0

ترابرد به ایرانسل

ترابرد به ایرانسل

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از اپراتور سیم‌کارت خود راضی نباشید و تصمیم به تغییر آن بگیرید. پیش از این‌ها تنها راه حل ممکن خرید یک سیم‌کارت جدید از اپراتور جدید بود که علاوه بر تحمیل هزینه زیاد، باعث ایجاد مسائلی در اثر تغییر شماره موبایلی که سال‌ها با آن کار کرده بودید می‌شد. اما حالا با سرویس جدید ترابرد این مشکل به کلی رفع شده است. شما می‌توانید بدون تغییر شماره سیم‌کارت خود و چالش‌های پس از آن، تنها اپراتور خود را تغییر دهید. ایرانسل نیز سرویس ترابرد را در اختیار همه کاربران خود قرار داده و از این طریق قابلیت‌ها و مزایای بسیاری را برای افراد به ارمغان آورده است. در این مقاله قصد داریم به این موضوع و نحوه انجام آن بپردازیم.

ترابرد چیست؟

کلمه ترابرد یا انتقال در واقع به سیستم تغییر اپراتور سیم‌کارت، به عنوان مثال تغییر اپراتور همراه اول به ایرانسل یا برعکس (بدون این که در شماره تلفن همراه تغییری ایجاد شود)، گفته می شود. در این صورت کاربر می تواند از تمامی خدمات اپراتور جدید استفاده نموده و هزینه‌های تماس، اینترنت و… طبق تعرفه‌های اپراتور جدید محاسبه می‌گردد. این سرویس اولین بار در سال 1394 به صورت آزمایشی اجرا شد و در سال 1395 استفاده از آن رسما امکان‌پذیر گشت.

وجود سرویسی به نام ترابرد باعث شده است که بین اپراتورهای مختلف سیم‌کارت در ایران رقابتی شکل بگیرد که نتیجه‌اش در حقیقت چیزی جز بهبود کیفیت خدمات ارائه شده، هزینه‌های کم و مقرون‌به‌صرفه و تنوع خدمات نیست. در حال حاضر تمامی کاربران اپراتورهای مختلف فعال در ایران می‌توانند با استفاده از سرویس ترابرد، اپراتور سیم‌کارت خود را بدون تغییر شماره به ایرانسل تغییر دهند و از انواع خدمات و تعرفه‌های این اپراتور بهره ببرند.

ترابرد

انجام ترابرد به ایرانسل چه مزایایی دارد؟

شاید بتوان مهم‌ترین مزیت و دلیلی که مشترکین اپراتورهای دیگر را به سمت ترابرد به ایرانسل می‌کشاند، شرایط ویژه اینترنت این اپراتور دانست. شرکت ایرانسل به عنوان ارائه‌دهنده گسترده‌ترین شبکه اینترنت نسل 4 و 4.5، با پوشش شبکه اینترنت پرسرعت و باکیفیتی که دارد در این زمینه گوی سبقت را از رقبای خود ربوده است.

علاوه بر این مشترکین اپراتورهای دیگر که از سرویس ترابرد به ایرانسل استفاده می‌کنند مشمول پرداخت تعرفه‌های مکالمه، پیامک و اینترنت با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری می‌شوند. همچنین تنوع خدمات گسترده شبکه ایرانسل، پوشش‌دهی این اپراتور و آنتن‌دهی قوی آن نیز از جمله دیگر مزایایی است که انجام ترابرد به ایرانسل می‌تواند برای افراد به ارمغان بیاورد. باید این نکته را نیز یادآور شد که با استفاده از کد تخفیف ایرانسل، هزینه‌های دریافت خدمات از این اپراتور کمتر نیز خواهد شد.

ترابرد به ایرانسل

نکات مهم قبل از ترابرد به ایرانسل

افرادی که قصد انجام ترابرد به اپراتور ایرانسل را دارند باید نکات زیر را قبل از این کار مورد توجه قرار دهند:

  • هر مشترکی از هر اپراتوری تنها امکان انجام 2 ترابرد در سال را دارد. اما بازگشت به اپراتور پایه یا همان اپراتور قبلی دیگر به معنای ترابرد نخواهد بود.
  • انجام اولین ترابرد بعد از گذشت حداقل سه ماه از فعال‌سازی سیم‌کارت توسط اپراتور اول امکان‌پذیر است. در ترابردهای بعدی محدودیت زمانی وجود ندارد.
  • مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی اگر قصد انجام ترابرد داشته باشند اولا فقط امکان تغییر به سیم‌کارت دائمی را دارند، ثانیا بعد از تسویه صورت‌حساب کارکرد خود در اپراتور پایه، امکان انجام ترابرد وجود دارد.
  • مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری باید توجه داشته باشند که بعد از تکمیل ترابرد میزان مبلغ اعتبار آن‌ها و بسته‌های دریافتی اپراتور پایه در اپراتور جدید صفر خواهد شد.
  • مشترکان حقوقی اگر قصد انجام ترابرد داشته باشند باید این کار توسط صاحبان امضای مجاز یا نمایندگان معرفی شده آن‌ها به صورت کتبی انجام گیرد.

ترابرد به ایرانسل

نحوه انجام ترابرد به ایرانسل

به طور کلی انجام ترابرد به ایرانسل به دو صورت حضوری و غیرحضوری (آنلاین) امکان‌پذیر می‌باشد. کسانی که امکان مراجعه حضوری به دفاتر خدمات ایرانسل ندارند می‌توانند با مراجعه به وبسایت ایرانسل نسبت به انجام ترابرد سیم‌کارت خود به ایرانسل اقدام نمایند. در این بخش به اختصار نحوه انجام ترابرد غیرحضوری (آنلاین) به ایرانسل را شرح می‌دهیم.

ترابرد به ایرانسل از طریق وبسایت ایرانسل

انجام ترابرد از اپراتورهای دیگر به ایرانسل کار بسیار راحت و ساده‌ای است. برای انجام این کار کافیست وارد وبسایت ایرانسل شده و در همان صفحه اول در قسمت منوی بالا بر روی گزینه ترابرد به ایرانسل کلیک نمایید.

بخش ترابرد در وبسایت ایرانسل

صفحه‌ای شامل فرم اولیه اطلاعات برایتان باز می‌شود که شما باید اطلاعات خواسته شده را در کادر مخصوص به هر سوال پاسخ دهید و بر روی گزینه گام بعدی کلیک نمایید.

بخش ترابرد در وبسایت ایرانسل

یک پیامک برایتان ارسال می‌شود که باید به آن پاسخ دهید. پس از آن شناسه ترابرد از اپراتور قبلی را دریافت نموده و نگه دارید. یک سیم‌کارت جدید (با همان شماره قبلی) برای شما پست خواهد شد که شما با ارائه کارت ملی می توانید آن را دریافت نمایید. پس از وارد کردن سیم‌کارت جدید داخل گوشی موبایل خود پیامک تنطیمات و عملیات موفقیت‌آمیز ترابرد برای شما ارسال شده و سیم‌کارت ایرانسل شما فعال خواهد شد.

ترابرد به ایرانسل با مراجعه حضوری

همان‌طور که در بالا نیز توضیح داده شد انجام ترابرد به ایرانسل به دو صورت حضوری هم انجام می‌پذیرد. مشترکین اپراتورهای غیرایرانسلی می توانند جهت انتقال اپراتور خود به ایرانسل با در دست داشتن کارت ملی به دفاتر خدمات مشترکین ایرانسل مراجعه نموده و درخواست خود را به صورت کتبی ارائه کنند.

انجام این کار فقط در ساعات اداری یعنی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر و پنجشنبه‌ها از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر (به جز ایام تعطیل) امکان‌پذیر است. شما با مراجعه به این دفاتر رسمی و پر کردن فرم درخواست ترابرد به ایرانسل، یک سیم‌کارت غیرفعال ایرانسل دریافت خواهید کرد که با قرار دادن آن داخل گوشی همراه، پیامک فعال‌سازی و انجام ترابرد برایتان ارسال می‌گردد.

مراحل ثبت درخواست ترابرد به ایرانسل به صورت حضوری

پیگیری ترابرد به ایرانسل

زمانی که شما درخواست انجام ترابرد به ایرانسل را ثبت می‌کنید، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که با نگهداری از آن می‌توانید در صورت بروز مشکل نسبت به پیگیری روند انتقال اپراتور خود اقدام نمایید. برای انجام این کار کافیست کد رهگیری خود را در وبسایت ایرانسل، بخش ترابرد به ایرانسل وارد نموده و از روند انجام کار مطلع شوید.

پیگیری ترابرد در وبسایت ایرانسل

معمولا پس از ارائه درخواست ترابرد و تخصیص کد شناسه به کاربر، برای سیم‌کارت‌های اعتباری تا 2 روز کاری و برای مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی تا 3 روز کاری زمان نیاز است تا پروسه انجام ترابرد تکمیل گردد. در صورتی که بعد از گذشت این مدت زمان سیم‌کارت جدید فعال نشد و پیامک عملیات موفقیت‌آمیز ترابرد را دریافت نکردید، می‌توانید با بخش پشتیبانی ایرانسل تماس گرفته و روند ترابرد خود را پیگیری نمایید. علاوه بر این مشترکین می‌توانند در هر زمانی که بخواهند از ادامه فرایند ترابرد مطلع شوند؛ انجام این کار با استفاده از کد رهگیری در وبسایت ایرانسل و یا از طریق تماس با پشتیبانی اپراتور ایرانسل امکان‌پذیر است.

پرسش‌های متداول درباره ترابرد به ایرانسل

قطعا انجام ترابرد از اپراتورهای دیگر به ایرانسل برای مشترکینی که به تازگی قصد استفاده از خدمات شرکت ایرانسل را دارند مسائل و پرسش‌هایی را به دنبال دارد. از جمله رایج‌ترین سوالاتی که در این زمینه پرسیده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آیا ترابرد به ایرانسل هزینه‌ای دارد؟

انجام ترابرد اگر به صورت آنلاین و از طریق وبسایت ایرانسل باشد هزینه‌ای ندارد اما برای مراجعه حضوری مبلغ 15000 تومان به عنون حق‌الزحمه دریافت خواهد شد.

اگر مالک خط نباشم می‌توانم درخواست ترابرد دهم؟

خیر. انجام ترابرد تنها با ارائه کارت ملی مالک و توسط خود مالک امکان‌پذیر است.

اگر سیم‌کارت اعتباری ایرانسل را به دائمی تبدیل کنم، امکان انجام ترابرد به اپراتورهای دیگر را دارم؟

در صورت تغییر سیم‌کارت از اعتباری به دائمی در اپراتور ایرانسل، انجام ترابرد حداقل 3 ماه پس از تبدیل سیم‌کارت شما ممکن خواهد بود.

اگر درخواست ترابرد را به صورت آنلاین و از طریق وبسایت ایرانسل انجام دهم، سیم‌کارت ایرانسل چه زمانی به دستم خواهد رسید؟

بعد از تایید درخواست کاربر از سوی اپراتور غیرایرانسلی، سیم‌کارت شما تا 2 روز کاری توسط پست برایتان ارسال می‌شود.

اگر پس از ثبت درخواست ترابرد به ایرانسل سیم‌کارت خود را دریافت نکردم چگونه می‌توانم پیگیری کنم؟

در صورت عدم دریافت سیم کارت ایرانسل می توانید با شماره 700 از طریق خطوط ایرانسل و یا شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰ از سایر خطوط پیگیری های لازم را انجام دهید.

آیا امکان انصراف از ترابرد در حین انتقال وجود دارد؟

بله. تا قبل از این که روند ترابرد توسط اپراتور جدید تکمیل شود شما می‌توانید با استفاده از کد رهگیری در وبسایت ایرانسل نسبت به انصراف از ترابرد اقدام نمایید و یا با به همراه داشتن کارت ملی به دفاتر خدمات ایرانسل مراجعه نمایید.

جمع‌بندی

شما به هر دلیلی ممکن است از خدماتی که اپراتور سیم‌کارتتان ارائه می‌دهد راضی نباشید در این صورت لازم نیست با دور انداختن سیم‌کارت خود یک خط جدید خریداری کنید. قطعا راه راحت‌تری هم وجود دارد. یکی از بی‌دردسرترین کارها در این مواقع انجام ترابرد است. ترابرد از هر اپراتوری به اپراتور دیگر امکان‌پذیر است بدین معنا که شما اگر مشترک اپراتور رایتل یا همراه اول باشید، می‌توانید بدون تغییر شماره موبایل خود، اپراتور خود را به ایرانسل تغییر دهید یا برعکس. در این مقاله ضمن معرفی سیستم ترابرد، نحوه انجام ترابرد به ایرانسل از طریق وبسایت این اپراتور و مراجعه حضوری به دفاتر خدمات ایرانسل را شرح دادیم و در پایان نیز به پرسش‌های متداول کاربران در این زمینه پاسخ داده شد. جهت کسب جزئیات بیشتر در زمینه ترابرد به ایرانسل می‌توانید به وبسایت این شرکت مراجعه نموده یا با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *