0

معرفی دیجی پی

معرفی دیجی پی

در بسیاری از مواقع هنگامی که قصد خرید اینترنتی داریم می‌توانیم از میان درگاه‌های مختلف پرداخت یکی را انتخاب کنیم اما بارها اتفاق افتاده است که آن درگاه دچار مشکل بوده و نتوانسته تراکنش ما را با موفقیت ثبت کند. درگاه پرداخت هوشمند دیجی پی برای این مسئله راه‌حلی ارائه داده است. این سرویس با امتیازدهی به درگاه‌های پرداخت، کیفیت عملکرد آن‌ها را پایش می‌کند و این پایش به صورت لحظه‌ای است. بنابراین کاربران می‌توانند با کمک این نرم‌افزار بهترین درگاه پرداخت را در هر لحظه انتخاب کنند. با ما همراه باشید تا در این بخش به عملکرد این برنامه و نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم.

تاریخچه دیجی پی

تاریخچه دیجی پی

شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان در تیر ماه 97 به گروه دیجی‌کالا پیوست و با نام تجاری دیجی پی رسما کار خود را آغاز کرد؛ بنابراین اولین نسخه نرم‌افزار دیجی پی در آن سال رونمایی شد. در واقع دیجی ‌کالا اپلیکیشن دیجی ‌پی را به عنوان ابزاری برای خرید قسطی معرفی کرد. البته اپلیکیشن دیجی پی قابلیت‌های زیادی دارد و فقط به خریدهای قسطی محدود نمی‌شود.

امروزه مراجعه به بانک فقط برای انجام کارهای خاص صورت می‌گیرد و اکثر تراکنش‌ها آنلاین انجام می‌‌شوند. بنابراین درگاه‌های اینترنتی به شدت پرترافیک هستند و حضور اپلیکیشن دیجی پی می‌تواند تراکنش‌های مالی روزمره را سریع‌تر و راحت‌تر به سرانجام برساند. در واقع می‌توان دیجی پی را راهکار پرداخت همه کاره دانست چون برای هر نوع پرداختی بستر مناسبی فراهم می‌کند.

 

شهرهای تحت پوشش دیجی پی

دیجی پی یکی از زیرمجموعه‌های دیجی کالا است و دیجی کالا تمام شهرهای ایران را پوشش می‌دهد؛ بنابراین دیجی پی محدودیتی برای سرویس‌دهی کاربران کشور ندارد. فقط کافی است موبایل هوشمند و اینترنت داشته باشید تا با نصب اپلیکیشن دیجی پی بتوانید تراکنش‌های مالی خود را انجام دهید.

تجربه کار با دیجی پی

تجربه کار با دیجی پی

دیجی پی بخش‌های مختلفی دارد که هرکس می‌تواند به فراخور تراکنش مدنظر وارد آن بخش شود. از جمله قسمت‌های این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید شارژ موبایل
  • کیف پول دیجی پی
  • لیست کارت‌های بانکی کاربر
  • انجام کارت به کارت
  • لیست تراکنش‌های آنلاین
  • خرید بسته اینترنت همراه
  • پرداخت قبض خدمات آب و برق و گاز
  • پرداخت طرح ترافیک
  • پرداخت عوارض جاده‌ای

با توجه به تنوع خدماتی که این اپلیکیشن ارائه می‌کند از آن در اکثر مواقع می‌توان استفاده کرد. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف این اپلیکیشن می‌پردازیم:

 

بخش خرید شارژ

فرقی نمی‌کند که از چه نوع سیم‌کارتی استفاده می‌کنید. چه ایرانسل، چه همراه اول و چه رایتل باشد شما می‌توانید در این بخش برای خود شارژ بخرید. کافی است مقدار اعتبار مدنظر و مبلغ آن را مشخص کنید. دیجی پی پس از پرداخت، سیم‌کارت شما را شارژ خواهد کرد.

بعضی از اپلیکیشن‌های پرداختی برای شارژ سیم‌کارت دچار مشکل می‌شوند و کاربر باید چندین بار مراحل را طی کند تا بتواند سیم‌کارت خود را شارژ کند. در دیجی پی اما چنین مشکلاتی وجود ندارد.

 

کیف پول دیجی پی

در این اپلیکیشن شما می‌توانید مبلغی پول را در کیف پول الکترونیکی خود قرار دهید. در واقع با شارژ کیف پول امکان استفاده از سایر بخش‌های برنامه وجود دارد و می‌توانید بدون پرداخت هزینه مجدد خرید اینترنتی کنید. به طور مثال برای پرداخت عوارض و جریمه طرح ترافیک و… به جای پرداخت هزینه مجزا، از اعتبار کیف پول خود استفاده می­کنید.

 

لیست کارتهای بانکی

امروزه اکثر ما در بانک‌های مختلف حساب داریم و حفظ‌کردن شماره این کارت‌ها برایمان سخت است. در دیجی پی کافی است یک بار اطلاعات کارت‌های بانکی خود را وارد کنید. این اطلاعات در برنامه ذخیره می‌شوند و در هنگام پرداخت مبالغ از طریق دیجی پی فهرستی از این شماره کارت‌ها همراه با نام بانک نمایش داده می‌شود. در این حالت بدون نیاز به خود کارت می‌توانیم پرداخت را انجام دهیم.

این قابلیت در زمان‌هایی که کارتمان را فراموش می‌کنیم و در خانه یا محل کار جا می‌گذاریم بسیار مفید است چون می‌توانیم بدون دغدغه خرید کنیم و بعد با دیجی پی مبلغ خرید را به حساب فروشنده انتقال دهیم.

 

قابلیت کارت به کارت

در گذشته برای انتقال وجه به حساب دیگران باید به عابربانک مراجعه می‌کردیم اما در حال حاضر اپلیکیشن‌های متنوعی برای انتقال وجه روی کار آمده‌اند که دیجی پی نیز از جمله این نرم‌افزارها است. به زودی این اپلیکیشن، کارت به کارت برای تمامی بانک‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

 

لیست تراکنشهای آنلاین

شما می‌توانید فهرستی از تراکنش‌های انجام شده را در دیجی پی رؤیت کنید. به طور مثال ممکن است از سایت‌های فروشگاه عمومی مانند دیجی کالا خرید کنید و هزینه را از طریق دیجی پی بپردازید. چنین پرداختی‌هایی در کنار پرداختی‌های داخل اپلیکیشن در قالب یک فهرست به کاربر نمایش داده می‌شود.

پرداخت قبض خدمات

پرداخت قبض خدمات

یکی از دغدغه‌های همه کاربران پرداخت قبض خدمات در طول سال است. در دیجی پی این امکان فراهم است که در سریع‌ترین زمان ممکن قبض آب و برق و گاز و تلفن خود را پرداخت کنید. برای پرداخت خدمات کافی است بارکد روی قبض را اسکن کنید. به این ترتیب مرحله بعدی فقط پرداخت قبض خواهد بود. با این روش افراد می‌توانند بدون هدر رفتن زمان هزینه خدمات را بپردازند.

 

پرداخت بدهی طرح ترافیک

شما می‌توانید با وارد کردن پلاک ماشین در اپلیکیشن دیجی پی از مقدار بدهی طرح ترافیک خود مطلع شوید و با استفاده از کارت بانکی یا کیف پول دیجی پی مبلغ اعلام شده را تسویه کنید. این روش بهترین و ساده‌ترین راه پرداخت هزینه طرح است. مخصوصا اگر ساکن شهر تهران هستید این قابلیت دیجی پی برای شما کاربرد زیادی خواهد داشت.

 

پرداخت عوارض جادهای

در برخی از جاده‌ها مکان­‌هایی برای پرداخت عوارض وجود دارند که می‌توان مبالغ آن­‌ها را به صورت الکترونیک پرداخت کرد. شما می‌توانید با استفاده از دیجی پی عوارضی مدنظر خود را انتخاب کرده و پلاک ماشین را وارد کنید و قبل از ورود به جایگاه پرداخت عوارضی مبلغ را بپردازید. به این ترتیب دیگر نیازی به پرداخت پول نقد یا کارت نیست. با ورود تنها یک بار پلاک ماشین دفعات دیگر روند ساده‌تری برای پرداخت عوارض جاده‌ای خواهید داشت.

 

نقاط ضعف و قوت دیجی پی

اپلیکیشن دیجی پی یک نرم‌افزار برای انجام تراکنش‌های مالی در راحت‌ترین حالت‌ است. در اینجا به بررسی نقاط ضعف و قوت این اپلیکیشن می‌پردازیم.

 

نقاط قوت دیجی پی

  • قابلیت انجام تراکنش‌های مختلف مالی کاربر
  • عدم پیچیدگی در ارائه خدمات
  • سهولت کار با اپلیکیشن
  • انتخاب بهترین درگاه پرداختی در میان بانک‌های مختلف
  • پرداخت قبوض، عوارض جاده‌ای و بدهی طرح ترافیک
  • برگزاری قرعه‌کشی و اهدای جوایز به کاربران
  • ارائه کد تخفیف دیجی پی به کاربران برای انواع خدمات و خرید محصولات

کاربرانی که از نرم‌افزار دیجی پی استفاده می‌کنند می‌توانند از طریق استفاده از این اپلیکیشن به کد تخفیف دیجیکالا نیز دست پیدا کنند.

 

 

نقاط ضعف دیجی پی

گفتنی است که این برنامه نیز مانند هر برنامه دیگر نقاط ضعفی دارد که با هر بار به‌روزرسانی سعی در برطرف‌کردن این موارد دارد.

  • عدم شفافیت در خرید قسطی به کمک دیجی پی
  • کامل نبودن فهرست بانک‌های این نرم‌افزار برای انجام تراکنش‌های مالی

 

وبلاگ دیجی پی

در سایت دیجی پی بخشی به نام «مجله اینترنتی دیجی پی» وجود دارد که در این بخش مقالاتی درباره انواع معاملات مالی، ارزهای دیجیتال، بررسی بزرگ‌ترین و موفق‌ترین اقتصادهای جهان و… انتشار می­‌یابد. با مطالعه این بخش سایت دیجی پی اطلاعات خوبی درباره مسائل مالی و اقتصادی به خواننده منتقل می‌شود. این وبلاگ در تلاش است که به خوانندگان دید جهانی بدهد تا ذهن خود را به مسائل مالی یک منطقه محدود نکنند.

 

همکاری با دیجی پی

دیجی پی در صنعت بانکداری، وب‌مستری، بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا، برنامه‌نویس و… نیاز به همکاران باتجربه در این زمینه‌ها دارد و از این رو به پلتفرم‌های مخصوص کاریابی سفارش آگهی داده است. اگر به این اپلیکیشن علاقه دارید و از همکاری با چنین گروهی لذت می‌برید می‌توانید در بستر مناسب سوابق تحصیلی و کاری خود را برای دیجی پی ارسال کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی دیجی پی

دیجی پی علاوه بر سایت و اپلیکیشن در فضاهای اجتماعی نظیر اینستاگرم، لینکدین، توییتر و آپارات فعالیت می­کند. اینستاگرام این برنامه دنبال‌کنندگان زیادی دارد و دیجی پی از طریق پیج اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

 

اطلاعات تماس دیجی پی

شما از دو طریق می‌توانید با مجموعه دیجی پی در تماس باشد:

  • ارسال ایمیل
  • تماس با شماره: 02161930400

با توجه به اینکه بخش سؤالات سایت دیجی پی بسیار مفید است توصیه می‌کنیم قبل از تماس، این سؤالات را مطالعه کنید. احتمال اینکه مشکل شما از طریق همین بخش سایت برطرف شود زیاد است.

همچنین داخل سایت دیجی پی فرم تماسی ایجاد شده است که زمان پاسخگویی به مخاطب را کوتاه می‌کند. اگر می‌خواهید خیلی زود از تماس با این مجموعه به نتیجه برسید توصیه می‌کنیم فرم تماس را پر کنید.

شما می­توانید در ایمیل یا تماس تلفنی انتقادات و پیشنهادات خود را نیز مطرح کنید.

 

سؤالات متداول معرفی دیجی پی

آیا می‌توان از اپلیکیشن دیجی پی برای پرداخت اقساطی استفاده کرد؟

بله. یکی از اصلی‌ترین شعارهای این برنامه امکان ایجاد شرایط برای پرداخت قسطی است. شما می‌توانید با مطالعه درصد پرداخت اقساط و نحوه استفاده از این روش، محصولات مورد نظر خود را قسطی تهیه کنید. البته برای اینکه بتوانید اطلاعات جامعی به دست آورید توصیه می‌کنیم از سایت دیجی پی استفاده کنید.

استفاده از کیف پول دیجی پی چه فوایدی دارد؟

اگر کیف پول خود را در دیجی پی شارژ کرده باشید برای تراکنش‌های مالی بعدی لازم نیست وقت زیادی صرف کنید و می­توانید با آرامش و بدون نگرانی از مبالغ خرید، از شارژ کیف پول خود استفاده ‌کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *