0

مقایسه خرید آنلاین بیمه با روش سنتی

مقایسه خرید آنلاین بیمه با روش سنتی

خرید بیمه تقریباً یکی از دغدغه‌های مشترک همه ما است. همه ما می دانیم که امروزه برای خرید بیمه 2 راه وجود دارد: خرید بیمه آنلاین و خرید بیمه به روش سنتی. در این مقاله قصد داریم تا با معرفی مزیت‌های مختلف خرید آنلاین بیمه و مقایسه آن با روش سنتی شما عزیزان را در گرفتن بهترین تصمیم کمک کنیم؛ پس حتماً همه مقایسه‌های انجام‌شده را تا پایان مطالعه کنید تا به بهترین انتخاب برسید.

قبل از بررسی مزایا و معایب خرید آنلاین بیمه می‌پردازیم به سؤالات متداولی که معمولاً مشتریان را از خرید آنلاین بیمه منصرف می کند:

چرا از شعب فیزیکی و نمایندگی‌های معتبر شرکت‌های بیمه استفاده نکنم؟ چطور می‌توانم به سایت‌های آنلاین اعتماد کنم؟

اگر کلاه‌برداری بود چه؟ و…

این‌ها اغلب سؤالات متداولی است که بسیاری از کاربران در تهیه بیمه با آن روبرو می‌شوند؛ اما پاسخ این سؤالات چیست؟ در ادامه باهم به بررسی این سؤالات و پیدا کردن جواب مناسب برای آن‌ها می‌پردازیم.

چرا خرید آنلاین بیمه را جایگزین روش سنتی کنم؟

مزایای خرید آنلاین بیمه به قدری زیاد است که کاربران خودبه‌خود بعد از آگاهی از آن دیگر میلی به حضور در دفاتر بیمه و خرید حضوری(آفلاین) بیمه پیدا نمی‌کنند؛ از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

با خرید آنلاین بیمه در زمان و هزینه صرف­جویی کنید

معمولاً زمانی که صحبت از صرفه‌جویی می‌شود خودبه‌خود یاد کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی مالی می‌افتیم اما در رابطه با استفاده از سایت­‌های فروش آنلاین مسئله مهم‌تر، صرفه‌جویی در زمان است. برای تهیه بیمه به‌صورت سنتی و مراجعه به دفاتر بیمه لازم است تا مشتریان، مدت‌زمان بسیاری را صرف جست‌وجوی بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات بیمه و پیدا کردن مناسب ترین قیمت کنند که پروسه‌ه­ای بسیار طولانی خواهد بود. علاوه بر زمان طولانی، رفت‌وآمد بین شرکت‌های بیمه مختلف مستلزم صرف هزینه‌های اضافی برای جابه‌جایی است.

 

اما اگر بخواهید بیمه خودتان را به صورت آنلاین تهیه کنید تنها لازم است بسته اینترنتی تهیه کنید و با فشردن چند دکمه وارد سایت‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات بیمه شوید و انواع مختلفی از شرکت‌ها را از لحاظ ارائه خدمات و قیمت با یکدیگر مقایسه کنید و در کمترین زمان به بهترین انتخاب ممکن دست پیدا کنید.

بنابراین اگر جز افرادی هستید که به زمان خود بسیار اهمیت می‌دهید و دلتان می‌خواهد بهترین بیمه ممکن را با بالاترین درصد تخفیف استفاده کنید می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر مانند ازکی و بیمه بازار هم در زمان خود صرفه‌جویی کنید و هم بیمه مورد نظر خودتان را با کمترین قیمت دریافت کنید.

 

با خرید آنلاین بیمه از پشتیبانی سریع برخوردار شوید

ارتباط بین مشتری و شرکت ارائه‌دهنده خدمات یکی از ملزومات هر معامله‌ای است. از دیگر مزایای مراکز آنلاین فروش بیمه پشتیبانی سریع و رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات شما عزیزان در کم‌ترین زمان است؛ در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا مشتریان به جای این که شخصاٌ با صرف وقت و هزینه وارد دفاتر فیزیکی شرکت‌های بیمه شوند و پس از کلی کاغذ بازی و قرار گرفتن در محیط آلوده به خواسته‌های خود برسند می‌توانند تنها با کلیک بر روی چند گزینه پشتیبانی‌های موردنیاز خود را دریافت کنند.

با خرید آنلاین بیمه از پشتیبانی سریع برخوردار شوید

در روش فیزیکی خرید بیمه مراقب سودجویان باشید

متأسفانه بسیاری از افرادی که برای تهیه بیمه اقدام می‌کنند اطلاعات چندانی در مورد خدماتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد ندارند و بارها مشاهده شده است که دلالان و سودجویان با دادن اطلاعات غلط و ناقص به کاربران باعث شده‌اند تا بیمه‌گذاران انتخاب اشتباهی داشته باشند و یا بیمه موردنظر خود را با قیمت بسیار بالاتر تهیه کنند.

با خرید آنلاین بیمه دیگر هیچ بیمه‌گذاری این وقایع را تجربه نخواهد کرد و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت‌های معتبر، بیمه موردنظر خود را با اطلاعات کافی انتخاب کنند و از شر سودجویان در امان بمانند.

 

در سایت‌های خرید آنلاین بیمه میتوانید از تجربه دیگران استفاده کنید

معمولاً یکی از بهترین مشاوران در تهیه هر محصولی کسانی هستند که قبلاً عین همان محصول را استفاده کرده‌اند. در بسیاری از سایت‌های خرید بیمه قسمتی طراحی‌شده است که کاربران می‌توانند تجربیات خودشان را در رابطه با استفاده از آن محصول به اشتراک بگذارند تا سایر افراد بتوانند با خیالی آسوده، انتخابی مطمئن داشته باشند.

 

یادآوری موعد تمدید

اگر شما هم جز آن دسته از کاربرانی هستید که طرفدار خرید بیمه آفلاین هستند؛ احتمالاً تاکنون برایتان پیش آمده که به دلیل دیرکرد در تمدید قرارداد خودتان، متحمل پرداخت جریمه شوید.

سایت‌های خرید آنلاین این مشکل را هم برای شما عزیزان حل کرده‌اند و با استفاده از سیستم‌های اطلاع‌رسانی اعم از پیامک یا ایمیل از چند روز مانده به موعد تمدید قرارداد بیمه، شروع به اطلاع‌رسانی می‌کنند تا بیمه‌گذارانی که به دلیل مشغله‌های فراوان خود تاریخ تمدید بیمه را فراموش کرده‌اند نسبت به تمدید قرارداد بیمه‌نامه خود اقدام کنند.

خرید مقرون به صرفه با استفاده از کدهای تخفیف

سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه برای جلب اعتماد مشتریان و تشکر از همکاری آن‌ها بعضاً کدهای تخفیفی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند که بیمه‌گذاران می‌توانند با استفاده از این کدها خدمات موردنظر خود را با قیمت مناسب‌تری دریافت کنند. به‌عنوان مثال سایت‌های معتبری مانند ازکی و بیمه دات کام با ارائه کد تخفیف ازکی و کد تخفیف بیمه دات کام اقدامات مؤثری در برابر جذب مشتری و افزایش وفاداری مشتریان انجام داده‌اند.

 

سخن آخر

با توجه به مطالب گفته‌شده اگر برای خود یا دیگران و یا سایر اموالتان به دنبال انتخاب شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده بیمه هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از خرید آنلاین در سایت‌های معتبر است تا با این کار بتوانید علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و زمان خود؛ با مقایسه خدمات مختلف شرکت‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید و از پشتیبانی سریع و خدمات خودکاری که به‌واسطه سایت‌های معتبر برای شما فعال می‌شوند بهره‌مند شوید.

با توجه به پیشرفت‌های موجود دیگر مانند گذشته حضور در دفاتر بیمه و عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه به‌صورت فیزیکی روش چندان کارآمدی نیست و از سوی دیگر سایت‌های معتبر، در تلاش اند تا با ارائه خدمات و گزینه‌های پیشنهادی جذاب به کاربران توجه آن‌ها را بیش از پیش به سوی بیمه آنلاین جلب کنند.

از این‌که تا پایان نگارش این مطلب همراه ما بودید صمیمانه از شما قدردانی می‌کنیم؛ امیدواریم توانسته باشیم در انتخاب بهترین گزینه شمارا یاری کرده باشیم.

سوالات متداول

مهم‌ترین مزایای خرید آنلاین بیمه در مقایسه با روش سنتی چیست؟

صرفه جویی در وقت و زمان - پشتیبانی سریع - عدم وجود سودجویان - مقایسه بیمه‌ها و استفاده از تجربه دیگران - یادآوری موعد تمدید - خرید مقرون به صرفه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *