0

معرفی و بررسی 9 تا از بهترین ارائه‌دهنده‌های سرویس هاست و سرور + جدول مقایسه

معرفی و بررسی 9 تا از بهترین سامانه و ارائه‌دهنده‌های سرویس هاستینگ و سرور + جدول مقایسه

در دنیای جدید و با افزایش دسترسی افراد به اینترنت، کسب و کارهای سنتی و نوپا رو به ساخت وبسایت و سامانه‌های اینترنتی برای خود آورده‌اند. چراکه با داشتن وبسایت و پایگاه اینترنتی، همه‌ی اشخاص حقیقی، حقوقی و کسب و کارهای مختلف این امکان را دارند تا محصولات و خدمات خود را به گستره وسیع‌تری از مشتریان ارائه دهند. همچنین با داشتن یک وبسایت اینترنتی، امکان ارائه محصولات و خدمات به صورت شبانه روزی فراهم می‌شود. اما قبل از آن باید این نکته را در نظر گرفت که برای داشتن یک پایگاه اینترنتی، نیاز به داشتن یک هاست و سرور هست تا اطلاعات و داده‌های وبسایت بر روی آن قرار گیرد.

خرید و نگهداری سرور برای یک کسب و کار یا فرد، کار منطقی‌ای نیست و هزینه‌ی گزافی را به دنبال خواهد داشت. به همین جهت شرکت‌های مختلفی شروع به ارائه خدمات هاست و سرور کرده‌اند تا افراد کسب و کارهایی که نیاز به داشتن وبسایت اینترنتی دارند، بتوانند سایت و پایگاه اینترنتی خود را بر روی سرورهای این شرکت‌ها پیاده سازی کنند.

مسئله‌ای که در اینجا بوجود می‌آید این است که با وجود بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده هاست و سرور، کدام یک پاسخگوی نیازهای ما در این زمینه است؛ کدام یک دارای قیمت مناسبی است؟ کدام یک می‌تواند خدمات با کیفیتی را به ما ارائه دهد؟

در این نوشته سعی داریم تا با معرفی بهترین وبسایت‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده‌های سرویس‌های هاست و سرور به این سؤال پاسخ دهیم. در ضمن با دریافت کد تخفیف هاست و سرور، می‌توانید از خدمات ارائه‌دهنده‌های سرویس هاست و سرور با هزینه کمتری بهره‌مند شوید.

چگونه شرکت‌های برتر حوزه‌ی هاستینگ و سرور را مقایسه و بررسی کنیم؟

قبل از این که به معرفی و مقایسه بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سرور و هاستینگ بپردازیم، باید بدانیم که قرار است با چه معیار و ملاکی آنها را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین در ادامه قرار است با ۷ تا از این معیارها آشنا شویم. همچنین قرار است به منظور آشنایی بیشتر در این زمینه، به برخی از اصطلاح‌های تخصصی و مهم که هنگام انتخاب و خرید سرور به آنها نیاز داریم نیز اشاره کنیم.

  1. سرعت و کیفیت

اولین چیزی که باید در هنگام خرید و انتخاب شرکت ارائه دهنده سرویس‌های هاست و سرور به آن توجه کنیم، سرعت و کیفیت سرورهای آن شرکت است. هنگامی که کاربران و مشتریان یک کسب و کار و یا مخاطب‌های یک فرد در حال گشت و گذار و یا استفاده از خدمات یک وبسایت هستند، سرعت آن وبسایت بسیار حائز اهمیت است.

اگر در هنگام استفاده از آن وبسایت، سرعت سرور پایین بیاید، سرعت سایت نیز پایین می‌آید و باعث می‌شود تا مخاطبان و مشتریان آن وبسایت و پایگاه اینترنتی تجربه خوبی از خرید یا استفاده از محصولات و خدمات آن شرکت نداشته باشند. طبیعی است که سرعت بالای وبسایت یک شرکت، باعث افزایش کاربران و مشتریان آن می‌شود؛ همچنین این اتفاق باعث افزایش اعتبار شرکت و یا فرد صاحب سایت و پایگاه اینترنتی خواهد شد.

علاوه بر این، ارائه خدمات هاست و سرور با کیفیت بالا باعث می‌شود تا هنگام بازدید از وبسایت، بارگذاری آن به درستی انجام گیرد و کاربر یا مشتری با خطاهای وبسایت و سرور مواجه نشود. همچنین کیفیت بالای سرورهای یک شرکت باعث می‌شود تا زمان بارگذاری صفحات یک وبسایت بدون هیچ مشکلی و با بالاترین سرعت انجام گیرد.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که در مواقعی که تعداد کاربران و میزان استفاده از یک وبسایت به صورت ناگهانی بالا رود یا به پیک خود برسد، این امکان وجود دارد که سرعت وبسایت به طور قابل توجهی کاهش یابد. اما این مسئله و مشکل برای یک سرور خوب معمولاً نخواهد افتاد و در صورت افزایش کاربران و بازدید وبسایت هیچ مشکلی در زمینه سرعت سرور و وبسایت مورد نظر نخواهد افتاد.

  1. پایداری یا در دسترس بودن (آپ تایم)

پایداری یا در دسترس بودن یک وبسایت و سرور به این معنا است که آن وبسایت باید در درصد زمانی مشخصی از یک ماه در دسترس باشد و بتوان از آن وبسایت استفاده کرد.

تقریباً همه شرکت‌های ارائه دهنده سرور و هاست این تضمین را می‌دهند که سرورهای آنها در 99.9 درصد مواقع در دسترس هستند؛ این بدین معنی است که در یک ماه فقط در 0.1 درصد مواقع سرور خریداری شده در دسترس نخواهد بود. البته در صورت استفاده از سرویس‌ها و سرورهای ابری (Cloud server) این میزان دسترسی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید؛ چراکه سرورهای وبسایت در کشورهای مختلف بوده و امکان از دسترس خارج شدن وبسایت و سرور به صفر خواهد رسید.

به همین جهت یک شرکت دارای اعتبار بالا در زمینه ارائه خدمات هاست و سرور، دارای تضمین آپ تایم 99.99 درصدی می‌باشد.

  1. قیمت سرور

قیمت سرور و خدمات هاستینگ از آن دسته از مسائلی است که به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل کانفیگ یا مشخصات سرور، خدمات ارائه شده و سیاست‌های قیمت گذاری آن شرکت می‌شود.

مشخصات و کانفیگ سرور به این معنی است که سرور مورد نظر دارای چه امکانات و مشخصاتی است. این مشخصات شامل حجم، پهنای باند، پردازنده و سی پی یو‌های سرور، میزان ترافیک ماهانه، ساختار و… می‌شود. سیاستگذاری قیمت‌های یک شرکت هاستینگ و سرور از جمله مواردی است که به شرکت ارائه دهنده خدمات سرور بستگی دارد. این موارد شامل میزان سودی که شرکت از مشتریان دریافت می‌کند، تعرفه خدمات و… می‌شود.

باید به این نکته توجه شود که قیمت بالای سرور و خدمات یک شرکت هاستینگ به این معنی نیست که آن خدمات دارای کیفیت بالا نیز هست. بنابراین یک شرکت عالی در زمینه هاست و سرور، محصولات و خدمات خود را با قیمتی مناسب و متناسب با کیفیتی که ارائه می‌دهد تعیین می‌کند.

  1. اعتبار و امنیت

هنگامی که شما یک وبسایت را بر روی یک سرور پیاده سازی می‌کنید و می‌خواهید اطلاعات محرمانه شرکت خود را در آن قرار دهید، این احتمال وجود دارد که به سرورهای خریداری شده شما حمله سایبری شود یا به اصطلاح سایت شما هک شود. بنابراین یک شرکت برتر و معتبر در زمینه ارائه خدمات سرور و هاست این ضمانت را به شما می‌دهد که سرورهای آن دارای امنیت بالا بوده و در صورت اتفاق افتادن حملات سایبری، اطلاعات شما در امان خواهند بود.

امنیت سرورهای یک شرکت می‌تواند توسط فایروال‌ها و آنتی ویروس‌های قوی‌ای که شرکت هاستینگ مورد نظر شما مورد استفاده قرار می‌دهد فراهم شود.

علاوه بر این، اعتبار بالای یک شرکت هاست و سرور نشان دهنده این است که خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد مورد پسند کاربران بوده و آن شرکت در زمینه رضایت خریداران و متشریان خود موفق عمل کرده است.

  1. امکانات و آپشن‌های ارائه شده

افراد و شرکت‌های مختلف دارای نیازهای متفاوت هستند؛ همچنین میزان پولی که برای خرید سرور می‌توانند بپردازند نیز با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر آن در زمان انتخاب و خرید سرور، مشخصات، امکانات و آپشن‌های بسیاری است که یک سرور می‌تواند (یا باید) داشته باشد.

بنابراین یک شرکت ارائه دهنده سرور می‌بایست با ارائه خدمات و سرورهای مختلف و با تنوع بالا، گستره وسیعی از نیازهای مشتریان را برطرف سازد. همچنین شرکت‌های معتبر در این حوزه با ارائه پروتکل‌های امنیتی‌ای مانند گواهی امنیتی SSL بر روی سرورهای خود، امنیت کاربران و وبسایت شما را فراهم می‌کند.

  1. سازگاری

از آپشن‌ها و امکاناتی که یک شرکت خوب هاست و سرور باید داشته باشد، ارائه سرورها و خدماتی است که با سیستم‌های مدیریت محتوای متفاوت سازگاری دارند. به طور مثال ارائه سرورهای سازگار با وردپرس (WordPress) یکی از امکاناتی است که یک شرکت هاستینگ خوب باید داشته باشد.

  1. پشتیبانی

هنگامی که شما یک وبسایت را راه اندازی می‌کنید، این احتمال وجود دارد که سایت شما با مشکلات بسیاری روبرو شود. همچنین ممکن است که سرور سایت شما خراب شود و یا اطلاعات آن از بین برود.

در این زمان است که شما نیاز به تماس با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده سرور خود دارید. بنابراین یک پشتیبانی خوب است که می‌تواند مشکلات را به آسانی حل کند و پاسخگو همه سوالات و نیازهای شما باشد.

به همین جهت است که یک شرکت عالی ارائه دهنده سرور و خدمات هاستینگ نیز دارای کیفیت بالای پشتیبانی باشد. یک پشتیبانی خوب است که با ارائه خدمات شبانه روزی و به صورت 24/7، در هر موقعی و با بروز هر مشکلی می‌تواند به راحتی مشکل شما را حل کند.

 

بهترین شرکت‌های خدمات هاست و سرور در ایران

حالا که به طور کلی با چم و خم‌های خرید سرور و خدمات هاستینگ آشنا شدیم، به بررسی و معرفی 9 شرکت برتر در زمینه خدمات سرور و هاست در ایران خواهیم پرداخت.

ایران سرور

ایران سرور یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه خدمات هاست و سرور می‌باشد. این شرکت با سابقه نزدیک به 2 دهه فعالیت در حوزه فعالیت خود، دارای اعتبار بالایی است. این شرکت در سال 1381 تأسیس شد و تا به امروز با دریافت جوایز متعدد، همکاری با شرکت‌های به نامی مانند دیجی کالا و کافه بازار توانسته است تا مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کند.

ایران سرور با داشتن خدماتی مانند سرور اختصاصی در کشورهای اروپایی، آمریکایی و ایران، سرور مجازی، سرویس ارائه سرور GPU به منظور فعالیت در زمینه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تحلیل داده، هاست‌های CMS‌های محبوبی چون وردپرس، هاست‌های لینوکس و ویندوز، سایت ساز، سرویس‌های ارزی، لایسنس و… پاسخگوی هر نیازی در زمینه خدمات ابری و هاستینگ می‌باشد. می‌توانید با دریافت کد تخفیف ایران سرور، از خدمات این شرکت با هزینه کمتری بهره‌مند شوید.

نکات مثبت ایران سرور

  • ارائه خدمات و سرویس‌های بسیار متنوع
  • ارائه خدمات بین المللی
  • رابط کاربری زیبا و ساده
  • اعتبار بالای شرکت
  • پشتیبانی عالی و حرفه‌ای به صورت همیشه در دسترس
  • ارائه فایروال های سخت افزاری آنتی DDOS
  • ارائه گواهی SSL به صورت رایگان بر روی هاست cPanel
  • همکاری با دیتاسنترهای معتبر در سراسر دنیا
  • داشتن سرویس هاست ابری (Cloud)

نکات منفی ایران سرور

  • قیمت‌های بالای برخی از سرویس‌ها

هاست ایران

هاست ایران در ابتدا از سال 1381 و با نام گرین ست فعالیت خود را شروع کرد. هاست ایران با گذراندن مسیری طولانی و پر فراز و نشیب، امروزه یکی از شرکت‌های بروز و با تجربه در زمینه ارائه خدمات هاست و سرور، سرور مجازی، سرور ابری، خدمات پیام کوتاه، آنتی تحریم و… می‌باشد. ما در موپن با ارائه کدهای تخفیف هاست ایران، تخفیف‌های خوبی را از هاست ایران برای شما در نظر گرفته‌ایم.

نکات مثبت هاست ایران

  • تجربه نزدیک به 2 دهه در حوزه فعالیت
  • اعتبار بالا
  • تنوع بالای خدمات

های ساپورت

های ساپورت با داشتن بیش از یک دهه ارائه خدمات میزبانی، سرور و ثبت گواهی‌های امنیت توانسته تا مشتریان زیادی را به سوی خود جذب کند. شما می‌توانید با خرید خدمات از این شرکت، پاسخگوی نیازهای بسیاری از مشتریان خود در وبسایت‌تان باشید. همچنین با داشتن کدهای تخفیف های ساپورت، می‌توانید این خدمات را با هزینه کمتری دریافت کنید.

نکات مثبت های ساپورت

  • قیمت مناسب ثبت دامنه
  • تجربه خوب در زمینه خدمات هاست و سرور

میزبان فا

فعالیت میزبان فا از سال 1385 و با رویکرد حل مسئله پشتیبانی و ارائه خدمات هاست و سرور شروع شد. این شرکت با ارائه خدمات به تقریباً 10 هزار سایت ایرانی و رضایت 97 درصدی مشتریان، یکی از پیشروان صنعت خود است. می‌توانید از ما کدهای تخفیف میزبان فا را دریافت کنید.

نکات مثبت میزبان فا

  • ارائه خدمات با امکان بازگشت 7 روزه مبلغ خرید در صورت عدم رضایت
  • قیمت مناسب
  • ارائه گواهی SSL رایگان بر روی تمامی سرویس‌های میزبانی
  • ارائه هاست رایگان به صورت یک ماهه با منابع اختصاصی برای تست
  • بک آپ گیری اتوماتیک به صورت روزانه و هفتگی
  • ارائه آکادمی آموزشی
  • یاد آوری موعد پرداخت

نکات منفی میزبان فا

  • تنوع کم خدمات نسبت به رقبا

ایران هاست

این شرکت از سال 1999 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. ایران هاست هم اکنون یکی از قدیمی‌ترن‌های حوزه کاری خود می‌باشد و با داشتن دانش فنی بالا در زمینه ارائه خدمات هاست و سرور، سایت ساز، هاست ایمیل، خدمات تبلیغ گوگل (Google Ads) و… می‌تواند نیاز بسیاری از افراد و کسب و کارها را برطرف سازد. برای دریافت کدهای تخفیف ایران هاست با ما همراه باشید.

نکات مثبت ایران هاست

  • سابقه طولانی و اعتبار زیاد در زمینه میزبانی و خدمات سرور
  • مالکیت سرورها

نکات منفی ایران هاست

  • قیمت بسیار بالای خدمات

نت افراز

نت افراز فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده است. این شرکت با ارائه خدماتی چون هاست لینوکس، فروش گواهینامه SSL, ثبت و انتقال دامنه و هاست نمایندگی می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای مشتریان و کاربران خود باشد. می‌توانید با دریافت کدهای تخفیف نت افراز از خدمات این سامانه با هزینه کمتری استفاده کنید.

نکات مثبت نت افراز

  • ارائه خدمات با امکان بازگشت 7 روزه مبلغ خرید در صورت عدم رضایت
  • قیمت مناسب خدمات
  • امنیت بالای سرورها
  • سایت‌ساز رایگان برای خرید خدمات میزبانی
  • سازگاری همه‌ی خدمات با WordPress
  • ارائه پایگاه آموزش
  • پشتیبانی مناسب به صورت 24/7

نکات منفی نت افراز

  • تنوع کم خدمات هاست و سرور
  • نداشتن تنوع در خدمات هاستینگ (Windows server و…)
  • عدم ارائه کنترل پنل cPanel

پارس پک

پارس پک ارائه خدمات خود را از آبان 1389 شروع کرده است. این شرکت از پیشروان ارائه خدمات سرور و میزبانی با تنوع بالایی در خدمات می‌باشد. همچنین امکان دریافت سرویس‌های سازمانی از ویژگی‌های مثبت پارس پک است. همچنین کدهای تخفیف پارس پک را می‌توانید از ما دریافت کنید.

نکات مثبت پارس پک

  • رابط کاربری بسیار زیبای سایت و امکان انتخاب و خرید خدمات با سهولت بسیار بالا
  • ارائه مطالب آموزشی بسیار کارآمد در وبلاگ
  • تعرفه خدمات با قیمت بسیار مناسب و ارزانتر نسبت به رقبا
  • ارائه خدمات سازمانی
  • ارائه هاست رایگان ابری

هدف نت

این شرکت با داشتن بیش از 10 سال سابقه در حوزه میزبانی وب، سرور مجازی، ثبت دامنه، طراحی سایت و توسعه نرم افزار، انتخاب مناسبی برای بسیاری از افراد می‌باشد که خواهان ساخت پایگاه اینترنتی و وبسایت اختصاصی می‌باشند. برای دریافت کد تخفیف هدف نت کلیک کنید.

نکات مثبت هدف نت

  • تنوع بسیار بالای خدمات هاست و سرور
  • رابط کاربری زیبا و کاربر پسند
  • داشتن سرور در بسیاری از کشورها

نکات منفی هدف نت

  • قیمت بالای برخی خدمات
  • موجود نبودن برخی خدمات و امکانات وبسایت
  • برخی مشکلات فنی سایت

زیرو سرور

یکی دیگر از شرکت‌هایی که در حوزه خدمات میزبانی وب فعالیت می‌کند، زیرو سرور است. شما می‌توانید با استفاده از خدمات این شرکت، وبسایت خود را در زمانی مناسب راه‌اندازی کنید. برای دریافت کدهای تخفیف زیرو سرور کلیک کنید.

نکات مثبت زیرو سرور

  • رابط کاربری زیبا
  • ارائه هاست‌های سازگار با CMS های بروز و محبوب

نکات منفی زیرو سرور

  • تنوع پایین خدمات

سخن آخر

حالا که با برترین وبسایت و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ وب و سرور آشنا شدید، به راحتی می‌توانید هاست و سرور مورد نظر خود را از بین شرکت‌های معتبر و مختلف انتخاب کنید.

با نظرات سازنده شما می‌توانیم مطالبی مفیدتری را تهیه کنیم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم?.

جدول مقایسه برترین سامانه‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ و سرور

سوالات متداول

به منظور آشنایی بیشتر در این زمینه، به برخی از اصطلاح‌های تخصصی و مهم که هنگام انتخاب و خرید سرور به آنها نیاز داریم اشاره کنیم: سرعت و کیفیت - پایداری یا در دسترس بودن (آپ تایم) - قیمت سرور - اعتبار و امنیت - امکانات و آپشن‌های ارائه شده - سازگاری - پشتیبانی
ایران سرور - هاست ایران - های ساپورت - میزبان فا - ایران هاست - نت افراز - پارس پک - هدف نت - زیرو سرور

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل