0

راهنمای خرید کفش کوهنوردی کدام کفش بهتر است؟

راهنمای خرید کفش کوهنوردی

اصولا کسانی که ورزشی را به صورت حرفه‌ای انجام می­دهند نیاز به ابزار، وسایل و لوازم خاص آن رشته را دارند؛ همان‌طور که برای یک فوتبالیست حرفه‌ای کفش مناسب جزو ابزارهایی است که کمک می‌کند تا هم سلامت جسمی او حفظ شود و هم نقش خود را به صورت حرفه‌ای در بازی انجام دهد؛ برای یک کوهنورد هم یکی از مهم‌ترین ابزارها انتخاب کفش کوهنوردی مناسب است. در راهنمای خرید کفش کوهنوردی قصد داریم تا به بررسی پارامترهای مهم در خرید کفش کوهنوردی بپردازیم و بهترین سایتهای کفش کوهنوردی را در دسترس شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید با اطلاعات و آگاهی بیشتر خرید خود را انجام دهید.

همچنین شما عزیزان می‌توانید کد تخفیف سایت‌های ذکرشده در ادامه این مطلب را نیز دریافت کنید که به لذت‌بخش تر شدن خرید شما کمک خواهد کرد.

 

راهنمای خرید کفش کوهنوردی، پارامترهای مهم در خرید کفش کوهنوردی کدام‌اند؟

کفش‌های کوهنوردی اصولا از بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که بسته به طرز استفاده کاربران از آن‌ها و نوع کوهنوردی ( کوهنوردی عادی، نیمه سنگین، سنگین ) که قصد انجام آن را دارند هر یک از این قسمت‌ها از جنس‌های مخصوص به آن رشته طراحی می‌شوند.

قسمت‌های مختلف کفش کوهنوردی شامل زیره یا تخت کفش، رویه کفش، جنس بدنه و اندازه ساق کفش است.

در ادامه پارامترهای مهم کفش کوهنوردی که در هنگام خرید باید به آن توجه شود را با هم مرور می‌کنیم:

 

کفش کوهنوردی را مناسب برای هر فصل تهیه کنید

در گذشته کفش‌های کوهنوردی اصولاً از جنس چرم بودند و به همین علت تنوع برای انتخاب کفش کوهنوردی مخصوص هر فصل وجود نداشت.

اما امروزه با پیشرفت صنعت نساجی و تولید پارچه‌های مختلف که کاربردهای متنوعی دارند؛ کفش‌های کوهنوردی‌ای تولید شده است که تنها مناسب یک فصل خاص هستند؛ پس حواستان باشد که در هنگام خرید، فصلی که قرار است در آن کوهنوردی کنید را هم در نظر بگیرید.

لایه‌های کفش کوهنوردی بسیار بااهمیت هستند

یک کفش کوهنوردی استاندارد و اصولی از لایه‌های مختلفی ساخته‌شده است که هر یک از این لایه‌ها کاربرد خاص و ویژه خود را دارند و ترکیب این لایه‌ها با هم باعث می‌شود تا کاربران احساس راحتی زیادی در هنگام کوهنوردی داشته باشند و از پای خود که قلب دوم آن‌ها شناخته می‌شود به بهترین شکل محافظت کنند.

 

لایه گورتکس

این لایه در بسیاری از لباس‌های زمستانه هم استفاده می‌شود و به نوعی متخصصین با الهام گرفتن از طبیعت به تولید این لایه پرداختند.

لای گورتکس دارای خاصیت یک طرفه بودن است به این معنی که عوامل مختلف مانند آب و هوا، تنها از داخل کفش به بیرون حرکت می کنند و از قسمت بیرون به داخل، این لایه نقش محافظ را دارد و اجازه عبور هوای سرد و آب را نمی‌دهد؛ درنتیجه رطوبت و بخار حاصل از تعرق که در نتیجه فعالیت زیاد کوهنوردان به وجود می‌آید به خارج رانده می‌شود و آب و هوای سرد اجازه ورود به داخل آن را پیدا نمی‌کنند.

 

لایه سیمپاتکس

لای سیمپاتکس هم به نوعی مانند لایه گورتکس عمل می‌کند و قابلیت ضدآب و ضد ورود هوای سرد را به کفش‌های کوهنوردی می‌بخشد.

 

لایه تین سولیت

این لایه معمولاً در کفش‌های کوهنوردی که در زمستان استفاده می‌شود کاربرد دارد؛ چرا که خاصیت گرمازا دارد و معمولاً کوهنوردانی که در هوای سرد و به صورت سنگین ورزش می‌کنند از کفش‌هایی که این لایه را دارند استفاده می‌کنند.

 

لایه کولار

در واقع کولار یک آلیاژ بسیار مقاوم و در عین حال سبک است که ۵ برابر قابلیت تحمل بیشتر از فولاد هم‌وزن خودش را دارد؛ به همین دلیل از این لایه در کفش‌های کوهنوردی به عنوان ضربه‌گیر استفاده می‌شود.

 

تخت کفش یا زیره کفش‌های کوهنوردی

بعد از انتخاب فصل موردنظر برای استفاده از کفش‌های کوهنوردی و همچنین انتخاب کفشی که مناسب ترین رویه و لایه‌های کاربردی متناسب با نوع فعالیت شما را داشته باشند مهم‌ترین قسمت زیره یا تخت کفش است.

زیره کفش‌های کوهنوردی هم مانند دیگر فاکتورها با توجه به نوع کاربردی که کاربران از آن استفاده می‌کنند و با توجه به فعالیت آن‌ها متفاوت است.

اما یکسری از ویژگی‌ها و استانداردهای اساسی وجود دارد که تقریباً در همه کفش‌های کوهنوردی باید رعایت شود تا کوهنوردان بتوانند از فعالیت‌های خود بیشترین لذت را ببرند و از بروز حوادث خطرناک جلوگیری کنند.

در اینجا مهم‌ترین ویژگی زیره کفش‌های کوهنوردی را آورده‌ایم تا شما عزیزان هنگام انتخاب به آن‌ها توجه کنید و کفشی را که به پای شما آسیب می‌رساند انتخاب نکنید.

 

ضربه‌گیر بودن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های زیره کفش‌های کوهنوردی ضربه‌گیر بودن آن است؛ چرا که معمولاً کوهنوردان و کسانی که به پیاده‌روی و ورزش‌هایی مانند آن علاقه‌مند هستند ساعت‌­های زیادی را در طول روز از کفش استفاده می‌کنند و در هنگام راه رفتن فشارهای زیادی به پا و زانو آن‌ها وارد می‌شود که اگر زیره کفش استاندارد و اصولی نباشد این فشارها منجر به آسیب دیدن زانو می‌شود و در نتیجه آن، ناراحتی‌های کمر و گردن و گاها آسیب‌های کاهش بینایی نیز گریبان گیر کوهنوردان خواهد شد.

پس در هنگام خرید دقت کنید که زیره کفش شما حتماً قابلیت ضربه گیری را داشته باشد تا فشاری که بر روی زانوی شما وارد می‌شود به حداقل برسد.

آج‌های عمیق

یکی از ویژگی‌های مورد نیاز کفی کفش، خصوصاً برای کوهنوردانی که به‌صورت حرفه‌ای و سنگین ورزش کوهنوردی را انجام می‌دهند؛ وجود آج‌های عمیق در زیره آن‌ها است تا بتواند در مواقع حساس اصطکاک بالایی ایجاد کنند و از بروز حوادث خطرناک مانند لیز خوردن و آسیب‌های جدی جلوگیری کنند.

 

مقاومت بالا

زیره کفش کوهنوردی در واقع از جنس کربن و پلاستیک خاص و فشرده شده است که خاصیت ضد خش و مقاومت بالایی را به آن می‌بخشد.

هرچه درصد خلوص این آلیاژ بالاتر باشد و زیره کفش از کیفیت مرغوب‌تری برخوردار باشد؛ احتمال آسیب دیدن کوهنوردان در هنگام ورزش‌های طولانی مدت کاهش پیدا می‌کند.

در حال حاضر یکی از بهترین برندهایی که زیره های کفش‌های کوهنوردی را به صورت استاندارد و حرفه ای طراحی و تولید می‌کنند؛ برند ویبرام (vibram) از ایتالیا است که در بازارهای ایران هم به‌وفور موجود است.

 

انواع کفش کوهنوردی

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم کفش‌های کوهنوردی بر اساس نحوه استفاده از آن‌ها و مسیرهایی که در آن‌ها استفاده می‌شود؛ انواع متفاوتی دارند و در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرند؛ در ادامه این مطلب شما را با انواع مختلف کفش‌های کوهنوردی آشنا می‌کنیم.

کفش پیاده‌روی (راهپیمایی )

کفش‌های پیاده‌روی معمولاً از جنسی ساخته می‌شوند که بسیار سبک و راحت باشد؛ به‌طوری که می‌توان از آن‌ها برای ساعت‌های طولانی استفاده کرد و احساس خستگی یا درد در ناحیه زانو را حس نکرد.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به پیاده راه‌های طولانی در مسیرهای کم شیب علاقه‌مند هستید بهتر است از این نوع کفش استفاده کنید چرا که این کفش ها بسیار سبک و راحت طراحی شده اند معمولاً در قسمت پاشنه آن‌ها از شوک گیر استفاده می‌شود تا از بروز حوادثی مانند لیز خوردن در هنگام پیاده­روی جلوگیری کند.

کفش کوهپیمایی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که برای پیاده روی مسیرهای پرشیب تری را انتخاب می کنید بهتر است از کفش کوهپیمایی استفاده کنید.

در طراحی این نوع از کفش‌ها معمولاً از کفی انعطاف پذیر استفاده می‌شود و نسبت به کفش پیاده روی ساق بلندتری دارند. پارچه استفاده‌شده در آن‌ها اصولاً از جنس گورتکس ساخته می‌شود و به غیر از زمستان و آب و هوای بارانی و برفی در دیگر فصول می‌توان از این نوع کفش استفاده کرد.

کفش کوهنوردی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به کوهنوردی‌های نیمه سنگین علاقه مند هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از کفش‌های کوهنوردی است. این کفش‌ها نسبت به کفش‌های پیاده روی از زیره سفت‌تری برخوردار هستند و در حدود ۱۴ تا ۱۹ سانتی‌متر ساق دارند و ساق آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که مچ پا را از آسیب‌های احتمالی که در صعودهای بلند اتفاق می‌افتد محافظت کند.

بهتر است این کفش‌ها را در فصل‌های خشک استفاده کنید و در کوهنوردی ها و صعودهای طولانی مدت فصل زمستان از این نوع کفش استفاده نکنید.

کفش کوهنوردی سنگین

این نوع کفش مخصوص کوهنوردان حرفه‌ای طراحی شده است و کاربران عادی و نیمه حرفه ای نمی‌توانند از این کفش به‌درستی استفاده کنند چرا که این کفش ظاهری نسبتاً خشک دارد و نسبت به کفش‌های معرفی‌شده دیگر وزن بیشتری دارد که همین امر باعث شده تا پیاده روی با آن‌ها نسبتاً دشوار باشد از این رو فقط افراد حرفه‌ای می توانند از آن‌ها در مسیر­های خاص استفاده کنند.

کفش کوهنوردی سنگین دارای قابلیت اتصال گرامپون است که ویژگی مناسبی برای صعودهای چند هزار متری است.

جنس رویه این کفش تماما ضد آب است و هیچ گونه دوختی در آن‌ها استفاده نشده است.

نکته بسیار مهم در خرید این کفش‌ها این است که کفش کوهنوردی سنگین دارای تاریخ انقضا است و خریداران باید در هنگام خرید به تاریخ تولید آن دقت کنند.

 

بهترین سایت‌های خرید کفش کوهنوردی کدامند؟

این روزها با توجه به اعتبارهای روزافزون فروشگاه‌های آنلاین، یکی از آسان‌ترین و راحت‌ترین راه‌های خرید اقلام مورد نیاز، ثبت سفارش به صورت آنلاین و تحویل در درب منزل است. کفش‌های کوهنوردی هم از این قاعده مستثنا نیستند و شما کاربران گرامی می‌توانید کفش کوهنوردی موردنیاز خودتان را در کمترین زمان و تنها با چند کلیک سفارش دهید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که سایت‌های فروشگاهی معتبر از آن برخوردار هستند مهر ضمانت اصالت کالا است که بر روی اجسام اورجینال زده می‌شود.

در ادامه چند تا از معتبرترین سایت­های اینترنتی را که به ارائه خدمات فروش کفش از جمله کفش­های کوهنوردی معروفند را معرفی می‌کنیم:

  • آل اسپرت
  • اسپرت برند
  • تن زیپ
  • دیجی کالا

هر یک از این سایت ها ویژگی های مربوط به خودشان را دارند که در این قسمت به بررسی آنها میپردازیم.

آل اسپرت

آل اسپرت یکی از سایت‌های فروش اختصاصی کفش‌های ورزشی است و شما عزیزان می‌توانید تجربه خرید لذت بخشی را از این سایت، با تنوع بالا و برندهای گوناگون داشته باشید.

ویژگی متمایزی که باعث شده است تا وب‌سایت آل اسپرت از دیگر سایت‌ها، بازده بالاتری داشته باشد تخصصی کار کردن این وب‌سایت بر روی لوازم ورزش مانند کفش کوهنوردی است.

شما عزیزان می‌توانید پس از ورود به سایت آل اسپرت و طی کردن مراحل اولیه ثبت‌نام سفارش خود را به ثبت برسانید و منتظر دریافت آن بمانید.

همچنین با استفاده از کد تخفیف آل اسپرت می‌توانید کالای موردنظر خود را با تخفیف سفارش دهید.

اسپرت برند

اسپرت برند ازجمله فروشگاه‌های اینترنتی است که هم به‌صورت فیزیکی و هم به‌صورت مجازی از فروش بالایی برخوردار است. از مزیت‌های این سایت می‌توان به تنوع بالای برند و اصالت کالا اشاره کرد. همچنین کد تخفیف اسپرت برند باعث شده است تا شما عزیزان کالای موردنظر خود را با قیمت مناسب‌تری به دست آورید.

از دیگر مزایای این وب‌سایت می‌توان به اطمینان از اصالت کالا، ارسال به سراسر کشور، تحویل به‌موقع و … اشاره کرد که همین مزایا باعث شده است تا کاربرانی که قصد خرید لوازم ورزشی را دارند از این وب‌سایت معتبر بازدید کنند.

تن زیب

کمپانی تن زیب از شرکت‌های فعال در عرصه ورزشی، سلامت، ماساژ و بدن‌سازی است که سابقه طولانی درزمینهٔ فعالیت‌­های خودش دارد.

این کمپانی باهدف افزایش سطح نشاط و سلامتی در جامعه، سال­‌ها است در حال تولید و پخش محصولات سلامتی درزمینه‌های مختلف مانند تناسب‌اندام، ورزشی، تندرستی و سلامت و … است.

از ویژگی‌های شاخص کمپانی تن زیب این است که دائماً در تلاش است تا محصولات خودش را متناسب با استانداردهای روز دنیا به‌روز کند و همگام با پیشرفت تکنولوژی در مسیر تولید محصول باکیفیت گام­‌های مؤثری بردارد

 

وب‌سایت تن زیب، دسترسی کاربران به خدمات و کالاهای این شرکت را آسان‌تر کرده است و شما عزیزان می‌توانید با چند کلیک، کفش کوهنوردی خود را سفارش دهید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین کد تخفیف تن زیب برای ارائه خدمات باکیفیت و قیمت پایین برای شما عزیزان طراحی‌شده است تا شما عزیزان از خرید خود نهایت لذت را ببرید.

دیجی کالا

با توجه به شهرت و اعتباری که دیجی کالا در سال‌های گذشته برای خود به دست آورده است تقریباً کمتر کسی است که این وب‌سایت بزرگ فروش محصولات آنلاین را به‌خوبی نشناسد.

دیجی کالا یکی از پیشگامان صنعت ارائه خدمات آنلاین و فروش محصولات در بستر اینترنت است که تاکنون توانسته است شهرت و اعتبار بسیار زیادی را در بین کاربران و علاقه­مندان به خرید آنلاین برای خود به دست بیاورد.

یکی از محصولات پرطرفدار در سبدهای خرید کاربران دیجی کالا، محصولات ورزشی است؛ چراکه اقلام موجود در این فروشگاه اینترنتی دارای مهر اصالت کالا و تضمین سلامت فیزیکی کالا می‌باشد و این موضوع باعث شده است تا کاربران با خیال آسوده فرآیند خرید خود را تکمیل نمایند.

یکی از ویژگی‌های پرطرفدار این وب‌سایت بزرگ ارائه کد تخفیف دیجی کالا به کاربرانی است که خرید خود را از درگاه‌های پرداخت مورد تائید این وب‌سایت به ثبت می‌رسانند.

دلایل گفته شده باعث شده است تا دیجی کالا به یکی از وب سایت­‌های امن و محبوب برای خرید کفش کوهنوردی تبدیل شود.

 

سخن آخر راهنمای خرید کفش کوهنوردی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به پیاده‌روی و ورزش‌های کوهنوردی علاقه‌مند هستند؛ بهتر است قبل از شروع به انجام این ورزش از کفش‌های مناسب استفاده کنید.

مجموعه ما در مقاله راهنمای خرید کفش کوهنوردی سعی کرده است تا بخش‌های مختلف ورزش کوهنوردی را برای شما عزیزان تشریح کند و کفش مناسب هر قسمت را به شما کاربران گرامی معرفی کند تا ضمن انجام ورزش موردعلاقه خود کمترین فشار بر روی زانوهای شما وارد شود و از ورزش کردن نهایت لذت را ببرید.

امیدواریم که با نگارش این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفید و ارزشمندی را در ارتباط با ورزش کوهنوردی و انتخاب کفش مناسب برای این حرفه در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم؛ از اینکه مطالب این بخش را تا انتها موردمطالعه قرار دادید از شما صمیمانه سپاسگزارم.

‌سوالات متداول راهنمای خرید کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی را مناسب برای هر فصل تهیه کنید - لایه‌های کفش کوهنوردی - تخت کفش یا زیره کفش‌های کوهنوردی
کفش پیاده‌روی (راهپیمایی ) - کفش کوهپیمایی - کفش کوهنوردی - کفش کوهنوردی سنگین
آل اسپرت - اسپرت برند - تن زیپ - دیجی کالا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل