0

راهنمای خرید کامپیوتر

راهنمای خرید کامپیوتر

کامپیوتر یکی از مهمترین تجهیزاتی است که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است بدانید کامپیوتر از قطعات مختلفی تشکیل می‌شود، که هر کدام از قطعات آن وظیفه بسیار مهمی را برعهده دارند. برای مثال در یک کامپیوتر قطعاتی همچون سی پی یو، منبع تغذیه، کارت گرافیک، رم، مادربرد و غیره قرار داده شده است. در این بخش از راهنمای خرید کامپیوتر باید ذکر کنیم که تمام قطعات که در کامپیوتر استفاده می‌شود. توسط شرکت های مختلف تولید می‌‌گردد؛ و از قدرت‌های گوناگون برخوردار هستند.

به همین دلیل از لحاظ قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. در نتیجه قدرت انتخاب شما در هنگام خرید آنلاین کامپیوتر بسیار زیاد است. شاید با قطعات کامپیوتر آشنایی کافی را نداشته باشید و ندانید که دقیقاً برای اسمبل یک کامپیوتر گیمینگ باید چه قطعاتی را تهیه کنید. اگر از این دسته از افراد هستید اصلا نگران نباشید. زیرا ما در ادامه تمامی قطعات مورد نیاز برای اسمبل کردن یک کامپیوتر را به شما معرفی کرده. و هر کدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم. تا شما بتوانید با دید باز آگاهی کامل یک خرید موفق را تجربه کنید.

در ادامه باید به این نکته اشاره کنیم که در این محتوا کد تخفیف هم در اختیار شما قرار می‌دهیم و برای دریافت کد تخفیف کامپیوتر و موبایل می‌توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. در انتها بهتر است بدانید که در محتوای راهنمای خرید کامپیوتر شما به علاوه قطعات کامپیوتر با کامپیوتر های گیمینگ که توسط کمپانی ها اسمبل شده‌اند آشنا خواهید شد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ با ما همراه باشید. چون اطلاعات موجود در این مقاله می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی خرید شما بگذارد.

 

پارامترهای مهم در خرید اینترنتی کامپیوتر

همانطور که در قسمت بالا مطالعه کردید؛ برای اسمبل کردن یک کامپیوتر باید با قطعات مختلف آشنا شوید. که به همین دلیل ما قصد داریم در این محتوا شما را با قطعاتی همچون سی پی یو، کارت گرافیک، مادربرد، و رم آشنا کنیم. تا شما بتوانید اطلاعات کامل از این قطعات بدست بیاورید. در ادامه بهتر است بدانید که در این بخش از راهنمای خرید کامپیوتر قطعات به صورت کامل مورد بررسی قرار داده می‌شوند. در نتیجه سعی کنید اطلاعات مربوط به هر قطعه را با دقت زیادی مطالعه کنید.

 

سی پی یو (CPU)

راهنمای خرید کامپیوتر و پردازنده اینتل

پردازنده مرکزی اینتل سری Kaby Lake مدل Core i3-7100 تری

تصویری که در قسمت بالا مشاهده می‌کنید؛ مربوط به پردازنده مرکزی اینتل سری Kaby Lake مدل Core i3-7100 تری است. اینCPU جزو پردازنده های مرکزی پرفروش موجود در بازار محسوب می‌شود. لازم به ذکر است بدانید که سازنده این پردازنده (شرکت اینتل) است. و در حال حاضر با اختلاف زیاد در صدر جدول شرکت های تولید کننده پردازنده های مرکزی قرار دارد.

در نظر داشته باشید که به پردازنده مرکزی اینتل سری Kaby Lake مدل Core i3-7100 تری حافظه DDR4 پشتیبانی می‌کند. در ثانی نوع پردازنده آن ۶۴ بیتی است. از سوی دیگر تعداد رشته این cpu چهار عدد و تعداد هسته‌های آن دو عدد است. در نتیجه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید چند برنامه را به صورت همزمان اجرا کنید.

راهنمای خرید کامپیوتر - پردازنده آی ام دی

پردازنده مرکزی ای ام دی مدل Ryzen 9 3900X

در این بخش از راهنمای خرید کامپیوتر قصد داریم یکی از بهترین سی پی یو های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم که توسط شرکت AMD تولید شده است. لازم به ذکر است بدانید که این سی پی یو ۱۲ هسته ای است. حدود به ۱۰ میلیارد ترانزیستور دارد.  بهتر است بدانید که Ryzen 9 3900X یکی از پرفروش ترین پردازنده‌های مرکزی موجود در بازار است که نوع حافظه آن DDR4 است.

از سوی دیگر تعداد رشته‌های آن هم ۲۴ عدد است. در انتها بهتر است ذکر کنیم که تعداد هسته و رشته موجود در این سی پی یو باعث می‌شود تا شما بتوانید چندین نرم افزار قدرتمند را به صورت همزمان اجرا کنید. در نتیجه این CPU میتواند بهترین انتخاب  در هنگام خرید آنلاین کامپیوتر باشد.

 

مادربرد

مادر برد ایسوس

مادربرد ایسوس مدل PRIME H310M-K R2.0

در این قسمت از مقاله راهنمای خرید کامپیوتر قصد داریم شما را با یکی از بهترین مادربرد‌های موجود در بازار آشنا کنیم. که توسط کمپانی ایسوس تولید شده است و مطمئنا کیفیت فوق العاده ای دارد. این مادربرد تمام خروجی ها و ورودی‌هایی مورد نیاز را دارد و در هیچ بخشی نقطه ضعفی وجود ندارد.

از سوی دیگر مادربرد ایسوس مدل PRIME H310M-K R2.0 از ۳۲ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند. و شما بیشتر از این نمی‌توانید بر روی آن رم قرار دهید. این نکته را مد نظر داشته باشید که شما می‌توانید از رم های DDR4 استفاده نمایید. در نتیجه می توان به این نتیجه رسید که این مادربرد برای صنعت گیمینگ طراحی شده است.

سوکت سی پی یو تعبیه شده بر روی این مادربرد این اجازه را به شما می‌دهد که فقط از سی پی یو اینتل استفاده کنید. البته این مادربرد از سی پی یو های نسل ۸ شرکت اینتل پشتیبانی می‌کند.

راهنمای خرید کامپیوتر - مادربرد

مادربورد گیگابایت مدل Z490 AORUS XTREME WATERFORCE

مادربرد که تصویر آن را در قسمت بالا مشاهده می‌کنید یکی از قوی‌ترین مادربردهای موجود در بازار است که در اکثر مقالات راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ معرفی می شود. لازم به ذکر است بدانید که این مادربرد دارای ۴ اسلاید برای متصل کردن رم است. تا ۱۲۸ گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر شما می‌توانید از بروزترین رم ها که سری DDR4 هستند استفاده کنید.

اما بهتر است بدانید پیکربندی حافظه دو کاناله است و نوع سوکت پردازنده آن Intel LGA 1200 است. در ادامه بهتر است ذکر کنیم که این مادربورد از کارت گرافیک های DDR 6  پشتیبانی می‌کند.

 

کیس

کیس-کامپیوتر-ایسوس-مدل-TUF-Gaming-GT301

کیس کامپیوتر ایسوس مدل TUF Gaming GT301

اولین کیس کامپیوتر که قصد داریم در این بخش از راهنمای خرید کامپیوتر به شما معرفی کنیم؛ توسط شرکت ایسوس تولید شده است. توجه داشته باشید که این کیس از استیل ضد زنگ و پلاستیک فشرده شفاف ساخته شده است.

از سوی دیگر حسگر دما دارد لازم به ذکر است که تعداد فن های نصب شده بر روی این کیس کامپیوتر چهار عدد است. این کیس شامل دو عدد پورت usb۳ و مادربردهای ATX , microATX , Mini-ITX است.

کیس-کامپیوتر-گرین-مدل-Surena-z5

کیس کامپیوتر گرین مدل Surena z5

همانطور که می‌دانید یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده کیس کامپیوتر کمپانی گرین است و کیسی که در این محتوا مشاهده می‌کنید دارای طراحی فوق العاده زیبایی است.

این نکته را در نظر داشته باشید یکی از آیتم‌های مهم که شما در هنگام خرید کیس باید به آن توجه کنید سبک طراحی و زیبایی آن است. در ادامه راهنمای خرید اینترنتی بهتر است؛ مباحث دیگری همچون ابعاد، وزن و مابقی ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. اگر نمی‌دانید چه مادربرد‌هایی بر روی این کیس نصب می‌شوند. بهتر است ذکر کنیم که شما می‌توانید برای این کیس مادربرد‌هایی همچون  microATX , ATX , E-ATX , SSI CEB , Mini-ITX خریداری کنید.

توجه داشته باشید که این مادربرد‌ها در حال حاضر جزو پرفروش ترین مادربرد‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. از سوی دیگر بر روی این کیس کامپیوتر یک عدد پورت USB3 و دو عدد پورت USB2 تعبیه شده است. این محصول دارای ۸ عدد جایگاه فن است که شرکت گرین ۴ عدد فن بر روی آن نصب کرده است. در نظر داشته باشید که این کیس مناسب برای نصب تجهیزات گیمینگ است. به همین دلیل تمام آیتم‌هایی کیس  استاندارد باید داشته باشد بر روی این کیس تعبیه شده است.

 

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ

در این قسمت از راهنمای خرید کامپیوتر تصمیم گرفته ایم سیستم های منحصربه فردی را به شما معرفی کنیم؛ که توسط شرکت‌ها اسمبل می‌شوند و دارای قطعات بسیار با کیفیتی هستند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در این قسمت از راهنمای خرید کامپیوتر ما را همراهی کنید تا با این کامپیوترها به صورت کامل آشنا شده و بتوانید یک خرید هوشمندانه را انجام دهید.

 

بهترین کامپیوتر گیمینگ تا 55 میلیون

کامپیوتر-دسکتاپ-دیویژن-کد-101

کامپیوتر دسکتاپ دیویژن کد 101

در این بخش از راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ  تصمیم داریم یکی از کامپیوترهای منحصر به فرد موجود در بازار را به شما معرفی کنیم که از قیمت مناسبی برخوردار است. در حال حاضر جزو کامپیوتر های پر فروش در بازار محسوب می‌شود.

یکی از کامپیوتر های گیمینگ که در حال حاضر از فروش بسیار بالایی برخوردار است؛ کامپیوتر دسکتاپ دیویژن کد ۱۰۱ است. لازم به ذکر است که سازنده کیس این کامپیوتر شرکت ایسوس بوده. سازنده پردازنده مرکزی آن اینتل می باشد که در حال حاضر بهترین تولید کننده پردازنده‌های مرکزی محسوب می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که مدل پردازنده مرکزی i5-9400 این کامپیوتر است.

در ادامه بهتر از ذکر کنیم که بر روی این کامپیوتر دو عدد هارد نصب شده است. یکی از آنها ۲۴۰ گیگابایت حجم دارد و از نوع SSD است. نوع دیگر آن یک ترابایت حجم دارد و از نوع HDD است. این کامپیوتر دارای ۱۶ گیگابایت رم و یک گرافیک ۴ گیگابایتی است. مدل گرافیک آن GeForce GT 730 4GB DDR5 128Bit است.

 

بهترین کامپیوتر گیمینگ  تا 83 میلیون

کامپیوتر-دسکتاپ-مدل-ZC-01Mini

کامپیوتر دسکتاپ مدل ZC-01Mini

در این بخش با یکی از زیبا ترین کامپیوتر های گیمینگ موجود در بازار آشنا خواهید شد. این کامپیوتر دارای قطعات فوق العاده ای می باشد. در گام اول بهتر است بدانید مادربرد این سیستم توسط شرکت ایسوس تولید شده است. پردازنده مرکزی آن توسط کمپانی amd که مدل آن Ryzen7 5700G است.

در نظر داشته باشید که 16 گیگابایت رم بر روی این کامپیوتر تعبیه شده است. اما کارت گرافیک این کامپیوتر گیمینگ یکی از مهمترین ویژگی‌های آن است. زیرا بر روی این کامپیوتر یک کارت گرافیک Asus TUF RTX3070 8G قرار داده شده است که محصول شرکت nvidia است. در انتها بهتر از ذکر کنیم قطعات موجود بر روی این کامپیوتر از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و توسط کمپانی‌های معتبر تولید شده اند در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال یک کامپیوتر گیمینگ خوب هستید برای خرید آنلاین کامپیوتر دسکتاپ مدل ZC-01Mini  اقدام کنید.

 

بهترین کامپیوتر گیمینگ  تا 180 میلیون

راهنمای خرید کامپیوتر - کامپیوتر-دسکتاپ-ام-اس-آی-مدل-MEG-Aegis-Ti5-11th-

کامپیوتر دسکتاپ ام اس آی مدل MEG Aegis Ti5 11th

آخرین کامپیوتر که قصد داریم در این قسمت از راهنمای خرید کامپیوتر مورد بررسی قرار دهیم  یک  ابر رایانه است. در حال حاضر زیباترین و قوی‌ترین کامپیوتر گیمینگ موجود در بازار محسوب می شود.

در گام اول بهتر است ذکر کنیم که قطعات استفاده شده در این کامپیوتر از قدرت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. و همانطور که می‌دانید این کیس توسط شرکت msi اسمبل شده است. بهتر است بدانید که این کامپیوتر دارای 5 ترابایت هارد داخلی است که ۲ ترابایت آن SSD  و 3 ترابایت آن HDD است. از سوی دیگر یک کارت گرافیک ۲۴ گیگابایتی بر روی آن قرار داده شده است. مدل دقیق آن GeForce RTX 3090 GDDR6X 24GBx+3FAN است.

یکی از مهمترین ویژگی این کامپیوتر وجود ۱۲۸ گیگابایت رم بر روی این کامپیوتر است که باعث می‌شود شما بتوانید تمام نرم افزار های گرافیکی و بازی های موجود در جهان را با بالاترین گرافیک تجربه کنید.

توجه داشته باشید به CPU فوق‌العاده قوی آن (Intel Core i9-11900K) اشاره کنیم که به شما اجازه می‌دهد چندین نرم افزار را به صورت همزمان اجرا کنید. و در حین کار کردن با نرم افزار ها با هیچ چالشی مواجه نشوید. در انتها بهتر است بدانید که این کامپیوتر در حال حاضر بالاترین و با کیفیت ترین قطعات موجود در جهان را دارد. در نتیجه اگر قصد دارید یک سیستم فوق العاده در اختیار داشته باشید پیشنهاد می کنیم برای خرید آنلاین کامپیوتر دسکتاپ ام اس آی مدل MEG Aegis Ti5 11th اقدام کنید. 

 

سخن آخر راهنمای خرید کامپیوتر

در این محتوا اطلاعات دقیقی نسبت به قطعات کامپیوتر و کامپیوتر های اسمبل شده گیمینگ در اختیار شما قرار داده شده است. در نتیجه شما با مطالعه محتوای راهنمای خرید کامپیوتر به راحتی می‌توانید خرید آنلاین کامپیوتر گیمینگ بپردازید.

در نظر داشته باشید که تمام قطعات به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته اند. در نتیجه سعی کنید مقالات را با دقت بالای مطالعه نمایید زیرا در این صورت می توانید با آگاهی کامل برای خرید کامپیوتر مورد نظر خود اقدام کنید. در پایان امیدواریم مطالب موجود در راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ توانسته باشد اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخبار دنیای تکنولوژی و کسب و کار با مجله موپُن همراه باشید.

 

سوالات متداول راهنمای خرید کامپیوتر

پارامترهای مهم در خرید اینترنتی کامپیوتر چیست؟

سی پی یو (CPU) - مادربرد - کیس - گرافیک

پرفروش ترین سی پی یو بازار ایران چیست؟

پردازنده مرکزی اینتل سری Kaby Lake مدل Core i3-7100 تری

بهترین سی پی یو ای ام دی چیست؟

پردازنده مرکزی ای ام دی مدل Ryzen 9 3900X

بهترین کامپیوتر گیمینگ تا 55 میلیون کدام است؟

کامپیوتر دسکتاپ دیویژن کد 101 با مدل پردازنده مرکزی i5-9400 و 240 گیگابایت حافظه ssd و یک ترابایت حافظه از نوع HDD و ۱۶ گیگابایت رم و یک گرافیک ۴ گیگابایتی است. مدل گرافیک آن GeForce GT 730 4GB DDR5 128Bit می‌باشد.

بهترین کامپیوتر گیمینگ تا 83 میلیون چیست؟

کامپیوتر دسکتاپ مدل ZC-01Mini با پردازنده مدل Ryzen7 5700G و 16 گیگابایت رم و کارت گرافیک Asus TUF RTX3070 8G

بهترین کامپیوتر گیمینگ تا 180 میلیون چیست؟

کامپیوتر دسکتاپ ام اس آی مدل MEG Aegis Ti5 11th با 5 ترابایت هارد داخلی است که ۲ ترابایت آن SSD و 3 ترابایت آن HDD و یک کارت گرافیک ۲۴ گیگابایتی مدل GeForce RTX 3090 GDDR6X 24GBx+3FAN و ۱۲۸ گیگابایت رم و CPU فوق‌العاده قوی (Intel Core i9-11900K)

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *