0

راهنمای خرید آنلاین لوازم خانگی + معرفی تخفیفات

راهنمای خرید آنلاین لوازم خانگی + معرفی تخفیفات

آنچه نیاز دارید در مورد خرید آنلاین لوازم‌خانگی بدانید

امروزه جوامع با سرعت زیادی به سمت پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن در حرکت هستند. هرچقدر یک جامعه پیشرفت بیشتری کرده باشد یعنی در آن جامعه کار­ها با سرعت و دقت بیشتری انجام می­‌شود. در این‌گونه جوامع با استفاده از تکنولوژی در انجام کار­ها از اتلاف هزینه و هدر رفتن زمان در جامعه جلوگیری می‌­شود. همان‌طور که می­دانید زمان یکی از نعمت­های بزرگ الهی است که غیرقابل‌بازگشت است؛ بنابراین؛ جامعه‌ای که مردم در آن بتوانند از زمان خود به نحو احسنت استفاده کنند، یک جامعه موفق است.

امروزه شما می‌توانید با استفاده از یک لپ‌تاپ یا موبایل به‌راحتی و بدون خارج‌شدن از منزل کارهایی را انجام دهید که درگذشته برای انجام آن باید کلی وقت و هزینه صرف می‌­کردید. خرید لوازم‌خانگی یکی از آن کارهایی است که امروزه شما می‌­توانید خیلی راحت و ساده به‌صورت آنلاین انجام دهید. البته خریدکردن به روش سنتی همچنان در جامعه ما رواج دارد و عده‌ای از افراد هنوز به روش سنتی عمل می‌­کنند؛ بنابراین؛ ما در نظر داریم که در این مقاله هر دو روش را با یکدیگر مقایسه کنیم؛ معایب و فواید هر دو روش شما را آگاه کنیم تا شما بتوانید بهتر و به‌صرفه‌تر خرید کنید و از خرید خود لذت ببرید.

خرید آنلاین لوازم‌خانگی

تصور کنید که صبح زود در حال نوشیدن قهوه بعد از ورزش صبحگاهی خود هستید. درست در زمانی که هیچ‌کدام از فروشگاه­های لوازم‌خانگی در بازار سنتی هنوز باز نشده است، شما با یک گوشی همراه به‌راحتی و با کمترین هزینه در حال جستجو برای خرید محصول موردنظر خود هستید. با همان گوشی می‌توانید تنوع بالایی از محصول مورد نظرتان را ببینید، در مورد ویژگی‌های هرکدام آگاه شوید و از جدیدترین تخفیفاتی که هر فروشگاهی بر روی کالای موردنظر شما اعمال می‌کند، مطلع شوید. سپس یک خرید متناسب با نیازتان و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید داشته باشید.

فواید خرید آنلاین لوازم‌خانگی

خرید آنلاین لوازم‌خانگی فواید بسیاری دارد که ما به چند نمونه از آن اشاره می­کنیم.

 مشاهده تمام برندها و قیمت آنها: در خرید آنلاین لوازم‌خانگی شما به‌راحتی قادر هستید تا تمامی مدل‌­ها و قیمت آن­ها را مشاهده کنید. آن­ها را با هم مقایسه کنید و با درنظرگرفتن بودجه‌ای که دارید و مشاهده کیفیت، کارایی و ویژگی یک محصول بهترین و به‌صرفه‌ترین خرید را انجام دهید.

  • مشاهده تخفیف­‌های در نظر گرفته شده به‌راحتی: برای بسیاری از ما پیش‌آمده است که پس از خرید یک محصول همان محصول را با همان مدل و کیفیت در فروشگاه دیگری با تخفیف قابل‌توجهی مشاهده کرده‌ایم. بارها افسوس خورده‌ایم که چرا از تخفیف موردنظر نتوانسته‌ایم، استفاده کنیم و از آن آگاه نبوده‌ایم. این مشکل در خرید آنلاین وجود ندارد و شما می­‌توانید به‌راحتی از تخفیف­‌هایی که هر فروشگاه دارد آگاه باشید و از آن استفاده کنید.
  • عدم اتلاف وقت: همان‌طور که گفته شد زمان یکی از دارایی‌­های باارزش ما انسان‌­ها است. با خرید آنلاین شما زمانی را که باید در ترافیک به هدر بدهید و یا صرف گشت‌وگذارهای خسته‌کننده در بازار بکنید را برای خود ذخیره می‌کنید. این زمان ذخیره شده می‌تواند صرف انجام کارهای لذت‌بخش شود تا شما هم از خرید خود لذت ببرید و هم کیفیت زندگی خود را افزایش دهید.
  • مشاهده کامل ویژگی‌های یک محصول: در خرید آنلاین لوازم‌خانگی تمام ویژگی­های ظاهری و کاربردی یک محصول مثل سایز و اندازه یک محصول به شما داده می‌­شود. درحالی‌که در خرید سنتی شما خودتان مسئول به‌دست‌آوردن این اطلاعات هستید؛ بنابراین؛ شما باتوجه‌به فضایی که در خانه خود برای یک وسیله خانگی در نظر گرفته‌اید، می­توانید در خرید آنلاین بهترین و مناسب­ترین انتخاب را داشته باشید.
  • عدم محدودیت در زمان خرید: در خرید آنلاین شما هیچ محدودیتی در زمان خرید ندارید. برای خرید سنتی شما فقط زمانی می­توانید خرید کنید که فروشگاه موردنظر شما شروع به فعالیت کرده باشد. اما در خرید آنلاین این محدودیت وجود ندارد و شما 24 ساعت شبانه‌روز می­توانید خرید کنید.
  • خریدی مطمئن و بدون دغدغه: گاهی برای خرید یک برند خاص ممکن است ساعت‌ها در بازار جستجو کنید و در آخر هم نتوانید آن را بیابید و یا یک فروشنده شما را مجاب کند تا از خرید محصول مورد نظرتان منصرف شوید و به‌جای آن محصول دیگری را برای خرید انتخاب کنید. اما در خرید آنلاین این مشکلات وجود ندارد و شما به‌راحتی و با یک جست‌وجوی ساده می­‌توانید جنس موردنظر خود را خریداری کنید.
  • مشاهده نظرات افرادی که از محصول استفاده کردند: بسیاری از سایت­‌های معتبر و معروف قسمتی را در سایت خود برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند تا بتوانند نظر خود را ارائه دهند. خرید لوازم‌خانگی از آن دسته از خرید­هاست که به‌صورت روتین و روزانه انجام نمی­‌گیرد بنابراین؛ شما ممکن است تجربه‌ای از استفاده از یک برند یا محصول خاص نداشته باشید. اما هنگام خرید آن محصول به صورت آنلاین می‌توانید نظر سایر مصرف‌کنندگان را مشاهده کنید و در مورد معایب و فواید محصول بیشتر بدانید. در نتیجه شما می‌توانید خریدی آگاهانه‌­تر داشته باشید.
  • صرفه‌جویی در هزینه­‌های رفت‌وآمد: شما با خریدکردن به‌صورت آنلاین هیچ هزینه‌ای برای رفت‌وآمد پرداخت نمی‌­کنید. رفت‌وآمد به‌خصوص در شهرهای بزرگ به دلیل مسافت‌های طولانی هزینه بالایی دارد. صرفه‌جویی در هزینه‌­های رفت‌وآمد یکی از موارد مهمی است که می­‌تواند کمک زیادی به اقتصاد خانواده کند.
  • صرفه‌جویی در مصرف سوخت: هنگامی که شما برای خریدکردن از خانه خارج نمی­شوید بنابراین از ماشین استفاده نمی­‌کنید و پس سوختی نیز مصرف نمی‌­شود. باتوجه‌به این موضوع اگر خرید آنلاین به‌صورت گسترده در یک جامعه گسترش یابد، می‌تواند تأثیر بسزایی در کنترل مصرف سوخت داشته باشد. همچنین از آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن نیز جلوگیری می‌­شود.

خرید آنلاین و چالش‌­های آن

  • یکی از چالش­‌هایی که در خرید آنلاین با آن مواجه هستید، این است که نمی‌توانید محصول را از نزدیک ببینید و بررسی فیزیکی کنید. البته سایت­‌هایی در فروش لوازم‌خانگی وجود دارد که با انجام تسویه‌حساب درب منزل به خریدار حس اطمینان و آسودگی بابت خرید آنلاین می‌دهد. این سایت­‌ها به شما این امکان را می‌دهند که پس از اینکه کالا را تحویل گرفتید، هزینه آن را پرداخت کنید.
  • به‌محض خرید، محصول دست شما نیست و باید کمی صبر بکنید تا محصول به دست شما برسد.
  • برای ارسال کالا از شما هزینه‌ای دریافت می‌­شود که البته از هزینه رفت‌وآمد شما به بازار کمتر است

 

   فواید خرید سنتی لوازم‌خانگی

  • در جامعه ما هنوز افرادی وجود دارند که خرید سنتی از بازار را به خرید اینترنتی ترجیح می‌دهند. آن‌ها بر این باور هستند که می‌بایست قبل از خرید محصول را لمس و بررسی نمود. بررسی کالا قبل از خرید یکی از فواید خرید سنتی است. البته در بعضی از خریدهای آنلاین از سایت­‌های معتبر پرداخت درب منزل بعد از تحویل کالا انجام می‌­شود که به خریدار این امکان را می‌دهد قبل از پرداخت هزینه، کالا را بررسی کند و از صحت و سلامت کالا مطمئن شود.
  • در خرید سنتی شما به‌محض پرداخت هزینه می‌توانید محصول را با خود به خانه ببرید و نیازی به انتظار کشیدن و صبر کردن نیست.

چالش­های خرید سنتی لوازم‌خانگی

  • محدودیت در زمان خرید: در خرید سنتی شما فقط در زمانی می­‌توانید خرید کنید که فروشگاه باز باشد اما در خرید آنلاین شما هیچ محدودیت زمانی ندارید.
  • محدودیت در مدل­های لوازم‌خانگی: یک فروشگاه لوازم‌خانگی به دلیل محدودیت در فضا فقط می­‌تواند تعداد محدودی از یک مدل کالا را داشته باشد اما این محدودیت در خرید آنلاین وجود ندارد.
  • صرف زمان طولانی و هزینه برای گشت‌وگذار در فروشگاه‌­ها و مقایسه قیمت­‌ها: شما برای مقایسه قیمت‌ها در خرید سنتی باید زمان زیادی را صرف گشتن در فروشگاه‌ها کنید، همچنین هزینه رفت‌وآمد نیز دارید؛ اما در خرید آنلاین به‌سادگی و خیلی راحت می­‌توانید قیمت­‌ها را باهم مقایسه کنید و از هزینه رفت‌وآمد خبری نیست.

تفاوت بین خرید با استفاده از تکنولوژی و خرید سنتی

باتوجه‌به آنچه گفته شد و تعدد فوایدی که خرید آنلاین نسبت به روش سنتی دارد، منطقی‌­ترین و آسان‌­ترین راه برای خرید، خریدکردن به روش آنلاین است. این روش خرید، هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ زمانی بسیار برای شما مقرون‌به‌صرفه است.

یکی از سایت­‌های معتبر که برای خرید می­‌توانید به آن مراجعه کنید سایت دیجی‌کالا است. شما می­‌توانید علاوه‌بر نماد اعتماد الکترونیک، مجوز کشوری کسب‌وکار مجازی و لوگوی ساماندهی را در انتهای این سایت مشاهده کنید و با اطمینان خاطر خرید کنید. با استفاده از این سایت می­‌توانید خریدی آسان، سریع و راحت را تجربه کنید و همچنین با استفاده از تخفیف­‌های دیجی کالا از خدمات و محصولات این سایت با قیمتی مناسب‌تر بهره‌مند شوید. تنوع بالای محصولات یکی از ویژگی­‌های بارز این سایت است که می‌تواند همه سلیقه­‌ها را با هر توان مالی پوشش دهد.

آنچه هنگام خرید آنلاین لوازم‌خانگی باید موردتوجه قرار گیرد

  • توجه به نماد اعتماد الکترونیک: اولین نکته‌ای که در خرید اینترنتی باید موردتوجه قرار گیرد این است که سایت موردنظر نماد اعتماد الکترونیک جهت کسب‌وکارهای اینترنتی را داشته باشد. سازمان توسعه تجارت الکترونیکی مسئول تأیید صلاحیت سایت­ها است. این سازمان با ارائه این نماد به سایت­ها در واقعه صلاحیت سایت را تأیید کرده و با مشاهده این نماد می‌توان به سایت موردنظر اعتماد کرد.
  • توجه به ضمانت تعویض کالا: نکته دیگری که در خرید آنلاین لوازم‌خانگی باید به آن توجه کرد این است که درصورتی‌که کالای موردنظر به دست شما رسید و مشکلی داشت، سایت موردنظر کالا را از شما پس بگیرد و یا با یک کالای سالم تعویض کند. باتوجه‌به این نکته که لوازم‌خانگی از قیمت بالاتری نسبت به سایر اقلام برخوردار است، توجه به این نکته می­تواند بسیار حائز اهمیت باشد. زیرا اگر سایت موردنظر هیچ ضمانتی در صورت خراب بودن کالا نداشته باشد، در صورت خرابی هزینه‌ای که کرده‌اید را ازدست‌ می‌دهید.
  • توجه به سایت پرداخت هزینه: آدرس سایتی که به‌وسیله آن پرداخت هزینه انجام می­گیرد باید Https باشد و حتما به وبسایت شاپرک منتقل شود. در غیر این صورت مطمئن باشید که سایت موردنظر یک سایت کلاهبرداری است. این‌گونه سایت­‌ها حتی می­‌توانند با سوءاستفاده از اطلاعاتی که هنگام خرید وارد کرده‌اید حساب بانکی شما را خالی کنند.
  • تسویه هنگام تحویل: بسیاری از سایت‌­های معتبر امکاناتی را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند که هنگامی که محصول به دستشان رسید و از صحت و سلامت محصول مطمئن شدند، هزینه را پرداخت کنند. به‌عبارت‌دیگر تسویه‌حساب بعد از تحویل انجام می­گیرد. این امر خیال خریدار را از بابت سوء استفاده­‌های احتمالی تا حد زیادی راحت می­کند.
  • ارجحیت با سایت‌­های شناخته شده و معتبر: سایت­‌هایی را برای خرید انتخاب کنید که شناخته‌شده‌تر هستند و در مورد آنها مطمئن هستید. زیرا ممکن است با انتخاب سایت­‌های تقلبی به دام هکر­ها افتاده و نه‌تنها محصولی که خرید کرده­‌اید به دستتان نرسد، بلکه از کارت بانکی شما نیز سوءاستفاده شود.
  • رمز یکبار مصرف خود را فعال کنید: هنگامی که شما رمز یکبار مصرف خود را فعال می‌کنید در واقع تا حد زیادی از هک شدن کارت بانکی جلوگیری می‌­شود. باتوجه‌به این امر که افراد سودجو زیادی در فضای مجازی وجود دارند، استفاده از رمز یک‌بار مصرف می‌­تواند راهکار بسیار مناسبی برای جلوگیری از کلاه‌برداری باشد.

وب‌سایت موپُن را بشناسید

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید بهترین و به‌صرفه‌ترین خریدهای آنلاین را تجربه کنید، ما به شما استفاده از وب‌سایت موپُن را توصیه می­‌کنیم. با استفاده از این وب‌سایت شما به‌راحتی می­‌توانید از بی­شمار کدهای تخفیف که در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، استفاده کنید. ازاین‌رو شما نه‌تنها بسیار آسان خرید کرده‌اید بلکه برای خرید لوازم‌خانگی موردنیاز خود کم‌ترین هزینه را می‌پردازید.

با استفاده از سایت‌هایی همچون وبسایت موپُن دسترسی راحتی به فروشگاه‌های معتبر و تخفیف‌ها و طرح‌های تشویقی که فروشگاه‌ها به کاربران خود عرضه می‌کنند، خواهید داشت. علاوه‌براین می‌توانید با اطمینان به تیم موپُن از امنیت وبسایت فروشگاهی مطمئن باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل