0

بهترین پلتفرم‌های فیلم و سریال ایرانی، بررسی و مقایسه

مقایسه بهترین پلتفرم‌های فیلم و سریال ایرانی

بهترین پلتفرم‌های فیلم و سریال ایرانی یعنی نماوا، فیلیمو و فیلم نت هر سه جزو بهترین و معروف‌ترین پلتفرم‌های اینترنتی پخش فیلم و سریال محسوب می‌شوند. این سایت‌ها فرصتی برای مشاهده انواع فیلم و سریال‌های روز دنیا را به صورت آنلاین در اختیار بینندگان قرار می‌دهند.

مقایسه نماوا، فیلیمو، فیلم نت

با وجود یک چنین وب‌سایت‌هایی دیگر لزومی ندارد ساعت‌ها در سایت‌های مختلف به جستجوی محتوای ویدیویی موردنظرتان بپردازید. مهم‌تر از همه این که همواره می‌توانید با استفاده از تلفن‌های همراه خود و مصرف بسته‌های اینترنتی بهترین سریال‌ها و فیلم‌ها را آنلاین تماشا کنید.

بالا بودن کیفیت پخش، امکان مشاهده آنلاین بدون نیاز به دانلود و ذخیره‌سازی، مصرف اینترنت کمتر، دوبله عالی و حرفه‌ای فاخرترین آثار سینمایی و بروزترین سریال‌های دنیا و… جزو دلایل اصلی محبوبیت پلتفرم‌های نماوا، فیلیمو و فیلم نت به حساب می‌آید.

افزون بر این‌ها سایت‌های نامبرده شده انواع کد تخفیف فیلم و سریال را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. به این ترتیب هر کسی می‌تواند در اوقات فراغت خود یا در کنار اعضای خانواده‌اش به مشاهده عالی‌ترین فیلم‌های سینمایی و سریال‌های داخلی و خارجی بپردازد.

اگرچه هر یک از وب‌سایت‌های نماوا، فیلم نت و فیلیمو جزو بهترین‌های حوزه پخش آنلاین فیلم و سریال محسوب می‌شوند؛ اما در میان آن‌ها به لحاظ کیفیت و سرعت پخش، عملکرد در گوشی / دسکتاپ / تلویزیون، هزینه اشتراک، گستردگی آرشیو و… تفاوت‌هایی وجود دارد.

از این رو در این مطلب به مقایسه نماوا، فیلیمو و فیلم نت پرداخته‌ایم تا عاشقان دنیای فیلم و سریال قادر به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین وب‌سایت پخش‌کننده محتوای ویدیویی شوند.

 

مقایسه بهترین پلتفرم‌های فیلم و سریال ایرانی از لحاظ کیفیت پخش

همانطور که گفته‌شد نماوا، فیلیمو و فیلم نت همگی جزو فعال‌ترین سرویس‌های اشتراکی پخش آنلاین ویدیو هستند. تبلیغات این برندهای ایرانی آنچنان گسترده بوده که نام آن‌ها به گوش اغلب مردم آشنا است؛ یعنی حتماً نباید یک فیلم‌باز یا سریال‌باز حرفه‌ای باشید تا این سرویس‌ها را بشناسید!

به دلیل استقبال گسترده‌ای که مردم در بدو رونمایی این سرویس‌ها نشان دادند، خیلی زود نسخه‌های اندروید و ios آن‌ها نیز به بازار عرضه شد. در مقایسه کیفیت پخش پلتفرم‌های نماوا، فیلیمو و فیلم نت همین قدر بگوییم که همگی در یک سطح بوده و از کیفیت پخش بالا و ایده‌آلی برخوردار هستند.

بد نیست بدانید یکی از سرویس‌های محبوب نماوا، پخش زنده فوتبال‌های روز اروپا با گزارش اختصاصی است. اگر جزو افراد فوتبال‌دوست و پیگیر این ورزش مهیج هستید بدون شک رسانه اینترنتی نماوا به تلویزیون اینترنتی مورد علاقه‌تان تبدیل خواهدشد.

کیفیت پخش بازی‌های فوتبال و به طور کلی سایر برنامه‌های نماوا از فیلم و سریال گرفته تا برنامه‌های آموزش آشپزی، روانشناسی، بازیگری، موسیقی و… همگی در بهترین حالت ممکن قرار دارد.

 

مقایسه سرعت پخش بهترین پلتفرم‌های فیلم و سریال ایرانی

در خصوص مقایسه انجام شده میان سرعت پخش هر یک از رسانه‌های آنلاین نماوا، فیلیمو و فیلم نت باید بگوییم که سرعت آن‌ها مناسب و قابل قبول بوده‌است. البته در این میان سرعت پخش نماوا و فیلیمو تقریباً در یک سطح قرار دارد.

مقایسه عملکرد اپلیکیشن و سایت در گوشی، دسکتاپ و تلویزیون‌های هوشمند

نماوا، فیلیمو و فیلم نت علاوه بر فعالیت به صورت یک وب‌سایت اینترنتی، اپلیکیشن‌های اندروید و ios خود را نیز ارائه نموده‌اند. با این تفاسیر سرویس‌های نامبرده‌شده نه‌تنها قابل نصب در گوشی‌های همراه هستند؛ بلکه می‌توان آن‌ها را در دسکتاپ و تلویزیون‌های هوشمند نیز مشاهده نمود.

سایت نماوا از نظر کیفیت و زیبایی در بهترین حالت طراحی شده و پلیر فیلم آن نیز بسیار قوی و پیشرفته است. صرف‌نظر از این که رسانه اینترنتی نماوا را در تلفن همراه خود مشاهده می‌کنید یا کامپیوتر و تلویزیون و… همواره از مزایای زیر بهره‌مند خواهیدشد:

  • توضیحات ساده و روان
  • چند زبانه بودن
  • پیش نمایش ویدیویی یا عکسی
  • اشتراک گذاری فیلم‌ها و…

کلیه موارد نامبرده‌شده در خصوص سرویس پخش ویدیوی آنلاین فیلیمو نیز صدق می‌کند. به این ترتیب متوجه خواهیدشد رقابت میان این دو سرویس تا چه حد شدید و تنگاتنگ می‌باشد.

در این میان رسانه فیلم نت نیز برای عقب نماندن از رقبای قدرتمند خود اقدام به ارائه امکاناتی همچون: دسته‌بندی برای فیلم و سریال‌ها، توضیحات گویا و کوتاه، سیستم امتیازدهی، بروزرسانی سریع و… نموده است.

روی هم رفته کلیه سرویس‌هایی که تحت عنوان بهترین تلویزیون اینترنتی معرفی کردیم؛ یعنی نماوا، فیلیمو و فیلم نت از قابلیت نصب و استفاده روی گوشی‌های همراه، کامپیوتر و تلویزیون برخوردار هستند.

عملکرد این سرویس‌ها در موبایل، دسکتاپ و تلویزیون کاملاً مناسب بوده و همواره رضایت کاربران و بینندگان را به همراه داشته‌است. به طوری که این رسانه‌های اینترنتی جای تلویزیون ملی را برای مردم پر کرده‌اند.

در واقع این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که پای فیلم و سریال‌های صدا و سیما بنشیند. آن هم در حالی که با خرید اشتراک رسانه‌های اینترنتی همچون نماوا، فیلیمو و فیلم نت براحتی قادر به مشاهده سریال‌های مهیج داخلی و خارجی خواهدشد.

به ویژه که سرویس‌های نماوا و فیلیمو را با آی‌پی‌های خارج از ایران نیز می‌توان تماشا نمود. وجود حالت آفلاین، آسان بودن رابط کاربری، دسته‌بندی مناسب و… همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا این تلویزیون‌های اینترنتی عملکرد بسیار مناسبی در دستگاه‌های مختلف داشته‌باشند.

 

مقایسه هزینه اشتراک بهترین پلتفرم‌های فیلم و سریال ایرانی

هزینه اشتراک یکی از فاکتورهای مهمی است که اغلب افراد در هنگام انتخاب سرویس‌های پخش آنلاین فیلم به آن توجه می‌کنند. اگرچه نمی‌توان منکر اهمیت این مورد شد اما در هنگام خرید اشتراک از وب سایت‌های پخش فیلم و سریال بهتر است خدمات ارائه شده توسط هر سرویس را نیز مورد بررسی قراردهید.

با این تفاسیر صرف ارزان بودن هزینه اشتراک یک وب‌سایت دلیل بر قابل‌قبول بودن خدمات آن نخواهدبود.

از این‌ها گذشته در مقایسه هزینه اشتراک نماوا، فیلیمو و فیلم نت متوجه می‌شوید مبلغ قابل پرداخت برای اشتراک ماهانه، سه ماهه و حتی شش ماهه هر یک از این پلتفرم‌ها تقریباً یکسان با سایرین می‌باشد.

ناگفته نماند هر یک از سرویس‌های نامبرده شده کدهای تخفیف خاصی را برای مشترکین خود اعم از فعلی و جدید در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال همین حالا با مراجعه به وب‌سایت، اپلیکشین و خبرنامه موپُن قادر به دریافت کد تخفیف اشتراک نماوا خواهیدشد.

یکی از مزایای بزرگ نماوا این است که با استفاده از کدهای تخفیف، هزینه اشراک آن بسیار ارزانتر از رسانه‌های اینترنتی مشابه خواهدبود.

اگر اولین اشتراک خود را از فیلیمو خریداری نمایید مبلغ قابل توجهی به عنوان تخفیف فیلیمو از هزینه اشتراکتان کسر خواهدشد. به اضافه این که به صرف ثبت‌نام در فیلیمو می‌توانید یک سری محتواهای ایرانی و خارجی با کیفیت معمولی را به طور رایگان مشاهده نمایید.

در نهایت هزینه اشتراک در فیلم نت کمی متفاوت‌تر بوده و معمولاً کد تخفیف فیلم نت برای خرید اشتراک یک ماهه ارائه می‌شود. روی‌هم‌رفته می‌توان گفت هزینه اشتراک تلویزیون اینترنتی فیلم نت ارزان قیمت‌تر از سرویس‌هایی همچون نماوا و فیلیمو است.

 

مقایسه گستردگی آرشیو فیلم و سریال ایرانی 

هر یک از سرویس‌های نماوا، فیلیمو و فیلم نت به لحاظ گستردگی آرشیو فیلم و سریال ایرانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در واقع آرشیو کاملی از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های روز ایرانی را در این وب سایت‌ها خواهیدیافت.

لازم به تذکر است آرشیو فیلم و سریال‌های قدیمی‌تر فیلیمو کمی کامل‌تر از سایر سرویس‌های نامبرده شده می‌باشد. از این‌ها گذشته رقابت میان نماوا، فیلیمو و فیلم نت بسیار تنگاتنگ بوده به طوری که هر یک از آن‌ها اقدام به تولید و پخش محتواهای ویدیویی اختصاصی نموده‌اند.

ناگفته نماند با خرید اشتراک نماوا، فیلیمو و فیلم نت نه‌تنها به آرشیو فیلم و سریال‌های آن‌ها و همچنین تولیدات اختصاصی‌شان دست خواهیدیافت؛ بلکه فرصتی برای تهیه بلیط و مشاهده آنلاین فیلم‌های سینمایی اکران شده نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد.

مقایسه گستردگی آرشیو فیلم و سریال خارجی

آرشیو فیلم و سریال‌های خارجی نماوا نه تنها گستردگی قابل‌توجهی دارد بلکه در فواصل منظم نیز بروزرسانی می‌شود. طبیعتاً فیلیمو و فیلم نت نیز برای عقب نماندن از این جو رقابتی نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند؛ با این حال آرشیو فیلم و سریال خارجی نماوا همچنان پر قدرت‌تر از فیلیمو و صد البته فیلم نت محسوب می‌شود.

در مقایسه گستردگی فیلم و سریال خارجی در رسانه‌های اینترنتی نماوا، فیلیمو و فیلم نت جا دارد به این موضوع اشاره کنیم نماوا معمولاً محتواهای ویدیویی خارجی را با دوبله حرفه‌ای و با کیفیت‌تری منتشر می‌نماید.

از طرفی نماوا در عرضه محتواهای اختصاصی زیرنویس شده یا دوبله شده خارجی عملکرد بسیار قدرتمندتری داشته‌است. بد نیست بدانید آرشیو فیلم‌ها و سریال‌های خارجی تلویزیون‌های اینترنتی در هر دو نوع دوبله و زیرنویس‌دار، سانسور شده می‌باشد.

در نهایت پس از خرید اشتراک هر یک از این وب سایت‌ها ضمن دسترسی به آرشیو آن‌ها امکان دانلود فیلم‌ها و سریال‌های موردنظرتان را خواهیدداشت. ناگفته نماند فرمت هر یک از ویدیوهای دانلود شده کاملاً اختصاصی بوده و تنها در برنامه مخصوص همان رسانه قابل پخش می‌باشد.

به اضافه این که به لحاظ دفعات دانلود نیز با محدودیت‌هایی مواجه خواهیدشد یعنی امکان دانلود همه قسمت‌های یک سریال به طور یکجا وجود ندارد.

مقایسه مصرف و هزینه اینترنتی با سرویس‌های متفاوت اینترنت

مصرف حجم اینترنت نیم‌بها یکی از مهم‌ترین نقاط قوت رسانه فیلیمو است. در واقع با خرید اشتراک این وب‌سایت، قادر به استفاده از ترافیک نیم‌بها برای همه اپراتورها خواهیدشد.

البته که این موضوع در مورد خرید اشتراک نماوا و حتی فیلم نت نیز صدق می‌کند با این تفاوت که اگر از کاربران شاتل هستید؛ همواره می‌توانید از مزیت مصرف حجم رایگانی که نماوا برای این کاربران در نظر گرفته، بهره‌مند شوید.

با توجه به مقایسه انجام شده درباره رسانه‌های اینترنتی نماوا، فیلیمو و فیلم نت دیگر متوجه شده‌اید که تفاوت چندانی به لحاظ کیفیت پخش، هزینه اشتراک، سرعت و… میان این تلویزیون‌های آنلاین وجود ندارد.

آنچه این پلتفرم‌ها را از یکدیگر تمایز می‌دهد مواردی از قبیل محتواهای اختصاصی، کدهای تخفیف ارائه شده و… است. برای دریافت جدیدترین اخبار فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین با مجله موپُن همراه باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل