‌های صفحه نمایش

از آن‌جایی که صفحه نمایش راه ارتباطی کاربر با تبلت است، ویژگی‌های آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در تبلت‌های رده بالا ابعاد تبلت گاهی به ۱۷ اینچ نیز می‌رسد. از این‌رو، وضوح بالا و دید گسترده نقش مهمی در انتخاب تبلت دارد. یکی از معیارهای مورد توجه در صفحه نمایش تبلت‌ها، نسبت تصویر است. بیشتر تبلت‌ها از نسبت تصویر ۱۶:۹ یا ۱۶:۱۰ برخوردار هستند. این ویژگی در استفاده از تبلت در حالت افقی و یا در حالت عمودی اهمیت دارد. وضوح یا رزولوشن یکی دیگر از معیارهایی است که در صفحه نمایش تبلت باید مورد توجه قرار گیرد. این مشخصه به وضوح جزئیات صفحه اشاره دارد و در هنگام مشاهده ویدیو و عکس اهمیت پیدا می‌کند.

تراکم پیکسلی که با واحد پیکسل در اینچ بیان می‌شود، یکی دیگر از موارد مهم در بررسی صفحه نمایش تبلت است. هر چه تراکم پیکسل‌ها در هر اینچ بالاتر باشد، محتوا با کیفیت بلاتری نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید تجربه بهتری هنگام تماشای فیلم یا عکس در تبلت داشته باشید، تبلتی با تراکم پیکسلی حداقل ۲۰۰ پیکسل در اینچ یک معیار مناسب برای شما در انتخاب تبلت خواهد بود. زاویه دید و گستره رنگی و مواردی از این قبیل ویژگی‌هایی هستند که باید در انتخاب یک تبلت مناسب بررسی شوند.

 

راهنمای خرید تبلت در هر رده قیمتی

گلکسی تب A7 10.4

با خرید تبلت مدل گلکسی تب A7 10.4 می‌توانید با صرف هزینه کمتر به تمام سرویس‌های گوگل دسترسی داشته باشید. این تبلت از بدنه آلومینیومی ساخته شده‌است و حس خوبی را در هنگام دست گرفتن به کاربر منتقل می‌کند. بخش بیشتر این محصول نمایشگر 10.4 اینچی است و ضخامت و وزن آن به ترتیب هفت میلی‌متر و 476‌ گرم است. تراکم پیکسلی 224 گلکسی تب A7 وضوح تصویر فول HD را به شما نمایش می‌دهد و رضایت شما را به‌دست خواهد آورد. باتری به‌کار رفته در این تبلت 7040 میلی‌آمپر ساعت است و شارژدهی آن به نوع و میزان استفاده کاربر بستگی دارد. نسبت پنل در این تبلت 5 به 3 بوده که نسبتا مطلوب است. البته نباید با پنل‌های امولد 120 هرتزی مقایسه شود. دوربین اصلی 8 مگاپیکسل با فوکوس خودکار و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسل است. قیمت این محصول در حدود 4 میلیون تومان است.

 

مزایای گلکسی تب A7 10.4

  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و امکان افزایش حافظه
  • اسپیکرهای استریو و چندگانه
  • حافظه داخلی 32‌ گیگابایت
  • وای‌فای و LTE
  • پردازنده هشت هسته‌ای

 

معایب گلکسی تب A7 10.4

  • زمان‌بر بودن شارژ باتری

گلکسی تب A7 lite 8.7

یکی از خوش‌قیمیت‌‎ترین تبلت‌های موجود در بازار گلکسی تب A7 lite است. جنس به‌کار رفته در ساختار این محصول آلومینیوم بوده و بالا و پایین قاب پشتی پلاستیکی است.این تبلت 8 میلی‌متر ضخامت و در حدود 370 گرم وزن دارد. نمایشگر آن 8.7 و نسبت پنل آن 5 به 3 با تراکم پیکسلی 179 است. این صفحه نمایش عالی نیست، اما با توجه به قیمت رضایت‌بخش است. با این محصول کارهای روزمره بدون مشکل انجام می‌شود و قدرت سخت‌افزاری آن به نسبت قیمت قابل قبول است. قیمیت این تبلت در حدود 5 میلیون تومان است.

 

مزایای گلکسی تب A7 lite

  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی از سیم کارت
  • حافظه داخلی 32‌ گیگابایت
  • باتری مناسب

 

معایب گلکسی تب A7 lite

  • قوی نبودن سخت‌افزار
  • دوربین سلفی ضعیف

تبلت هواوی میت پد T10s

هواوی میت پد T10s با داشتن نمایشگر بزرگ و باکیفیت، در عین حال قیمت مناسبی دارد. وزن این محصول حدود 450 گرم و ضخامت آن 7.9 میلی‌متر است. این تبلت هواوی از قلم پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به صورت جداگانه نیز برای آن قلم تهیه کنید. پنل 10.2 اینچی این تبلت با داشتن رزولوشین فول HD و تراکم 224 پیکسل نمایش خوب و محتوا با کنتراست شارپی را ارائه می‌دهد. قیمت این تبلت در حدود پنج میلیون تومان است.

 

مزایای هواوی میت پد T10s

  • پردازنده 8 هسته‌ای
  • پشتیبانی از کارت حافظه و امکان افزایش حافظه
  • باتری 5100 میلی‌آمپر

 

معایب هواوی میت پد T10s

  • دوربین ضعیف و ارائه تصاویر با کیفیت معمولی
  • عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل

تبلت اپل iPad 10.2-inch

در بین تبلت‌های موجود در بازار بدون شک آی‌پدها با بالاترین حد کیفیت درخشش به‌خصوصی دارند. آی‌پد 9 با صفحه نمایش 10.2 اینچ توانایی نمایش 264 پیکسل در هر اینچ را داشته و مشخصات بسیار قدرتمندی دارد. این آی‌پد در سال 2021 به بازار عرضه شد و مهم‌ترین پیشرفت آی‌پدهای 2021 اپل، استفاده از تکنولوژی True tone است که رنگ‌ها را شفاف‌تر و طبیعی‌تر جلوه می‌دهد. به‌علاوه، در این آی‌پد چیپست A13 Bionic برای وای‌فای استفاده شده‌است. قیمت این محصول در حدود 13 میلیون تومان است.

 

مزایای تبلت اپل iPad 10.2-inch

  • فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایت
  • جنس بدنه آلومینیوم
  • دوربین اصلی 8 مگاپبکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی

 

معایب تبلت اپل iPad 10.2-inch

  • شبکه ارتباطی ندارد.
  • درگاه کارت حافظه ندادر.

تبلت شیائومی Pad 5

با اینکه شیائومی در تبلت‌ها تنوع کمی دارد، اما مدل‌هایی که به بازار عرضه کرده‌است، از لحاظ قیمت و قدرت سخت‌افزاری مطلوب و قابل قبول هستند. تبلت شیائومی Pad 5 یک تبلت بالارده از این کمپانی چینی با ویژگی‌های جذاب است. این تبلت دارای صفحه نمایش 11 اینچی، رزولوشن با تراکم 274 پیکسل در هر اینچ بوده و با پنل 120 هرتزی، کیفیت و سرعت را در صفحه نمایش به ارمغان می‌آورد. این تبلت با پردازنده اسنپ‌دراگون 860 کوالکام در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 640 توانایی اجرای برنامه‌های سنگین گرافیکی را دارد. قیمت این محصول در حدود 14 میلیون تومان است.

 

مزایای شیائومی Pad 5

  • جنس بدنه آلومینیومی
  • دوربین اصلی سنسور 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
  • قابلیت شارژ سریع

 

معایب شیائومی Pad 5

  • درگاه کارت حافظه ندارد.
  • شبکه‌‌های ارتباطی ندارد.
  • امکان قرار گیری سیم کارت وجود ندارد.

تبلت اپل iPad Air 10.9-inch

تبلت اپل iPad Air 10.9-inch یکی از باکیفیت‌ترین آیپدهای سری Air است که در چهار رنگ بسیار زیبا عرضه شد. نمایشگر این آی‌پد تمام‌صفحه و با کمترین حاشیه است که تصاویر را با طیف رنگی گسترده، در این صفحه بزرگ به صورت کاملا واضح به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش این محصول با خاصیت ضدانعکاسی از بازتاب نور اضافی در هنگام مشاهده فیلم یا تصاویر به چشم کاربر، جلوگیری می‌کند. آی‌پد ایر 2020 دارای یک دوربین پشت 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 7 مگاپکسلی بوده و می‌توان با آن تماس‌های ویدیویی را با کیفیت بالا برقرار نمود. قیمت این محصول در حدود 22 میلیون تومان است.

 

مزایای اپل iPad Air 10.9-inch

  • جنس بدنه آلومینیوم
  • پشتیبانی از قلم استایلوس
  • دوربین با کیفیت
  • باتری قوی

 

معایب اپل iPad Air 10.9-inch

  • درگاه کارت حافظه ندارد.
  • شبکه‌های ارتباطی ندارد.
  • قابلیت سیم کارت گذاری ندارد.

تبلت مایکروسافت Surface Pro 7-c

تبلت مایکروسافت Surface Pro 7-c یک کامپیوتر هوشمند و قابل حمل است که نیاز کاربران را از داشتن لپ‌تاپ و کامپیوتر برطرف می‌سازد. این تبلت مجهز به پردازنده نسل دهم اینتل بوده و پردازش‌های حرفه‌ای و روزمره را به‌طور کامل انجام می‌دهد. صفحه نمایش 12.3 اینچی این محصول استاندارد بوده و به خوبی نسل قبلی آن است و با لایه محافظ گوریلا گلس 4 میزان خط و خش را به حذاقل می‌رساند. قیمت این تبلت در حدود 27 میلیون تومان است.

 

مزایای مایکروسافت Surface Pro 7-c

  • میکروفون‌های استریو
  • پشتیبانی از ویندوز 10
  • دوربین اصلی با قابلیت فول HD
  • بلوتوث و وای‌فای

 

معایب مایکروسافت Surface Pro 7-c

  • قیمت بالا نسبت به توان خرید عمومی

تبلت لنوو Tab Yoga Duet 7i

تبلت لنوو Tab Yoga Duet 7i همانند سرفیس‌های مایکروسافت به ویندوز 10 مجهز است و به دلیل پشتیبانی پردازشگر نسل جدید ویندوز، به ویندوز 11 نیز قابل ارتقا است. این تبلت جزو محصولات با کیفیت برند لنوو محسوب می‌شود که از پشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برد. جنس بدنه آن از جنس آلومینیوم و منیزیم ساخته شده که سبب مقاومت و استحکام آن شده‌است. صفحه نمایش 13 اینچی با تراکم پیکسل 196 پیکسل بر اینچ با فناوری IPS 2K جلوه مطلوبی دارد. قیمت این محصول در حدود 30 میلیون تومان است.

 

مزایای لنوو Tab Yoga Duet 7i

  • باتری 42 واتی
  • وجود پورت USB-C و USB-3.2
  • مجهز به صفحه کلید و قلم نوری

 

معایب لنوو Tab Yoga Duet 7i

  • دوربین معمولی
  • قیمیت بالا

 

راهنمای خرید تبلت، بهترین سایت‌ها برای خرید تبلت

 

اگر به دنبال یافتن سایت‌های مطمئن برای خرید تبلت در گوگل هستید، می‌توانید خرید خود را از بزرگترین سایت فروشگاهی ایران؛ دیجی کالا انجام دهید و با استفاده از کد تخفیف دیجی کالا خرید لذت بخشی را انجام دهید. با خرید تبلت از دیجی کالا نیازی به نگرانی در رابطه با گارانتی محصول خریداری شده، نیست. چرا که اگر تبلت شما پس از خرید دچار مشکلی باشد، نیازی نیست آن را به شرکت گارانتی کننده بفرستید؛ دیجی کالا این کار را برای شما انجام می‌دهد و کالای مورد نظر را تعویض می‌کند. اما در بیشتر مواقع زمان ارسال کالا کمی طولانی‌تر از حد انتظار است.

شما همچنین می‌توانید به سایت تخصصی گجت‌های هوشمند تکنولایف مراجعه کنید و از کد تخفیف تکنولایف نیز استفاده کنید. این سایت تخصصی روش‌های مختلفی را برای پرداخت وجه محصولات خریداری شده در نظر گرفته‌است و در برخی شهرهای ایران امکان پرداخت درب منزل را نیز فراهم کرده‌است. اما لوازم جانبی مرتبط با تبلت و موبایل در این سایت از تنوع کمی برخوردار است و ممکن است شما مجبور شوید تا برای تهیه برخی از محصولات جانبی مورد نظر خود به فروشگاه دیگری مراجعه کنید. اگر می‌خواهید از اخبار روز دنیای اینترنت مطلع شوید با مجله موپُن همراه باشید.

 

سوالات متداول راهنمای خرید تبلت

سیستم عامل تبلت - ابعاد تبلت - پردازنده تبلت - ویژگی‌های صفحه نمایش تبلت
دیجی کالا - تکنولایف

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل