0

خرید بیمه تکمیلی درمان + کد تخفیف

خرید بیمه تکمیلی درمان + کد تخفیف

یکی از مهم‌ترین قدم‌های سرمایه‌گذاری در حال حاضر برای آینده مطمئن‌تر دریافت بیمه تکمیلی است. این بیمه برای حفظ سلامتی افراد است که انواع شرکت‌های بیمه معتبر در حال ارائه به افراد بر اساس شرایط مالی و جسمی آن‌ها هستند.

از این‌رو می‌توان بیمه تکمیلی را به‌عنوان یکی از انواع بیمه‌هایی دانست که با سلامت انسان‌ها مرتبط است و به‌‍نوعی می‌توان گفت از انواع بیمه اشخاص به نام برده می‌شود. از جمله بیمه‌هایی که پوشش‌های بسیاری را شامل می‌‍شود، بیمه تکمیلی است و شما می‌توانید با دریافت این بیمه از انواع خدمات پزشکی برخوردار شوید. قیمت و کد تخفیف بیمه تکمیلی قابل پرداخت برای هر شرکت، ممکن است متفاوت باشد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع بیمه تکمیلی و شرایط دریافت و آن بپردازیم. بنابراین با مجله موپُن همراه باشید.

شرایط خرید بیمه تکمیلی چیست؟

همان‌طور که در بخش بالا توضیح دادیم، بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه‌هایی است که در شرکت‌های بیمه مختلف در حال فروش است.

در برخی از شرکت‌ها برای خرید بیمه تکمیلی شرایطی وجود دارد که افراد در صورت عدم داشتن این شرایط نمی‌توانند بیمه تکمیلی را خریداری کنند.

یکی از این شرایط داشتن بیمه‌های پایه است. بیمه‌هایی از قبیل بیمه درمان تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی، بیمه درمان نیروهای مسلح و… هستند که به آن‌ها بیمه درمانی پایه می‌گویند، که در برخی از شرکت‌های بیمه داشتن این بیمه‌های پایه برای خرید بیمه تکمیلی جزو موارد الزامی است.

در اصل فرد تقاضاکننده بیمه تکمیلی باید دارای یکی از بیمه‌های پایه باشد تا بتواند به خرید بیمه تکمیلی اقدام کند. در غیر این صورت امکان خرید بیمه حتی با کد تخفیف بیمه تکمیلی امکان‌پذیر نیست.

انواع بیمه درمان تکمیلی

بیمه تکمیلی انتخاب مناسبی برای تمام خانواده‌‍ها است که با خرید و ثبت‌‎نام اولیه آن، می‌توانید حق‌بیمه‌ای نه چندان زیاد و سنگین را به‌صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید و به این ترتیب می‌توانید درصد زیادی از هزینه‌های درمانی را به شرکت‌های بیمه منتقل کنید و دیگر فشار سنگینی به سرپرست خانواده وارد نمی‌شود.

اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه درمان تکمیلی، به سه مدل گروهی، انفرادی و خانوادگی، بیمه درمان تکمیلی را ارائه می‌دهند. هرکدام از انواع این بیمه‌های تکمیلی مزایا و ویژگی‌هایی دارند که برای خانواده‌‎ها، سازمان‌‎ها، افراد مجرد و… کاربردهای متفاوت و فراوانی دارد.

بیمه تکمیلی گروهی

یکی از انواع بیمه تکمیلی، بیمه تکمیلی گروهی است که شرکت‌ها، سازمان‌ها، ادارات یا برخی از کارگاه‌ها برای کارکنان خود خریداری می‌کنند. برای خرید بیمه تکمیلی گروهی می‌توانید با مراجعه به سایت موپُن و آن را با قیمت پایین‌تری خریداری کنید.

  • برای خرید بیمه تکمیلی گروهی، اعضای سازمان باید تحت پوشش یکی از بیمه‌های پایه، همانطور که در بخش بالا توضیح دادیم، باشند. برای مثال باید کارکنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از طرف آن سازمان باشند و شماره سازمانی و یا کد کارگاهی داشته باشد. در اصل باید مشخصات تمام اعضا باید در لیست بیمه تامین اجتماعی بیمه‌گذار درج شده باشد. با توجه به اینکه سازمان‌ها شامل کارمندان و افراد زیادی هستند، برخی از شرکت‌ها از کد تخفیف بیمه تکمیلی نیز استفاده می‌کنند.
  • افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی هستند، می‌توانند اعضای درجه یک خانواده مانند پدر، مادر، همسر، فرزندان و تمام افراد تحت تکفل خود را نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی خود قرار دهند.
  • دریافت بیمه تکمیلی محدودیت سنی ندارد؛ از این‌رو افراد می‌توانند از بدو تولد تا ۶۰ سالگی از بیمه تکمیلی گروهی استفاده کنند. البته افراد با سن بالاتر هم می‌‌توانند از بیمه تکمیلی گروهی بهره‌مند شوند اما افراد بالای ۶۰ سال تا قبل از ۷۰ سالگی، با ۵۰٪ افزایش حق‌بیمه و افراد بالای ۷۰ سال نیز با 100% افزایش حق‌بیمه، تحت پوشش بیمه تکمیل درمان قرار می‌گیرند.
  • در سازمان‌ها و یا کارگاه‌های با بیش از ۱۰۰۰ نفر کارمند، افراد بدون نیاز به پرداخت حق‌بیمه اضافی می‌توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند.
  • در برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه، کد تخفیف بیمه تکمیلی درمان به سازمان‌هایی تعلق می‌گیرد که با بالای ۱۵ نفر از نظر مبلغ حق‌بیمه و سقف تعهدات درمانی با بیمه تکمیلی گروهی سازمان‌هایی با بیش از ۵۰ نفر هستند، متفاوت باشد. شرکت‌های دیگری هم وجود دارند که تنها به سازمان‌ها و شرکت‌هایی که بالای ۵۰ نفر عضو دارند، خدمات بیمه درمان تکمیلی گروهی را ارائه می‌دهند.

بیمه تکمیلی خانواده

  • یکی دیگر از انواع بیمه‌های تکمیلی، بیمه تکمیلی خانواده است که در آن تمام اعضای خانواده می‌توانند از این بیمه برخوردار شوند، بدون اینکه بیمه تامین اجتماعی‌شان توسط یک نفر رد شود و با پرداخت حق‌بیمه به‌صورت جداگانه می‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند. برخی از افراد برای خریداری این بیمه از کد تخفیف بیمه ازکی استفاده می‌کنند.
  • شرکت‌هایی که بیمه تکمیلی خانواده را ارائه می‌دهند، تعداد افراد خانواده را مد نظر قرار نمی‌دهند. برای خرید این بیمه می‌توانید وارد سایت موپُن شوید و با دریافت کد تخفیف بیمه بازار هزینه کمتری بپردازید.
  • حق‌بیمه در بیمه تکمیلی خانواده نسبت به بیمه تکمیلی گروهی بیشتر و عموما پوشش‌های آن بسیار کمتر است.

بیمه تکمیلی انفرادی

  • یکی دیگر از انواع بیمه تکمیلی، بیمه تکمیلی انفرادی است که در این نوع بیمه، پوشش‌ها به‌‌صورت کامل در اختیار فرد قرار می‌گیرد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌‌های بیمه تکمیلی انفرادی این است که برای خرید این نوع بیمه، نیازی به پوشش بیمه تامین اجتماعی یا هر نوع بیمه پایه دیگری نیست و شما می‌توانید با استفاده از کد تخفیف بیمه تکمیلی آن را با قیمت پایین‌تری خریداری کنید.
هر شرکت ارائه‌دهنده بیمه تکمیلی، موارد متفاوتی را پوشش می‌دهد. در برخی از شرکت‌های بیمه بعضی از تعهدات جزو پوشش بیمه تکمیلی می‌باشد ولی در برخی از شرکت‌های دیگر برای بهره‌مندی از همان موارد، افراد باید هزینه بیشتری را بپردازند. در مقابل شرکت‌های بیمه دیگری نیز وجود دارند که تمامی موارد را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. از این‌رو شما می‌توانید علاوه‌بر استفاده از کد تخفیف بیمه بازار پرداخت هزینه کمتر برای مقایسه خدمات انواع بیمه تکمیلی نیز از این پلتفرم، استفاده کنید.

هزینه‌های مشترک تحت پوشش شرکت‌های بیمه برای بیمه تکمیلی

  • هزینه‌ بستری در بیمارستان، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلبی، شیمی درمانی، جراحی‌های محدود و انواع سنگ‌شکن در بیمارستان
  • هزینه جراحی‌های مهم به‌ غیر از جراحی ستون فقرات
  • پرداخت کامل هزینه زایمان
  • پرداخت هزینه‌های پاراکلینیکی
  • هزینه‌هایی که شامل عمل‌های سرپایی هستند.
  • پرداخت هزینه‌های عیوب انکساری چشم
  • پرداخت هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی
  • پرداخت هزینه ویزیت پزشک، هزینه دارو و خدماتی که نیاز به بستری شدن نیست.
  • پرداخت هزینه آمبولانس
  • دندانپزشکی (به جز خدماتی که به زیبایی دندان مرتبط هستند)
  • پرداخت هزینه درمان ناباروری و نازایی ، میکرواینجکشن
  • هزینه‌های مربوط به خرید عینک و سمعک
  • ارائه پوشش‌‍های ویژه برای بلایای طبیعی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به تست‌های غربالگری

نحوه پرداخت هزینه‌های پاراکلینیکی توسط بیمه تکمیلی چگونه است؟

نحوه پرداخت هزینه‌های مربوط به مراجعه حضوری به کلینیک در بسیاری از شرایط در دو گروه قابل ارائه هستند:

هزینه‌های پاراکلینیکی نوع اول:

هزینه‌های مربوط به ماموگرافی، سونوگرافی، انواع اسکن، دانسیتومتری، انواع آندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی، ام آر آی، اکو

هزینه‌های پاراکلینیکی نوع دوم:

هزینه‌های مربوط به نوار مغز، شنوایی‌سنجی، آنژیوگرافی چشم، نوار عضله، بینایی‌سنجی، تست تنفسی، مانیتورینگ قلب، تست ورزش، نوار مثانه

حق‌بیمه تکمیلی به چه صورت است؟

عواملی که در تعیین هزینه بیمه تکمیلی اثر می‌گذارند:

  • شرایط سنی بیمه گذار: اولین موردی که در تعیین هزینه بیمه تکمیلی تاثیر گذار است، سن بیمه‌کننده است.
  • تعداد تعهداتی که هر شرکت بیمه ارائه می‌دهد: هر چه بر تعداد خدمات و پوشش‌های بیمه اضافه می‌شود، میزان هزینه پرداختی بیمه هم بیشتر می‌شود.
  • تعداد افراد بیمه گذاران در بیمه تکمیلی گروهی: هرچه تعداد افراد بیشتری در یک سازمان باشد، هزینه پرداختی بابت بیمه کمتر خواهد شد. البته برخی از سازمان‌ها هستند که با داشتن کد تخفیف بیمه تکمیلی از هزینه‌های پرداخت بیمه می‌کاهند.

مدارک لازم برای دریافت خسارت‌های وارده از بیمه تکمیلی

افرادی که دارای بیمه تکمیلی هستند برای دریافت خسارت‌های ناشی از حوادث باید برای بازگشت وجه پرداختی می‌بایست مدارکی را به شرکت بیمه‌گر ارائه کنند.

به‌ طور کلی برای دریافت خسارت از بیمه تکمیلی، اصل نسخه پزشک و اصل فاکتور هزینه‌های انجام شده به‌همراه مهر پزشک و مهر مرکز ارائه‌کننده درمان مورد نیاز است. این مورد در صورتی است که این مراکز زیر نظر بیمه نباشند.

برخی موارد دیگر وجود دارد که فرد دارای بیمه تکمیلی به مراکز تحت پوشش بیمه تکمیلی مراجعه می‌کند، در این صورت بیمه گذار تنها فرانشیز را از تمام مبلغ درمان پرداخت می‌کند.

در برخی دیگر از موقعیت‌ها حتی اگر مرکز درمانی با بیمه قرارداد داشته باشد، هم برای گرفتن خسارت معرفی نامه نیاز است و هزینه قابل پرداخت به‌صورت آنلاین محاسبه نمی‌شود.

روش استعلام بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی درمان یکی از انواع بیمه‌های درمان است که در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه از این نوع بیمه استفاده می‌کنند. در حال حاضر، شرکت‌های بیمه‌گر مختلفی اقدام به صدور بیمه‌نامه‌های درمان گروهی و یا انفرادی کرده‌اند که کاربران می‌توانند بر اساس این بیمه‌نامه‌ها، خسارت درمان دریافت کنند. سازمان بیمه مرکزی، برای آن دسته از افرادی که قصد استعلام بیمه تکمیلی خود را دارند، سایت استعلام بیمه تکمیلی سنهاب را راه‌اندازی نموده است. در این سایت امکان استعلام بیمه‌های مختلفی که به نام کد ملی فرد استعلام‌گیرنده در سازمان بیمه مرکزی ثبت شده است، وجود دارد.

به درصدی از هزینه‌های درمانی که بر عهده بیمه‌گذار است و او باید این هزینه را پرداخت کند فرانشیز می‌گویند. در نظر داشته باشید اگر از بیمه‌های پایه، مانند بیمه تأمین اجتماعی و یا خدمات درمانی استفاده کنید، فرانشیزی از شما کم نمی‌شود. اما اگر شما تحت پوشش بیمه‌های پایه نیستید، برای گروه‌های زیر ۱۰۰۰ نفر 40% و برای گروهای بالای ۱۰۰۰ نفر 30% فرانشیز از هزینه درمان کاسته می‌شود. البته این میزان می‌تواند با توجه به شرایط قرارداد بیمه تغییر کند.
آن مدتی که شرکت بیمه نسبت به جبران خسارت تعهدی ندارد دوره انتظار می‌گویند. این دوره ممکن است از زمان شروع قرارداد آغاز و تا مدت مشخص شده ادامه داشته باشد و در این مدت بیمه هیچگونه پوششی به بیمه‌گذار ارائه نمی‌دهد. از این‌رو افرادی که قصد دارند در یک مدت زمان مشخص از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند حتما چند ماه زودتر برای خرید بیمه نامه اقدام کنند. تعداد روز‌های دوره انتظار پوشش خدمات پاراکلینیکی عموما سه ماه است و دوره انتظار خدمات زایمان ۹ ماه است که با افزایش تعداد افراد این دوره می‌تواند کاهش نیز یابد.
با توجه به توضیحات قسمت بالا این را دریافتیم که هر شرکت بیمه خدمات مختلفی را برای بیمه تکمیلی ارائه می‌دهد. با توجه به این موضوع قیمت بیمه تکمیلی در شرکت‌های مختلف متفاوت محاسبه می‌شود. از این‌رو قبل از اقدام به خرید بیمه تکمیلی بهتر است که خدمات مختلف و قیمت بیمه تکمیلی را با شرکت‌های مختلف مقایسه کنید سپس اقدام به خرید کنید. از طرفی برخی شرکت‌ها وجود دارند که با ارائه کد تخفیف بیمه تکمیلی، از قیمت خرید بیمه می‌کاهند. برای مثال کد تخفیف بیمه ازکی یا کد تخفیف بیمه بازار نمونه‌ای از این‌ها است.

بیمه درمان تکمیلی چه هزینه‌هایی را پرداخت نمی کند؟

موارد زیر برخی از هزینه‌ها هستند که جزو پوشش‌ بیمه تکمیلی قرار نمی‌گیرند:

  • هزینه‌های مربوط به انواع عمل‌های زیبایی
  • هزینه‌های مربوط به سقط جنین بدون تشخیص پزشک معالج
  • هزینه‌های زایمان برای فرزند چهارم یا بیشتر
  • هزینه برای خودکشی
  • هزینه‌های مربوط به ترک اعتیاد
  • خسارت‌های ناشی از شورش، جنگ، اعتصاب و… ایجاد می‌شود.
  • هزینه‌های مربوط به اتاق خصوصی در مراکز درمانی

البته به این نکته باید توجه کنید که برخی از شرکت‌های بیمه در صورت پرداخت هزینه بیمه تکمیلی بیشتر ممکن است این موارد را نیز زیر نظر پوشش‌های بیمه‌نامه قرار دهند.

 

در قدم اول برای خرید بیمه تکمیلی باید از تمامی شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه قیمت‌های بیمه را استعلام بگیرید. سپس با مقایسه قیمت‌های شرکت‌های مختلف در کنار کسر کردن کد تخفیف بیمه تکمیلی، می‌توانید خرید با اطمینان خاطری را داشته باشید. در قدم دوم شما باید با مراجعه به نمایندگی‌های ارائه‌دهنده بیمه، پس از دریافت راهنمایی‌های مورد نظر از کارشناسان بیمه، قیمت را استعلام کرده و اقدام به خرید بیمه کنید. این راه بسیار زمان‌بر است و گاهی اوقات هزینه زیادی بابت رفت‌وآمد نیز باید پرداخت کنید. راه دیگری که در بسیاری از سایت‌های اینترنتی رواج‌یافته خرید بیمه به صورت اینترنتی است که برخی از شرکت‌ها با ارائه کد تخفیف بیمه تکمیلی حتی از هزینه‌های پرداختی شما می‌کاهند. خرید آنلاین بیمه تکمیلی نسبت به سایر روش‌ها بسیار ساده، کم هزینه و نیازمند زمان بسیار کمی است.

درباره سایت‌های فروش بیمه

اگر شما هم قصد خرید بیمه و مقایسه قیمت‌های بیمه های مختلف را با یکدیگر دارید، می‌توانید به پلتفرم‌های آنلاین برای خرید بیمه مراجعه کنید.

شما می‌توانید انواع بیمه را که برخی از آن ها شامل کد تخفیف بیمه می‌شوند، به‌صورت 24 ساعته خریداری کنید.

فروش انواع بیمه آنلاین در سایت‌های مختلف باعث صرفه‌جویی در زمان افراد می‌شود و برای خرید بیمه هیچ نیازی به مراجعه حضوری وجود نداشته باشید.

برای مشاغل آزاد بهترین بیمه تکمیلی کدام است؟

اکثر بیمه‌های تکمیلی معمولا به‌صورت سازمانی و گروهی ارائه می‌شوند. اما اگر شغل آزاد دارید و به دنبال بهترین بیمه تکمیلی برای خود هستید هم می‌توانید از طرح‌های بیمه تکمیلی انفرادی و خانوادگی استفاده کنید. شرایط و هزینه‌های بیمه‌های تکمیلی انفرادی با بیمه‌های تکمیلی گروهی در بیشتر سازمان‌ها متفاوت است و حق‌بیمه بیشتری دارند. البته باید اشاره کنیم که بیمه‌های تکمیلی انفرادی تمامی مزایا و امکانات بیمه‌های تکمیلی گروهی را دارند و از نظر پوشش دقیقا مانند بیمه‌های تکمیلی گروهی هستند. امروزه خوشبختانه شرکت‌های بیمه طرح‌های متنوعی برای ارائه بیمه‌های تکمیلی انفرادی دارند که هر شخص و هر خانواده‌ای با هر سطح درآمدی می‌تواند براساس نیاز و بودجه خود یک بیمه تکمیلی مناسب بخرد.

قیمت بیمه تکمیلی

ارزان‎‌ترین بیمه تکمیلی می‌تواند در هر کدام از گزینه‌‎ها در انتخاب بیمه تکمیلی گروهی، انفرادی و خانواده وجود داشته باشد. این نکته را باید در نظر بگیرید که ارزان‌ترین بیمه، لزوما کامل‌ترین بیمه تکمیلی از لحاظ پوشش‌دهی نیست. در بیمه نامه‌های تکمیلی اگر شما هزینه کمتری پرداخت کنید، بالطبع میزان پوشش کمتری هم دریافت می‌کنید. در هر طرح بیمه‌ تکمیلی سقف پوشش‌های مختلف با قیمت بیمه‌های متفاوتی ارائه می‌شود. پس با انتخاب بیمه‌ تکمیلی با پوشش کامل، بیمه‌ای را خریداری کنید که در زمان خسارت در کنار شما باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل