0

نقش فروشگاه‌ اینترنتی در فروش محصولات روستایی و ارائه کد تخفیف

نقش فروشگاه‌ اینترنتی در فروش محصولات روستایی و ارائه کد تخفیف

یکی از مهمترین منابع درآمد روستاییان، فروش صنایع دستی، محصولات دامی، انواع سوغاتی‌ها و محصولات تولیدی‌شان است. این موارد به طور جدّ بخش بزرگی از درآمد روستاییان را شامل می‌شوند. فروشگاه اینترنتی چون دیجی کالا و باسلام، روشی نوین برای فروش محصولات روستایی در سطح کشوری و حتی جهانی است. دسترسی افراد به اینترنت و مزایایی که فروش اینترنتی محصولات روستایی دارد، فروش این محصولات را بسیار بیشتر کرده است. در این مقاله قصد داریم تا نقش فروشگاه‌های اینترنتی در افزایش فروش محصولات سوغات و محصولات روستایی را بررسی کنیم. در ضمن برای مشاهده کد تخفیف فروشگاه‌ عمومی کلیک کنید.

مزایای فروشگاه اینترنتی برای محصولات روستایی

بنا به آمار منتشر شده، در کشور تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند در سال 99 به عدد 58/2 میلیون نفر رسید. این عدد که نسبت به سال 98 افزایش 28% داشته، نشان از قدرتمند شدن صنعت اینترنت مارکتینگ در کشور دارد. برای فروش سوغاتی و محصولات روستایی، این قدرت همراه با مزیت‌های بسیاری است که در ادامه به 7 مورد از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

حذف واسطه‌ها

طبق گزارش رسمی سازمان میوه و تره‌بار کشور، قیمت مصرف کننده محصولات باغی 9 برابر مبلغی است. این مبلغ براورد این سازمان از پرداختی است که سر زمین به کشاورزان پرداخت می‌گردد. فروش اینترنتی محصولات باغی به دست کشاورزان واسطه‌ها را حذف کرده و علاوه بر افزایش سود کشاورزان، موجب کاهش قیمت محصولات در بازار تره‌بار خواهد شد. همین موضوع در فروش سوغاتی، صنایع دستی و سایر محصولات روستایی هم رخ می‌دهد؛ درواقع فروشگاه‌های اینترنتی مثل فروشگاه اینترنتی باسلام به بستری برای عرضه مستقیم محصولات روستایی و حذف واسطه‌ها تبدیل شده‌اند.

عدم نیاز به سرمایه

تا پیش از حضور اینترنت، روستاییان برای به نمایش گذاشتن بیشتر محصولات خود باید مسیر طولانی روستا تا شهر را طی می‌کردند. همچنین نیاز بود که هزینه‌ای برای اجاره مغازه یا غرفه می‌پرداختند. این درحالی است که فروش اینترنتی محصولات روستایی به سرمایه‌ای نیاز ندارد و با ارائه توضیحات کافی از محصول می‌توان آنرا به فروش رساند. فروشگاه دیجی کالا در این زمینه چند سالی است که فعالیت خود را آغاز نموده است.

نمایش گسترده محصولات در فروشگاه اینترنتی

مدل سنتی عرضه محصولات فقط به معدود افرادی که از محل عرضه دیدن می‌کنند، محصولات را نمایش می‌دهد. اینترنت به دلیل فرا مکان بودن می‌تواند محصولات را در سطوح گسترده جغرافیایی به کاربران متعدد نمایش دهد. بهره‌مندی روستاییان به لحاظ موقعیت زندگی از این مزیت بسیار بیشتر است. به گونه‌ای که آن‌ها می‌توانند محصولات خود را به کاربران اینترنت نمایش داده و در جای جای کشور بفروشند.

فرا زمان بودن

از دیگر ویژگی‌های اینترنت، فرا زمانی بودن آن است. در شرایط خاص که از سفر افراد به مناطق توریستی جلوگیری می‌گردد، فروش اینترنتی محصولات روستایی بسیار کارساز خواهد بود. مطابق آمار، معاملات تجارت الکترونیکی در دوران کرونا سال 99، 160 درصد نسبت به سال قبل آن افزایش داشته است. این رشد در حالیست که کسب‌و کارهای سنتی در دوران قرنطینه و همه گیری ویروس کرونا به شدت آسیب دیدند.

آسانی دسترسی

در شیوه سنتی، گردشگران برای دسترسی به محصولات خاص یک روستا، می‌بایست در آن مکان حضور فیزیکی داشته و اقدام به خرید می‌کردند. فروشگاه اینترنتی محصولات روستایی باعث شده که دسترسی به این اقلام تنها با چند جستجوی ساده انجام پذیرد. این امر باعث گریده تا پیدا کردن کالا و خرید آسان گردد و میزان فروش بیشتر گردد. همچنین مزیت حذف واسطه‌ها به کشاورزان و روستاییان کمک می‌کند تا ضمن فروش بیشتر، سود بیشتری نیز کسب کنند.

ورود به بحث رقابتی

با فروش اینترنتی محصولات بومی، شاهد افزایش رقابت در سطوح روستایی، شهری و استانی خواهیم بود. افزایش رقابت به این دلیل است که اینترنت یک دورنما از محصولات بومی منطقه‌ای خاص را به همگان نمایش می‌دهد. البته خریداران فروشندگان دیگر محصولات بومی یک روستا را مشاهده خواهند کرد. بازار رقابتی مزایای زیادی دارد که سبب رونق کسب و کار روستاییان و افزایش فروش کلی محصولات منطقه‌ای کشور خواهد شد.

بین المللی شدن محصولات

بدون شک برخی از محصولات روستایی کشور ما حتی در سطح ملی دیده نشده‌اند و تنها برخی از اقلام مانند قالی، گلیم، جاجیم و سوغاتی‌های معروف در سطح ملی شناخته می‌شوند. با حضور فروشگاه اینترنتی برای عرضه محصولات روستایی، علاوه بر شناخت ملّی از این اقلام، امکان گسترش و بین المللی شدن آن‌ها ایجاد می‌شود. در این صورت حتی امکان صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر نیز فراهم خواهد شد. علاوه بر اینها فروش محصولات روستایی به صورت اینترنتی دروازه‌ای به سوی رشد و ترویج فرهنگ و سنّت ایرانی در فضای تماماً مدرن امروزی باز خواهد کرد.

حمایت فروشگاه‌ اینترنتی از تولید روستایی

در کشور ما فروشگاه‌های اینترنتی جهت حمایت از تولید روستاییان و فروش محصولات آن‌ها، اقدامات خوبی انجام داده‌اند. برخی از مهمترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور که از تولید و فروش روستاییان حمایت می‌کنند:

فروشگاه اینترنتی باسلام

فروشگاه باسلام یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور است. در با سلام محصولات متعدد با تخفیف‌های ویژه و قیمت مقرون به صرفه عرضه می‌شود. با سلام در روستاها به عنوان یکی از تاثیر گذارترین بسترهای فروش اینترنتی به حساب می‌آید. وبسایت با سلام در روستاها تمرکز بسیاری دارد و بخشی از دسته بندی اصلی خود را به موضوعات روستایی مثل مواد غذایی، صنایع دستی و عطاری اختصاص داده است.
کاربران می‌توانند با استفاده از کد تخفیف با سلام، خریدی ارزان‌تر داشته باشند؛ شایان ذکر است کد تخفیف با سلام برای محصولات روستایی و صنایع دستی نیز ایجاد می‌شود. برای مشاهده و دریافت کدهای تخفیف باسلام، با ما همراه باشید.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

دیجی کالا بزرگترین و مهمترین فروشگاه اینترنتی کشور است. از آنجایی که بحث اعتماد به فروش اینترنتی در مقایسه با بازاریابی چهره به چهره بسیار سخت است، استفاده از دیجی کالا به عنوان معتبرترین اینترنت شاپ کشور می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد. در این وبسایت میلیون‌ها کالا برای فروش قرار داده می‌شود که البته محصولات روستایی و سوغاتی‌ها نیز جزو مهمترین آن‌ها هستند.
کمپین‌های استانی دیجی کالا با مشارکت بنیاد برکت از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام جهت حمایت از تولیدات روستاییان و فروش سوغاتی‌های بومی مناطق مختلف کشور راه اندازی شده است. کمپین‌های استانی دیجی کالا در فاز نخست، بیش از 200 کسب و کار را از دورترین روستاهای کشور حمایت کردند. یکی دیگر از محبوب‌ترین ویژگی‌های خرید از این وبسایت، کد تخفیف دیجی کالا است؛‌به طوری که خریداران با کد تخفیف دیجی کالا می‌توانند از تخفیفات شگفت انگیز این سرویس برای خریدهای خود استفاده کنند. برای مشاهده تمامی کدهای تخفیف دیجی کالا، کلیک کنید.

سوالات متداول

حذف واسطه‌ها - عدم نیاز به سرمایه - نمایش گسترده محصولات در فروشگاه اینترنتی - فرا زمان بودن - دسترسی آسان - ورود به بحث رقابتی - بین المللی شدن محصولات
فروشگاه اینترنتی باسلام - فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل