0

نکات خرید مواد غذایی فاسدشدنی از سوپرمارکت‌های آنلاین

نکات خرید مواد غذایی فاسد شدنی از سوپرمارکت‌های آنلاین

همه ما قاعدتا، بارها و بارها در هفته سری به سوپرمارکت می‌زنیم و مایحتاج روزانه خود را از آن‌جا تهیه می‌نماییم. حتی اگر به صورت حضوری برای تهیه اقلام سوپرمارکتی مراجعه نکنید قاعدتا به صورت آنلاین خرید خود را انجام می‌دهید. به ویژه که اگر انواع کد تخفیف مانند کد تخفیف اسنپ مارکت، کد تخفیف اکالا، کد تخفیف دیجی کالا جت و… را داشته باشید مطمئنا می‌توانید یک خرید عالی و بی‌نظیر همراه با قیمتی مناسب داشته باشید. در نتیجه از خرید به صرفه خود نهایت لذت را ببرید.

از سوی دیگر یک سری بایدها و نبایدهای خرید کالاهای سوپرمارکتی وجود دارد که قطعا بسیاری از ما از آن‌ها آگاه هستیم. اما بعضا به دلایل غفلت و مشغله فکری ممکن است آن‌ها را فراموش کنیم یا در نظر نگیریم. بنابراین چه خوب است که چند وقت یکبار، آن‌ها را برای خود یادآوری کرده و به آن بپردازیم.

در ادامه به بررسی انواع این بایدها و نبایدهای خرید کالاهای سوپرمارکتی و نکات خرید مواد غذایی فاسدشدنی از سوپرمارکت‌های آنلاین خواهیم پرداخت. این مجموعه از توضیحات، شما را برای تهیه و خرید انواع مواد غذایی فاسدشدنی به صورت آنلاین راهنمایی می‌نماید.

چگونه مواد غذایی فاسدشدنی را از سوپرمارکت‌های آنلاین تهیه کنیم؟

همگی ما زمانی که محصولات فاسدشدنی مانند لبنیات، انواع گوشت، مرغ، ماهی، میگو، سبزیجات، رب، سس، نان و تخم‌مرغ را می‌خواهیم خریداری کنیم، ترس از این داریم که تاریخ انقضای آن فرارسیده باشید. یا در شرایط نامناسبی نگهداری یا حمل شده است و به این دلیل فاسد شده باشد. بنابراین در خرید حضوری مدام تاریخ انقضای چنین محصولاتی را چک می‌کنیم یا از لحاظ ظاهری محصول را بررسی می‌نماییم تا تازه‌ترین آن‌ها را تهیه کنیم و بتوانیم مدت زمان بیشتری از محصول مورد نظر استفاده نماییم.

اما در خرید آنلاین از سوپرمارکت‌ها، ما توانایی این را نداریم که بتوانیم تاریخ انقضای مواد غذایی فاسدشدنی را از نزدیک چک کرده یا جسم و ظاهر محصول را با دقت بررسی کنیم و محصول تازه‌تر را با خیال راحت تهیه نماییم. بنابراین مجبوریم براساس حدس و گمان و فقط از روی تصاویر ثبت شده در سایت‌های فروش، محصولات را انتخاب کرده و تهیه نماییم. چه بسا که حتی تصاویر نیز ممکن است تبلیغاتی بوده و واقعی نباشد.

گرچه اکثر سوپرمارکت‌های آنلاین، مواد غذایی فاسدشدنی را با تاریخ انقضای معقول و مناسب برای شما می‌فرستند. از این جهت که کافیست فقط یک‌بار یک محصول یا ماده غذایی فاسدشدنی کهنه را برای شما ارسال نمایند، همین یک‌بار برای اینکه شما دیگر از آن فروشگاه خرید نکنید، کفایت می‌کند. ضمن اینکه قطعا به دیگران نیز این موضوع را گوشزد خواهید کرد، که به دلیل چنین شرایطی که این سوپرمارکت دارد، بهتر است که از آن خرید ننمایند. از این رو اعتبار آن مجموعه با حتی یک‌بار کار اشتباه زیر سؤال رفته و مشتریان خود را به مرور از دست خواهد داد. بنابراین چنین موضوعی که محصولات و‌ مواد غذایی فاسدشدنی ممکن است با تاریخ انقضای منقضی شده یا نزدیک به انقضا و یا با کیفیت ظاهری نامطلوب به دستتان برسد، تقریبا محال می‌باشد.

اما در هر صورت لازم است که شما جوانب احتیاط را رعایت کنید. برای این کار بهتر است در قسمت توضیحات سفارش خود این موضوع را درج نمایید. در واقع بهتر است گوشزد کنید که مواد غذایی فاسدشدنی که شما سفارش داده‌اید را از محصولات تازه‌تر با تاریخ انقضای دورتر برایتان ارسال نمایند. این روش قاعدتا تا حد زیادی کمک می‌کند تا خیالتان از بابت خرید مواد غذایی فاسدشدنی به صورت آنلاین راحت باش.

در وهله دوم می‌توانید از سوپرمارکت‌های معتبر یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظیر رفاه و کوروش خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. زیرا این برند‌ها به قدری شناخته شده هستند که هرگز اعتبار خود را با چنین اشتباهاتی زیر سؤال نخواهند برد و همیشه مواد غذایی فاسدشدنی را به صورت تازه به دست شما می‌رسانند. از سوی دیگر مواد غذایی فاسدشدنی در این فروشگاه‌ها در آخر هر روز جمع‌آوری شده و به کارخانه بازگردانده‌ می‌شود.

در نظر داشته باشید که در بسیاری از مواقع محصولات تخفیف خورده وقتی شامل مواد غذایی فاسدشدنی هستند به این معنا می‌باشد که این دسته از محصولات به تاریخ انقضای خود نزدیک شده‌اند. یا دست کم از نظر ظاهری کیفیت مطلوب را ندارند. بنابراین زمانی که با انواع کد تخفیف مانند کد تخفیف اکالا، کد تخفیف اسنپ مارکت، کد تخفیف دیجی جت و… قصد خرید مواد غذایی فاسدشدنی از سوپرمارکت‌ها را دارید بهتر است کمی تأمل کنید. از این جهت بهتر است مواد غذایی فاسدشدنی مانند شیر، ماست، پنیر، انواع سبزیجات و میوه، انواع گوشت، تخم‌مرغ، سوسیس و کالباس، رب و سس را زمانی که تخفیف ویژه خورده‌اند را خریداری نکنید تا بتوانید محصولاتی با تاریخ انقضای دورتر و طولانی‌تر را تهیه نمایید البته اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری از آن‌ها استفاده کنید.

از سویی دیگر برخی مواد غذایی فاسدشدنی با بسته‌بندی‌های مخصوص و شرایط استریلازیسیون خاصی خدمت مشتریان ارائه می‌شوند که سبب می‌گردد مدت زمان نگهداری از آن‌ها در دمای محیط یا یخچال بیشتر گردد. به طور مثال برخی برندهای تولید لبنیات با روش فرادما (گرمادیده) برخی محصولات خود را تهیه می‌نمایند. از این‌رو می‌توان این محصولات را تا مدت زمان بیشتری خارج از یخچال نگهداری کرد و پس از باز شدن درب محصول نیز، مدت زمان بیشتری نسبت به دیگر محصولات در داخل یخچال نگهداری می‎شوند. از این‌رو می‌توانید با انتخاب این دسته از محصولات از سلامت مواد غدایی فاسدشدنی که می‌خرید تا حد زیادی اطمینان حاصل نمایید. ضمن اینکه محصول مورد نظر شما مدت زمان بیشتری قابلیت مصرف دارد و می‌توانید برای روزها و هفته‌ها آن را استفاده کنید.

ضمنا بهتر است همیشه برای تهیه میوه و سبزیجات تازه به جای خریدن آن‌ها از سوپرمارکت‌ها، این محصولات را از طریق خود میوه‌فروشی‌‌ها و مراکز فروش سبزیجات تهیه نمایید. این مراکز محصولات با کیفیت‌تر و تازه‌تری را عرضه می‌نمایند. این دسته از مواد نیز تا حدودی در دسته مواد غذایی فاسدشدنی قرار می‌گیرند. از این‌رو بهتر است در انتخاب مراکز خرید این دسته از محصولات تازه دقت نمایید.

نحوه حمل و نقل مواد غذایی فاسدشدنی تهیه شده از سوپرمارکت‌های آنلاین

حمل و نقل مواد غذایی فاسدشدنی که از سوپرمارکت‌های آنلاین تهیه می‌شود یک امر دقیق و بسیار حساس است؛ به ویژه که اگر در فصل‌های گرم سال مانند بهار و تابستان چنین محصولاتی را از سوپرمارکت سفارش دهید. بنابراین مواد غذایی فاسدشدنی در سفارش آنلاین از سوپرمارکت‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن به دست شما برسد. این سرعت از فاسد و بی‌کیفیت شدن محصول طی مسیر جلوگیری می‌نماید. از این جهت بهتر است با اپلیکیشن‌ها یا سایت‌هایی کار کنید که در سریع‌ترین زمان ممکن سفارش را به دست شما می‌رسانند.

از سوی دیگر داشتن باکس برروی پیک‌های موتوری که وظیفه ارسال محصولات و مواد غذایی فاسدشدنی را بر‌عهده دارند، بسیار واجب است. زیرا سفارش شما را که از مواد غذایی فاسدشدنی تشکیل شده است، تا حد زیادی از تابش مستقیم نور خورشید و گرمای بیش از حد و باد و باران محافظت می‌نماید. این موضوع به خودی خود بسیار حائز اهمیت و مهم است. گرچه امروزه دیگر تمامی پیک‌های ارسال محصولات دارای باکس مخصوص می‌باشند و از این جهت خیال شما را از این بابت راحت می‌نمایند. اما این موضوع تمامی ماجرا نیست.

مقایسه تهیه مواد غذایی فاسدشدنی در خرید حضوری و آنلاین

فکر می‌کنیم با تفاسیری که تا به حال به آن پرداختیم تا حد زیادی دید شما نسبت به خرید مواد غذایی فاسدشدنی از سوپرمارکت‌های آنلاین تغییر پیدا کرد. از سوی دیگر شاید هنوز هم تمایل داشته باشید که چنین کالاهایی را که احتمال فساد آن‌ها بالاست را به روش حضوری تهیه نمایید. در ادامه به بررسی و مقایسه نکات خرید مواد غذایی فاسدشدنی از سوپرمارکت‌های آنلاین با خرید آ‌نها به شکل حضوری خواهیم پرداخت.

در وهله اول قاعدتا خرید آنلاین مواد غذایی فاسدشدنی نسبت به خرید حضوری زمان بسیار کمی را به خود اختصاص می‌دهد. شما با چند کلیک ساده محصول مورد نظر را انتخاب کرده و سفارش می‌دهید. در کمتر از چند ساعت نیز محصول به دستتان می‌رسد. اما در خرید حضوری همه چیز به همین سادگی نیست. لازم است در خرید حضوری تمامی فروشگاه‌ها را برای محصول مورد نظر خود، جست‌وجو کنید. اگر خوش شانس باشید و به دنبال برند و محصولی باشید که در تمامی سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود، باز هم باید زمانی را برای این کار اختصاص دهید. در نتیجه برای اینکه فقط بتوانید تاریخ انقضای محصول را از نزدیک بررسی کنید ممکن است ساعت‌ها از وقت خود را در ترافیک و شلوغی از دست بدهید. از این‌رو خرید آنلاین برای کسانی که به صرفه‌جویی در زمان خود اهمیت می‌دهند، یک انتخاب ایده‌آل می‌باشد.

زمانی که شما به صورت حضوری خرید خود را انجام می‌دهید می‌توانید طراوت و تازگی مواد غذایی فاسدشدنی را از نزدیک مشاهده نمایید. به طور مثال می‌توانید رنگ‌ گوشت، مرغ و یا ماهی را ببینید. حتی می‌توانید آن‌ها را لمس کرده و تا حد زیادی از تازگی آن مطمئن گردید. اما در روش‌های خرید آنلاین مجبورید به یک تصویر که ممکن است حتی فقط یک تصویر تبلیغاتی باشد و تصویر واقعی محصول مورد نظر نباشد، اکتفا کرده و خرید خود را تکمیل نمایید. از این‌رو اگر نیاز دارید تا از طراوت و تازگی محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنید، خرید حضوری منطقی‌تر خواهد بود.

در خرید حضوری مواد غذایی فاسدشدنی دیگر خبری از کد تخفیف اکالا، کد تخفیف اسنپ مارکت، کد تخفیف دیجی کالا جت و… نیست. این خود یک تفاوت بزرگ به شمار می‌آید. زمانی که شما محصولات و مواد غذایی فاسدشدنی را به صورت آنلاین تهیه ‌می‌کنید، می‌توانید از انواع کد تخفیف در خرید مواد غذایی فاسدشدنی استفاده کنید. در نتیجه یک خرید عالی با قیمتی به‌صرفه و مناسب خواهید داشت. این موضوع به تنهایی یک حسن برای خرید آنلاین مواد غذایی فاسدشدنی می‌باشد.

در هر صورت هر دو روش آنلاین و حضوری، مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما با بررسی هر یک از آن‌ها شما می‌توانید در مجموع بهترین تصمیم را بگیرید.

در نهایت بهتر است بدانید امروزه با پیشرفت سیستم حمل و نقل و تولید و توزیع، بسیاری از شهرها و‌ کشورها محصولات خود مانند انواع لبنیات، گوشت، صدف، ماهی، میگو، تخم مرغ، سبزیجات و… را به شهرها و کشورهای دیگر صادر می‌نمایند. از این‌رو تنها کافیست دسته‌ای از نکات خرید مواد غذایی فاسدشدنی از سوپرمارکت‌های آنلاین را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک تجربه خوب و سالم در خرید اینگونه مواد غذایی کسب کنید.

وبسایت‌هایی برای معرفی کدهای تخفیف فروشگاه‌هایی از جمله اسنپ مارکت، دیجی کالا جت و اکالا وجود دارند که شما با سر زدن به آن‌ها و یا عضویت در خبرنامه آن‌ها از این تخفیف‌ها مطلع می‌گردید. یکی از این پلتفرم‌ها با چندین سال سابقه مرجع تخصصی کدهای تخفیف، موپُن می‌باشد؛ که یکی از معتبرترین وبسایت‌ها در این حوزه است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل