0

معرفی اسنپ | Snapp

اسنپ

اندکی به تمام شدن شب دوم اسفندماه 1305 شمسی مانده بود؛ درشکه دو اسب، از سر پیچ امیرآباد به سمت شمال حرکت می‌کرد؛ سر اولین پیچ، تصادف فورد آمریکایی با درشکه، هر دو اسب را درصحنه تصادف تلف کرد. 5 روز بعد، مسافر مشهور موسیقی ایران، یعنی درویش خان را از جامعه هنری ایران گرفت. غلامحسین درویش معروف به درویش خان بعد از بریجیت درسکول انگلیسی، اولین کشته تصادفات رانندگی، شاید دومین تصادف مهم خودرو برای ما ایرانیان باشد. تجربه‌ی تلخ ورود خودرو به ایران، امروزه با سرویس‌های جدیدی مانند اسنپ آن‌قدر شیرینی یافته است که از درویش خان بیشتر به عنوان استاد موسیقی یاد می‌شود تا قربانی خودرو!

از تاکسی یاب تا هولدینگ اسنپ

در همین زمان که در حال نگارش این متن هستم، هزاران کاربر در وبسایت موپن در حال جست‌وجوی کد تخفیف اسنپ یا یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این هولدینگ نه چندان قدیمی کشور هستند. فارغ از عجله این کاربران برای شروع یک سفر، امروز مطالبی پیرامون اولین تاکسی اینترنتی کشور آماده کرده‌ایم؛ که از خاطرات قدیمی این شرکت آغاز و به بررسی روش‌های پشتیبانی آن ختم می‌شود.

با پایان گرمای تابستان 1393، فضای کسب‌وکارهای اینترنتی کشور با پدیده‌ای جدید در کشور آشنا شد؛ که البته کسانی که استارت آپ‌های جهانی را پیگیری می‌کردند با این پدیده به خوبی آشنا بودند؛ اما توقع حضور اپلیکیشنی مشابه اوبر در ایران، با میزان نفوذ و سرعت اینترنت در سال 1393 که به‌مراتب کمتر از حال حاضر کشور بود را نداشتند. تاکسی یاب اولین پلتفرم تاکسی اینترنتی در ایران که امروزه به نام اسنپ برای کاربران آشنا است؛ کار خود را در محدوده‌های مرکزی شهر تهران آغاز و در ماه‌های اولیه خود با رشد فزاینده 100 درصدی در هرماه تبدیل به اولین و بزرگ‌ترین خدمات‌دهنده حمل‌ونقل اینترنتی کشور شد.

 

به گفته شهرام شاهکار مؤسس این شرکت، در سال 1397 با داشتن یک میلیون سفر موفق روزانه، هفتمین استارت آپ حوزه حمل‌ونقل اینترنتی در دنیا است.

 

خدمات اسنپ

اسنپ که کار خود را با ارائه تاکسی اینترنتی آغاز کرده بود امروزه سرویس‌های حمل‌ونقل بیشتری ارائه می‌کند که به اختصار در زیر توضیح خواهیم داد.

سرویس به‌صرفه و فوری: اولین سرویس اسنپ به عنوان تاکسی اینترنتی ارزان

سرویس ویژه بانوان (اسنپ رز): سرویس ویژه تاکسی مخصوص بانوان

اسنپ بایک: سرویس ویژه حمل مسافر با موتورسیکلت

اسنپ باکس: سرویس ویژه حمل بار و وسایل

در حال حاضر با منتشر شدن این سوپر اپلیکیشن امکان درخواست سایر سرویس‌های این شرکت نیز در این اپلیکیشن فراهم‌شده است که ما در اینجا تنها به سرویس‌های حمل‌ونقل اشاره‌کرده‌ایم و توضیحات جامع‌تری را در مطالب بعدی وبلاگ موپن، درباره اسنپ فود، اسنپ مارکت، اسنپ کیو و غیره خواهیم داشت.

خدمات اسنپ

روش‌های درخواست سفر اسنپ

این اپلیکیشن همواره تلاش کرده تا کاربران، به سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های ممکن درخواست سفر را ثبت نمایند. هم اکنون از 3 روش اپلیکیشن اندروید، ای او اس و نسخه تحت وب وبسایت، در دسترس کاربران است. نکته قابل ذکر در این مطلب این است که امکان درخواست تلفنی در آن مانند بعضی از رقبای این شرکت فراهم نمی‌باشد. برای مشاهده راهنمای استفاده از اپلیکیشن و کد تخفیف اسنپ با ما همراه باشید.

روش‌های همکاری با اسنپ

جذب راننده

برای پیوستن به جمع رانندگان این شرکت روش‌های مختلفی از جمله مراجعه حضوری به دفاتر جذب راننده اسنپ، ثبت‌نام در میدان‌ها و معابر توسط بازاریابان میدانی و راحت‌ترین روش ثبت‌نام، به صورت آنلاین و ارائه مدارک به صورت دیجیتالی است.

باشگاه رانندگان اسنپ، شامل تمام رانندگان این اپلیکیشن اعم از رانندگان تاکسی اینترنتی، رانندگان اسنپ باکس و رانندگان اسنپ بایک است؛ که طرح‌های تخفیفی برای خرید لوازم‌یدکی، بیمه‌نامه‌ها، مراکز تفریحی و تسهیلات ویژه قرض‌الحسنه را برای رانندگان این شرکت فراهم می‌کند.

رانندگی برای این شرکت در این سالیان کم حاشیه و بی‌دردسر نبوده و علاوه بر تجمعات چندباره به علت کم بودن تعرفه سفرها و افزایش کمیسیون، مشکلات به وجود آمده توسط تاکسیرانی‌ها به‌خصوص تاکسیرانی شهرهای بزرگ، همواره یکی از چالش‌های بزرگ رانندگان و این شرکت بوده است. این مشکلات با افزوده شدن رقبایی از سمت تاکسیرانی‌ها که همانند گذشته به دنبال ایجاد نظارت‌هایی خارج از عرف کسب و کار‌های آنلاین هستند همچنان ادامه دارد.

تاکسی

پنل‌سازمانی اسنپ

پنل مخصوص سازمان‌ها که یکی از سرویس‌های قدیمی این شرکت است؛ کمتر موردتوجه رسانه‌ها و کاربران قرارگرفته است. البته ناگفته نماند که تعویض لوگوی قدیمی با فاصله چند ماه پس از تغییر اساسی در برند این شرکت، در صفحه مخصوص پنل سازمانی، گواه فراموشی این سرویس توسط عوامل اسنپ نیز است. خدمتی از این شرکت که اگر سرمایه‌گذاری بیشتر و دقیق‌تری در این زمینه انجام می‌شد؛ شاهد به‌روزرسانی سیستم‌های سنتی و دارای معایب فراوان حمل‌ونقل کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌بودیم.

با این حال قسمت سازمانی اسنپ شامل سرویس‌های مختلفی در کنار سیستم‌های کاربران می‌باشد که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • در این پنل امکان استفاده از سرویس‌های اسنپ رز (سرویس ویژه بانوان)، اسنپ‌اکو (سرویس اقتصادی اسنپ)، اسنپ‌پلاس (سرویسی ویژه اسنپ) و اسنپ باکس فراهم گردیده است.
  • ارائه گزارش‌های کامل از میزان استفاده از این سرویس‌ها و مدیریت کامل بر سفرهای سازمانی
  • امکان استفاده همزمان از 4 سرویس اسنپ بدون داشتن محدودیت در تعداد درخواست سفر

امنیت مسافران اسنپ

امنیت به عنوان یکی از اولین چالش‌ها برای هر کسب‌وکار اینترنتی است. جمع‌آوری اطلاعات از دستگاه‌ها، ذخیره موقعیت‌های مکانی، اطلاعات تماس کاربران و غیره همگی تعهدات و هزینه‌های سنگینی برای شرکت‌ها به وجود می‌آورد. حفظ این اطلاعات و جلوگیری از سو استفاده توسط هکرها قطعاً یکی از اهداف مهم برای اسنپ و سایر شرکت‌ها بوده و خواهد بود. فارغ از نکات گفته‌شده در بالا، در بحث حمل‌ونقل مسائلی جدیدتر بروز می‌کند؛ در این مورد می‌توان به امنیت مسافران و یا کالای ارسال‌شده اشاره کرد؛ مسائلی که برای تاکسی‌ها و پیک‌های اینترنتی در این چند ساله مشکلاتی را فراهم آورده است. از عدم رعایت قوانین کشور و عرف توسط مسافران تا ایجاد مزاحمت توسط رانندگان، اما این حوادث که بعضاً توانایی شکست یک استارت آپ را دارند نه تنها به نقطه ضعف آن تبدیل نشده، بلکه با تکمیل قوانین و مقررات دقیق، باعث حل‌وفصل مشکلات آینده سایر رقبای این شرکت نیز شده است.

اقدامات اولیه اسنپ برای برقراری امنیت مسافران به شرح زیر است:

  • احراز هویت کاربران راننده، در هنگام ثبت‌نام و تصویر راننده در هنگام سوارشدن
  • بررسی خودرو راننده، توسط تصویر پلاک در هنگام درخواست سفر
  • امکان به اشتراک گذاشتن اطلاعات و نقشه مسیر با آشنایان
  • پنهان‌سازی شماره تلفن کاربران راننده و مسافر در حین تماس

سایر قوانین اسنپ مانند قوانین حمل وسایل و حیوانات خانگی در سریع‌ترین زمان برای کاربران به‌روزرسانی می‌شود. برای مشاهده سایر قوانین بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

قوانین و مقررات اسنپ

شهر‌های محل فعالیت اسنپ

اسنپ در ابتدای کار خود و با هدف افزایش کاربران، نسبت به شروع فعالیت در شهر‌های بزرگ و مراکز استان اقدام کرد. هم اکنون در بیش از 130 شهر بزرگ و کوچک از همه استان‌ها فعالیت دارد.

لیست شهر‌های محل فعالیت اسنپ:

  • آذربایجان شرقی (تبریز، سردرود، سهند، مرند، مراغه)
  • آذربایجان غربی (ارومیه، خوی)
  • اردبیل (اردبیل، سرعین)
  • اصفهان (آران و بیدگل، اصفهان، بهارستان، خمینی‌شهر، درچه، دولت‌آباد، زرین‌شهر، شاهین‌شهر، شهرضا، فلاورجان، فولادشهر، کاشان، نجف‌آباد، ویلاشهر)
  • البرز (کرج، محمدشهر، نظرآباد، هشتگرد)
  • ایلام (ایلام)
  • بوشهر (بوشهر، چغادک، عالی‌شهر)
  • تهران (اسلامشهر، بومهن، پاکدشت، پردیس، تهران، رباط‌کریم، رودهن، شهریار، شهر قدس، قرچک، لواسانات، ملارد، نسیم‌شهر، ورامین)
  • چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)
  • خراسان جنوبی (بیرجند)
  • خراسان رضوی (چناران، سبزوار، شاندیز، طرقبه، طوس، گلبهار، مشهد، نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه، قوچان)
  • خراسان شمالی (بجنورد)
  • خوزستان (آبادان، اهواز، خرمشهر، دزفول)
  • زنجان (زنجان)
  • سمنان (سمنان، شاهرود، شهمیرزاد، مهدی‌شهر)
  • سیستان و بلوچستان (زاهدان)
  • فارس (جهرم، شیراز، صدرا، فسا، کازرون، لارستان، مرودشت)
  • قزوین (قزوین)
  • قم (جعفریه، قم، قنوات، کهک)
  • کردستان (سنندج)
  • کرمان (کرمان)
  • کرمانشاه (کرمانشاه)
  • کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج)
  • گلستان (گرگان)
  • گیلان (آستانه اشرفیه، انزلی، رشت، کوچصفهان، لاهیجان، لنگرود)
  • لرستان (خرم‌آباد، بروجرد)
  • مازندران (آمل، ارطه، امامزاده عبدلله، امیرکلا، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بهنمیر، پایین هولار، جویبار، خوش رودپی، دابودشت، زرگر شهر، ساری، سرخرود، سورک، شیرگاه، فریدونکنار، قائمشهر، کیاکلا، گتاب، گلوگاه، محمودآباد، مرزیکلا، نکا، هادی شهر، نور، بهشهر)
  • مرکزی (اراک، ساوه، مهاجران)
  • هرمزگان (بندرعباس)
  • همدان (بهار، جورقان، مریانج، ملایر، همدان)
  • یزد (تفت، مهریز، یزد، اردکان، میبد)

اطلاعات تماس و پشتیبانی اسنپ

با توجه به سرویس‌های متنوع اسنپ، در این اپلیکیشن روش‌های متفاوتی برای درخواست پشتیبانی در نظر گرفته شده است. علاوه بر قسمت پشتیبانی داخل اپلیکیشن اسنپ که تقریباً پاسخگوی تمام سؤالات شما درباره استفاده از اپلیکیشن، دریافت رسید سفر، درخواست ثبت وسایل جامانده در خودرو و مشکلات با راننده است. امکان تماس با پشتیانی از طریق روش‌های زیر نیز فراهم شده است.

تلفن: 41849000 – 021 و 9103900 – 021

ایمیل: info@snapp.cab

مرکز تماس اسنپ

برای مشاهده لیست تلفن‌های تماس مراکز اسنپ در شهرستان‌ها بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

تلفن تماس مراکز اسنپ

سوالات متداول

تاریخچه اسنپ چیست؟

تاکسی یاب اولین پلتفرم تاکسی اینترنتی در ایران که امروزه به نام اسنپ برای کاربران آشنا است؛ در سال 1393 کار خود را در محدوده‌های مرکزی شهر تهران آغاز و در ماه‌های اولیه خود با رشد فزاینده 100 درصدی در هرماه تبدیل به اولین و بزرگ‌ترین خدمات‌دهنده حمل‌ونقل اینترنتی کشور شد. به گفته شهرام شاهکار مؤسس این شرکت، در سال 1397 با داشتن یک میلیون سفر موفق روزانه، هفتمین استارت آپ حوزه حمل‌ونقل اینترنتی در دنیا است.

خدمات اسنپ چیست؟

سرویس به‌صرفه و فوری - سرویس ویژه بانوان (اسنپ رز) - اسنپ بایک - اسنپ باکس

روش‌های درخواست سفر اسنپ چیست؟

این اپلیکیشن همواره تلاش کرده تا کاربران، به سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های ممکن درخواست سفر را ثبت نمایند. هم اکنون از 3 روش اپلیکیشن اندروید، ای او اس و نسخه تحت وب وبسایت، در دسترس کاربران است. نکته قابل ذکر در این مطلب این است که امکان درخواست تلفنی در آن مانند بعضی از رقبای این شرکت فراهم نمی‌باشد.

روش‌های همکاری با اسنپ چیست؟

جذب راننده - پنل‌سازمانی اسنپ

امنیت مسافران اسنپ چگونه تامین می‌شود؟

احراز هویت کاربران راننده، در هنگام ثبت‌نام و تصویر راننده در هنگام سوارشدن - بررسی خودرو راننده، توسط تصویر پلاک در هنگام درخواست سفر - امکان به اشتراک گذاشتن اطلاعات و نقشه مسیر با آشنایان - پنهان‌سازی شماره تلفن کاربران راننده و مسافر در حین تماس

شهر‌های محل فعالیت اسنپ کدام‌ها هستند؟

اسنپ در ابتدای کار خود و با هدف افزایش کاربران، نسبت به شروع فعالیت در شهر‌های بزرگ و مراکز استان اقدام کرد. هم اکنون در بیش از 130 شهر بزرگ و کوچک از همه استان‌ها فعالیت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *