0

چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

برای اکثر سفرها، بلیط هواپیما گران‌ترین قسمت سفر است. بلیط هواپیما ارزان می‌تواند سفر رویایی شما را به واقعیت تبدیل کند. می‌توان گفت هواپیما از جمله وسایل حمل و نقلی است که متنوع‌ترین قیمت بلیط را دارد، بنابراین احتمال خرید بلیط ارزان در آن زیاد است. خرید بلیط هواپیما ارزان یکی از روش‌های مدیریت هزینه برای سفر است که بسته به شرایط می‌توانید آن را تهیه کنید.

اگر بخواهیم قیمت وسایل حمل و نقل را در وسایل تردد پرطرفدار یعنی خودرو، قطار و هواپیما مقایسه کنیم به یک نکته مهم می‌رسیم و آن این است که قیمت بلیط در دو نوع از این وسیله‌ها یعنی خودرو و قطار تفاوت زیادی ندارد و مدت زمان سفر و انتقال مسافر هم معمولا یکسان است. نکته این است که چه دلیلی باعث می‌شود تا هواپیما را به عنوان وسیله حمل و نقل انتخاب کنیم و به دنبال بلیط ارزان باشیم؟ زمان. اگر بتوانیم بلیط هواپیما ارزان را پیدا کنیم، هم در زمان و هم در سرمایه صرفه‌جویی شده و یک مسافرت عالی رقم خواهد خورد.

بلیط هواپیما ارزان

بلیط هواپیما ارزان

یکی از ابزارها برای خرید بلیط هواپیما ارزان، تقویم قیمتی است که برای سفرهای داخلی و خارجی در اختیار شما قرار می‌گیرد. زمانی که برای خرید بلیط پرواز سایت‌های معتبر را چک می‌کنید، به غیر از تاریخ موردنظر، ارزان‌ترین قیمت بلیط در چند روز قبل و بعد نیز قابل مشاهده خواهد بود. اگر شرایط تغییر تاریخ سفر را دارید، می‌توانید بلیط هواپیما ارزان تهیه کنید. علاوه بر آن، می‌توانید با انجام برخی اقدامات بلیط با قیمت ارزان‌تر پیدا کنید. برای مثال به‌جای سفر در تعطیلات و آخر هفته، اواسط هفته سفر کنید. شما همچنین می‌توانید به جای ایرلاین‌های گران قیمت، ایرلاین‌هایی با قیمت ارزان‌تر را انتخاب کنید.

اغلب مسافران ساعت‌هایی را برای پرواز خود انتخاب می‌کنند که مجبور نباشند صبح زود بیدار شوند و یا تا دیروقت بیدار بمانند. از این‌رو، به دلیل تقاضای زیاد برای پرواز در زمان‌های معمولی مانند ساعت ده صبح، این پروازها از هزینه بالاتری در مقایسه با ساعت‌های نامطلوب مانند نیمه‌شب برخوردار هستند. به‌طور کلی، هزینه بلیط‌های ارزان برای ساعت‌های کم تقاضا در پروازهایی که بین 9 صبح تا 9 شب قرار دارند، جبران می‌شوند.

بلیط‌های لحظه آخری

بلیط‌های لحظه آخری

بلیط هواپیما به دو دسته بلیت‌های چارتری و سیستمی تقسیم می‌شوند و بلیت لحظه آخری در واقع بلیط چارتری است که به دلایل مختلف از بلیط عادی ارزان‌تر است. یکی از دلایل فروش بلیط ارزان‌تر به مسافر، نزدیک شدن به زمان پرواز و تکمیل نبودن ظرفیت هواپیما می‌باشد تا صندلی‌ها در پرواز خالی نماند. بنابراین شرایط، امکانات و کیفیت پرواز برای مسافری که بلیط لحظه آخری را خریداری کرده و شخصی که بلیط سیستمی همان پرواز را دارد یکسان است.

قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف متفاوت است و هر چه به زمان پرواز نزدیک‌تر باشد، قیمت بلیط لحظه آخری ارزان‌تر می‌شود. توجه داشته باشید که برای سفر با بلیط لحظه آخری باید هر زمان آمادگی پرواز را داشته باشید، چون ممکن است بلیط خریداری شده برای کمتر از 24 ساعت آینده باشد.

 

خرید بلیط ارزان لحظه آخری

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه بلیط‌های بسیار ارزان و قیمت مناسب، خرید بلیط‌های لحظه آخری هواپیما است. شما می‌توانید با اطلاع از بلیط هواپیما لحظه آخری، ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیما را برای سفرهای خود تهیه کنید. برای خرید بلیط ارزان لحظه آخری بهتر است به سایت‌های معتبر و یا آژانس‌های مسافرتی شناخته شده مراجعه کنید. معمولا قیمت بلیط هواپیما در روزهای پایانی هفته افزایش می‌یابد. بنایراین، بهتر است سفر را به وسط هفته موکول کنید تا شانس خرید بلیط ارزان را برای خود بیشتر کنید. با جست‌وجو در پلتفرم‌های رزرو و خرید بلیط هواپیما و سرچ برچسب بلیط لحظه آخری، می‌توانید مناسب‌ترین و ارزان‌ترین بلیط را از بین پروازهای موجود انتخاب کنید. برای تهیه این بلیط‌ها می‌توانید تا یک روز مانده به سفر اقدام نمایید.

 

توجه داشته باشید که یکی از ویژگی‌های بلیط لحظه آخری، این است که برای لغو و جابجایی آن موظف به پرداخت جریمه به شرکت هواپیمایی هستید. ناگفته نماند که در زمان‌های تعطیل سال و مناسبت‌های خاص بلیط‌های هواپیما به‌سرعت رزرو و خریداری می‌شوند. از این‌رو، در این زمان‌ها اغلب بلیط‌‌هایی با عنوان بلیط لحظه آخری هواپیما باقی نمی‌ماند. بنابراین، توصیه می‌شود که برای سفرهای مهم خود و سفرهای برنامه‌ریزی شده، بلیط سیستمی تهیه کنید و منتظر خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما لحظه آخری نباشید. به‌طور معمول، بلیط‌های ارزان قیمت در فصل‌های خلوت سال به دلیل کمبود مسافر قابل تهیه هستند. در پلتفرم‌های آنلاین با استفاده از سیستم تقویم قیمتی، می‌توانید تمامی پروازهای ارزان را بررسی کنید و چنان‌چه برای سفر خود عجله نداشته باشید، قادر خواهید بود تا ارزان‌ترین بلیط‌ را در تاریخ مورد نظر خود تهیه نمایید.

تور خارجی لحظه آخری

تور خارجی لحظه آخری

تور خارجی لحظه آخری به توری گفته می‌شود که معمولا بین یک تا دو روز به اتمام تاریخ ثبت‌نام و اجرای آن مانده است. به دلیل عدم تکمیل ظرفیت این تورها، معمولا قیمت آن‌‌ها توسط آژانس با 10 الی 50 درصد تخفیف به‌فروش می‌رسند. این آفر در سفرهای خارجی برای کشورهایی امکان‌پذیر است که از گردشگران ایرانی ویزا درخواست نمی‌کنند. خالی ماندن تورهای خارجی برای آژانس‌های هواپیمایی ضرر بزرگی محسوب می‌شود. از این‌رو، آژانس‌ها اغلب در 48 ساعت قبل از تاریخ شروع تور اقدام به فروش بلیط این تورها با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت اصلی می‌نمایند.

 

بلیط ارزان چارتری

اگر اهل سفر باشید، حتما اسم بلیط چارتری را شنیده‌اید. کلمه چارتر به معنی دربست کردن است؛ به این معنی که بعضی از آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی همه یا تعدادی از صندلی‌های هواپیما را برای مدت کوتاه یا بلند اجاره می‌کنند و تعداد زیادی از بلیط‌ها را می‌خرند؛ بنابراین قیمت تمام شده برای آنها کمتر از بلیط‌های سیستمی است. در واقع، مسافر بلیط هواپیما را به جای شرکت هواپیمایی از آژانس چارتر کننده می‌خرد و از این‌رو، قیمت را هم آژانس تعیین می‌کند. قیمت بلیط‌های چارتری به شرایط سفر بستگی دارد و می‌تواند ارزان‌تر یا گران‌تر باشد. برخی از مسیرهای پروازی فقط در ماه‌های خاصی مسافر دارند و در بعضی ماه‌ها پرواز چارتر خالی می‌ماند، بنابراین آژانس بلیط ارزان چارتری را عرضه می‌کند تا صندلی‌های بیشتری در هواپیما به‌فروش رود.

آژانس‌های مسافرتی هم برای برگزاری تورها بلیط ارزان چارتری را خریداری می‌کنند. مقاصد تفریحی و دیدنی که معمولا مسافرین زیادی را جذب می‌کنند، از پروازهایی هستند که می‌توان بلیط ارزان چارتری را برای آن تهیه کرد. شما می‌توانید با استفاده از کدهای تخفیف مانند کد تخفیف اسنپ تریپ برای سفرهای داخلی و کد تخفیف علی بابا برای سفرهای خارجی و داخلی خود بلیط ارزان قیمت تهیه کنید.

 

بلیط هواپیما داخلی ارزان

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی برای سفرهای خود از قبیل سفرهای کاری، سفرهای دانشجویی، سفرهای درمانی و یا هر سفر دیگری نیاز به بلیط هواپیما ارزان داشته باشند. در مواقع بسیاری یافتن بلیط‌های ارزان کار سختی نیست، اما در ایام تعطیل و شلوغی پیدا کردن ارزان‌ترین نرخ بلیط ممکن است دشوار باشد. اگر می‌خواهید بلیط ارزان تهیه کنید، باید از نحوه ارائه آن‌ها نیز اطلاع داشته باشید. به‌طور کلی، برای هر دو نوع سیستمی و چارتری می‌توان بلیط هواپیما داخلی ارزان پیدا کرد. نکته‌ای که در این مورد اهمیت دارد، این است که قیمت بلیط هواپیما با زمان رفتن به سفر رابطه مستقیمی دارد. هنگامی که به‌دنبال خرید بلیط‌های داخلی ارزان هستید، باید به سراغ انواع بلیط‌ها بروید تا بتوانید متناسب با بودجه خود، بلیط مورد نظر را بیابید.

یکی از روش‌های خرید بلیط ارزان قیمت، تهیه بلیط‌های چارتری است. بلیط‌های چارتر برای مسیرهای مختلفی از قبل تهیه می‌شوند و به مرور زمان به‌فروش می‌رسند اغلب مشتریان این بلیط‌ها را با عنوان بلیط‌های زیرقیمت می‌شناسند و مسافران می‌کوشند با تهیه این بلیط‌ها، هزینه‌های سفر را تا حد ممکن کاهش دهند. در زمان‌هایی که این بلیط‌ها به‌فروش نمی‌رسند، فروشنده آن‌ها را با قیمت پایین‌تر تحت عنوان چارتر ارزان به‌فروش می‌رساند. توجه داشته باشید که فرآیند استرداد این بلیط‌ها، سخت‌تر است.

 

بلیط هواپیما خارجی ارزان

تهیه بلیط پروازهای خارجی کار سختی نیست و به‌سادگی از طریق پلتفرم‌ها و آژانس‌های مسافرتی امکان‌پذیر است. اما تهیه بلیط هواپیما خارجی ارزان کار ساده‌ای نیست و به زمان سفر بسیار وابسته است. زمان و میزان تقاضا برای خرید بلیط، تاثیر بسیاری در قیمت پروازها دارد. برای تعطیلات خاص مانند کریسمس، بهتر است جهت تهیه بلیط پروازهای خارجی به‌ویژه پروازهای اروپا از چند ماه قبل رزرو خود را انجام دهید. اما در بعضی مواقع و در فصل‌های خلوت سال، ممکن است در روزهای پایانی و نزدیک به پرواز قیمت بلیط‌ها کاهش شدیدی پیدا کند. پس قبل از تهیه بلیط حتما شلوغی پروازهای مقصد خود را در زمان سفر بررسی کنید. شما می‌توانید با بررسی سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی فروش و رزرو بلیط هواپیما، ارزان‌ترین بلیط‌ها را از معتبرترین ایرلاین‌های جهان برای پروازهای خارجی خود تهیه کنید.

 

کلام آخر

در پلتفرم موپُن می‌توانید با مطالعه راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما از صفر تا صد خرید بلیط برای سفرهای خود را به‌سادگی انجام دهید. به‌علاوه، شما می‌توانید با استفاده از این پلتفرم به به‎روزترین و معتبرترین کدهای تخفیف خرید بلیط هواپیما ارزان برای انواع پروازهای داخلی و خارجی دسترسی پیدا کنید. موپُن یکی از بزرگترین پلتفرم‌های ارائه دهنده کدهای تخفیف است که تنها کدهای قانونی دارای اعتبار را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این پلتفرم امکان دسترسی به انواع کدهای تخفیف را از طریق وب‌سایت، اپلیکیشن، ربات تلگرام، افزونه مرورگر و خبرنامه برای کاربران فراهم نموده‌است. همچنین می‌توانید برای اطلاع از جدیدترین اخبار فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین ایران، با مجله موپُن همراه باشید.

 

سوالات متداول

چگونه بلیط هواپیما ارزان تهیه کنیم؟

یکی از ابزارها برای خرید بلیط هواپیما ارزان، تقویم قیمتی است که برای سفرهای داخلی و خارجی در اختیار شما قرار می‌گیرد

بلیط‌های لحظه آخری را چگونه تهیه کنیم؟

برای خرید بلیط ارزان لحظه آخری بهتر است به سایت‌های معتبر و یا آژانس‌های مسافرتی شناخته شده مراجعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *