0

مقایسه سینماتیکت و ایران تیک

مقایسه سینماتیکت و ایران تیک

نیکی از تفریحات مورد علاقه ایرانی‌ها رفتن به سینما و تماشای فیلم در سالن‌های بزرگ سینما در کنار خانواده یا دوستان است. اما رفتن به سینما با مشکلاتی نظیر رزرو بلیط سینما، پیدا کردن سینمای مورد نظر، پیدا کردن فیلم مورد علاقه خود در سینما و… همراه است؛ بنابراین علاقه‌مندان به صنعت سینما باید وقت و انرژی مورد نیاز را جهت پیدا کردن سانس در سینمای مورد علاقه خود صرف کنند تا بتوانند اوقات فراغت خود را به بهترین شکل سپری کنند.

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش صنعت ارتباطات و انتقال اطلاعات بسیاری از مشکلاتی که برای رزرو سانس سینما برای علاقه‌مندان به این حوزه وجود داشت از بین رفت و با ایجاد وب‌سایت‌های رزرو و فروش بلیط اینترنتی دیگر نیازی نیست کاربران وقت و انرژی خود را صرف جستجو در خیابان‌ها برای پیدا کردن فیلم مورد علاقه خود در سینمای مدنظر هدر بدهند.

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با وب‌سایت‌هایی مانند سینماتیکت و ایران تیک صحبت کنیم و به معرفی خدماتی که این وب‌سایت‌ها برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند با جزئیات بپردازیم؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با خدماتی که این وب‌سایت‌ها به کاربران خود ارائه می‌دهند بیشتر آشنا شوید.

مقایسه وب‌سایت ایران تیک و سینماتیکت از لحاظ نوع خدمات

در حالت کلی اساس فعالیت در سایت ایران تیک و سینماتیکت به یک صورت است؛ این دو درواقع خدمات مشابهی را به کاربران خود ارائه می‌دهند و یک هدف مشترک یعنی ایجاد کردن بستری برای سرگرم کردن کاربران خود در اوقات فراغت را دارند. اما با تمام این وجود در ارائه خدمات خود تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند که به تفصیل درباره آن‌ها نیز صحبت خواهیم کرد.

ابتدا خدماتی را که سینماتیکت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد بررسی کرده و بعد به سراغ بررسی خدماتی که توسط وب‌سایت ایران تیک به کاربران ارائه می‌شود می‌پردازیم.

بررسی مختصر خدمات سینماتیکت

سینماتیکت با هدف ارائه خدماتی نظیر اطلاع‌رسانی درباره اخبار و حواشی اکران سینماها و برنامه نمایش فیلم‌های سینمایی ایران از سال ۱۳۹۰ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و همچنین رزرو آنلاین بلیط در سینماهای مختلف ایران را از برنامه‌های اصلی فعالیت خود قرار داد.

سینماتیکت

زمانی که کاربران و علاقه‌مندان به تفریحات سینمایی وارد سایت سینماتیکت می‌شوند متوجه این موضوع خواهند شد که سینماتیکت بیشتر فعالیت خود را در ۵ گروه مختلف متمرکز کرده است. تمام تلاش این مجموعه این است که بتواند خدمات شایسته‌ای را در این پنج گروه ارائه دهد تا کاربرانی که به صنعت سینما و تئاتر علاقه‌مند هستند بتوانند بهترین استفاده را از این مجموعه اینترنتی داشته باشند و تمام چیزی را که به آن نیاز دارند در این پنج دسته‌بندی بیابند.

در ادامه به معرفی این پنج حوزه که سینماتیکت خدمات خود را در رابطه با آن‌ها ارائه می‌دهد خواهیم پرداخت.

اکران

یکی از دسته‌بندی‌های مورد علاقه کاربران، اکران فیلم‌های جدید ایرانی و اطلاعات مربوط به آن است؛ در این قسمت کاربران می‌توانند در رابطه با زمان اکران و اطلاعات اکران فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌های مورد علاقه خود اطلاعات مورد نیاز را به دست بیاورد. از جمله دیگر اطلاعاتی که در این قسمت‌ها در اختیار کاربران قرار داده می‌شود مربوط به کارگردان و سازنده فیلم، بازیگران شرکت‌کننده در ساخت آن فیلم، عوامل پشت صحنه و همچنین امتیاز آن فیلم از نظر کاربران است.

علاوه بر اطلاعات سینمایی مربوط به فیلم‌ها، محتواهای دیگر نظیر تیزر ابتدایی که قبل از اکران فیلم نمایش داده می‌شود و نقد تخصصی فیلم‌ها توسط متخصصینی که در مجموعه سینماتیکت در حال فعالیت هستند نیز در این قسمت قابل دسترسی است.

علاوه بر این امکانات وب‌سایت سینماتیکت اطلاعات دیگری را نظیر ارائه لیست سینماهایی که در حال اکران فیلم مورد نظر کاربران هستند و همچنین روزهایی که این فیلم در سینما اکران می‌شود (مخصوصا در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر) نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند با توجه به اوقات فراغت خود برنامه‌ریزی‌های لازم جهت رفتن به سینما و مشاهده فیلم را انجام دهند.

تئاتر

وب‌سایت سینماتیکت در این قسمت اطلاعات مختلفی نظیر مدت اجرای تئاتر، هنرمندانی که در این تئاتر ایفای نقش می‌کنند و همچنین امتیازی که از نظر کاربران برای این تئاتر درج‌ شده است را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این‌ها درباره کارگردان و همچنین عوامل پشت‌ صحنه که در ایجاد این آثار هنری نقش داشتند نیز اطلاعات مختصری آورده شده است.

جدا از این موارد یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که در رابطه با موضوع تئاتر در سینماتیکت وجود دارد این است که کاربران می‌توانند با توجه به شهر محل سکونت خود، سالن تئاتر مورد نظر را رزرو و دیگر نگران وجود جای خالی در اوقات فراغت خود نباشند تا بتوانند با خیال راحت هماهنگی‌های لازم برای لذت بردن از یک تئاتر هیجان‌انگیز را انجام دهند.

بخش تئاتر در سینماتیکت

هنر و تجربه

در این قسمت وب‌سایت سینما‌تیکت به نقد و بررسی فیلم‌های مستند و داستانی‌های درام که هم‌اکنون در حال اکران هستند می‌پردازد و علاقه‌مندان به این موضوعات می‌توانند با مراجعه به این قسمت نسبت به رزرو سانس مورد نظر خود در سینما اقدام کنند.

تئاتر کودک و تئاتر کمدی

از آن جایی ‌که یکی از موضوعات مورد علاقه کاربران در سینماتیکت مربوط به تئاتر بود این وب‌سایت تصمیم گرفت برای ارائه خدمات بهتر در زمینه تئاتر، موضوعات مربوط به این قسمت را به دو بخش دیگر یعنی تئاتر کودک و تئاتر کمدی تقسیم کند تا علاقه‌مندان به هر قسمت بتوانند با مراجعه به صفحه مورد نظر خود در انتخاب موضوع تئاتر راحت‌تر عمل کرده و دیگر نیازی نباشد در میان تئاترهای مختلف با موضوعات متفاوت جستجو کنند تا به موضوع مورد نظر خود برسند.

بخش تئاتر کمدی در سینماتیکت

پشتیبانی و نظر کاربران در رابطه با سینماتیکت

یکی از دلایلی که باعث موفقیت وب‌سایت سینماتیکت شده این است که این مجموعه دارای پشتیبانی منحصربه‌فرد هم در زمینه پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به سینماها و تئاترهای روز ایران و هم در رابطه با خدمات پس از فروش محصولات خود است.

با یک جستجوی ساده در میان نظرات کاربران می‌توان به این نتیجه رسید که بسیاری از کاربران سینماتیکت از خدماتی که در این مجموعه ارائه می‌شود راضی هستند. علاوه بر آن پشتیبانی‌هایی که از کاربران در هنگام خرید و سفارش آنلاین بلیط صورت می‌گیرد این امکان را به وجود آورده است تا آن‌ها بتوانند با خیال راحت و بدون نگرانی و استرس نسبت به خرید و رزرو سانس مورد نظر خود از طریق سینماتیکت اقدام نمایند.

پشتیانی

تخفیف‌های ارائه‌ شده برای سینماتیکت

سینماتیکت برای جلب اعتماد کاربران خود این امکان را فراهم کرده است که با ثبت کد تخفیف سینماتیکت در قسمت‌های مشخص شده، بتوانند خدمات را با قیمت پایین‌تری دریافت نمایند. ازجمله مهم‌ترین تخفیف‌های ارائه شده توسط این مجموعه می‌توان به تخفیف‌های مناسبتی در زمان اعیاد و جشن‌های مختلف و همچنین تخفیف‌هایی که به‌ صورت دوره‌ای برای کاربران در نظر گرفته می‌شود، اشاره کرد.

سهولت در انجام ثبت ‌نام و خرید در وب‌سایت سینماتیکت

در وب‌سایت سینماتیکت تنها کافی است کاربران با وارد کردن اطلاعات اولیه مانند نام، نام خانوادگی و شماره تماس، ثبت ‌نام اولیه خود را انجام دهند و پس ‌از آن با انتخاب سانس مورد نظر خود و انتخاب دکمه خرید بلیط نسبت به پرداخت هزینه رزرو سانس اقدام نمایند.

ورود و ثبت نام سینماتیکت

آمار و ارقام نصب اپلیکیشن و دنبال‌کننده‌ها در شبکه‌های اجتماعی سینماتیکت

یکی دیگر از مواردی که تأییدی بر محبوبیت وب‌سایت سینماتیکت به شمار می‌رود، تعداد دانلود بسیار بالای اپلیکیشن سینماتیکت از کافه بازار است. طبق آمار و ارقامی که در اپلیکیشن و وب‌سایت کافه بازار موجود است ت ابه‌ حال بیش از ۵۰۰ هزار دانلود برای اپلیکیشن سینماتیکت فقط از بستر کافه بازار انجام‌ شده است که همین رقم نشان‌دهنده اعتماد کاربران به سینماتیکت است.

تا این جا به بررسی ویژگی‌ها، مزایا و خدماتی که سینماتیکت در اختیار کاربران قرار داده است پرداختیم. در ادامه ایران تیک و ویژگی‌های این مجموعه را بررسی خواهیم کرد.

معرفی مختصر ایران تیک

وب‌سایت ایران تیک با هدف ارائه خدمات نوین تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بتواند بستری برای بهره‌مندی کاربران از خدمات خود جهت استفاده مفید از اوقات فراغت، فراهم کند. به‌ طور کلی فعالیت‌هایی که در این وب‌سایت ارائه می‌شود شامل ارائه اخبار کامل در رابطه با حواشی مربوط به سینما و تئاتر و همچنین فروش و رزرو بلیط سینما و تئاترهای مختلف سراسر ایران می‌باشد؛ کاربران از هر شهری می‌توانند با وارد شدن به وب‌سایت ایران تیک نسبت به خرید و رزرو سانس سینما یا تئاتر مورد نظر خود اقدام نمایند. به‌ طور کلی ایران تیک خدمات جامع‌تری نسبت به وب‌سایت سینماتیکت ارائه می‌دهد و کاربران با عضویت در این وب‌سایت می‌توانند علاوه بر رزرو سانس سینما و تئاتر از خدمات متنوع دیگری مثل رزرو بلیط کنسرت و سرگرمی‌های دیگر استفاده کنند.

سینما

کاربرانی که قصد استفاده از خدمات مربوط به سینما و رزرو سانس را دارند می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی وب‌سایت ایران تیک و کلیک بر روی گزینه برنامه‌ها، گزینه سینما را انتخاب کنند تا صفحه‌ای شامل فهرست جامعی از انواع فیلم‌های در حال اکران در سینماهای سراسر ایران برای آن‌ها باز شود. سپس نسبت به رزرو سانس فیلم مورد نظر خود در سینماهای انتخابی اقدام نمایند.

تئاتر

کاربرانی که قصد شرکت در تئاترهای مختلف را دارند می‌توانند با انتخاب گزینه تئاتر وارد صفحه مربوط به این موضوع در وب‌سایت ایران تیک شوند و لیست کاملی از تئاترهای در حال اجرا را مشاهده کنند. سپس با توجه به ژانر مورد علاقه و همچنین موضوع مدنظر خود بهترین  تئاتر را انتخاب کرده نسبت به رزرو و خرید بلیط آن اقدام نمایند.

بخش تئاتر در ایران تیک

کنسرت

یکی دیگر از خدماتی که در ایران تیک به کاربران ارائه می‌شود رزرو سانس کنسرت است. این مجموعه امکان خرید آنلاین بلیط‌ آن را در اختیار کاربران و علاقه‌مندان به کنسرت‌های خواننده‌های مختلف قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند نسبت به پر کردن اوقات فراغت خود اقدام نموده و لحظات خوشی را در کنار دوستان یا خانواده خود در سالن‌های کنسرت سراسر ایران بگذراند.

سرگرمی

یکی دیگر از بخش‌هایی که در وب‌سایت ایران تیک تعبیه شده و کاربران می‌توانند آن را مشاهده کنند، بخش سرگرمی‌ها است. کاربرانی که علاقه به سینما و تئاتر ندارند و دوست دارند اوقات فراغت خود را با بازی‌های مهیج و فعالیت‌های پرانرژی‌تری پر کنند می‌تواند وارد قسمت سرگرمی در وب‌سایت ایران تیک شده و با انتخاب سرگرمی مورد علاقه خود مانند انواع اتاق‌های فرار و انواع بازی‌های مهیج نسبت به رزرو سانس آن اقدام کنند.

بخش سرگرمی در ایران تیک

تخفیف‌های ارائه ‌شده برای ایران تیک

وب‌سایت ایران تیک برای جذب مشتریان بیشتر و همچنین افزایش اعتماد آن‌ها کدهای تخفیفی را تحت عنوان کد تخفیف ایران تیک طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار داده است تا آن‌ها بتوانند خدمات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تری دریافت نموده و از خرید خود نهایت لذت را ببرند.

از جمله محبوب‌ترین تخفیف‌هایی که در ایران تیک در اختیار کاربران قرار داده می‌شود می‌توان به تخفیف‌های مناسبتی در مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد و جشن‌های تاریخ شمسی و همچنین تخفیف‌های دوره‌ای مثل تخفیفات فصلی (تابستانی و…) اشاره کرد. اگر تا به حال تحربه خرید با استفاده از کد تخفیف ایران تیک را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از تخفیف‌های منتشر شده در وب‌سایت موپُن خرید خود را ارزان‌تر انجام دهید.

 

سهولت در انجام ثبت ‌نام و خرید در وب‌سایت ایران تیک

یکی از مهم‌ترین دلایلی که کاربران زیادی از خدمات ارائه‌ شده در ایران تیکت استفاده می‌کنند رابط کاربری بسیار آسان است. تقریباً می‌توان گفت کاربران با هر سطح از دانشی که دارند می‌توانند از خدمات ارائه ‌شده در وب‌سایت ایران تیک بهره‌مند شوند.

بعد از این که کاربران ثبت ‌نام اولیه خود را انجام دادند و حساب کاربری آن‌ها در وب‌سایت ایران تیک فعال شد می‌توانند بعد از انتخاب یکی از دسته‌بندی‌های گفته ‌شده در قسمت‌های قبل و سپس موضوع مورد نظر از آن دسته‌بندی، نسبت به خرید بلیط و رزرو سانس مورد نظر خود اقدام نمایند. پس ‌از آن نیز تنها با چند کلیک ساده می‌توانند وارد مرحله پرداخت شده و با پرداخت هزینه بلیط خرید خود را نهایی کنند.

خرید بلیط در ایران تیک

آمار و ارقام دنبال‌کننده‌ها در شبکه‌های اجتماعی ایران تیک

ایران تیک یکی از وب‌سایت‌هایی است که توانسته دنبال کننده‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام برای خود به دست آورد. اینستاگرام ایران تیک دارای ۱۴ هزار دنبال‌کننده است که این آمار نشان‌دهنده محبوبیت شبکه‌های اجتماعی ایران تیک در میان کاربران است.

 

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مناسبی درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو مجموعه دریافت کرده باشید و بتوانید بنا به نیاز خود از یکی از این دو استفاده نمایید.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *