0

کتاب آنلاین رایگان

خواندن کتاب آنلاین رایگان

کتاب آنلاین رایگان از کجا دانلود کنیم؟

مطالعه و کتابخوانی از جمله موضوعاتی است که در بسیاری از فرهنگ‌ها بر آن تاکید شده و یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب علم و دانش است. هرچند امروزه افزایش قیمت کاغذ و هزینه‌های چاپ و توزیع کتاب، باعث شده است تهیه کتاب برای برخی از اقشار جامعه به سختی انجام شود اما از طرفی با گسترش اینترنت و ابزارهای دیجیتال امکان تهیه و مطالعه کتاب آنلاین رایگان فراهم شده است.

از آنجایی که کتاب‌های آنلاین هزینه چاپ ندارند از نظر قیمت بسیار مقرون بصرفه هستند. مزیت دیگر این کتاب‌ها این است که به سرعت در دسترس قرار دارند و برای تهیه آن‌ها نیازی به ارسال فیزیکی وجود ندارد و به راحتی قابل دانلود شدن هستند. شما می‌توانید یک کتاب اینترنتی رایگان را در قالب فایل PDF و یا از طریق یک سایت یا اپلیکیشن کتابخوان دریافت کنید و در هر زمان و مکانی از طریق رایانه و گوشی تلفن همراه خود به آن دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از مزیت‌های کتاب‌های آنلاین امکان جستجو راحت در این کتاب‌ها است. شما می‌توانید عبارت یا موضوعی که به دنبال آن هستید را به سادگی تایپ کرده و با یک جستجو ساده تمامی صفحات مربوط به آن کتاب برای شما نمایش داده می‌شود. همچنین به واسطه عدم استفاده از کاغذ، کتاب‌های آنلاین به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کنند.

در حال حاضر سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلفی برای عرضه کتاب آنلاین ایجاد شده‌اند که شما می‌توانید کتاب‌های مورد علاقه خود را بصورت آنلاین سفارش داده و یا نسخه‌های صوتی و الکترونیک آنها را به رایگان دانلود کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش‌‌های دانلود رایگان کتاب بصورت آنلاین بیشتر آشنا شوید.

 

دانلود کتاب‌های آنلاین فارسی

همانطور که گفتیم در اینترنت سایت‌های فارسی زبان زیادی وجود دارند که کتاب‌های آنلاین را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برخی از این سایت‌ها به قوانین کپی رایت توجه نکرده و بدون در نظر گرفتن حق ناشر و مولف اقدام به انتشار فایل کتاب‌ها در فضای مجازی می‌کنند. در مقابل اما سایت‌های دیگری وجود دارند که شما می‌توانید بصورت قانونی کتاب‌های مورد نظر خود را دانلود کنید. در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین سایت‌های فارسی زبان قانونی در این حوزه را به شما معرفی می‌کنیم.

سایت و اپلیکیشن فیدیبو

فیدیبو یکی از بزرگترین فروشگاه‌های کتاب الکترونیک و صوتی ایران است که فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرده است. این سایت و اپلیکیشن امکان کتابخوانی آنلاین رایگان را برای شما فراهم کرده و حاوی هزاران عنوان کتاب الکترونیک و مجله از برترین ناشران ایرانی است. در اپلیکیشن فیدیبو می‌توانید یک کتابخانه شخصی داشته باشید و تمام کتاب‌های آنلاین رایگان و کتاب‌هایی که خریداری کرده‌اید را به آن اضافه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت موپون انواع کد تخفیف فیدیبو را مشاهده کرده و از آن برای خرید کتاب‌های مورد علاقه خود استفاده کنید.

سایت و اپلیکیشن طاقچه

طاقچه فعالیت خود را از سال 1392 در حوزه انتشار آنلاین کتاب آغاز کرده است. در اپلیکیشن و سایت طاقچه انواع مختلف رمان و کتاب‌های فارسی به فرمت EPUB، PDF و کتاب صوتی وجود دارد که می‌توانید بصورت قانونی آن‌ها را سفارش دهید. همچنین در طاقچه کتاب‌های آنلاین رایگان متنوعی نیز یافت می‌شود. شما می‌توانید همین حالا از طریق سایت موپون انواع کد تخفیف طاقچه را مشاهده کرده و خواندن کتاب آنلاین رایگان و کم هزینه را تجربه کنید.

کتاب راه

کتاب راه نیز از جمله سایت‌های پرمخاطب فروش و انتشار کتاب آنلاین در کشور است که علاوه بر امکان مطالعه کتاب آنلاین رایگان به شما امکان دسترسی به کتاب صوتی رایگان آنلاین را فراهم کرده است. این سایت دارای دسته بندی جامعی از کتاب‌ها است که در کنار امکان مشاهده نظرات سایر کاربران می‌تواند به شما در انتخاب یک کتاب خوب کمک کند.

 

مزیت استفاده از اپلیکیشن‌های کتابخوان

بسیاری از سایت‌های دانلود رایگان کتاب دارای اپلیکیشن کتابخوان نیز هستند. این اپلیکیشن در کنار امکان دانلود، فضا و شرایط مناسبی را در هنگام مطالعه برای کاربر ایجاد می‌کند. خواننده در هنگام مطالعه می‌تواند فونت و سایز نوشتار صفحات کتاب و رنگ‌بندی آن‌ها را تغییر دهد و یا در محیط تاریک نور و رنگ صفحات را طوری تنظیم کند تا خوانایی بیشتری داشته و یه چشمان کاربر آسیب نرسد.

 

دانلود کتاب‌ آنلاین خارجی

اگر به خواندن کتاب‌های خارجی علاقه دارید، می‌توانید یک سری از آن‌ها را در سایت‌های ذکر شده پیدا کنید. علاوه بر آن سایت‌های خارجی متعددی نیز وجود دارند که نسخه آنلاین کتاب‌های نویسندگان سایر کشورها را به زبان اصلی منتشر می‌کنند. در اینجا تعدادی از این سایت‌ها را معرفی می‌کنیم.

سایت Open Library: این سایت جزو بهترین سایت‌های آنلاین دانلود کتاب رایگان است که هم اکنون بیش از 1.5 میلیون جلد کتاب در در آن قرار دارد. کتاب‌های منتشر شده در این سایت در دسته بندی‌های مختلف نظیر کتاب‌های داستانی، تاریخی و کودک و نوجوان قرار داشته که با یک جستجوی ساده در دسترس کاربران قرار دارد.

سایت Project Gutenberg: سایت پروژه گوتنبرگ قدیمی‌ترین کتابخانه دیجیتال جهان که در دهه 1970 و در روزهای ابتدایی رشد اینترنت راه اندازی شده است. این سایت هم اکنون حاوی بیش از 60 هزار جلد کتاب است که تمامی آن‌ها به رایگان در اختیار عموم قرار دارد. اکثر کتاب‌های موجود در پروژه گوتنبرگ به زبان انگلیسی است اما کتاب‌هایی به سایر زبان‌ها نظیر آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و… نیز در آن وجود دارد.

Google Play Books: فروشگاه کتاب گوگل نیز از جمله سایت‌های انتشار کتب زبان اصلی است که می‌توان کتاب‌های رایگان زیادی را در موضوعات مختلف و به زبان سایر کشورها دانلود کرد. برای دسترسی به این کتاب‌ها بهتر است اپلیکیشن گوگل پلی را نصب کرده و از آن برای جستجو یافتن کتاب‌های مورد نظرتان استفاده کنید.

سایت Many book: این سایت یکی از بهترین‌ سایت‌های دانلود کتاب آنلاین رایگان است که در آن بیش از 50 هزار کتاب در ژانرهای مختلف یافت می‌شود. همه کتاب‌های موجود در این سایت رایگان بوده و قابل دانلود شدن هستند.

سایت Scribd: این سایت مرجعی برای دانلود کتاب آنلاین رایگان است که ماهانه میلیون‌ها کتاب و مجله در آن منتشر می‌شود. استفاده از این سایت برای 30روز اول رایگان بوده و سپس نیاز به خریداری حق اشتراک دارد.

 

دانلود کتاب صوتی رایگان آنلاین

در سال‌های اخیر کتاب‌های صوتی علاقه مندان زیادی پیدا کرده‌اند و بسیاری از سایت‌ها در کنار انتشار نسخه آنلاین یک کتاب، نسخه صوتی آن را نیز منتشر می‌کنند. یکی از مزیت‌های کتاب‌های صوتی این است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا در اوقات مرده خود نظیر هنگام رانندگی یا در زمان حضور در مترو و اتوبوس بتواند به راحتی به کتاب صوتی خود گوش دهد و دیگر نیازی به نگاه کردن به صفحه گوشی برای مطالعه کتاب نداشته باشد.

کتاب‌های صوتی در سایت‌های دانلود کتاب آنلاین که قبلا نام‌شان را بردیم نظیر فیدیبو، طاقچه و کتاب راه وجود دارد. البته سایت‌های تخصصی دریافت کتاب صوتی رایگان آنلاین نظیر سایت نوار و واوخوان نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای دریافت کتاب‌های صوتی استفاده کنید.

سایت واوخوان: این سایت یکی از معروف‌ترین و تخصصی‌ترین سایت‌های ارائه دهنده کتاب صوتی رایگان آنلاین است. علت این موضوع هم استفاده از گویندگان حرفه‌ای و استدیوهای صدابرداری برای تهیه و ضبط کتاب‌های صوتی توسط این مجموعه است. واوخوان دارای اپلیکیشن اختصاصی نیز بوده که دسترسی شما به محتوای فاخر کتاب‌های صوتی راحت‌تر می‌کند.

سایت نوار: این سایت نیز جزو سایت‌های محبوب کتاب صوتی در کشور است که فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرده است. محصولات صوتی نوار، محدود به کتاب‌های صوتی نبوده و محصولات دیگری نظیر پادکست و سریال صوتی نیز در این سایت منتشر می‌شود.

 

خرید اینترنتی کتاب با ارسال رایگان

اگر هنوز دوست دارید نسخه چاپی یک کتاب را داشته باشید، فروشگاه‌های اینترنتی زیادی وجود دارند که امکان سفارش آنلاین کتاب با ارسال رایگان را برای شما فراهم کرده‌اند. در این فروشگاه‌ها می‌توانید کتاب‌های چاپی ناشران مختلف را مشاهده کرده و آن‌ها را بصورت آنلاین سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

شما می‌توانید برای خرید اینترنتی کتاب با تخفیف و ارسال رایگان از طریق سایت موپُن کدهای تخفیف برترین فروشگاه‌های کتاب نظیر شهر کتاب آنلاین، گاج مارکت، 30 بوک، ایران کتاب، آدینه بوک، نشر چشمه و… را مشاهده کرده و با استفاده از این کدهای تخفیف خریدی با صرفه را انجام دهید.

 

سخن پایانی

اگر به دنبال دانلود کتاب‌های آنلاین فارسی از ناشران و نویسندگان ایرانی هستید، توصیه ما این است که از سایت‌های ارائه قانونی کتاب آنلاین نظیر فیدیبو و طاقچه استفاده کنید. بسیاری از کتاب‌های ناشران ایرانی که جدیدا منتشر می‌شوند دارای حق کپی رایت هستند، از این رو بهتر است با هزینه‌ای اندک آن‌ها را قانونی خریداری کنید. شما می‌توانید برای استفاده از تخفیف بیشتر در هنگام خرید کتاب، از سایت موپُن برای دریافت کد تخفیف سایت‌های دانلود کتاب آنلاین و فروشگاه‌های آنلاین کتاب استفاده کنید تا خریدی لذت بخش‌تر را تجربه کنید. برای دریافت جدیدترین اطلاعات فروشگاه‌ها و سایت‌های خدمات آنلاین کشور، با مجله موپُن همراه باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل