0

کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی

کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی

بسیاری از سوپرمارکت‌ها به قدری محصولات متنوع ارائه می‌دهند که گه‌گاه با خرید از آن‌ها دیگر نیازی به مراجعه به فروشگاه‌های دیگر پیدا نمی‌کنید. زیرا از انواع محصولات خوراکی گرفته تا بهداشتی و… در این دسته از سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود. به طبع با این میزان از تنوع، بسیاری از محصولات در دسته پرفروش‌ترین‌ها و بسیاری دیگر در دسته کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی قرار می‌گیرد. اطلاع از این موضوع که کدام یک از اجناس جزو دسته پرفروش‌ترین‌ها و کدام اجناس در دسته کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی قرار می‌گیرند، می‌تواند به شما در زمینه فروش بهتر در حیطه شغلی اداره سوپرمارکت کمک شایانی نماید.

زیرا با دانستن چنین موضوعی می‌توانید شغل خود و فروشتان را بهتر مدیریت نمایید. از این جهت که می‌توانید بر روی کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی، تخفیف‌های ویژه در نظر بگیرید. نظیر کد تخفیف اسنپ مارکت، کد تخفیف اکالا، کد تخفیف دیجی جت و…، تا بتوانید فروش این دسته از محصولات را به وسیله تخفیفات بیشتر نمایید. یا اینکه تمرکز خود را بر روی ارائه پرفروش‌ترین محصولات سوپرمارکتی قرار دهید.

اگر شما بدانید که کدام یک از اجناس جزو دسته کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی قرار می‌گیرند، قاعدتا سرمایه خود را برای تآمین بیش از اندازه آن‌ها تلف نمی‌کنید و فرصت و سرمایه بیشتری را برای تآمین پرفروش‌ترین محصولات در هر سوپرمارکت هزینه می‌نمایید تا بتوانید به سود بیش‌تر در زمان کمتری دست یابید. در ادامه سعی داریم شما را با پرفروش‌ترین و کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی آشنا نماییم.

 

پرفروش‌ترین محصولات سوپرمارکت چیست؟

حدس اینکه کدام محصولات جزو دسته پرفروش‌ترین‌ها قرار می‌گیرند کار سختی نیست. محصولاتی که در دسته خوراکی‌ها قرار می‌گیرند همیشه پرمصرف بوده‌اند. محصولاتی مانند نان‌های صنعتی، روغن، حبوبات، انواع گوشت و پروتئین، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، لبنیات، کنسروها، تنقلات و وسایل بهداشتی و… جزو پرفروش‌ترین محصولات سوپرمارکت می‌باشند. شما این محصولات پرفروش و پرمصرف را به سادگی می‌توانید با کد تخفیف اسنپ مارکت و کد تخفیف اُکالا، با تخفیفات بسیار ویژه تهیه کنید. ضمن اینکه وقت خود را در ترافیک شهری هدر نداده‌اید.

قاعدتا هر کدام از ما که به قصد خرید به سوپرمارکت‌ها مراجعه می‌کنیم به دنبال مواد غذایی و دست کم لوازم بهداشتی روزانه مانند دستمال کاغذی، شامپو، انواع مایع دستشویی و ظرفشویی و… می‌گردیم. در نتیجه هر سوپرمارکتی حداقل باید انواعی از این محصولات را در قفسه‌های خرید خود ارائه نماید تا ما دست خالی از آن‌جا بیرون نیاییم. بسیاری از سوپرمارکت‌ها با کد تخفیف اسنپ مارکت، این دسته از محصولات خود را با تخفیف ویژه ارائه می‌نمایند. شما نیز می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و یک خرید خوب و به‌صرفه داشته باشید.

 

کم مصرف‌ترین محصولات در هر سوپرمارکت کدامند؟

همان‌گونه که پیش‌تر اشاره کردیم، برخی محصولات در دسته پرفروش‌ترین‌ها و برخی دیگر از محصولات در دسته کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی قرار می‌گیرند. قاعدتا درست مانند دسته محصولات پرفروش، با کمی دقت می‌توان دسته محصولات کم‌مصرف را نیز شناسایی کرد. در ادامه به بررسی تک تک گروه‌های کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی خواهیم پرداخت. از این رو شما نیز با این دسته از محصولات آشنا خواهید شد.

 

انواع میوه و سبزیجات

تمامی ما اگر بخواهیم میوه و سبزی تازه تهیه کنیم قاعدتا به سوپرمارکت مراجعه نمی‌کنیم. طبیعتا برای خرید میوه و سبزی به میوه‌فروشی مراجعه می‌نماییم. در نتیجه میزان فروش این محصولات در سوپرمارکت چندان به صرفه و اقتصادی نخواهد بود. زیرا در دسته محصولات کم مصرف قرار می‌گیرد. از این جهت که میوه و سبزیجات تازه در مدت زمان کوتاهی نیز کیفیت خود را از دست می‌دهند ارائه آن‌ها در سوپرمارکت کار منطقی نخواهد بود. به ویژه در مناطقی که دسترسی به بازار میوه و تره‌بار محلی و انواع میوه‌فروشی‌ها به وفور وجود داشته باشد. زیرا تنها در شرایطی ممکن است که کسی میوه و سبزیجات مورد نیاز خود را از طریق سوپرمارکت تهیه کند که نیاز فوری و مبرم به برخی محصولات این‌چنینی داشته باشد و در دسترس نباشند. در نتیجه انواع میوه و سبزیجات در دسته کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی قرار می‌گیرند.

لوازم التحریر، از کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی

قطعا زمانی که شما نیاز به یک خودکار یا مداد و دفتر دارید سراغ سوپرمارکت نمی‌روید! خیلی ساده وارد یک فروشگاه نوشت‌افزار فروشی می‌شوید و مواردی که نیاز دارید را تهیه می‌کنید. گرچه در بسیاری از سوپرمارکت‌ها ما شاهد فروش خودکار و ماژیک و برخی محصولات مشابه هستیم. اما بهتر است بدانیم که این دسته از محصولات جزو دسته کم مصرف قرار می‌گیرند. کمتر کسی برای خرید خودکار و دفتر به سوپرمارکت مراجعه می‌نماید. در نتیجه بهتر است سرمایه خود را برای چنین محصولاتی هدر ندهید. البته ممکن است در مناطق محروم و دورافتاده که تنها یک سوپرمارکت محلی وجود دارد فروش چنین محصولاتی بالاتر باشد اما در شرایط نرمال که دسترسی به فروشگاه‌های نوشت افزار ساده است چنین عملکردی منطقی به نظر نمی‌آید. از این رو انواع لوازم‌ التحریر در دسته کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی قرار می‌گیرند.

 

لوازم آرایشی-بهداشتی

در ابتدا بهتر است منظور خود را از لوازم آرایشی و بهداشتی مشخص نماییم. قاعدتا لوازم بهداشتی نظیر دستمال کاغذی و خمیر دندان و… در سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شود. و همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم جزو دسته محصولات پرفروش نیز قرار می‌گیرند. در نتیجه این محصولات که صرفا بهداشتی هستند مشتریان خود را به سمت سوپرمارکت‌ها روانه می‌نمایند.

اما محصولات آرایشی و بهداشتی اعم از انواع شوینده صورت، کرم ضدآفتاب، کرم مرطوب کننده و محصولات مشابه قاعدتا در سوپرمارکت‌ها فروش خوبی نخواهند داشت. زیرا هر شخصی که به محصولات آرایشی و بهداشتی نیاز داشته باشد به داروخانه مراجعه می‌نماید. در داروخانه نیز به قدری تنوع برند چنین محصولاتی بالاست که به سادگی می‌تواند با یک مشاوره ساده محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و تهیه نماید. باز هم بهتر است بدانید که ممکن است برخی از اشخاص به دلیل کمبود وقت و فوریت چنین محصولاتی را از طریق سوپرمارکت به صورت گه‌گاه تهیه نمایند اما این موضوع همیشگی نیست. در نتیجه بهتر است که روی محصولات آرایشی و بهداشتی سرمایه‌گذاری زیادی توسط قشر اداره‌کننده سوپرمارکت انجام نشود. زیرا این دسته از اقلام نیز در میان کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی قرار می‌گیرند.

لوازم خانه و آشپزخانه، از کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی

شما کمتر کسی را می‌بینید که قصد تهیه لوازم خانه و آشپزخانه را داشته باشد و به سوپرمارکت یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه نماید. قاعدتا هر فردی که به چنین محصولاتی نیاز دارد با مراجعه به مراکز فروش لوارم خانه و آشپزخانه از میان تنوع بی‌نظیر محصولات، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری می‌نماید. در نتیجه ارائه برخی از ظروف و وسایل آشپزخانه در سوپرمارکت چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. البته هنوز هم بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند رفاه، شهروند و کوروش اقدام به فروش انواع لوازم خانگی و لوازم آشپرخانه می‌نمایند. اما قاعدتا این محصولات پرفروش نخواهند بود. زیرا این دسته از لوازم نیز جزو کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی می‌باشند.

 

لوازم الکتریکی

گاهی اوقات ممکن است شما در سوپرمارکت‌ها شاهد ارائه برخی لوازم الکتریکی مانند لامپ و سرپیچ و… باشید. اما قاعدتا بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ هستند که به صورت اختصاصی این محصولات را ارائه می‌نمایند. با وجود چنین فروشگاه‌های بزرگی با تنوع بالای محصولات الکتریکی قطعا انتخاب اول افراد برای تهیه این محصولات سوپرمارکت نخواهد بود. در نتیجه لوازم الکتریکی نیز در زمره کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی قرار می‌گیرند.

 

لوازم بازی و سرگرمی، از کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی

قطعا همگی در مراجعه به سوپرمارکت‌ها با قفسه‌هایی روبرو شده‌ایم که در آن‌ها برخی اسباب‌بازی‌های کودکان نظیر توپ و… یافت می‌شود. یا برخی سوپرمارکت‌ها اقدام به ارائه برخی سی‌دی‌های فیلم و سریال‌های شبکه نمایش خانگی می‌نمایند. اما قطعا جای این محصولات در سوپرمارکت‌ها نیست. جایگاه اصلی وسایل بازی و سرگرمی در فروشگاه‌های مرتبط می‌باشد. قاعدتا در مواقعی که هر فردی به سوپرمارکت مراجعه می‌نماید برای خربد لوازم بازی و سرگرمی نیست. از همین رو چنین محصولاتی نیز در دسته کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی قرار می‌گیرند. بهتر است بدانید، به قدری فروش این محصولات کم است که بسیاری از مواقع دیده‌ایم که در برخی طرح‌های تخفیفی مانند کد تخفیف اُکالا با خرید مبلغ خاصی، سی‌دی فیلم به شما به عنوان هدیه ارائه می‌گردد.

 

ملزومات حیوانات خانگی

برخی سوپرمارکت‌ها در سطح شهر وجود دارند که در کنار دیگر محصولات به ارائه ملزومات مرتبط با حیوانات خانگی می‌پردازند. به طور مثال در این سوپرماکت‌ها برخی برندهای غذای خشک و کنسروهای مخصوص سگ و گربه، حتی خاک بستر توالت گربه‌ها و برخی غذاهای مربوط به پرندگان یافت می‌شود. اما قاعدتا این محصولات تنوع بسیار کمی داشته و بخش کوچکی از سوپرمارکت را به خود اختصاص می‌دهند. هر کسی هم که نیاز به تهیه ملزومات برای حیوانات خانگی خود داشته باشد در وهله اول به پت شاپ‌ها یا دامپزشکی‌ها مراجعه خواهد نمود نه سوپرمارکت‌ها. در نتیجه چنین محصولاتی نیز جزو کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی هستند.

 

انواع شیرینی‌جات تازه

هر فردی برای تهیه شیرینی قاعدتا به شیرینی فروشی‌ها قنادی‌های مطرح در سطح شهر مراجعه می‌نماید. برخی سوپرمارکت‌ها اقدام به ارائه برخی شیرینی‌جات نظیر شیرینی زبان و دیگر شیرینی‌های خشک می‌نمایند. اما همه ما می‌دانیم که چنین محصولاتی در سوپرمارکت‌ها در دسته پرفروش‌ها قرار نمی‌گیرند. زیرا کسی برای خرید شیرینی به سوپرمارکت مراجعه نمی‌نماید. بنابراین انواع شیرینی‌ها در دسته کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی قرار می‌گیرند.

پوشاک

تعجب نکنید! برخی فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای مانند رفاه، در برخی از شعب خود اقدام به فروش برخی اقلام مانند لباس زیر و جوراب و حتی دمپایی و کفش می‌نمایند. قطعا هیچ کس برای تهیه لباس و کفش به سوپرمارکت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که با نام مواد غذایی در اذهان جای خود را باز کرده‌اند، نمی‌رود. همه برای رفع نیازهای این چنینی خود به فروشگاه‌های ارائه‌دهنده پوشاک و کفش مراجعه می‌نمایند. زیرا از طرفی تنوع بالاتری در مقابل روی آن‌هاست که دستشان را برای انتخاب باز می‌گذارد. هم‌چنین از سویی دیگر کیفیت محصولات در فروشگاه‌های اختصاصی بالاتر خواهد بود. زیرا افرادی که فروشگاه‌های ارائه‌دهنده پوشاک و کفش را اداره می‌کنند در این کار تبحر خاصی دارند و تمام توجه و تمرکز خود را بر روی حیطه شغلیشان معطوف کرده‌اند. در نتیجه پوشاک و کفش و… نیز در دسته کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی قرار می‌گیرد.

 

نتیجه گیری کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی

و در نهایت بهتر است بدانید سرمایه‌گذاری بر روی چنین محصولاتی کار عقلانی نخواهد بود. شاید مشتری‌ها به صورت گذری و با یک خرید هیجانی گاها چنین محصولاتی را از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه های زنجیره‌ای تهیه کنند. اما قطعا محصولات نام‌برده شده در زمره محصولات پرفروش و پرطرفدار نخواهد بود. بلکه ممکن است حتی در صورت وجود هر یک از این محصولات در فروشگاه شما، فروش بسیار ناچیزی داشته باشید. قاعدتا چنین اتفاقی سبب می‌گردد تا از سود شما کاسته شود. سرمایه‌ شما نیز به نوعی بلوکه می‌گردد.

ضمن اینکه اگر شما در هر حیطه کاری که هستید تمرکز خود را بر روی تأمین محصولات مخصوص حیطه کاری خود که مشتریان خاص خود را دارد، بگذارید، قطعا نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت. زیرا تمرکز بر روی یک کار درست بهتر است از نفوذ جزئی و سطحی در هزاران کار. از این رو بهتر است برای ارائه محصولات در سوپرمارکت خود از کم مصرف‌ترین محصولات سوپرمارکتی که با جزئیات برای شما شرح داده شد، چشم‌پوشی کنید. ضمن اینکه بهتر است بر روی پرفروش‌ترین محصولات سوپرمارکتی تمرکز نمایید. قطعا این روش شما را در کارتان کمک کرده و موفق‌تر خواهید بود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل