1

ثبت شکایت اسنپ مارکت

ثبت شکایت از اسنپ مارکت

در دنیای امروز با توجه به افزایش جمعیت و ترافیک زیاد شهرهای بزرگ، دسترسی به فروشگاه‌ها و مراکز خرید زمان‌بر است و استفاده از سوپرمارکت‌های آنلاین کمک شایانی به تسریع خرید و آسان‌تر شدن پروسه آن می‌کند.

خرید هر روزه و رفتن به سوپرمارکت زمان زیادی از شما می گیرد و سوپرمارکت آنلاین اسنپ با اقلام متنوع امکان خریدی آسان را فراهم کرده است.

با استفاده از اسنپ مارکت به راحتی هر کالایی را که نیاز دارید سفارش داده و در زمان کوتاهی درب منزل تحویل می‌گیرید.

مانند سایر سیستم های ارائه خدمات، اسنپ مارکت نیز با تمام ویژگی‌های خوبی که دارد، برخی نارضایتی‌ها از سوی کاربران را نیز خواهد داشت که این اجتناب‌ناپذیر است.

اگر شما هم با این سامانه دچار مشکل شده‌اید و قصد ثبت شکایت خود را دارید این مقاله را دنبال کنید.

اسنپ مارکت

شکایت از اسنپ مارکت

اسنپ هم یکی از شرکت‌های ثبت شده طبق حقوق تجارت و قوانین شرکت‌ها است و بر این اساس مطابق قوانین می‌بایست در دادسرا یا دادگاه عمومی پاسخگو باشد. بنابراین امکان شکایت افراد حقیقی و حقوقی از اسنپ و زیرمجموعه‌های آن در دفاتر خدمات قضایی الکترونیک امکان‌پذیر است.

استفاده از وکیل یا مشاور

برای اطلاع و آموزش ثبت شکایت در اسنپ مارکت در موارد معمول نیازی به وکیل یا گروه مشاوره ندارید. البته این به آن معنا نیست که سراغ وکلا نروید؛ ولی برای موارد حاد و مشکل‌ساز استفاده از وکیل خبره راه‌گشای کار است. بد نیست بدانید که اطلاع از کلیه حقوق قانونی خود تنها از طریق مشاوره با گروه های وکالت یا وکیل امکان‌پذیر است.

آیا امکان شکایت از اپلیکیشن اسنپ مارکت وجود دارد؟

شاید برای خیلی از کاربران اپلیکیشن‌ها و سایت‌های اینترنتی این سوال به وجود آمده باشد که در صورت عدم دریافت خدمات مناسب یا هر نارضایتی دیگری امکان شکایت به نهادهای نظارتی را دارند یا خیر؟ پاسخ به این شرح است: مشتریان امکان ارائه شکایت به مراجع را دارند و این در صورتی است که وب‌سایت یا اپلیکیشن مورد نظر نشان اعتماد الکترونیکی (اینماد) را داشته باشد؛ پس در موقع خرید یا دریافت خدمات به این نشان دقت نمایید.

بیشتر بخوانید: اینماد چیست؟

اینماد را مرکز توسعه تجارت الکترونیک برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی قرار داده و زیر نظر وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) به اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی ارائه می‌شود.

اسنپ و زیرمجموعه‌های آن از اپلیکیشن‌های دارای اینماد است.

موضوعات متداول در شکایات از اسنپ مارکت

تأخیر در ارسال کالا، گران‌تر بودن کالا نسبت به سایر مارکت‌های موجود، عدم ارسال کالای تازه، خراب بودن کد تخفیف‌ها و اعمال نشدن آن‌ها، تاریخ انقضای گذشته یا نزدیک اجناس، کنسلی و لغو بی‌مورد، کیفیت پایین میوه و سبزیجات، عملکرد ضعیف در برگشت وجه، برخورد نامناسب فروشنده یا پیک، ارسال اشتباه کالا و موارد بسیار دیگری موجب نارضایتی مشتریان شده ولی بعضاً در موارد دیگر این نارضایتی تبدیل به شکایت، رنجش و ناراحتی می شود. در این زمان افراد به دنبال روشی برای احقاق حقوق خود می‌گردند که در این جا به آن پرداخته‌ایم.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شکایت از اسنپ مارکت

برای طرح شکایت می‌بایست تمامی مستندات و مدارکی که دال بر تخلف هستند را به مرجع رسیدگی به ثبت شکایات اسنپ مارکت ارائه دهید و ضمیمه پرونده خود کنید.

  • اطلاعات هویتی کامل (نام، نام خانوادگی، کد ملی و…)
  • آدرس و تلفن شاکی
  • تاریخ سفارش و جزئیات آن
  • کد سفارش
  • رسید پرداخت آنلاین
  • نام فروشگاه
  • نام پیک اسنپ مارکت
  • ضرر و زیان وارد شده با جزئیات کامل
  • ارائه مشخصات شاهد (در صورت وجود)

موارد بالا از مدارک اصلی برای شکایت محسوب می‌شوند.

علاوه بر این‌ها، تصاویر از رسیدهای دریافتی، کالای خراب، گزارش کارشناس و… را نیز حتما در پرونده قرار بدهید.

چگونگی ثبت شکایت و نارضایتی از اسنپ مارکت

از روش‌های اصلی زیر می توانید شکایات خود را ثبت کنید و روند بررسی آن را پیگیری کنید.

  • پشتیبانی اسنپ مارکت
  • شبکه‌های اجتماعی اسنپ مارکت
  • سازمان اینماد
  • پلیس فتا
  • مراجع قضایی

ثبت شکایت در اسنپ مارکت از طریق پشتیبانی

سرویس اسنپ مارکت از کسب‌وکارهای نوپا در کشور ماست و تهیه انواع اجناس سوپرمارکتی و ارسال آن به درب منزل مشتریان در زمان معین شده از وظایف آن محسوب می‌شود.

نوپا بودن این کسب‌و‌کار، مشکلات زیادی را برای مصرف‌کنندگان به وجود آورده که اغلب آن‌ها با گذشت زمان حل شده ولی برخی از آن‌ها منجر به شکایت و پیگیری‌های قضایی می‌شوند.

موارد متعددی از پیگیری‌های اداری قضایی، پلیس فتا و تعداد بی‌شماری از اعلام نارضایتی‌ها از طریق تماس تلفنی به پشتیبان اسنپ مارکت ارجاع داده می‌شوند تا بررسی و مرتفع گردند.

اپلیکیشن اسنپ برای تمامی خدمات (پیک، مارکت، اسنپ فود و…) راه‌های ارتباطی مختلفی قرار داده تا پیشنهادات، انتقادات و مشکلات به وجود آمده برای مشتریان را پیگیری کند.

شما به عنوان مشتری در سامانه اسنپ مارکت امکان ثبت و پیگیری شکایات خود را دارید. برای این کار، مرکز ارتباط و پشتیبانی اسنپ به صورت 24 ساعته در تمام روزهای هفته در خدمت مشتریان برای راهنمایی، ثبت نارضایتی، پیگیری درخواست‌های قبلی و ارائه راه حل‌ها است.

کانال ارتباطی اسنپ مارکت به عنوان مرکزی مفید برای راهنمایی در مورد مسائل پیش آمده مشتریان بوده و روال پوشش‌دهی گزارشات و شکایات در این مرکز، پیگیری و پاسخگویی دقیق به آن‌ها است.

کانال های ارتباطی مرکز اسنپ مارکت با مشتریان

  • ارسال شکایات به ایمیل مرکز به نشانی info@snapp.market با پاسخگویی کمتر از 24 ساعت
  • ثبت نظرها، پیشنهادات، انتقادات و مشکل از طریق تیکت در وب‌سایت اسنپ مارکت
  • اعلام نارضایتی از طریق شماره تلفن 96612600 – 021

گزارش مشکل در وب‌سایت اسنپ مارکت

ثبت شکایات از اسنپ مارکت در شبکه‌های اجتماعی

اسنپ مارکت از جمله اپلیکیشن‌هایی با مشتری بالا است و کانال و شبکه‌های اجتماعی معرفی شده‌ای در اینترنت دارد که آخرین اطلاعیه‌ها، تخفیفات، اخبار، کمپین‌ها و… را در آن‌ها به اطلاع می‌رساند. بنابراین از این طریق نیز می‌توانید شکایت و نارضایتی خود در را درباره خدمات یا محصولات سامانه اسنپ مارکت در این فضا نیز پیگیری کنید. برای اطلاع از اعلام کد تخفیف اسنپ مارکت هم بهتر است این شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید. توجه داشته باشید که صرفاً به شبکه‌های مورد تأیید اسنپ مارکت اعتماد کنید نه کانال‌های دیگر.

  • اینستاگرام @snappmarket
  • توئیتر @snappmarket

در هر یک از این کانال‌های ارتباطی معتبر می‌توانید شکایات خود را از اسنپ مارکت اعلام و پیگیری کنید.

شکایت از اسنپ مارکت از طریق نماد اعتماد الکترونیکی

در مواردی مانند تحویل کالای معیوب، نقص در اجناس، منقضی شدن کالا، عدم تحویل اجناس، رفتار نامناسب و… که مشتری قصد شکایت داشته باشد، تنها کافی است به وب‌سایت اینماد مراجعه کرده، در صفحه “ثبت شکایت” روی آیکون “ورود به سامانه ثبت شکایات” کلیک کنید و بعد از ثبت شکایت و مشکل، آن را پیگیری کنید.

وب‌سایت اینماد

شرایط شکایت و گزارش مشکل در اسنپ مارکت از طریق پلیس فتا

راه حل دیگر برای ثبت شکایات اسنپ مارکت از طریق پلیس فتا است.

ثبت شکایت در پلیس فتا

پلیس فتا قبل از وقوع هر اتفاقی در مورد استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، نکات ایمنی خاصی را به کاربران ارائه می‌دهد که عمل به این نکات میزان شکایات را کاهش و امنیت شما را بالا خواهد برد؛ نکاتی مانند استفاده از سیم‌کارت ثانوی، عدم ارائه اطلاعات شخصی به پیک اسنپ مارکت و… .

پلیس فتا از مجموعه‌های عملیاتی در زمینه رسیدگی به شکایات است و پس از ارائه شکایت توسط افراد، از طریق مدارک و مستندات اقدام به پیگیری می‌کند. برای گزارش مشکل در اسنپ مارکت از طریق پلیس فتا به روش زیر می‌توانید اقدام کنید :

نحوه ثبت شکایت از اسنپ مارکت در وب‌سایت پلیس فتا

ابتدا وارد وب‌سایت پلیس فتا به آدرس شوید و ثبت نام کنید. برای این کار نیاز به ورود نام، نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، آدرس پست الکترونیکی و انتخاب رمز عبور دارید.

پس از ثبت نام به قسمت خدمات الکترونیکی مراجعه کرده و در بخش “ثبت گزارش مردمی” روی “گزارش تخلف فروشگاه اینترنتی” کلیک کنید. براساس نیازتان از میان گزینه‌های تخلف در خرید کالا/خدمات، آسیب‌پذیری و حفره امنیتی، هک، تخلف/مصادیق مجرمانه، یکی را انتخاب نمایید. نتیجه رسیدگی به شکایات از طریق اطلاعات وارد شده در هنگام ثبت نام به شماره و ایمیل شما فرستاده می شود.

شکایت در مراجع قضایی

اگر می خواهید شکایت خود را از طریق مراجع قضایی دنبال کنید باید با قوانین کسب‌و‌کارهای اینترنتی آشنا باشید و حقوق خود را بشناسید.

برای این کار باید تمامی مدارک و مستندات خود را به دادسرای جرایم رایانه‌ای در تهران یا دادسرای محل سکونت خود در سایر شهرها برده و شکواییه‌ای مجزا مطرح نمایید.

دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 31 تهران (رسیدگی به جرائم رایانه ای) مسئولیت رسیدگی به شکایات مختلف در حوزه فضای مجازی را دارد و شکایات مرتبط با اسنپ مارکت در تهران در این مرکز انجام می‌پذیرد. برای ثبت شکایت از این طریق، شما باید علیه شرکت ایده گزین کالای اطلس تجارت طرح دعوی کنید.

به جز 3 روش بالا برای ارائه شکایت، می‌توانید از اتحادیه و سازمان تعزیرات هم مشکل خود را پیگیری کنید. این دو سازمان قانوناً موظف به رسیدگی هر نوع مشکلی در این زمینه هستد ولی به دلیل زمان‌بر بودن پروسه، توصیه ما بر آن است که از روش های قبلی که کارآمدتر هستند استفاده کنید.

هزینه‌های شکایت از اسنپ مارکت

در پروسه ثبت شکایت در مراجع قضایی، با توجه به نحوه شکایت هزینه دادرسی آن مشخص می‌شود. هزینه ها از زمان ثبت شکایت تا صدور رأی و اجرا به علاوه هزینه‌های کارشناسی ، تعرفه‌های حق‌الوکاله، ثبت شکواییه و… توسط سازمان برنامه و بودجه برای هرسال به طور مجزا اعلام می‌گردد. برای اطلاع از این هزینه‌ها در هر سال باید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید.

اما هزینه ثبت شکایت در مراجع اداری وزارت صمت بدون دریافت هیچ هزینه‌ای انجام‌پذیر است.

تخلفات انجام شده در اسنپ مارکت را نیز می توانید از اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی پیگیری کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم روش‌های شکایت از اسنپ مارکت را برای شما به تفضیل ارائه دهیم. پیگیری شکایت در پشتیبانی اسنپ مارکت، ثبت شکایت در پلیس فتا، شکایت کیفری و اینماد امکان‌پذیر است و این در حالی است که هر کدام از این روش‌ها معایب و مزایای خود را دارند.

آیا شما هم تجربه نارضایتی یا گزارش مشکل در اسنپ مارکت داشته‌اید؟ حتماً آن را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

Average
5 Based On 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بهروز گفت:

    من یک راننده ام ۹ مسیر باید اجناس اسنپ مارکت پخش می کردم ۶ مسیر مرجوع خورد و من ساعت ۱۱برگشم به اکومال مارکت بسته بودم زنگ زدم پشتیبانی اعلام کردم اول گفتن باید بدین خیریه آدرس خیریه نفرستادن فاکتور خواستن بنده چند بار فرستادم بعد چند روز ۸۳۰ هزار تومان جریمه کردن اجناس آنها ۲۵۶تومان ارزش داشت یعنی دوزدی محترمانه