0

اسنپ فود و دلینو، تفاوت‌ها و شباهت‌ها

مقایسه اسنپ فود و دلینو

با توجه ‌به سرعت روزافزون رشد تکنولوژی، کمبود وقت و وجود ترافیک سنگین در کلان‌شهرهایی مانند تهران، بسیاری از اقشار جامعه کلیه مایحتاج خود را به‌ صورت آنلاین تهیه می‌کنند. از طرفی خورد و خوراک یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای انسان بوده و طبیعی است که خرید لوازم خوراکی و مواد غذایی نیز به روش‌های اینترنتی انجام شود.

از همین رو وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فراوانی روی کار آمده و مردم را از مراجعه حضوری به رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع غذا بی‌نیاز کرده‌اند. در واقع انواع رستوران‌ها، فست‌ فودها، کترینگ‌ها، فودکورت‌ها و کسب‌وکارهای تهیه غذای خانگی با فعالیت در وب‌سایت و اپلیکیشن اقدام به پاسخ‌دهی به این نیاز جامعه نموده‌اند؛ در نتیجه طبیعی است که مراکز سفارش آنلاین غذا تعداد و تنوع چشم‌گیری داشته باشند.

مقایسه ۲ تا از بهترین اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا

در میان انواع اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های فعال در زمینه سفارش آنلاین غذا، 2 مورد از بهترین و محبوب‌ترین آن‌ها را می‌توان اسنپ فود و دلینو دانست که در ادامه به توضیح و مقایسه آن‌ها می‌پردازیم.

اسنپ فود

این سامانه سفارش آنلاین غذا در سال 1396 از همکاری دو شرکت “اسنپ” و “زود فود” به وجود آمد. اسنپ فود به‌ عنوان نخستین و بزرگ‌ترین سیستم آنلاین سفارش و دلیوری غذا در ایران باهدف گسترش فرهنگ سفارش اینترنتی غذا روی کار آمده است. این شرکت نه ‌تنها اولین سامانه آنلاین سفارش غذا به‌ حساب می‌آید؛ بلکه به ‌عنوان بهترین و پرمخاطب‌ترین سامانه نیز شناخته می‌شود.

نکته قابل‌ توجه در مورد اپلیکیشن اسنپ فود این است که در حال حاضر بیش از 13500 رستوران با این شرکت به همکاری پرداخته و از طریق آن اقدام به فروش غذاهای خود می‌نمایند.

دلینو

این اپلیکیشن نه ‌تنها یکی از بهترین برنامه‌های سفارش آنلاین غذا است؛ بلکه در زمره پرکاربردترین سامانه‌های دلیوری غذا نیز قرار می‌گیرد. با این تفاسیر دلینو را می‌توان اپلیکیشنی محبوب و پراستفاده دانست که طراحی ساده و کاربرپسندی داشته و همین موضوع موجب جذب بیشتر مشتریان شده است.

هر یک از کاربران دلینو با استفاده از این اپلیکیشن به ‌راحتی می‌توانند از رستوران‌های نزدیک به محل زندگی خود مطلع شوند. در نهایت نیز قادر به انتخاب آنلاین غذاهای مختلف و سفارش نهایی آن‌ها خواهند شد.

با توجه ‌به این که دو اپلیکیشن اسنپ فود و دلینو جزء برترین و محبوب‌ترین برنامه‌های سفارش آنلاین غذا محسوب می‌شوند؛ در نتیجه در این مطلب قصد داریم به مقایسه این دو سیستم سفارش آنلاین غذا به لحاظ پشتیبانی، تعداد رستوران‌های فعال، تنوع خدمات، سرعت ارسال، تعداد پیک، گستردگی و تنوع، شهرهای محل فعالیت و… بپردازیم.

مقایسه اسنپ فود و دلینو از نظر پشتیبانی

اسنپ فود به‌ منظور جلب رضایت مشتریان خود اقدام به ارائه خدمات پشتیبانی سریع و به‌موقع نموده است. کاربران این شرکت همچنین می‌توانند سفارش‌های خود را به‌ صورت 24 ساعته انجام دهند.

وب‌سایت و اپلیکیشن دلینو به‌ عنوان بهترین و دقیق‌ترین سامانه سفارش آنلاین غذا از نظر پشتیبانی، عملکرد بسیار مناسبی داشته و کاملاً موفق به جلب رضایت کاربران شده است. این سامانه در واقع سیستمی هوشمند برای یکپارچه‌سازی پروسه سفارش اینترنتی غذا محسوب می‌شود. به این صورت که به طور مستقیم به نرم‌افزارهای اتوماسیون رستوران‌ها متصل بوده و با به‌روزرسانی مداوم منوی سفارش از ثبت سفارش برای غذاهای ناموجود جلوگیری می‌کند.

افزون بر این‌ها پس از ثبت سفارش از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن دلینو، این سامانه سریعاً وارد عمل شده و سفارش دریافتی را به ‌صورت آنلاین به اطلاع رستوران مورد نظر می‌رساند. در گام بعدی پرینترهای رستوران اقدام به چاپ فوری فیش‌های غذای مشتری می‌نمایند. بعد از ثبت سفارش نوبت به آماده‌سازی و ارسال غذا می‌رسد. نکته قابل ‌توجه این است که مشتری می‌تواند وضعیت سفارش خود را در هر لحظه پیگیری نماید.

در آخر نیز این فرصت را دارد که هزینه غذا را به طور دلخواه به یکی از روش‌های پرداخت آنلاین، نقدی، پرداخت با استفاده از کارت‌خوان بپردازد.

تعداد رستوران‌های فعال در دلینو و اسنپ فود

بیش از 20 هزار رستوران و فست ‌فود در سراسر کشور با اسنپ فود به همکاری می‌پردازند که از جمله آن می‌توان به رستوران‌ها و فست ‌فودهای زیر اشاره کرد:

شیلا، شمرون کباب، هیوا، پرپروک، پرو کالری، قیمه قورمه، سوپراستار، شاندیز (جردن)، اوریگامی، پلو سفالی، فلیپر، باماهاس، کلانا و… .

با توجه ‌به این که دلینو در مقایسه با اسنپ فود شهرهای کمتری در کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد، طبیعی است که تعداد رستوران‌های فعال آن نیز از اسنپ فود کمتر باشد. به‌ طور کلی این سامانه با بیش از هزاران رستوران در تهران و شهرهایی همچون کرج، قم، یزد، گرگان، بندرعباس، ارومیه و… به همکاری می‌پردازد.

افزون بر این‌ها بد نیست بدانید برخی از رستوران‌های پرطرفدار در سامانه دلینو شامل موارد زیر هستند:

نایب، بیگ بوی، پیتزا هات، برگر زغالی، جیلیز ویلیز، خانه کوچک، شاندیز، بستنی جلاتو هوس، سرای علا، مرغ سوخاری دی، تهیه غذای شیرین پلو، شمرون کباب، گیلانه، تهران برگر، رستوران جوان، رستوران آواچی، شاندیز گالریا، بوکا، رستوران محسن، رستوران گیاهی پیور و خروس.

تنوع خدمات

اسنپ فود از نظر تنوع خدمات بسیار قدرتمند بوده و کاربران با استفاده از وب‌سایت و اپلیکیشن این سامانه علاوه بر سفارش غذا می‌توانند به سفارش شیرینی، قهوه، محصولات سوپرمارکتی و… نیز بپردازند. به این صورت که پس از ورود به اسنپ فود بسته به نیاز خود می‌توانید موارد زیر را انتخاب کنید:

رستوران

با کلیک بر این قسمت انواع فست‌ فود، غذاهای ایرانی، کباب، سالاد، غذاهای دریایی و غذاهای بین‌المللی برای شما نمایش داده می‌شود.

سوپرمارکت

اگر قصد خرید محصولات سوپرمارکتی را دارید اسنپ فود به شما کمک می‌کند به خرید از سوپرمارکت‌های اطراف محل زندگی یا کارتان بپردازید.

کافه

با مراجعه به این قسمت می‌توانید انواع غذاها، نوشیدنی‌های گرم و سرد، کیک و دسر، بستنی و… را از کافه‌های دلخواه خود سفارش دهید.

شیرینی

با کلیک بر این قسمت لیست کاملی از شیرینی‌فروشی‌ها، کیک خانه‌ها و قنادی‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد.

نانوایی

انواع نانوایی‌های سنگک، بربری، لواش و تافتون را در این دسته‌بندی خواهید یافت.

میوه

در این دسته‌بندی بر اساس شهر و منطقه جستجو شده قادر به مشاهده میوه‌فروشی‌های مختلف خواهید شد.

پروتئین

با مراجعه به این قسمت می‌توانید خرید محصولات پروتئینی مانند مرغ، گوشت، سوسیس، کالباس و… را با کیفیت بالا و از بهترین فروشنده‌ها انجام دهید.

آبمیوه بستنی

در این دسته‌بندی می‌توانید به خرید از فروشنده‌های معتبر و معروفی همچون ، آبمیوه و بستنی شهریور، آبمیوه بستنی سندباد، آبمیوه بستنی کولاک و… بپردازید.

آجیل

آجیل‌فروشی‌های اسنپ فود شامل آجیل تواضع، آجیل و خشکبار آلما، آجیل و خشکبار توکلی فر، شیرینی و خشکبار ویکتوریا، فروشگاه سبلان، آجیل و خشکبار کاچی و… است.

قهوه و شکلات

جزیره شکلات، قهوه آدنیس، قهوه اسپیانو و… را در این قسمت خواهید یافت.

محصولات طبیعی و محلی

برای خرید این محصولات می‌توانید به سراغ فروشنده‌های معتبر زیر در اسنپ فود بروید:

سبزیجات گرین لند، دهکده آلی (ارگانیک)، فروشگاه ارگانیک بیونشان، سبزی ریحانه، خشکبار و عسل شهد ریزان و… .

سرعت ارسال

وب‌سایت و اپلیکیشن دلینو بدون هیچ واسطه‌ای به نرم‌افزار مدیریت رستوران سپیدز متصل شده و در نتیجه ‌زمان آماده‌سازی سفارش و ارسال آن را به حداقل زمان ممکن می‌رساند. تصور کنید پس از ثبت سفارش غذا توسط کاربر این سفارش سریعاً و بدون هیچ واسطه‌ای به آشپزخانه رستوران پرینت می‌شود. در ادامه رستوران با ‌سرعت اقدام به آماده‌سازی و پخت غذاهای سفارشی می‌نماید. به ‌این ‌ترتیب موارد فوق دست ‌به ‌دست هم می‌دهند تا سفارش دریافتی در کمترین زمان ممکن آماده و ارسال شود.

تعداد پیک

اسنپ فود با گسترش خدمات خود به سراسر ایران و همکاری با تعداد بسیار زیادی از رستوران‌ها و فست‌ فودها همچنین تعداد قابل‌ توجهی پیک تحویل غذا در اختیار دارد. در واقع سرویس اسنپ اکسپرس به‌ عنوان سامانه ویژه حمل‌ و ‌نقل موتوری اسنپ فود وظیفه تحویل سفارشات را بر عهده دارد.

سامانه سفارش غذای آنلاین دلینو در حال حاضر خدمات پیک ندارد؛ اما به‌زودی شاهد ارائه این خدمات توسط دلینو خواهید بود.

شهرهای محل فعالیت اسنپ فود و دلینو

در انتخاب از میان وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا یکی از مهم‌ترین مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد، پوشش‌دهی جغرافیایی آن سامانه است. به‌ عنوان‌ مثال ساکنین تهران باید به استفاده از اپلیکیشن‌هایی بپردازند که قسمت اعظم خدمات‌دهی آن‌ها در تهران و حومه انجام می‌شود. در حالی‌ که به ساکنین شهرستان‌ها توصیه می‌گردد سراغ برنامه‌های سفارش آنلاین غذایی بروند که به لحاظ جغرافیایی محدودیتی نداشته یا شهرستان مورد نظر را تحت پوشش قرار داده باشد.

روی ‌هم‌ رفته در مقایسه دو اپلیکیشن محبوب اسنپ فود و دلینو از نظر شهرهای محل فعالیت باید بگوییم اسنپ فود خدمات سفارش آنلاین غذای خود را در سراسر ایران ارائه می‌نماید. شهرهایی که این سرویس در آن به فعالیت می‌پردازد شامل موارد زیر است:

تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، کرج، تبریز، قم، اهواز، قزوین، ارومیه، رشت، ساری، اراک، یزد، کرمان، کرمانشاه، اردبیل، شاهین‌شهر، کاشان، بوشهر، زنجان، همدان، بندرعباس، گرگان، بابل، سمنان، شهرکرد، شهریار، قائم‌شهر، گنبد کاووس، بندر انزلی، اسلام‌شهر، اندیشه، خرم‌آباد، سبزوار، شهر ری، یاسوج، شهر قدس، لاهیجان، سنندج، آمل، نیشابور، صدرا، زاهدان، پردیس، سلمان‌شهر، خمینی‌شهر، دزفول، ایلام، بجنورد، آبادان، سپاهان شهر، نجف‌آباد، کیش، بابلسر، بیرجند، قشم، رامسر، بروجرد، ورامین، بهارستان، رباط‌کریم، لواسان، محمودآباد، نور، مارلیک، شهرضا، مراغه، سرخ رود، رویان، کازرون، شاهرود، طبس، تنکابن، پاکدشت، لنگرود، پرند، مرند، نوشهر، ساوه، دماوند، چالوس، آستانه‌ اشرفیه، ایزدشهر، چهار محال و بختیاری، بومهن، لرستان، بم، میبد، نقده، زرین‌شهر، نسیم‌شهر، فریدون‌کنار، رودسر، گناباد، بهشهر، تربت‌ حیدریه، خمین، قوچان، سهند، اندیمشک، رودبار، هشتگرد، خوی، زابل، فلاورجان، آبیک، اسکو، منجیل، فسا، فولادشهر، رفسنجان، بروجن، کردستان، علی‌آبادکتول، عباس‌آباد، مبارکه، کلارآباد، گرم‌دره،‌طرقبه، تربت جام، شیرگاه، تفت، ملارد، لار، جیرفت، آران بیدگل، اردکان، باقرشهر، تفرش، جاجرود، چابهار، خرمشهر، خشت‌سر، خوانسار، داراب، درود، رامهرمز، رودهن، سامان، سراب، سربندر، سرعین، سنگر، سیرجان، شادگان، شمشک، شوشتر، صومعه‌سرا، فشم، فومن، قرچک، کامیاران، کردکوی، کنگاور، کوهدشت، گرمسار، ماسال، ماهدشت، مرودشت، ملایر، میاندوآب، میمه، نطنز، نکا، نمک‌آبرود، نی‌ریز و ویلا شهر.

درحالی‌که دلینو در حال حاضر صرفاً در شهرهای تهران، قم، بندرعباس، کرج، رشت، گرگان، همدان، ارومیه، یزد، گنبد کاووس و اراک به فعالیت می‌پردازد. بنا بر آن‌چه گفته شد گسترده فعالیت اسنپ فود بسیار وسیع‌تر از دلینو بوده و شهرهای بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد. البته سامانه سفارش و دلیوری آنلاین غذای دلینو در تلاش است تا با حمایت کاربران بتواند در شهرهای بیشتری به فعالیت بپردازد.

قیمت

با توجه ‌به این که اپلیکیشن‌های اسنپ فود و دلینو (البته دلینو بیشتر یک سیستم یکپارچه‌سازی سفارش آنلاین غذا محسوب می‌شود) در حقیقت واسطه‌ای میان مشتری و رستوران‌ها هستند؛ در نتیجه کلیه قیمت‌های درج شده در این سامانه‌ها توسط فروشنده تعیین و اعلام می‌شوند و قیمتی که در منوی هر رستوران و فست‌ فود در این سامانه‌ها دیده می‌شود نباید با قیمتی که فروشنده به مشتری اعلام می‌کند مغایرتی داشته باشد.

با این تفاسیر نمی‌توان به قطعیت گفت که قیمت غذا در کدام یک از این سامانه‌ها ارزان‌تر از دیگری است؛ زیرا وظیفه قیمت‌گذاری بر عهده رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا قرار دارد. با این ‌حال هر یک از اپلیکیشن‌های اسنپ فود و دلینو تخفیف‌های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و این‌گونه خرید از آن‌ها به‌صرفه و ارزان خواهد بود.

انواع تخفیف

اگر قصد استفاده از خدمات سامانه سفارش آنلاین غذای اسنپ فود را دارید پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت انواع کد تخفیف اسنپ فود سری به وب‌سایت موپُن بزنید. به ‌این‌ ترتیب تخفیف‌های متنوع و قابل‌ توجهی در اختیارتان قرار می‌گیرد که شامل موارد زیر است:

کد تخفیف اولین سفارش، کد تخفیف غیر اول، کد تخفیف ارسال رایگان، کد تخفیف محصولات منتخب، کد تخفیف اپلیکیشن و کد تخفیف کمپین‌های ویژه.

همچنین اگر اطلاعی از نحوه استفاده از کد تخفیف اسنپ فود برای دریافت تخفیف ندارید، به مقاله مربوط به این موضوع در وبلاگ موپُن سر بزنید.

در هنگام ثبت سفارش در دلینو نیز همواره می‌توانید از انواع تخفیف‌های درون برنامه‌ای بهره‌مند شوید. افزون بر این‌ها از طریق وب‌سایت موپُن نیز قادر به دریافت تعداد بیشتری از انواع کد تخفیف دلینو خواهید شد. این تخفیف‌ها بسیار متنوع بوده و شامل تخفیف 100 درصدی در اولین خرید، تخفیف 25 درصدی رستوران‌های دلینو بدون محدودیت، 30 درصد تخفیف دلینو مخصوص رستوران‌های تهران، 25 درصد تخفیف دلینو در قم، تخفیف ویژه بلک فرایدی، تخفیف دلینو در گرگان، تخفیف دلینو در کرج و… است. اگر تجربه ثبت سفارش دلینو با استفاده از کد تخفیف را ندارید مطالعه مقاله راهنمای استفاده از کد تخفیف دلینو به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

به ‌طور کلی انواع کد تخفیف ارائه شده توسط دلینو را می‌توان شامل کد تخفیف صبحانه، کد تخفیف اپلیکیشن، کد تخفیف اولین سفارش و کد تخفیف رستوران‌های منتخب دانست.

محیط کاربری نرم‌افزار

پس از ثبت ‌نام در وب‌سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود می‌توانید به بخش‌های “رستوران”، “شیرینی”، “کافه”، “سوپرمارکت” و… وارد شوید. در واقع اسنپ فود خدمات خود را به رستوران‌ها محدود کرده و فروش کلیه مواد غذایی و فروشگاهی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در منوی کاربری اسنپ فود قادر به مشاهده اطلاعات و موارد زیر خواهید شد:

نام کاربر، میزان اعتبار، لیست سفارش‌ها، پیام‌ها، مورد علاقه‌ها، معرفی رستوران، بسته‌های خدماتی، آپلود عکس، چت با پشتیبانی، پشتیبانی، معرفی به دوستان و خروج از حساب کاربری.

ظاهر جذاب و کاربرپسند دلینو یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این برنامه محسوب می‌شود. در واقع طراحی محیط کاربری این نرم‌افزار بادقت فراوان و حسن سلیقه بالا انجام شده و همین موضوع تاثیر قابل‌ توجهی بر جلب‌ توجه و رضایت کاربران دارد. در این نرم‌افزار همچنین به طور هوشمندانه‌ای از رنگ‌ها و تصاویر زیبا استفاده شده است. این کار در عین حفظ کارایی دلینو ظاهری چشم‌نواز به آن بخشیده به ‌طوری ‌که هر کاربری از هر قشری به‌ راحتی می‌تواند از این سامانه آنلاین سفارش غذا استفاده کند.

افزون بر این‌ها قالب گرافیکی و تجربه کاربری نرم‌افزار دلینو کاملاً حرفه‌ای بوده و دارای نقاط مثبتی همچون رنگ‌بندی هماهنگ و زنده، آیکن‌های گویا و یک‌دست، تفکیک استاندارد بخش‌های مختلف، جابه‌جایی بین صفحات با استفاده از تکنیک‌های اصولی، فونت‌های خوانا و مناسب و… است.

سهولت در استفاده از نرم‌افزار

نرم‌افزار اسنپ فود طراحی و رابط کاربری ساده‌ای داشته و همین موضوع موجب استفاده آسان کاربران شده است. سفارش غذا یا سایر محصولات در این سامانه باید در زمان سرویس‌دهی رستوران‌ها و سایر فروشنده‌ها انجام شود. در غیر این صورت کاربر می‌تواند محصولات انتخابی را به قسمت “پیش سفارش” ارسال نماید.

به ‌اضافه این که با کلیک بر هر رستوران قادر به مشاهده منوی غذایی آن، نظرات و کوپن‌ها خواهید شد. اغلب رستوران‌های اسنپ فود نیز در منوی خود عکس غذاها، محتویات و همچنین قیمت آن‌ها را درج کرده‌اند. به ‌این‌ ترتیب کاربر می‌تواند به ‌راحتی و بسیار سریع به ثبت سفارش خود بپردازد.

با توجه‌ به مواردی که در مورد محیط کاربری نرم‌افزار دلینو گفته شد مطمئناً خودتان نیز متوجه شده‌اید که کار با این برنامه تا چه حد آسان و لذت‌بخش است. به خصوص که در وب‌سایت و اپلیکیشن دلینو با بخش‌های تفکیک شده زیر روبرو خواهید شد:

صفحه اصلی

در این صفحه لیستی از کلیه رستوران‌ها و فست‌فودهایی که از طریق دلینو می‌توانید به سفارش از آن‌ها بپردازید، برایتان به نمایش درخواهد آمد. در واقع اطلاعات کاملی برای هر کدام از این فروشنده‌ها از جمله نام، آدرس، وضعیت دریافت سفارش و… ارائه شده است.

صفحه مشخصات

این صفحه در حقیقت همان منوی رستوران‌ها محسوب می‌شود که از طریق آن لیست غذاهای سرو شده در هر رستوران و فست‌ فود را به همراه قیمتشان مشاهده خواهید کرد. ناگفته نماند در این قسمت همچنین می‌توانید انواع خوراکی‌ها را به‌ صورت تفکیک شده و در دسته‌بندی‌های “پیش‌غذا”، “غذای اصلی”، “نوشیدنی” و… مشاهده نمایید. در نهایت نیز قادر به سفارش خوراکی‌های دلخواه خود خواهید شد.

پیگیری سفارشات

پس از ثبت سفارش در دلینو از طریق بخش “پیگیری سفارشات” به‌ راحتی می‌توانید وضعیت سفارش خود را پیگیری کنید. بد نیست بدانید در این صفحه دو سربرگ مجزا تحت نام “سفارشات امروز” و “سفارشات گذشته” وجود دارد.

سبد خرید

غذاهای انتخابی توسط کاربر به سبد خرید او افزوده شده و همواره می‌تواند تا پیش از پرداخت صورت‌حساب تغییرات لازم را در تعداد سفارشات خود اعمال کند.

پروفایل

با مراجعه به این قسمت از برنامه دلینو نه‌تنها می‌توانید اطلاعات حساب کاربری خود را ویرایش کنید؛ بلکه فرصتی برای وارد کردن آدرس‌های دلخواه برای دریافت سفارش نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد.

منوی برنامه

این منو حاوی گزینه‌هایی کاربردی مانند “تماس با پشتیبانی”، “ارسال نظر”، “پیشنهاد رستوران”، “قوانین استفاده از دلینو” و… است.

سهولت در ثبت ‌نام

لازمه ثبت‌ نام در اپلیکیشن اسنپ فود دانلود و نصب این برنامه است. به‌ این ‌ترتیب صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید روی گزینه ورود/عضویت کلیک کنید. در صورتی که قبلاً در این برنامه ثبت نام کرده باشید، تنها کافی است شماره ‌تلفن همراه خود را وارد نموده و کد مخصوص را دریافت کنید؛ به این ترتیب برنامه برای شما اجرا خواهد شد. در غیر این صورت ابتدا باید شماره موبایل خود را وارد کنید و پس از دریافت کد به مرحله بعدی راه یابید.

به ‌این‌ ترتیب به ‌صورت خودکار وارد مرحله ثبت‌ نام‌ شده و باید نام و نام خانوادگی خود را در کادر مخصوص درج کنید. در گام بعدی نقشه‌ای باز می‌شود که در آن باید محل دقیق سکونت یا هر محل دلخواه دیگر برای تحویل غذا توسط پیک را مشخص نمایید. البته همواره می‌توانید با انتخاب “+ آدرس جدید” لوکیشن‌های بیشتری برای سفارش غذا را ثبت کنید.

این‌گونه فرآیند ثبت ‌نام شما تکمیل شده و پس از آن به ‌راحتی می‌توانید با استفاده از فیلترهای موجود به سفارش غذا بپردازید. در نهایت فاکتور خود را تایید کرده و منتظر باشید تا رستوران مورد نظر نیز آن را تایید کند. پس از تایید فاکتور توسط فروشنده، زمان و نحوه آماده‌سازی سفارش برایتان به نمایش در خواهد آمد.

اگر قصد ثبت ‌نام در دلینو را دارید ابتدا باید اپلیکیشن آن را دانلود و نصب نمایید. سپس برنامه را اجرا نموده تا صفحه حاوی گزینه “ورود” یا “عضویت” برایتان باز شود. در گام بعدی شماره موبایل خود را فیلد مربوطه وارد نمایید تا پیامک حاوی رمز برایتان ارسال شود. این کد را در قسمت مخصوص وارد کنید تا بتوانید به مرحله بعد هدایت شوید.

با تایید شدن شماره تماس نوبت به وارد کردن نام، نام خانوادگی و رمز عبور دلخواهتان در فیلدهای مشخص شده می‌رسد. پس از تکمیل این مرحله گزینه “ثبت” را انتخاب کنید. در گام بعدی باید ایمیل خود را وارد و ثبت نمایید. سپس لوکیشن گوشی خود را فعال کرده و اجازه دسترسی آن را برای دلینو بدهید تا بتوانید آدرس فعال خود را ثبت نمایید. در نهایت غذاهای دلخواه خود را به سبد خرید افزوده و سفارش غذا از طریق برنامه دلینو را انجام دهید. سفارش شما بعد از آماده ‌شدن در همان محل انتخابی تحویل داده می‌شود.

ناگفته نماند همواره می‌توانید ثبت ‌نام خود را از طریق وب‌سایت اسنپ فود یا دلینو نیز انجام دهید. ‌روی ‌هم‌ رفته این دو سامانه ثبت‌ نام بسیار آسانی داشته و کاربران از این بابت دچار هیچ‌گونه زحمتی نخواهند شد.

امنیت

اسنپ فود احترام ویژه‌ای برای حریم شخصی کاربران خود قائل است؛ در نتیجه کلیه اطلاعات دریافتی از کاربر مانند نام، نشانی، آدرس ایمیل، شماره ‌تلفن و… کاملاً محفوظ بوده و در دسترس عموم مردم قرار ندارد. اگرچه این سامانه نیز همچون سایر وب‌سایت‌ها به جمع‌آوری آی‌پی و کوکی‌ها می‌پردازد؛ اما پروتکل، سرور، لایه‌های امنیتی و به‌ طور کلی روش‌های مدیریت داده‌ها در این شرکت به نحوی است که نهایت محافظت از اطلاعات کاربران انجام شود. در نتیجه به ‌خوبی از دسترسی‌های غیرمجاز به اطلاعات کاربران جلوگیری خواهد شد.

سامانه سفارش آنلاین غذا دلینو عمیقاً به حفظ حریم خصوص کاربران و احترام به آن متعهد است. این مجموعه کلیه اقدامات لازم را برای حفظ اطلاعات شخصی کاربران انجام می‌دهد. از همین رو در وب‌سایت دلینو از سیاست‌های امنیتی و فناوری‌هایی مخصوص استفاده می‌شود که برای حفاظت از اطلاعات شخصی مشتریان طراحی شده‌اند.

این مجموعه با پیروی از دستورالعمل‌ها و روش‌های امنیتی پیچیده و دشوار، قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران را به‌ خوبی اجرا می‌کند. این روش‌های محافظتی شامل ذخیره‌سازی، استفاده و انتشار کلیه اطلاعات دریافتی از کاربران بوده و مانع استفاده غیرمجاز از این اطلاعات می‌شود.

با این تفاسیر اگر به‌ صورت کاربر مهمان به سفارش غذا از این سامانه می‌پردازید یا برای عضویت در وب‌سایت و خبرنامه دلینو اقدام کرده‌اید؛ از شما خواسته می‌شود که اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره‌ تلفن همراه، نشانی پست الکترونیکی، تاریخ تولد، نشانی‌های مورد نظر برای تحویل سفارش، وضعیت تاهل و جنسیت خود را وارد نمایید.

حق کمیسیون

محاسبه حق کمیسیون هر کسب‌و‌کار در اسنپ فود بر اساس میزان مشخصی از فروش ماهانه آن مجموعه انجام می‌شود. کمسیونی که هر فروشنده باید به اسنپ فود بپردازد در حقیقت نوعی کارمزد بوده که پرداخت آن به دو صورت ثابت و پلکانی انجام‌پذیر است. در واقع صاحبان کسب‌وکارها بنا بر تمایل خود می‌توانند درصد کمیسیون را از همان ابتدا به‌ عنوان درصدی از فروش بپردازند یا با افزایش فروش این کارمزد را نیز افزایش دهند.

در محاسبه مبلغ پرداختی به فروشنده به ‌صورت زیر عمل می‌شود:

فروش کل منهای میزان کمیسیون اسنپ فود منهای 9 درصد ارزش‌افزوده منهای کمسیون اکسپرس به ‌اضافه هزینه کرایه آنلاین پیک (همان مبلغ تعیین شده برای پیک مجموعه)

در خصوص نحوه تسویه ‌حساب در اسنپ فود نیز باید بگوییم که به ‌صورت ماهانه است. این تسویه‌ حساب در طی دو مرحله انجام می‌گیرد. به این صورت که مرحله اول از تاریخ 15 تا 17 هر ماه بوده و شامل پرداخت 70 درصد از مبلغ فروش نیمه اول همان ماه است. در مرحله دوم که در تاریخ اول تا سوم ماه بعد شروع می‌شود، تسویه‌ حساب کامل ماه گذشته انجام خواهد شد.

حق کمیسیون در دلینو برای رستوران‌ها یا مراکز تهیه غذایی که به استفاده از نرم‌افزار سپیدز می‌پردازند 12 درصد بوده که روی هر سفارش حساب می‌شود. چنانچه رستورانی از این نرم‌افزار استفاده نکند، حق کمیسیون قابل پرداخت او 15 درصد خواهد بود. ناگفته نماند تسویه‌ حساب دلینو با رستوران‌ها نیز به ‌صورت روزانه و 24 ساعته است.

مزایا برای صاحبان کسب‌وکارها

اصلی‌ترین مزیت همکاری با اسنپ فود برای صاحبان رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا و… این است که هیچ الزامی به همکاری انحصاری با اسنپ فود ندارند؛ یعنی علاوه بر عضویت در این سامانه هم‌زمان می‌توانند با سایر سامانه‌های سفارش آنلاین غذا نیز به همکاری بپردازند.

با همه این‌ها اگر یک رستوران یا کترینگ همه فضای فروش آنلاین خود را به اسنپ فود واگذار نماید، از مزایایی مانند تخفیف در کمیسیون، تخفیف ریالی در منو و… برخوردار خواهد شد.

انواع رستوران‌ها و فست ‌فودها در همکاری با دلینو از مزایای مختلفی برخوردار خواهند شد. مهم‌ترین آن‌ها کاهش اشتباهات در فرآیند ثبت سفارش غذاها است. زیرا دلینو سامانه‌ای یکپارچه بوده که قابلیت اتصال مستقیم به نرم‌افزارهای اتوماسیون رستوران‌ها و کترینگ‌ها را دارد.

مزیت دیگر به یکی از ویژگی‌های اختصاصی و منحصر‌به‌فرد دلینو مربوط می‌شود. به این صورت که برنامه دلینو برای هر مرکز تهیه غذا به‌ صورت اختصاصی به طراحی سایت همراه با درگاه پرداخت آنلاین می‌پردازد. به ‌این ‌ترتیب حتی اگر یک کسب‌و‌کار فاقد اپلیکیشن نیز باشد با ثبت‌ نام در دلینو می‌تواند از سایتی دارای درگاه پرداخت آنلاین، پشتیبانی قوی، مشاوره، پنل مدیریت سفارشات و یک سری امکانات جانبی عالی مانند افزودن گالری تصاویر بهره‌مند شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل