0

آژانس مسافرتی علی بابا از کجا شروع شد؟ | alibaba

علی بابا

علی بابا نامی است که ذهن شما را به انواع برندهای مختلف و البته مطرح هدایت می‌کند؛ مثلا ممکن است شما را به یاد علی بابا و چهل دزد بغداد انداخته باشد و یا یادآور سایت خرده فروشی چینی به همین نام باشد اما با گذر از این سه برند شناخته شده باید به برند ایرانی آن، سامانه خرید آنلاین بلیط و رزرو هتل برسیم. پیش‌تر گفتیم که اولین بودن ملاک نیست بلکه به روز بودن و ارائه خدمات با کیفیت جایگاه واقعی یک کسب و کار را اثبات می‌کند. حال باید ببینیم این برند می‌تواند این فرمول نانوشته را به حقیقت تبدیل کند یا خیر؟!

داستان شکست تا موفقیت علی بابا

آژانس هواپیمایی علی بابا، سرآغاز این قصه است که توسط مجید حسینی نژاد بنا نهاده شده بود. اما شکستی تلخ و یک ورشکستگی بزرگ باید تجربه می‌شد تا برند امروزی آن متولد شود. گردونه پرواز پارس، سنگ بنای علی بابای امروزی بود که در حدود سال 90 زمزمه‌های انتخاب نام جایگزین برای آن شنیده می‌شد. مجید حسینی نژاد با کسب تجربه از انواع شکست در کسب و کارهای بی ارتباطی که پیش از سال 90 تجربه کرده بود، این برند را به میدان رقابت سلاطین این بازار وارد کرد.

مسیر پیشرفت علی بابا

تغییر ذائقه مدیریت در عملکرد این آژانس مسافرتی اینترنتی تاثیرگذار شد و برخلاف آژانس مسافرتی که پیشتر به دلیل ایرادات مدیریتی مجید حسینی نژاد به شکست منتهی شد، این شرکت هم برای کارمندان به یک محیط کاری جذاب تبدیل گشت هم کاربران ایرانی به فرهنگ خرید اینترنتی بلیط روی آوردند. با گذر از اوایل دهه نود و بالا گرفتن رقابت سرویس‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل، علی بابا مدعی این موضوع شد که رتبه اول فروش اینترنتی خدمات سفر را در دست دارد. البته که سرمایه اولیه 30 میلیون تومانی که برای تبلیغات در نظر گرفته بودند امروز از ارقام میلیاردی بالاتر رفته و این موضوع بی‌تاثیر نیست اما خدمات فروش و پس از فروش با کیفیت مناسب نیز بر تبلیغات گسترده آن صحه می‌گذارد.

دسته‌بندی خدمات علی بابا

علی بابا نیز با ارائه خدمات متنوع و گسترده در حوزه خدمات آنلاین سفر، توانسته انواع خواسته‌های مشتریان را مرتفع سازد. انواع خدمات علی بابا عبارتند از:

  • بلیط هواپیما: داخلی و خارجی
  • بلیط قطار
  • بلیط اتوبوس
  • تور گردشگری
  • هتل

باشگاه مشتریان علی بابا

فلسفه وجودی باشگاه مشتریان به صورت کلی ارائه خدمات بهتر به مشتریان همیشگی و وفادار یک فروشگاه است و این شرکت نیز به پاس همراهی مشتریان دائمی خود، در باشگاه مشتریان، امکانات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. عملکرد سیستم کسب امتیاز علی بابا به این صورت است که معادل هر 100 هزار تومان خرید، یک امتیاز در باشگاه مشتریان علی بابا کسب خواهید کرد که در رزروهای بعدی بلیط‌ها، هتل‌ها و تورهای مسافرتی از این تخفیف‌های به دست آمده می‌توانید استفاده کیند. کاربران بسته به امتیازی که کسب می‌کنند در سطوح متفاوت‌بندی می‌شوند مانند تصویر زیر:

کاربران باشگاه مشتریان علی بابا می‌توانند با ثبت نام در این باشگاه، خرید بلیط و یا دعوت از دوستان خود، امتیاز بیشتری بگیرند.

مجله علی بابا

در تعریف استاندارد یک کسب و کار، فروش مستقیم تنها یک بعد از بیزینس می‌باشد در حالی که توانایی فروش و ارائه خدمت توسط ارائه محتوای مناسب، بعد دیگری است که می‌توان کسب و کار را به واسطه آن رونق بخشید. مجله علی بابا را می‌توان تعریف صحیح همین بعد دوم کسب و کار دانست که به خوبی به آن اهمیت می‌دهد و مطابق واحد فروش مستقیم، مجله و محتوای آن را گسترش می‌دهد. مطالبی که در مجله علی بابا منتشر می‌شود، بیشتر پیرامون معرفی پایتخت‌های جذاب کشورهای خارجی می‌باشد. در رتبه‌ی دوم نحوه مسافرت کم خرج اما راضی‌کننده در موضوعات این مجله جای می‌گیرد. البته اگر قرار است برای دوستان و اقوام سوغاتی بیاورید اما نمی‌دانید سوغاتی جایی که سفر کردید چه می‌باشد، پس از مجله علی بابا کمک بگیرید!

شبکه‌های اجتماعی علی بابا

محیط کاری علی بابا با شعار شاد بودن اداره می‌شود؛ همین روح و فضا در پست‌های شبکه‌های اجتماعی علی بابا قابل لمس است. برگزاری مسابقات و چالش‌های هفتگی برای ارائه کد تخفیف علی بابا به کاربران، از نکات جذابی است که صفحات مجازی آن را متمایز می‌کند. علی بابا کاربران صفحات مجازی خود را به شنیدن موسیقی در هر جایی بخصوص حین سفر تشویق می‌کند و حتی خودش بسته به انواع مقاصد مسافرتی، موسیقی مناسب پیشنهاد می‌دهد.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش علی بابا

حساسیت خرید بلیط هواپیما یا رزرو صحیح اتاق هتل، نیازمند پشتیبانی قوی است! از این رو این شرکت راه‌های متفاوتی را برای پشتیبانی مشتریان خود در نظر گرفته است:

فرم تماس با ما
پرسش و پاسخ و سوالات متداول
تلفن: 43900000 – 021
ایمیل: support@alibaba.ir

سوالات متداول

آژانس هواپیمایی علی بابا، سرآغاز این قصه است که توسط مجید حسینی نژاد بنا نهاده شده بود. اما شکستی تلخ و یک ورشکستگی بزرگ باید تجربه می‌شد تا برند امروزی آن متولد شود. گردونه پرواز پارس، سنگ بنای علی بابای امروزی بود که در حدود سال 90 زمزمه‌های انتخاب نام جایگزین برای آن شنیده می‌شد. مجید حسینی نژاد با کسب تجربه از انواع شکست در کسب و کارهای بی ارتباطی که پیش از سال 90 تجربه کرده بود، این برند را به میدان رقابت سلاطین این بازار وارد کرد.
بلیط هواپیما داخلی و خارجی - بلیط قطار - بلیط اتوبوس - تور گردشگری - هتل
فلسفه وجودی باشگاه مشتریان به صورت کلی ارائه خدمات بهتر به مشتریان همیشگی و وفادار یک فروشگاه است و این شرکت نیز به پاس همراهی مشتریان دائمی خود، در باشگاه مشتریان، امکانات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. عملکرد سیستم کسب امتیاز علی بابا به این صورت است که معادل هر 100 هزار تومان خرید، یک امتیاز در باشگاه مشتریان علی بابا کسب خواهید کرد که در رزروهای بعدی بلیط‌ها، هتل‌ها و تورهای مسافرتی از این تخفیف‌های به دست آمده می‌توانید استفاده کیند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل