0

مقایسه اینترنت‌های خانگی، بهترین اینترنت خانگی کدام است؟

مقایسه اینترنت‌های خانگی

امروزه محدوده استفاده از اینترنت روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود، به همین دلیل شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرویس‌ها نیز وسعت بیشتری پیدا می‌کنند. به دلیل حجم بالای شرکت‌های فعال در زمینه ارائه اینترنت، انتخاب بهترین سرویس کمی مشکل است. برای مقایسه اینترنت‌های خانگی فاکتورهای گوناگونی وجود دارد. این شرکت‌ها در قیمت‌ها، حجم ارائه شده، سرعت و مناطق تحت سرویس با هم تفاوت دارند. هر خانواده‌ای برای انتخاب هر یک از این سرویس‌ها، معیارهای خاص خود را دارد.

بنابراین با درنظرگرفتن این معیارها باید یکی از شرکت‌های خدماتی را برای سرویس اینترنت خود انتخاب نمایید. سرعت اینترنت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید همواره برای خرید نت در نظر داشته باشید. شهری که شما در آن زندگی می‌کنید، همچنین مقدار حجمی که در ماه مصرف می‌کنید نیز به انتخاب نوع سرویس شما بستگی دارد.

 

مقایسه اینترنت‌های خانگی از نظر سرعت اینترنت

همان‌طور که اشاره کردیم شرکت‌های بسیار متنوعی در زمینه ارائه خدمات اینترنت فعالیت دارند. شرکت‌های داخلی ارائه‌دهنده سرویس اینترنت در ایران شامل شاتل، های وب، پارس آنلاین، مبین نت، آسیاتک، داتک، پیشگامان می‌شود. در این بخش سعی داریم، این شرکت‌ها را از نظر سرعت بررسی کنیم.

 

سرویس شاتل

شرکت شاتل سرویس‌های بسیار متنوعی را برای کاربران در نظر گرفته است. این سرویس‌ها از نظر قیمت دهی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. این شرکت از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است. به دلیل خدمات‌دهی مناسب، طیف زیادی از کاربران از این سرویس استفاده می‌کنند. در مقایسه اینترنت‌های خانگی کندترین سرعت ارائه شده توسط شاتل 512 کیلوبیت بر ثانیه و بالاترین سرعت 16384 کیلوبیت بر ثانیه است. شاتل یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه فناوری فیبر نوری به شمار می‌رود.

سرویس ‌های وب

یکی از سرویس‌هایی که می‌توانید از آن جهت دریافت خدمات اینترنت استفاده کنید، های وب است. این شرکت به‌تازگی مناطق تحت پوشش خود را بسیار توسعه داده است. های وب نیز برای رفاه کاربران اینترنت را با سرعت‌های گوناگونی در اختیار آن‌ها می‌گذارد. سرعت سرویس‌دهی از 512 کیلوبیت بر ثانیه آغاز می‌شود و تا 16384 ادامه دارد. این سرویس نیز کم کم خود را با فناوری فیبر نوری به روز می‌کند. شرکت‌‎های سرویس فیبر نوری را با نام آذرخش در اختیار کاربران می‌گذارد.

 

سرویس پارس آنلاین

اگر دوست دارید، سرعت خوبی را با اینترنت خانگی خود تجربه کنید، پارس آنلاین نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. تعرفه‌های سرویس پارس آنلاین بسیار متنوع است. از این رو کاربران می‌توانند آزادانه سرعت مدنظر خود را انتخاب نمایند. سرعت‌های ارائه شده این شرکت نیز از 512 آغاز می‌شود و تا 16384 ادامه دارد. پارس آنلاین نیز مانند سایرین از فناوری فیبر نوری در برخی مناطق بهره می‌برد.

سرویس مبین نت

سرعت مهم‌ترین فاکتوری است که در مقایسه اینترنت‌های خانگی باید مدنظر قرار دهید. شرکت مبین نت علاوه بر اینکه خدمات اینترنت خود را با سرعت بالایی ارائه می‌دهد، پینگ پایینی را نیز در اختیار مشتریان می‌گذارد. این شرکت ظرفیت پهنای باند خود را افزایش داده است، به همین دلیل می‌توانید با سرعت بسیار بالایی فیلم‌ها و سریال‌های موردعلاقه خود را دانلود کنید. از آن جایی که هزینه تجهیز مناطق به فیبر نوری بالاست مدتی زمان می‌برد تا این فناوری در سراسر کشور وسعت یابد. مبین نت نیز تلاش می‌کند تا پوشش‌دهی خود را بر مبنای فیبر نوری ارائه نماید.

 

سرویس آسیاتک

آسیاتک یکی از بهترین سرویس‌های ارائه‌دهنده اینترنت به شمار می‌رود. این شرکت اینترنت را با سرعت بالایی به کاربران ارائه می‌دهد. به همین دلیل با استفاده از اینترنت این شرکت، به‌راحتی می‌توانید فیلم‌های پرحجم خود را به‌سرعت دانلود کنید. آسیاتک نیز اینترنت را با سرعت‌ها و قیمت‌های گوناگونی برای کاربران در نظر گرفته است. آسیاتک همواره ثابت کرده است که از فناوری‌های جدید بسیار استقبال می‌کند. بر همین اساس این سرویس نیز رفته‌رفته فناوری فیبر نوری را گسترش می‌دهد.

سرویس داتک

سرویس داتک نیز پوشش‌دهی خود را روزبه‌روز افزایش می‌دهد. این شرکت نیز سرویس‌های اینترنت خود را با تعرفه‌ها و سرعت‌های گوناگون در اختیار مشتریان می‌گذارد. بالاترین سرعتی که سرویس داتک در اختیار مشتریان می‌گذارد، 16 مگابیت بر ثانیه است. داتک نیز در طی 2 دهه فعالیت خود سرویس‌های متنوعی را برای کاربران در نظر گرفته است. طبیعتاً این شرکت نیز برای عقب نماندن از رقبا سعی می‌کند تا وسعت مناطق تحت پوشش فیبر نوری را افزایش دهد.

سرویس پیشگامان

پیشگامان نیز یکی از شرکت‌های قدیمی ارائه اینترنت در ایران است. طرح‌ها و سرویس‌های بسیار متنوع این شرکت دست کاربران را حسابی برای انتخاب باز می‌گذارد. سرویس‌های شرکت سرعت مناسبی دارند. هر کاربر متناسب با مصرف خود می‌تواند، یکی از آن‌ها را خریداری نماید. کمترین سرعت 512 و بالاترین 16384 کیلوبیت بر ثانیه است. فناوری فیبر نوری توسط این شرکت نیز عرضه می‌شود.

مقایسه اینترنت‌های خانگی از نظر کیفیت اتصال سرویس‌های اینترنتی مختلف

همه شرکت‌هایی که معرفی کردیم، سرویس‌های خوبی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این شرکت‌ها به طور مرتب پهنای باند خود را در استان‌های مختلف و مناطق محروم گسترش می‌دهند. این شرکت‌ها معمولاً از لحاظ کیفیت اتصال وضعیتی مشابه یکدیگر دارند. بنابراین در خصوص مقایسه اینترنت‌های خانگی شرکت‌های ارائه‌دهنده از نظر سرعت خدمات‌دهی، در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

 

پایداری اتصال انواع سرویس‌ها

هر یک از شرکت‌هایی که در بخش‌های قبل ذکر کردیم، پس از اتصال پایداری خوبی را برای کاربران فراهم می‌کنند. در واقع تا زمانی که شما خودتان وای‌فای موبایل خود را خاموش نکنید، همچنان اتصال شما پایدار خواهد بود. متأسفانه اینترنت برخی از شرکت‌ها پس از اتصال به دستگاه‌های مختلف، به طور مرتب قطع و وصل می‌شود. اما هیچ‌کدام از شرکت‌هایی که ذکر کردیم، چنین وضعیتی ندارند. این شرکت‌ها از نظر سرعت، کیفیت و پایداری اتصال فوق‌العاده خوب هستند.

 

تکنولوژی سرویس‌های گوناگون

شرکت‌های شاتل، پیشگامان، پارس آنلاین، آسیاتک، های وب و… همگی از اینترنت ADSL پشتیبانی می‌کنند. همگی این شرکت‌های از IPهای بسیار خوب ایران به شمار می‌روند و اینترنت را با سرعت خوبی در اختیار کاربران می‌گذارند. این شرکت‌ها از تکنولوژی‌های روز دنیا برای سرویس‌های خود استفاده می‌کنند و مرتب نیز خود را آپدیت می‌کنند. تکنولوژی که بالاترین سرعت را ارائه می‌دهد فیبر نوری است. وسعت این فناوری در قیاس با انواع اینترنت‌های ADSL و VDSL بسیار کمتر است زیرا به‌تازگی به کشور ما راه‌یافته است. به تکنولوژی فیبر نوری FTTx نیز می‌گویند.

زمان مقایسه اینترنت‌های خانگی پی می‌بریم که در روش VDSL و ADSL از کابل‌های مسی می‌شود، اما در FTTx فیبر نوری جای کابل مسی را گرفته است. از آن جایی که در این روش داده‌ها را به‌وسیله نور جابه‌جا می‌کنند، نویزها نمی‌توانند در سیگنال‌ها اختلال ایجاد کنند. چیزی که ما در کابل‌های مسی به‌وفور مشاهده می‌کنیم. این فناوری قادر است تا اطلاعات را با سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه منتقل نماید. در دو روش قبلی فاصله کاربران از مرکز مخابرات کیفیت اینترنت را کاهش می‌دهد، اما این موضوع در فناوری فیبر نوری پیش نمی‌آید.

 

پشتیبانی هر یک از سرویس‌های اینترنت

شما از هر یک از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت استفاده نمایید، از یک پنل کاربری برخوردارید. هنگام مقایسه اینترنت‌های خانگی به بخش پشتیبانی نیز توجه ویژه داشته باشید. هر کاربر به‌واسطه پنل کاربری که دارد، می‌تواند میزان حجم مصرفی را مشاهده کند. بدین ترتیب بهتر می‌تواند حجم خود را مدیریت نماید. در پنل کاربری، کلیه مواردی که لازم است کاربر در مورد سرویس خود بداند، گنجانده شده است.

شما با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که خودتان تعیین کردید، می‌توانید وارد پنل شوید. امکان دسترسی به پنل برای افرادی که رمز و نام کاربری آن را دارند، وجود دارد. همچنین کاربران هر سؤال دیگری که در مورد سرویس دارند، می‌توانند از بخش پشتیبانی کمک بگیرند. در صورتی که مشکل یا اختلالی در استفاده از سرویس برای شما به وجود آمد نیز می‌توانید به‌راحتی از تیم پشتیبانی کمک بگیرید.

 

مقایسه اینترنت‌های خانگی از نظر تنوع بسته‌های فعال

هر یک از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت سعی دارند که بسته‌های بسیار متنوعی را در اختیار کاربران بگذارند تا مشتریان بتوانند به‌راحتی و آزادانه متناسب با نیاز خود خرید کنند. شما می‌توانید بسته‌ها را به‌صورت ماهانه، 3 ماهه، 6 ماهه و 1 ساله خریداری نمایید. البته مقدار حجمی که هر یک از شرکت‌ها ارائه می‌دهند، تفاوت‌هایی دارد. همچنین از نظر قیمت دهی نیز نسبت به هم متفاوت عمل می‌کنند. مناطق تحت پوشش یکی از عواملی است که در مقایسه اینترنت‌های خانگی باید به آن توجه کنید.

 

شهرهای محل فعالیت

آسیاتک

این شرکت از سال 1387 موفق شد که خدمات اینترنت ADSL را در استان‌ها ارائه دهد. آسیاتک تاکنون مجوز ISP و ISDP را در 30 استان ایران دریافت نموده است و خدمات خود را در اختیار کاربران می‌گذارد.

پارس آنلاین

اینترنت پرسرعت ADSL و VDSL به‌وسیله تیم پارس آنلاین در اختیار سازمان‌های گوناگون خصوصی و دولتی قرار می‌گیرد. اینترنت بخش خانگی پارس آنلاین نیز در اغلب استان‌های ایران وجود دارد.

پیشگامان

شرکت پیشگامان در طی سال‌های فعالیت خود موفق شده است تا در استان‌های ایران خدمات اینترنت VDSL2، ADSL2، VDSL و G.SHDSL را در اختیار کاربران بگذارد.

شاتل

کاربران در سراسر کشور می‌توانند، از خدمات شرکت شاتل بهره‌مند شوند. شاتل از شرکت‌های فعال در زمینه خدمات اینترنت محسوب می‌شود. این شرکت جزء بهترین شرکت‌های این حوزه به شمار می‌رود.

های وب

های وب از سال 1391 توانست در بازار مخابرات کشور شروع به فعالیت نماید. های وب نیز موفق شده است تا پوشش‌دهی خود را در استان‌های مختلف رشد دهد.

داتک

شرکت داتک خدمات اینترنت خود را در سراسر کشور در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در مقایسه اینترنت‌های خانگی داتک نیز از شرکت‌های خوب به شمار می‌رود. این شرکت طی سال‌های اخیر موفق شده است تا بسیاری از مناطق محروم کشور را نیز پوشش دهد.

مبین نت

اینترنت مبین نت نیز همواره برای کسب رضایت مشتریان تلاش می‌کند. این شرکت خدمات دهی خود را در سراسر ایران انجام می‌دهد.

قیمت اشتراک‌های مختلف چگونه است؟

هر یک از شرکت‌های خدماتی بسته‌های متنوعی را در اختیار کاربران می‌گذارد. این بسته‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند. کاربران بنا بر مقدار استفاده‌ای که از اینترنت دارند، باید حجم موردنظر خود را انتخاب نمایند. مقدار هزینه‌ای که برای اشتراک خود می‌پردازید، به حجم انتخابی شما بستگی دارد.

 

انواع تخفیف توسط شرکت‌ها

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت فضای رقابتی تنگاتنگی با یکدیگر دارند. به همین دلیل سعی می‌کنند تا با خدمات‌رسانی مناسب به مشتریان، از سایر شرکت‌های مطرح پیشی بگیرند. بر همین اساس در جشن‌ها و اعیاد گوناگون برای خرید اشتراک‌های خود، تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرند. این تخفیف‌ها درصدهای گوناگونی دارند.

 

دریافت کد تخفیف اینترنت خانگی

اینترنت‌های خانگی تنوع بسیار گوناگونی دارند. شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند. این شرکت‌ها به مناسبت‌های مختلف طرح‌هایی را برای تخفیف به مشتریان اجرا می‌کنند. مشتریان می‌توانند با استفاده از کد تخفیف جشنواره‌های مختلف، هزینه کمتری برای اینترنت خود بپردازند. تخفیف‌های مختلف نیز از عوامل مقایسه اینترنت‌های خانگی به شمار می‌رود. کاربران عزیز می‌توانند برای دریافت کد تخفیف اینترنت خانگی کلیک کنند.

 

تخفیف‌های شرکت آسیاتک

آسیاتک یکی از شرکت‌های قدیمی و محبوب در زمینه سرویس‌های اینترنت به شمار می‌رود. از آن جایی که برای آسیاتک رضایت کاربران اهمیت زیادی دارد، این شرکت در جشن‌های مختلف برای مشتریان خود تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیرد. برای دریافت کد تخفیف آسیاتک ما را همراهی نمایید.

 ارائه کد تخفیف توسط سرویس پارس آنلاین

شرکت پارس آنلاین امکانات خود را به کاربران در سراسر ایران ارائه می‌دهد. شرکت پارس آنلاین بسته‌های اینترنت بسیار متنوعی را به کاربران می‌دهد. این شرکت همواره در تلاش است تا مشتریان خود را از هر نظر راضی نگه دارد. به همین منظور پارس آنلاین در موقعیت‌های مختلف، تخفیف‌های گوناگونی را برای اشتراک‌های خود در نظر می‌گیرد. برای استفاده از کد تخفیف پارس آنلاین کلیک کنید.

تنوع در کد تخفیف شاتل

شرکت شاتل از شرکت‌های برتر در زمینه خدمات‌دهی به مشتریان خود است. این شرکت چند سال متوالی جزو 5 شرکت برتر در سرویس‌دهی بوده است. شاتل اغلب در فصل‌ها و موقعیت‌های مختلف سال برای مشتریان خود طرح تخفیف‌های مختلفی ارائه می‌دهد. برای استفاده از کد تخفیف شاتل کلیک نمایید.

مقایسه اینترنت‌های خانگی از نظر محیط کاربری نرم‌افزار و سایت

برای مقایسه اینترنت‌های خانگی به محیط سایت نیز توجه کنید. شرکت‌های اینترنتی به‌منظور رفاه مشتریان و اطلاع‌رسانی‌های مختلف یک سایت راه‌اندازی کردند. کاربران با مراجعه به سایت و دسترسی به پنل کاربری خود می‌توانند از مقدار حجم استفاده شده، حجم باقی‌مانده و… مطلع شوند. تخفیف‌های گوناگونی که برای کاربران در نظر می‌گیرند نیز توسط سایت اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

مقایسه اینترنت‌های خانگی از نظر سهولت استفاده از نرم‌افزار و سایت

فضای سایت و نرم‌افزارهای هر یک از این شرکت‌ها طراحی بسیار ساده‌ای دارد. کاربران پس از مراجعه به سایت، می‌توانند بخش‌های مختلف آن را مشاهده کنند. دسترسی به این بخش‌ها بسیار راحت است. همچنین کاربران با پنل کاربری خود نیز می‌توانند، اطلاعات مربوط به حجم و بسته خود را کسب نمایند.

 

مقایسه اینترنت‌های خانگی از نظر سهولت در ثبت‌نام

فرایند ثبت‌نام در سایت بسیار ساده است. کلیه بخش‌های سایت از یکدیگر مجزا شدند. بنابراین کاربران می‌توانند به‌راحتی امور مختلف خود را انجام دهند. جهت ثبت‌نام باید هر اطلاعاتی را که سایت از شما می‌خواهد را وارد نمایید. همچنین چنانچه در این فرایند با مشکلی مواجه شدید نیز می‌توانید از تیم پشتیبانی سؤال کنید.

 

مقایسه اینترنت‌های خانگی از نظر امنیت

سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت هر کدام دیتاسنترهای خاص خود را دارند. این مرکزها از کلیه اطلاعات کاربران محافظت می‌کنند. امنیت نکته مهمی در مقایسه اینترنت‌های خانگی به شمار می‌رود. کاربران نمی‌توانند از طریق پنل کاربری خود به سایت‌های استفاده شده دسترسی یابند. کلیه اطلاعات مربوط به حریم شخصی افراد نیز محافظت می‌شود و هیچ فردی امکان دسترسی به آن را ندارد.

 

نظر مخاطبان

شرکت‌های شاتل، آسیاتک، پارس آنلاین از شرکت‌های محبوب کاربران به شمار می‌روند. این شرکت‌ها روزبه‌روز در زمینه ارائه خدمات پیشرفت می‌کنند. به همین دلیل کاربران از خدمات‌رسانی آن‌ها رضایت کامل دارند. این شرکت‌ها در زمینه پوشش‌دهی، پشتیبانی، امنیت و… بسیار محبوب هستند.

 

مقایسه اینترنت‌های خانگی از نظر خدمات جانبی

شرکت شاتل در راستای کسب رضایت مشتریان سیستم سیپ ترانک را نیز در اختیار مخاطبان می‌گذارد. سیپ ترانک یک تلفن اینترنتی به شمار می‌رود که مانند خطوط تلفن قدیم نیازی به سیم‌کشی ندارد. شما با استفاده از این تلفن‌ها می‌توانید تماس‌های داخلی و بین‌المللی خود را در بستر اینترنت انجام دهید. آسیاتک، مبین نت، پیشگامان، های وب و داتک همگی خدمات تلفن اینترنتی را برای کاربران عرضه می‌کنند.

 

جمع‌بندی مقایسه اینترنت‌های خانگی

مقایسه اینترنت‌های خانگی را در مقاله امروز به طور کامل انجام دادیم. برای استفاده از اینترنت‌های خانگی شما تنها به یک مودم احتیاج دارید. پیش از خریداری مودم و انتخاب شرکت، باید حتماً باید مطمئن شوید که شرکت منطقه زندگی شما را پوشش می‌دهد. بهتر است در ابتدا خرید بسته را یک‌ماهه انجام دهید. بدین ترتیب سرعت و کیفیت خدمات را مورد ارزیابی قرار می‌دهید، سپس در صورت تمایل اشتراک بیشتری خریداری نمایید. چنانچه حجم خریداری شده برای شما کافی نیست نیز می‌توانید بسته خود را تغییر دهید. برای دریافت جدیدترین اخبار و مقالات در رابطه با فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین با مجله موپُن همراه باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل