0

راه اندازی سوپرمارکت

راه اندازی سوپرمارکت

راه اندازی سوپرمارکت حقیقی یا مجازی

تصور کنید که قصد راه اندازی سوپرمارکت را دارید. شما در ابتدا باید به فکر سرمایه‌ای که برای این کار لازم دارید، باشید. به نقل از رئیس اتحادیه سوپرمارکت هزینه راه‌ اندازی سوپرمارکت بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون است. سپس به فکر مکانی باشید که برای این کار نیاز دارید. مکان موردنظر حداقل باید ۷۰ متر باشد. مرحله بعدی اخذ مجوز سوپرمارکت این است که شما برای این کار باید شرایط اخذ مجوز سوپرمارکت را داشته باشید. همچنین چند کار دیگر که سر راه شما قرار دارد.

این هزینه‌­ها درصورتی‌که به‌جای راه اندازی سوپرمارکت قصد تأسیس هایپرمارکت را داشته باشید، متفاوت است. زیرا هزینه راه ‌اندازی هایپرمارکت بسیار بیشتر از سوپرمارکت است. قسمت بد ماجرا زمانی است که شما با این هزینه‌­های گزافی که انجام می‌دهید، ممکن است مشتری چندانی نداشته باشید و نتوانید از هزینه‌هایی که کرده اید، کسب سود کنید.

اگر هم مشتری داشته باشید نهایتاً از همان منطقه‌ای خواهد بود که مکان هایپرمارکت یا سوپرمارکت تأسیس شده است. زیرا به گستردگی مشتری­‌هایی که شما می‌توانستید از طریق فضای مجازی داشته باشید، نیست. ضمن اینکه برای تأسیس یک سوپرمارکت آنلاین شما نیاز به گرفتن نیروی انسانی زیاد برای قفسه چینی و نظم و ترتیب دادن به آن ندارید. همچنین هزینه زیادی بابت دستمزد متحمل نخواهید شد. شما هنگامی که از هزینه­‌ها کم کنید سود بیشتری عایدتان می­شود.

 

سوپرمارکت اینترنتی چیست؟

سوپرمارکت اینترنتی در واقع همان وب‌سایتی است که اجناس را برای فروش در آن معرفی می­کنند و به فروش می­رسانند. در این مدل از فروشگاه­‌ها پرداخت­‌ها نیز بیشتر به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود اما گاهی با تحویل اجناس درب منزل پرداخت­‌ها به‌صورت دستی و حضوری نیز انجام می­شود. این مدل از فروشگاه‌­ها فواید بسیاری هم برای سرمایه‌گذار و هم برای خریدار دارد. ضمن اینکه می‌تواند حتی برای جامعه و دولت نیز مفید باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با فواید خرید از سوپرمارکت­‌های اینترنتی بیشتر آشنا کنیم.

 

فواید راه اندازی سوپرمارکت آنلاین برای سرمایه ­گذار

سوپرمارکت‌های آنلاین برای سرمایه‌گذاران سود و عملکرد بسیار بالایی دارد. باهم چند مورد را بررسی می‌کنیم.

 

داشتن دامنه وسیعی از مشتریان با راه اندازی سوپرمارکت آنلاین

دامنه مشتریان در سوپرمارکت­‌های اینترنتی بسیار بیشتر از سوپر­مارکت­‌های حقیقی است. زیرا مشتریان از هر نقطه شهر که به اینترنت دسترسی داشته باشند، می‌توانند اجناس موردنظر خود را به‌راحتی سفارش دهند و درب منزل تحویل بگیرند. اما در مورد سوپرمارکت­‌های حقیقی این‌گونه نیست. این مدل از سوپرمارکت­‌ها معمولاً فقط مشتریانی دارند که در نزدیکی محل تأسیس سوپری زندگی می‌کنند.

 

عرضه بر مبنای خواست مشتری

 در فروشگاه‌­های حقیقی شما باید تمام اجناس را پوشش دهید حتی اگر این‌گونه از اجناس مشتری زیادی نداشته باشند. به‌خاطر اینکه بتوانید از نگاه مشتریان، سوپرمارکت کاملی به نظر برسید و مشتری جذب کنید، باید این‌گونه اجناس را موجود داشته باشید. این کار باعث خواب سرمایه شما می‌شود و برای شما زیان‌آور است. اما در سوپری­‌های آنلاین شما فقط اجناسی را موجود خواهید داشت که فروش دارند و این‌گونه از خواب سرمایه و زیان همراهان جلوگیری به عمل می‌آید.

 

جلوگیری از هزینه­‌های خرید یا اجاره مکان سوپری با راه اندازی سوپرمارکت آنلاین

در سوپری­‌های حقیقی شما باید متحمل هزینه خرید و یا اجاره مکان سوپرمارکت، به‌اضافه هزینه تعمیرات و نگهداری و نیروی انسانی بیشتر، جهت چیدمان زیبا در طبقات و نیز مالیات شوید. ولی در سوپرمارکت‌های مجازی هزینه تأسیس یک سایت و حفاظت از امنیت آن بسیار کمتر از هزینه­‌های ذکر شده است. این امر باعث سود بیشتر برای سرمایه‌گذار می‌شود.

 

نبود ساعت تعطیلی

سوپری­‌های حقیقی باید زیر نظر قوانین دولتی و شهری فعالیت کنند و طبق مقررات شهری ساعاتی را به‌اجبار تعطیل باشند. در مورد سوپری­‌های مجازی تعطیلی وجود ندارد و به‌صورت ۲۴ ساعته به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شما در هر زمانی می‌توانید خرید کنید. باز بودن ۲۴ ساعته باعث می‌شود که سوپرمارکت، فروش بیشتری داشته باشد و به دنبال آن سودآوری آن بیشتر باشد.

 

فواید یک خرید آنلاین برای خریداران

 

خریدی آسان، لذت­بخش و بی­ دردسر

شما می­توانید همان‌طور که روی مبل خود لم داده ­اید و مشغول تماشای تلوزیون هستید، به‌وسیله تلفن همراه خود خرید خود را به‌سادگی سفارش دهید. به این شکل خود را از دردسر ترافیک، آلودگی هوا و شلوغی رها کنید؛ همچنین در خرید آنلاین کلیه اجناس طبقه‌بندی‌شده و شما می‌توانید محصول موردنظر خود را به‌راحتی انتخاب کنید. درحالی‌که در سوپرمارکت‌های حقیقی گاهی برای پیداکردن یک محصول مجبور هستید که قفسه­‌های سوپرمارکت‌ها را جستجو کنید و حتی گاهی سر در گم می‌شوید.

 

خریدی مناسب و مقرون‌به‌صرفه

شما در خرید آنلاین می‌توانید به‌سادگی و با یک کلیک ساده تمام قیمت محصولات و برند آن‌ها را مشاهده کرده و با یکدیگر مقایسه کنید. شما می‌توانید هر کدام از محصولاتی که قیمت آن مقرون‌به‌صرفه‌­تر است را از هر برندی که تمایل دارید، خریداری کنید.

 

خرید بدون خجالت و استرس

گاهی هنگامی که می‌خواهیم از یک سوپری حقیقی خرید کنیم دچار مشکلاتی می‌شویم. برای مثال از این موضوع خجالت‌زده می‌شویم که توسط فروشنده در مورد محصولی که می‌خریم، قضاوت شویم. این موضوع باعث می‌شود کلاً از خرید صرف‌نظر ‌کنیم. اما در خرید آنلاین و مجازی این مشکل وجود ندارد و شما می‌توانید بدون خجالت و واهمه از قضاوت شدن، هر محصولی را که خواستید، خرید کنید.

 

خریدی ایمن و سالم

وجود کرونا و قرنطینة عمومی در سال‌­های اخیر نیاز به کسب‌وکار آنلاین را بیشتر نمایان کرد و کسب‌وکار آنلاین در همه‌جا رواج بیشتری پیدا کرد. زیرا هنگام قرنطینه همه فروشگاه­‌ها مجبور بودند که کسب‌وکار خود را تعطیل کنند. به دلیل همین تعطیلی خیلی از محصولات فاسدشدنی آن‌ها فاسد شد و زیان­‌های هنگفتی کردند. تنها سوپری­‌های آنلاین بودند که بدون تعطیلی می‌توانستند به کسب‌وکار خود ادامه دهند و از آن سود ببرند. مشتری­‌ها ایمن و بدون ترس و واهمه می‌توانستند از آن‌ها خرید کنند.

 

فواید خرید از سوپری‌های آنلاین برای دولت‌ها و جوامع

حقیقت امر این است که خرید آنلاین نه‌تنها برای خریداران و سرمایه‌گذاران مفید است، بلکه این امر می‌تواند هم سو با منافع دولت­‌ها و جوامع هم باشد. اولین و مهم‌ترین ویژگی راه اندازی سوپرمارکت آنلاین این است که شما برای خرید نیاز نیست که از خانه خارج شوید. این امر باعث می‌شود که حمل‌ونقل داخل شهری کم‌تر انجام شود بنابراین سوخت کم‌تری در کل مصرف می‌شود.

این مسئله از چند جنبه اهمیت دارد اول اینکه هزینه تهیه سوخت که بخشی از آن به عهده دولت است (به‌خصوص در ایران) پایین می‌آید. دوم اینکه آلودگی شهری کمتر می‌شود و سوم از شدت ترافیک کاسته می‌شود. این کار باعث می‌شود هزینه رفع مشکلات ترافیک که بر دوش دولت است، کمتر شود. از فواید دیگر خرید آنلاین برای دولت‌ها این است که در هنگام بیماری‌های همه‌گیر خرید آنلاین جامعه را از سرایت بیشتر مصون نگاه می‌دارد و بار هزینه‌های گزاف درمان که برعهده دولت‌ها و ادارات بیمه است کم می‌کند.

 

بهترین سوپرمارکت‌­های آنلاین

اکنون در مورد فواید استفاده از این مدل سوپرمارکت‌­ها نکاتی را گفتیم. در ادامه قصد داریم تا شما را با بهترین سوپرمارکت­‌های آنلاین آشنا کنیم تا شما بتوانید با انتخابی درست، خریدی آسان و بی­ دغدغه را تجربه کنید. همچنین از خرید خود نهایت رضایت را داشته باشید.

سوپرمارکت دیجی‌کالا

این سوپرمارکت، که دیجی کالا جت نام دارد، دست شما را برای سفارش هر چیزی که در سوپری‌های حقیقی پیدا نمی‌کنید، باز گذاشته است. تنوع بسیار زیاد محصولات از مزایای این سوپرمارکت اینترنتی است. از دیگر مزایای آن می‌توان به نحوه ارسال آن اشاره کرد. این سوپرمارکت نوشیدنی‌ها را به همراه یخ خشک ارسال می‌کند تا خنک به دست شما برسد. در ضمن با دریافت کد تخفیف دیجی کالا جت، خریدی ارزان‌تر از این سوپرمارکت اینترنتی را تجربه کنید.

همچنین برای ارسال شیشه‌ها از بسته‌بندی خاصی استفاده می‌کند تا شیشه هنگام ارسال آسیب نبیند. شما برای اولین سفارش خود می‌توانید از دیجی‌کالا جت تخفیف بگیرید و اگر خرید شما از ۵۰ هزار تومان بالاتر برود به شما کد تخفیف هم تعلق می‌گیرد. این فروشگاه می‌تواند برای فروشندگان هم محل مناسبی برای فروش باشد. شما به‌عنوان یک فروشنده می‌توانید در دیجی‌کالا ثبت‌نام کنید. مدارک لازم جهت ثبت‌نام برای همکاری، تنها جواز کسب و کارت ملی شما است. این موضوع برای مدارک لازم برای ثبت نام دیجی کالا جت نیز صدق می‌کند. همچنین می‌توانید از کد تخفیف دیجی کالا جت نیز استفاده کنید.

اسنپ مارکت

حاصل همکاری دو شرکت بزرگ اسنپ و هایپراستار است که هنگام خرید از این سوپری آنلاین کد تخفیف هایپر استار نیز شامل حالتان می­شود. همچنین سرعت بالای ارسال از دیگر نکات مثبت است زیرا که شرکت اسنپ در حوزة حمل‌ونقل یکی از بهترین‌هاست. تنوع بالای محصولات که به بیش از ۵۰۰۰ قلم کالا می‌رسد، از مزایای دیگر این سوپرمارکت آنلاین است. می‌توانید از کد تخفیف اسنپ مارکت نیز استفاده کنید. همچنین کد تخفیف اسنپ اکسپرس را از دست ندهید. سایت موپُن بهترین گزینه برای برخورداری از این کدهای تخفیف است.

در مورد تاریخ انقضای محصولات، شرکت اسنپ‌مارکت دقت بالایی دارد بنابراین شما می‌توانید با خیالی آسوده ثبت سفارش کنید. مدارک لازم برای ثبت ‌نام و همکاری با اسنپ‌ مارکت و همکاری با این شرکت، مدارک شخصی و جوازهای اقتصادی شماست. این موضوع برای مدارک لازم برای ثبت نام اسنپ اکسپرس نیز صدق می‌کند. شما به‌راحتی و با ثبت‌نام در همان اپلیکیشن اسنپ‌مارکت می‌توانید با این شرکت همکاری کنید.

اکالا

این سوپرمارکت آنلاین از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرد. دو فروشگاه بزرگ افق کوروش و هایپر فامیلی در اکالا خدمت‌رسانی می‌کنند. فروشگاه افق کوروش یک فروشگاه همواره تخفیف‌دار است که این تخفیف­‌ها روی کلیه اجناس اکالا نیز اعمال می­شود. اکالا محصولاتش را با بهترین کیفیت عرضه می‌کند و هنگامی که سفارش شما به بالای ۵۰۰۰۰ تومان رسید، این شرکت سفارش‌ها را رایگان به دست شما می‌رساند. همچنین می‌توانید از کد تخفیف اکالا نیز استفاده کنید.

پشتیبانی قوی از مشتریان حتی در روزهای تعطیل از ویژگی‌های این سوپرمارکت آنلاین است. به دلیل وجود شعبات زیاد شرکت افق کوروش در سرتاسر تهران، خریدهای شما خیلی سریع تحویل شما می‌شود. زیرا خریدهایتان از نزدیک‌ترین شعبه به شما تأمین می‌شود. مدارک لازم برای ثبت ‌نام و همکاری با اکالا همان مدارک شخصی و اقتصادی شماست.

 

کلام آخر راه اندازی سوپرمارکت

اینکه یک جامعه پیشرفت کند یا نه، بستگی به پیشرفت اعضای آن جامعه دارد. پس ما تک‌به‌تک باید پیشرفت کنیم تا جامعه ما نیز رشد کند و به پیشرفت برسد. راه اندازی سوپرمارکت آنلاین در این عصر اینترنت یک پیشرفت محسوب می‌شود که می‌تواند در ارتقای فرهنگ خرید جامعه مؤثر باشد. همچنین این موضوع از رفت‌وآمد غیرضروری شما به خارج از خانه کم می‌کند تا هم شما از خریدی آسان و مقرون‌به‌صرفه لذت ببرید. همچنین فروشندگان نیز سود می‌برند و جامعه ما به سمت پیشرفت گام برمی‌دارد. با مجله موپُن همراه باشید.

منبع:

https://www.yourarticlelibrary.com/stores/advantages-and-disadvantages-of-super-market/25907

 

سوالات متداول راه اندازی سوپرمارکت

سوپرمارکت اینترنتی در واقع همان وب‌سایتی است که اجناس را برای فروش در آن معرفی می­کنند و به فروش می­رسانند. در این مدل از فروشگاه­‌ها پرداخت­‌ها نیز بیشتر به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود اما گاهی با تحویل اجناس درب منزل پرداخت­‌ها به‌صورت دستی و حضوری نیز انجام می‌شود.
داشتن دامنه وسیعی از مشتریان با راه اندازی سوپرمارکت آنلاین - عرضه بر مبنای خواست مشتری - جلوگیری از هزینه­‌های خرید یا اجاره مکان سوپری با راه اندازی سوپرمارکت آنلاین - نبود ساعت تعطیلی
خریدی آسان، لذت­بخش و بی­ دردسر - خریدی مناسب و مقرون‌به‌صرفه - خرید بدون خجالت و استرس - خریدی ایمن و سالم
هزینه تهیه سوخت کمتر می‌شود - آلودگی شهری کمتر می‌شود - ترافیک کمتر
سوپرمارکت دیجی‌کالا - اسنپ مارکت - اکالا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل