0

پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان که همه باید بخوانند!

پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

کتاب همواره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای تاریخ بشر محسوب می‌شود که از هزاران سال پیش تا به امروز، تاثیر فراوانی در زندگی ما داشته است. شاید تا به امروز آنچنان طعم شیرین کتاب‌خوانی و همنشینی با این دوست دانا را نچشیده باشید‌؛ اما هیچ وقت دیر نیست و می‌توانید از همین حالا مطالعه را آغاز کنید؛ اما چه کتابی برای شروع مناسب است؟ در جواب این سوال می‌توان گفت که کتاب‌هایی با بالاترین میزان محبوبیت می‌توانند گزینه‌ای مناسب باشند. میزان محبوبیت کتاب‌ها معمولا بر اساس میزان فروش‌ تعیین می‌شود؛ از همین رو، پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان، معمولا کتاب‌هایی با بالاترین محبوبیت عمومی به شمار می‌روند. در این محتوا قصد داریم با لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان آشنا شویم و بررسی آن‌ها بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید و تجربه‌ای شیرین و پرهیجان از کتاب‌خوانی کسب کنید.

 

پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان چگونه رتبه‌بندی می‌شوند؟

قبل از آشنایی با پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان و بررسی موضوع‌های آن‌ها، این سوال مطرح ‌می‌شود که به چه شکل میزان فروش یک کتاب تعیین می‌شود؟ قبل از هر چیز باید بدانید که تا به امروز هیچ آمار دقیقی از فروش کتاب‌ها وجود ندارد. به طور معمول ناشران هیچ آماری از فروش کتاب‌‌هایشان اعلام نمی‌کنند و تمامی آمارها به صورت تقریبی و تخمین زده شده است.

از طرف دیگر، وقتی پای کتاب‌های مذهبی مانند قرآن و انجیل و… به وسط می‌آید، تمامی آمار و ارقام در فروش بهم می‌ریزد. این سری از کتاب‌ها را به دلیل برخورداری از ریشه بلند و بالای تاریخی و محبوبیت بخصوص‌شان، به راحتی قابل تخمین نیستند و نمی‌توان آمار دقیق از فروش آن‌ها مشخص کرد. از همین رو ما در این مطلب، از اشاره به کتاب‌های دینی خودداری کرده و تنها به کتاب‌هایی که میزان فروش ‌آن‌ها، بر اساس آمارها تا حدودی مشخص است، می‌پردازیم. جالب است که بدانید که اگر از کتاب‌های مذهبی صرف نظر کنیم، سبک اکثر کتاب‌های پرفروش جهان، به رمان تبدیل می‌شود.

 

پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان کدام‌ها هستند؟

حال وقت آن رسیده که با اولین کتاب در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان آشنا شویم:

1- دُن کیشوت / Don Quixote

سال انتشار: 1605 میلادی

میزان فروش: 500 میلیون نسخه

نویسنده: میگل دو سروانتس

 

کتاب دن کیشوت، اثر نویسنده شناخته شده میگل دو سروانتس، برای اولین بار در سال 1605 منتشر شد. این کتاب محبوب، به عنوان یکی از اولین رمان‌های تاریخ بشریت شناخته می‌شود. درسته که اعداد و ارقام دقیقی از میزان فروش این کتاب از سال 1600 تا به امروز در دسترس نیست، اما با توجه به آمار و تخمین‌های حدودی، می‌توان گفت که این کتاب تا به امروز بیش از 500 میلیون نسخه فروش داشته است. با این میزان فروش، کتاب دن کیشوت را می‌توان در جایگاه اول لیست پرفروش‌ترین رمان‌های دنیا قرار داد.

کتاب دن کیشوت، روایتگر داستان مردی به نام 《کیشوت》 بوده که به سراسر کشور اسپانیا سفر می‌کند. در این داستان دون کیشوت سعی می‌کنند مانند داستان شوالیه‌هایی که دنبال‌ می‌کند، به نجات مردم در برابر ظلم و بدی برود و در نهایت تبدیل به یک شوالیه می‌شود. کلیت داستان دون کیشوت جدال شخصیت اصلی داستان در برابر دشمنان ساختگی را به تصویر می‌کشد و در کنار سرگرم کردن مردم، در لا به لای جملات خود، پند‌های را بیان می‌کند. جالب است بدانید که این کتاب در پلتفرم‌هایی مانند فیدیبو و طاقچه موجود بوده و می‌توانید آن‌ها را پس از خریداری، دانلود و مطالعه کنید.

2- شازده کوچولو / The Little Prince

سال انتشار: 1943 میلادی

میزان فروش: 200 میلیون نسخه

نویسنده: آنتوان دو سنت اگزوپری

 

از دیگر پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان که قصد داریم به آن بپردازیم، کتاب معروف و محبوب شازده کوچولو است. کمتر کسی پیدا می‌شود که در کودکی کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری را نخوانده باشد؛ اما برخلاف باور عموم، این رمان زیبا اصلا مضمون کودکانه ندارد. این کتاب در سال 1943 میلادی منتشر شد و تا به امروز بیش از 200 میلیون نسخه آن به فروش رفته است. کتاب شازده کوچولو به بیش از 280 زبان ترجمه شده که محبوب‌ترین نسخه فارسی آن، به ترجمه استاد احمد شاملو بازمی‌گردد.

داستان این کتاب به یک خلبان هواپیما برمی‌گردد که به دلیل نقص فنی، مجبور به فرود در یک کویر می‌شود. خلبان در آن کویر با یک پسر بچه که از یک سیاره دیگر آمده، آشنا می‌شود. در ادامه داستان شاهد هم صحبتی شازده کوچولو و خلبان هستیم که با وجود سادگی موتون به مفاهیم عمیق می‌پردازند. هیچ می‌دانستید که در فیدیبو و طاقچه می‌توانید علاوه بر شازده کوچولو به دانلود پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان دیگر هم بپردازید.

3- ارباب حلقه‌ها / Lord of the Rings

سال انتشار: 1954 میلادی

میزان فروش: 150 میلیون نسخه

نویسنده: جی.آر. تالکین

 

جالب است بدانید که در میان پرفروش‌ترین رمان‌های دنیا، ژانر فانتزی از محبوبیت فراوانی برخوردار بوده و گل سر سبد این ژانر، کتاب ارباب حلقه‌ها است. احتمالا با سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها آشنا هستید و تا به حال آن‌ها را مشاهده کرده‌اید؛ می‌دانستید که کتاب‌های این سری داستانی مانند فیلم‌های سینمایی‌اش از محبوبیت فراوانی برخوردار بوده و جز پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان به شمار می‌رود. کتاب ارباب حلقه‌های نوشته شده توسط جی.آر. تالکین تا به امروز بیش از 150 میلیون نسخه فروش داشته است. تالکین با نوشتن سری کتاب‌ ارباب حلقه‌ها، سبک جدید از ژانر فانتزی تخیلی را خلق کرد که از دیگر اثار در این سبک می‌توان به هری پاتر و بازی تاج و تخت‌ها اشاره کرد.

این رمان چند جلدی ارباب حلقه‌ها، داستان هابیتی جوان به اسم «فرودو بگینز» را بیان می‌کند که با اصرار جادوگری به نام «گاندولف» پا به سفری خطرناک می‌گذرد؛ سفری با هدف نابودی حلقه‌ یگانه. تمامی داستان حول محور یک حلقه یگانه که سلاحی قدرتمند بوده که توسط ارباب تاریکی، «سایرون»، ساخته شده، می‌چرخد. در این داستان فرودو و همراهان خود، باید مسیری پر فراز و نشیب را طی کنند تا در نهایت با بازگرداندن حلقه به جایی به اسم موردور، آن را نابود کنند. اگر به دنبال دانلود این سری کتاب‌ها هستید، حتما گذری به پلتفرم‌های طاقچه و فیدیبو داشته باشید.

4- هری پاتر و سنگ جادو / Harry Potter and Sorcerer’s Stone

سال انتشار: 1997 میلادی

میزان فروش: 100 میلیون نسخه

نویسنده: جی.کی. رولینگ

 

هری پاتر و سنگ جادو از دیگر کتاب‌های ژانر فانتزی است که در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان خودنمایی می‌کند. این کتاب برای اولین بار در سال 1997 میلادی منتشر شد و دوران شیرینی را برای نوجوانان آن دوره رقم زد. سری رمان هری پاتر در 8 کتاب عرضه شد و کتاب هری پاتر و سنگ جادو به تنهایی توانست فروش به بیش از 107 میلیون نسخه دست پیدا کند.

این رمان داستان پسری لاغر و استخوانی به اسم 《هری پاتر》 را روایت می‌کند که پدر و مادر خود را از دست داده و با خانواده خاله خود زندگی می‌کند‌. هری در کنار اقوام بی‌احساس خود زندگی سختی را سپری می‌کند، تا ناگهان در یک روز عادی همه چیز با رسیدن یک نامه به دستش، تغییر می‌کند؛ در این نامه اشاره شده که هری یک جادوگر بوده و حالا به مدرسه جادو دعوت شده است. زندگی هری با پا گذاشتن به 《هاگوارتز》 دستخوش تغییرات فراوانی شده و با پیشینه و هویت جادوگر خود آشنا می‌شود. در ادامه این سری رمان، هری پاتر با لرد تاریکی، 《ولدمورت》 روبه‌رو شده و جدال بی‌نظیری را با او به جای می‌گذارد. شما با استفاده از تخفیف اشتراک فیدیبو و طاقچه می‌توانید این کتاب را دانلود کرده و اوقات شیرینی را با مطالعه آن سپری کنید.

5- سپس هیچ‌کدام باقی نماندند / And Then, There Were None

سال انتشار: 1939 میلادی

میزان فروش: 100 میلیون نسخه

نویسنده: آگاتا کریستی

 

در اواخر دهه 30 میلادی، کتاب 《سپس هیچ کدام باقی نماندند》 به نویسندگی آگاتا کریستی منتشر شد. این کتاب در طی چند سال توانست به جایگاه پرفروش‌‌ترین کتاب‌های جهان دست پیدا کند. همچنین جالب است بدانید که آگاتا کریستی توانست با کسب فروش یک میلیارد نسخه از کتاب‌هایش، در کتاب گینس به عنوان پرفروش‌‌ترین نویسنده دنیا جای پیدا کند.

داستان کتاب سپس هیچ کدام باقی نماندند، در خصوص هفت مرد و سه زن سیاه پوست بوده که برای گذراندن تعطیلات به جزیره‌ای دعوت می‌شوند. تمامی افرادی که به این جزیره دعوت شده‌اند، در گذشته خود باعث قتل افرادی شده‌اند. پس از گذشت مدتی همه این افراد متوجه می‌شوند که توسط یک فرد که از راز آن‌ها باخبر است به این جزیره دعوت شده‌اند. در ادامه داستان به هر قتل به روش‌های جالب و متفاوتی پرداخته شده و پرده از راز آن‌ها برداشته می‌شود. اگر تصمیم به مطالعه این کتاب دارید، همین حالا با استفاده از سایت مجله موپُن و تهیه کد تخفیف طاقچه، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را با خواندن این کتاب پشت سر بگذارید.

6- راز داوینچی / The Davinci Code

سال انتشار: 2003 میلادی

میزان فروش: 80 میلیون نسخه

نویسنده: دن براون

 

از دیگر پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان، می‌توان به کتاب راز داوینچی اشاره کرد. این کتاب در سال 2003 میلادی به نویسندگی دن براون منتشر شد. کتاب راز داوینچی از آن سال تا به امروز توانسته بیش از 80 میلیون نسخه را به فروش برساند. این رمان در خصوص توطئه‌ کلیساهای کاتولیک برای پنهان کردن رازهایشان نوشته شد و پس از انتشار، با اعتراض شدیدی از سوی کلیساهای کاتولیک روبه‌رو شد. این اعتراضات فراوان باعث شد که این کتاب بیشتر مورد توجه قرار گیرد و حتی در سال‌های بعد، فیلم سینمایی‌ای با بازی تام هنکس، بر اساس آن ساخته شود‌. کتاب راز داوینچی توانست قدرت ژانر معمایی را به تصویر بکشد و از داستان قتلی ساده به رازهای عمیق تاریخی بپردازد. این کتاب مانند بسیاری از پرفروش‌ترین کتاب‌های دیگر جهان در پلتفرم فیدیبو موجود بوده و می‌توانید با استفاده از اشتراک این پلتفرم، آن‌ را مطالعه کنید.

 

کد تخفیف خرید پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان را از کجا پیدا کنیم؟

تا به اینجا با برخی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان آشنا شدیم. حال ممکن است قصد خرید نسخه دیجیتال این کتاب‌ها را داشته باشید، اما خرید تک تک آن‌ها می‌تواند با هزینه زیادی همراه باشید؛ از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که با خریداری اشتراک پلتفرم‌هایی مانند فیدیبو و طاقچه، علاوه بر پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان، با دنیای از کتاب‌های دیگر روبه‌رو شوید‌.

هیچ می‌دانستید که با استفاده از پلتفرم موپُن می‌توانید از خرید کتاب با تخفیف برخوردار شده و حتی اشتراک‌ها را ارزان‌تر خریداری کنید؟ شما در این پلتفرم می‌توانید از کد تخفیف طاقچه بی نهایت و فیدیبو برخوردار شوید.

 

در مطلب امروز به پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان پرداختم و با برخی از آن‌ها آشنا شدیم. همانطور که اشاره شد، هیچ اطلاعات دقیقی از میزان فروش کتاب‌ها وجود ندارد و تمامی اطلاعات به صورت تقریبی وارد شده است‌. همچنین در ادامه به مزیت استفاده از پلتفرم‌های فیدیبو و طاقچه پرداختیم و متوجه شدیم که این دو پلتفرم می‌توانند به میزان گسترده‌ای در هزینه‌ خرید کتاب صرفه‌جویی کنند. در پایان هم نیم نگاهی به سایت موپُن داشتیم و با کد تخفیف‌های گوناگون آن آشنا شدیم. کد تخفیف‌های پلتفرم موپُن نه تنها در زمینه پلتفرم‌های کتا‌ب‌خوانی، بلکه در اکثر زمینه‌ها بوده و برای بسیاری از پلتفرم‌های مطرح کد تخفیف ارائه می‌کند. امیدواریم که مطالب امروز مفید واقع شده باشد و به میزان مناسبی به سوالات شما پاسخ داده باشد. فراموش نکنید دیدگاه‌تان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل