0

معرفی ایرانسل | irancell

ایرانسل

ابزارهای ارتباطی در هر دوره‌ای از مهم‌ترین ابزارهای بشر بوده و در قرن 21 ارتباطات به یک تجارت پرسود تبدیل شده‌است. اپراتورهای تلفن همراه نیز از تاجران بزرگ ارتباطات قرن بیست و یکم هستند. ایرانسل یکی از همین تاجران موفقی است که طی بیش از 15 سال‌ فعالیت، توانسته در ازای درآمد نجومی خود، خدمات قابل توجهی ارائه دهد.

ایرانسل، آغاز رقابت دو قطبی اپراتورها

پیش از تولد ایرانسل در سال 1384، جهان ارتباطات ایران به مخابرات و همراه اول که زیرمجموعه آن بود خلاصه می‌شد و طبیعتا وقتی رقابتی نباشد، پیشرفت یا اتفاق نمیفتد و یا کند پیش می‌رود. اما با تولد خود و جذب سرمایه خارجی برای به کارگیری تکنولوژی‌های مدرن، تبلیغات موثر و ارائه خدمات جدید، توانست یخ این رقابت را درهم بشکند. این اپراتور در سال 85 اولین شبکه اینترنت همراه یعنی EDGE را ارائه داد تا در رقابت با نمونه‌های خارجی، توان خود را به رخ بکشد. البته ایرانسل در این سال‌ها کم دچار مشکلاتی مانند تحریم، حفاظت اطلاعات و غیره نشده‌است اما با این حال رقیبی جنجگو و شایسته برای همراه اول است.

مسیر سخت پیشرفت ایرانسل

از ابتدا تمرکز اصلی ایرانسل در کنار ارائه خدمات با کیفیت تماس صوتی و ارتباط بر بستر پیام کوتاه (SMS)، تحول در سیستم اینترنت بی‌سیم بوده و امروز نیز بزرگ‌ترین اپراتور دیتای ایران است. مسیر ارائه خدمات جدید اینترنت آن را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • سال 1385: اینترنت نسل 2.75 یا EDGE
  • سال 1387: سرویس اینترنت ثابت وایمکس (WIMAX)
  • سال 1393: راه‌اندازی سرویس اینترنت همراه 3G
  • سال 1393: راه‌اندازی سرویس اینترنت همراه 4G در مشهد و سپس در سراسر کشور
  • سال 1394: پوشش سراسری سرویس وایمکس در کشور

دسته‌بندی خدمات ایرانسل

از مزایای یک اپراتور خصوصی، تنوع خدماتی است که به کاربران خود ارائه می‌دهد. برخی از خدمات ایرانسل را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • سیم‌کارت‌ها: دائمی، اعتباری، گردشگر، ترابردپذیری و شماره‌های رند
  • بسته‌ها: بسته‌های اینترنت همراه، بسته‌های چند کاربره، بسته‌های اینترنت ثابت، بسته‌های ترکیبی و…
  • برنامه‌های کاربردی: ایرانسل من، لنز، گیشه، چارخونه، دانا و…
  • مکالمه: تماس VoLTE، رومینگ و تماس بین‌المللی، پیام‌گیر صوتی و میزبان تماس
  • پیام‌رسانی: پیام چندرسانه‌ای، پیامک صوتی، پیام پیشواز، کارت ویزیت، پیامک هدیه و…
  • سرگرمی: کودکان و نوجوانان، آهنگ پیشواز، پیشخوان و موارد دیگر

اپلیکیشن ایرانسل من

یکی از شیوه‌های سنتی مدیریت حساب در ایرانسل، استفاده از کدهای دستوری شناخته شده با نام USSD است؛ اما این شیوه علاوه‌بر سخت بودن و احتمال رخ دادن اشتباه، به خاطر سپردن انواع کد دستوری را برای کاربر سخت می‌کند. از این‌رو برای مدیریت بهتر حساب کاربران، اپلیکیشن ایرانسل من را برای اندروید و IOS عرضه کرده‌است. البته این اپلیکیشن نسخه تحت وب هم دارد که برای کاربران ویندوز بسیار کارآمد است و حتی پس از مشکلات حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور اپل، امکان استفاده از نسخه تحت وب آن برای کاربران آی او اس فراهم شده‌است.

مناطق تحت پوشش ایرانسل

آخرین تکنولوژی اینترنت آن، شبکه 4.5G می‌باشد که به صورت متمرکز تمامی نقاط داخل تهران و شهرهای بزرگ را شامل می‌شود اما متاسفانه پوشش‌دهی اینترنت 4.5G در فواصل شهرها، شهرستان‌های کوچک و روستاها ضعیف است. این موضوع برای پوشش‌دهی اینرنت ثابت TD-LTE نیز صادق است.

مشترکان سازمانی ایرانسل

این اپراتور علاوه‌بر ارائه خدمات تک محصول به کاربران عادی، خدمات ویژه‌ای را برای مشترکان سازمانی خود در نظر گرفته است تا علاوه‌بر دریافت خدمات انبوه‌تر، هزینه‌های بهینه‌تری پرداخت کنند مانند:

  • ارائه خدمات ابری
  • موبایل سازمانی
  • بسته‌های اینترنت سازمانی
  • شبکه امن انتقال اطلاعات

شبکه‌های اجتماعی ایرانسل

ایرانسل از معدود صفحات فعال ایرانی در شبکه‌‌های اجتماعی است که محتوای باکیفیت تولید می‌کند. در بین پست‌های شبکه‌های اجتماعی آن، به وفور با انواع تخفیف‌های ایرانسل رو به رو می‌شوید و بسته به مناسبت‌های مختلف، چالش‌ها و مسابقات مختلفی را برگزار می‌کند. همچنین در پست‌های شبکه‌های اجتماعی، با برخی آموزش‌های مهارتی هم آشنا خواهید شد.

اطلاعات تماس و پشتیبانی ایرانسل

یکی از مهم‌ترین امتیازات ایرانسل، پشتیبانی چند جانبه و قدرتمند آن است. برای برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی می‌توانید به شیوه‌های زیر اقدام کنید:

ارسال پیام از طریق فرم تماس با ما
نشانی: تهران، میدان هروی، خیابان شهید پناهی نیا، خیابان زندی، کوچه قادری، کوچه علیدوست، پلاک ۵
تلفن: تماس با 700 از خطوط ایرانسل و 09377000000 از سایر خطوط برای خدمات تلفن و اینترنت همراه و تماس با 707 از خطوط داخلی و 09377070000 از سایر خطوط برای خدمات اینترنت ثابت
ایمیل: cs@mtnirancell.ir

سوالات متداول

سیم‌کارت‌ها: دائمی، اعتباری، گردشگر، ترابردپذیری و شماره‌های رند - بسته‌ها: بسته‌های اینترنت همراه، بسته‌های چند کاربره، بسته‌های اینترنت ثابت، بسته‌های ترکیبی و... - برنامه‌های کاربردی: ایرانسل من، لنز، گیشه، چارخونه، دانا و... - مکالمه: تماس VoLTE، رومینگ و تماس بین‌المللی، پیام‌گیر صوتی و میزبان تماس - پیام‌رسانی: پیام چندرسانه‌ای، پیامک صوتی، پیام پیشواز، کارت ویزیت، پیامک هدیه و... - سرگرمی: کودکان و نوجوانان، آهنگ پیشواز، پیشخوان و موارد دیگر
آخرین تکنولوژی اینترنت آن، شبکه 4.5G می‌باشد که به صورت متمرکز تمامی نقاط داخل تهران و شهرهای بزرگ را شامل می‌شود اما متاسفانه پوشش‌دهی اینترنت 4.5G در فواصل شهرها، شهرستان‌های کوچک و روستاها ضعیف است. این موضوع برای پوشش‌دهی اینرنت ثابت TD-LTE نیز صادق است.
این اپراتور علاوه‌بر ارائه خدمات تک محصول به کاربران عادی، خدمات ویژه‌ای را برای مشترکان سازمانی خود در نظر گرفته است تا علاوه‌بر دریافت خدمات انبوه‌تر، هزینه‌های بهینه‌تری پرداخت کنند مانند: ارائه خدمات ابری - موبایل سازمانی - بسته‌های اینترنت سازمانی - شبکه امن انتقال اطلاعات

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل