0

تاریخچه و روند تکامل فروشگاه‌های اینترنتی مد و لباس در ایران و جهان

تاریخچه سایت‌های خرید آنلاین مد و پوشاک

یکی از صنعت‌های پرطرفدار در دنیا همیشه صنعت مد و پوشاک بوده است که در میان مردم ایران و همچنین مردم جهان از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. البته اصطلاح صنعت مورد به‌ طور کلی طیف وسیعی از صنایع مانند صنایع لوازم‌ آرایش، صنعت تزیینات داخلی خانه، صنعت پوشاک و… را دربرمی‌گیرد که ما در این مقاله قصد داریم به‌ صورت تخصصی در رابطه با صنعت مد و پوشاک اطلاعات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم. تا پایان مقاله همراه ما بمانید تا اطلاعات کاملی در رابطه با تاریخچه صنعت مد و پوشاک و همچنین بهترین وب‌سایت‌های خارجی و داخلی که در زمینه مد و پوشاک به‌ صورت حرفه‌ای در حال فعالیت هستند به دست آوریم.

نگاهی به تاریخچه صنعت مد و پوشاک

قبل از این که بحث خود در رابطه با انواع سایت‌های فعال در زمینه مد و پوشاک را آغاز کنیم بهتر است نگاهی به تاریخچه صنعت مد و پوشاک بیاندازیم و با هم پوشاک مختلفی را که در قرون گذشته توسط افراد کشورهای مختلف استفاده می‌شد بررسی کنیم.

نکته قابل‌ توجه در این صنعت این است که برخی از پوشش‌ها در اقلیم‌های مختلف توانسته‌اند بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کنند و افراد بدون در نظر گرفتن پیشرفت‌هایی که در زمینه صنعت مد و پوشاک به وجود آمده است، تمایل دارند که همچنان از لباس‌های سنتی اجداد‌شان استفاده کنند که نشان‌دهنده تاریخ و تمدن آن‌ها می‌باشد.

علاوه بر این‌ها معمولاً صنعت مد و پوشاک توسط گروهی از افراد جامعه تغییر پیدا می‌کند؛ زمانی که تعداد نسبتاً قابل قبولی از افراد جامعه مد و پوشاک خاصی را بپذیرند و به‌ صورت روزمره از آن استفاده کنند، باگذشت زمان طرز پوشش افراد جامعه دچار تغییر شدهو به اصطلاح مد جدیدی در آن جامعه ایجاد می‌شود.

تاریخچه مد و لباس در دوران بابلیان و آشوریان

در زمان بابلیان و آشوریان پوشاک اغلب افراد جامعه شامل یک پیراهن راسته حاشیه‌دار در اندازه کوتاه یا بلند و یک شال بود که به پیراهن‌ها کندیس نیز گفته می‌شد. در آن دوران تفاوت چندانی بین پوشاک آقایان و بانوان وجود نداشت و تا حدودی لباس‌های آن‌ها شبیه به هم بودند. مردان دارای ریش‌های مجعد و پرپشت بودند و افراد ثروتمند جامعه بر روی موهای خود گرد طلا می‌پاشیدند.

به دلیل این‌ که در آن دوران زندگی زنان بسیار در انزوا و به‌ دور از اجتماع بوده تندیسی از آن‌ها ساخته نشده و اطلاعات دقیقی از نوع پوشش آن‌ها در دسترس نیست.

مد و پوشاک در دوران رم باستان

تمدن رم باستان از سال‌های ۵۰۰ سال قبل از میلاد تا سال ۳۲۳ میلادی را در برمی‌گیرد؛ در این دوره مردم رم بسیار فرهیخته و دارای تعصبات فرهنگی بالایی بودند به همین دلیل پوشش آن‌ها بسیار تحت تأثیر این تعصبات و ملاحظات فرهنگی بود. علاوه بر ایندر آن دوره پوشش هر فرد نشان‌دهنده وضعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن بود.

لباس رایج اکثر افراد جامع توگا نام داشت که همان لباس بلندی است که در وقایع تاریخی رم باستان و فیلم‌هایی که از آن زمان ساخته‌ شده است مشاهده می‌کنیم. نکته‌ای که در رابطه با این نوع لباس اهمیت داشت جنس، رنگ و طرحی که بر روی آن نقش می‌بست بود که وضعیت و طبقه اجتماعی هر شخص را در اجتماع نشان می‌داد. تنها بردگان بودند که از لباس‌های رایج مردم عادی استفاده نمی‌کردند و سایر اقشار مانند دریانوردان، کشاورزان و درباریان از توگا استفاده می‌کردند. جواهراتی که در آن زمان مورد استفاده قرار می‌گرفت جلوه ظاهری ظریفی نداشت و بعدها رومیان به ساخت گردنبند دستبند و جواهرات ظریف بیشتر تمایل پیدا کردند.

مد و لباس در ایران باستان

پوشش رایج مردم در ایران باستان ادامه پوششی که مردم بابلیان و آشوریان استفاده می‌کردند بود و از همان کندیس‌هایی که آشوریان برای پوشش خود استفاده می‌کردند در ایران باستان نیز استفاده می‌شد؛ اما تفاوت‌هایی در بین لباس آن‌ها وجود داشت که از جمله مهم‌ترین این تفاوت‌ها می‌توان به پارچه که از پشم کتان و ابریشم تهیه می‌شد و همچنین طرح‌ها و نقش‌هایی که بر روی لبه‌ها و آستین کندیس ایجادشده بود، اشاره کرد.

مدل و لباس دوران بیزانس

در دوران بیزانس تحولات مهمی در صنعت مد و پوشاک رخ داد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از رسیدن به مهارت نقش بستن بر روی پارچه با استفاده از ماکو و همچنین رسیدن به صنعت پرورش کرم ابریشم برای استفاده از نخ ابریشم که از آن در ساخت پارچه و لباس اشراف استفاده می‌شد.

مد و لباس ایتالیا در قرون وسطی

در قرون وسطی که سال‌های پایانی قرن 5 تا اوایل قرن 15 میلادی در نظر گرفته‌ شده‌اند، لباس‌ها از تنوع پارچه‌ها برخوردار بود و با استفاده از جواهر و پوست حیوانات تزیین می‌شد. لباس‌های زمستانی با پوست، آستر کشی می‌شد؛ از آن‌جا بود که پارچه‌های کتان لطیف مخمل‌های زربافت در رنگ‌های قرمز مایل به نارنجی، سبز، بنفش و آبی تهیه شد. در این دوران پارچه‌های زربافت سیسیلی در سده‌های دوازدهم و سیزدهم میلادی زبان‌زد عام و خاص بود و در دنیا نظیر نداشت. با شروع دوران سلطنت آنگلوساکسون‌ها پوشش زن‌ها و مردها تغییر پیدا کرد؛ آن‌ها عادت داشتند که با یک تکه تسمه خود را بپوشانند. تونیک زنان در این دوره تا مچ پا می‌بود و از شال هم استفاده می‌کردند. در کل آن دوران پوشش مردم بیشتر به دلیل نشان دادن وضعیت مالی و طبقه اجتماعی افراد کاربرد داشت.

مد و لباس در دوران رنسانس

یکی از دورانی که مد و پوشاک مورد توجه مردم قرار گرفت دوران رنسانس بود و دلیل آن‌ هم این بود که اشراف و ثروتمندان توجه ویژه‌ای به این صنعت داشتند. در این دوران یکی از تفریحات ثروتمندان خرید لباس بود؛ آن‌ها پول زیادی را صرف آراستن خود با لباس‌های گران‌بها می‌کردند. پادشاه وقت آن زمان، هنری هشتم، ثروت خود را صرف صنعت لباس می‌کرد و ثروتمندان جامعه نیز از سرمایه‌گذاری‌هایی که پادشاه می‌کرد حمایت می‌کردند. پوشش افراد این جامعه طوری بود که سرمایه‌گذاران سعی می‌کردند خود را شبیه به تجار و بازرگانان کنند و همین موضوع باعث شده بود تا لباس به یکی از مهم‌ترین عوامل نشان‌دهنده جایگاه اجتماعی افراد تبدیل شود.

مد و پوشاک در سال‌های ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰

در این دوران صنعت پوشاک و مد دچار تکامل و دگرگونی کامل گشت. در زمان حکومت ملکه‌هایی همچون الیزابت و ویکتوریا، توجه ویژه‌ای به صنعت مد و پوشاک می‌شد ‌طوری ‌که بخش بزرگی از بودجه‌های حکومتی در این دوران صرف گسترش و توسعه این صنعت می‌شد.

لباس‌های مجلسی که برای خانم‌ها طراحی شد و همچنین انواع تیپ‌ها و شلوارها و کاپشن‌های مردانه محصول دوران سال‌های ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ میلادی می‌باشند. از محبوب‌ترین پوشاک مردانه که در آن دوران استفاده می‌شد می‌توان به کفش‌های پشمی، کمربند، پیراهن و کت اشاره کرد.

مد و لباس در دهه ۱۹۰۰ میلادی

در دهه ۱۹۰۰ میلادی لباس‌های شیک و فاخر مخصوص طبقه اشراف، درباریان و اشخاص رده‌بالای جامعه بود اما از این دهه به بعد لباس‌های زیبای زنانه وارد طبقه متوسط جامعه شد. مهم‌ترین تحولی که در این دوران در پوشاک زنانه به وجود آمد وجود پیراهن‌های زیبا بود که خانم‌ها آن‌ها را به همراه کلاه‌های مخصوص و زیبایی که باظرافت خاصی طراحی‌شده بودند، ست می‌کردند و همین موضوع به همراه جذابیت این لباس‌ها باعث شده بود تا این بخش از پوشاک به یکی از ضروری‌ترین لباس‌ها برای بانوان در آن دوران تبدیل شود. در آن دوران کلاه‌ها بسیار کوچک و باظرافت طراحی می‌شد و به‌وسیله تزیینات زینتی مانند گل‌ها، روبان‌ها و یا صدف و مروارید مزین می‌شدند.

مد و لباس در دهه ۱۹۱۰

تمرین صنعت طراحی لباس از ابتدای دهه ۱۹۱۰ شروع به شکل‌گیری کرد. در آن زمان توجه بیشتر طراحان لباس بر روی کلاه‌های زنانه بود. آن‌ها سعی می‌کردند تا کلاه‌های بدون لبه، نمدی ساده و پارچه‌های توری و نازک را در اشکال مختلف طراحی کنند.

مد و پوشاک در دهه ۱۹۲۰

بعد از تمام شدن جنگ جهانی اول و تا قبل از شروع شدن جنگ جهانی دوم صنعت مد و لباس فرانسوی رشد قابل ‌توجهی پیدا کرد. در این زمان بود که پوشش زنان به تدریج تغییر کرد و از حالت پیراهن‌های قدیمی و بلند به پیراهن‌های کوتاه‌تر و جدید تبدیل شد.

مد و پوشاک در دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۰

بعد از انقلابی که در صنعت مد و پوشاک فرانسه به وجود آمد، در دهه ۱۹۶۰ ایتالیا تبدیل به قطب مد و پوشاک دنیا شد و صنعت لباس و طراحی پوشاک در این کشور به‌ طور چشم‌گیری زبان‌زد عام و خاص گردید. انواع شلوارهای جین و چسبان محصول این دوره بود و استفاده از مانکن‌ها برای نمایش انواع لباس‌ها از این زمان شروع شد که مورد استقبال بسیاری از فروشندگان قرار گرفت. بعد از آن زمان در اواسط دهه ۱۹۸۰ توجه به صنعت موجود به اوج خود رسیده بود به ‌طوری ‌که حتی تبلیغات تلویزیونی از این صنعت حمایت می‌کرد و انواعی از نمایش‌های مد در برنامه‌های تلویزیونی اجرا می‌شد.

تا این جا به بررسی پوشش اقوام، دوره‌ها و سلطنت‌های مختلف اشاره کردیم؛ در ادامه به بررسی اولین سایت‌هایی که در زمینه مد و لباس به ‌صورت اختصاصی فعالیت خود را شروع کردند می‌پردازیم و نگاهی به تاریخچه سایت‌های مد و لباس در دنیا می‌اندازیم؛ پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه سایت‌های مد و لباس در جهان

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فناوری انتقال اطلاعات صنعت مد و پوشاک نیز دچار تغییرات و تحولات گسترده شد. در گذشته اطلاع از پیشرفت‌های مد و پوشاک که در کشورهای مختلف صورت می‌گرفت به سختی امکان‌پذیر بود و گاهی مدت‌ها بعد از به وجود آمدن طرح‌ها و مدل‌های جدید، این اطلاعات منتقل می‌شد. اما امروزه با به وجود آمدن سایت‌های مد و پوشاک، دیگر این مشکلات در میان نیست و تمام علاقه‌مندان به این صنعت می‌توانند به ‌راحتی و در کمتر از چند ثانیه به جدیدترین مدلا‌ها و ترندهای روز دنیا دسترسی پیدا کنند.

در این قسمت به معرفی بهترین سایت‌های فعال در زمینه صنعت مد و پوشاک می‌پردازیم که توانستند با تلاش خود جدیدترین لباس‌ها، ست‌ها، جواهرات، اکسسوری‌ها و مسائلی که در رابطه با پوشش و زیورآلات ظاهری جوامع مختلف است را در اختیار علاقه‌مندان به این صنعت قرار می‌دهند.

عجین شدن صنعت مد و پوشاک با صنعت دیجیتال باعث شده است تا کارآفرینی شگرفی در این زمینه به‌ وجود بیاید و طراحان و صاحب‌نظران در این زمینه بتوانند ایده‌ها و هنرهای خود را به‌ راحتی با علاقه‌مندان به این صنعت به اشتراک بگذارند. در ادامه به معرفی قدیمی‌ترین و پربازدیدترین سایت‌های خارجی فعال در زمینه صنعت مد و پوشاک می‌پردازیم.

وب‌سایت Elle

اگر شما هم جزء علاقه‌مندان به صنعت مد و پوشاک هستید حتماً تا به‌ حال با این وب‌سایت روبه‌رو شده‌اید. قرار گرفتن بر روی صفحه اول مجله Elle تقریباً آرزویی هر کسی است که در زمینه مد و پوشاک فعالیت می‌کند. در واقع این نشریه را می‌توان به‌ عنوان یکی از اولین و پرمخاطب‌ترین نشریه‌های فعال در زمینه مد و پوشاک در نظر گرفت که علاقه‌مندان بسیار زیادی از سراسر دنیا از این وب‌سایت جذاب و دیدنی بازدید می‌کنند و همین امر موجب محبوبیت این مجله در میان طراحان و فعالان صنعت مد و پوشاک شده است.

صحت گفته‌های بالا زمانی مشخص می‌شود که شما کلیدواژه فشن را در موتور جستجوگر گوگل سرچ کنید؛ وب‌سایت Elle جزء اولین نتایج معرفی شده توسط موتور جستجوگر گوگل می‌باشد که این خود نشان‌دهنده اعتبار این وب‌سایت در صنعت مد و فشن است.

نکته قابل‌ توجه این است که به دلیل وجود مشاوران ویراستاران و عکاسان حرفه‌ای در این وب‌سایت، کلکسیون‌هایی معرفی شده بعضاً با بازتاب‌های خبری و خرید فوق‌العاده‌ای روبه‌رو می‌شوند که باعث شده توجه بسیاری از طراحان این صنعت به این وب‌سایت جذاب جلب شود.

فشن دات نت

یکی دیگر از وب‌سایت‌های فعال در زمینه صنعت مد و پوشاک امروزی، وب‌سایت فشن دات نت است. این وب‌سایت به دلیل برخورداری از دامنه ایده‌آل و با تولید محتوای دقیق، جامع و گسترده در زمینه دنیای مد و فشن توانسته است مخاطبین بسیار زیادی را از سراسر دنیا برای خود به دست آورد.

تقریباً می‌توان وب‌سایت فشن دات نت را از سال ۱۹۹۵ به بعد جزء یکی از فعال‌ترین و معتبرترین وب‌سایت‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی در عرصه پوشاک و مد دانست که به دلیل وجود طراحان و صاحب‌نظران باتجربه و کارکشته در این زمینه و با قرار دادن تصاویری شفاف و باکیفیت در کنار تحلیل‌های ارزشمند ویراستاران، تبدیل به یکی از وب‌سایت‌های محبوب در زمینه تحلیل برندهای مختلف دنیای فشن و مد شده است.

مجله ووگ

اگر بخواهیم سومین مجله پربازدید صنعت مد و پوشاک را به شما عزیزان معرفی کنیم می‌توانیم مجله ووگ را در این رتبه قرار دهیم. تقریباً در چندین دهه گذشته عکس محبوب‌ترین سلبریتی‌های روز دنیا در صفحه اول این مجله در حال به نمایش گذاشتن جدیدترین مدها و طراحی‌های لباس بوده که همین امر باعث محبوبیت بالای مجله ووگ در میان علاقه‌مندان به صنعت مد و پوشاک است.

ارائه آخرین تغییرات در صنعت مد و به تصویر کشیدن جدیدترین طراحی‌های پوشاک باعث شده است تا مجله اینترنتی ووگ به یکی از تأثیرگذارترین منابع اطلاع‌رسانی این صنعت تبدیل شود. علاقه‌مندان به صنعت مد و لباس می‌توانند در بخش فشن این مجله به دنبال جدیدترین اخبار و اطلاعات باشند و با تازه‌ترین ایده‌های طراحان و برندهای روز دنیا آشنا شوند.

معمولاً تصاویری که در صفحه اول مجله ووگ به چاپ می‌رسد بازتاب‌های اینترنتی زیادی در دنیا پیدا می‌کند و باعث می‌شود که اخبار و حواشی جنجالی برای بعضی از برندها و اشخاص به وجود بیاید. با وجود تمام این حواشی، این مجله همواره طرفداران خودش را داشته است و گروهی از مخاطبان پروپاقرص آن، همیشه اخباری که در وب‌سایت ووگ به انتشار گذاشته می‌شود را دنبال می‌کنند؛ نویسندگان این مجله نیز با سلیقه مخاطبان خود آشنایی کامل دارند و همواره اخبار را به‌ گونه‌ای می‌نویسند که مورد پسند آن‌ها واقع شود.

مجله فشن

وب‌سایت fasionmagazine‌.com به‌ عنوان یکی از وب‌سایت‌های فعال در زمینه صنعت مد و لباس دانشگاه، به‌ طور اختصاصی به این مقوله می‌پردازد. وب‌سایت‌هایی که تا به ‌حال معرفی شد فعالیت‌های متنوعی را انجام می‌دادند که بخشی از آن مربوط به صنعت مد و پوشاک بود اما مجله فشن به ‌صورت اختصاصی تمام تمرکز خود را بر روی ارائه خدمات منحصربه‌فرد در این زمینه قرار داده است؛ اخباری که توسط نویسندگان این مجله منتشر می‌شود به‌ طور کامل در زمینه مد، از سلبریتی‌ها و مراسم هنری تا طراحان و متخصصان برندهای متنوع جواهرات و پوشاک مردانه و زنانه است و همین موضوع باعث شده مجله فشن به یکی از مجلات تخصصی در زمینه مد و پوشاک تبدیل شود.

تا این جا به معرفی برخی از پربازدیدترین و قدیمی‌ترین وب‌سایت‌هایی که در زمینه مد و پوشاک فعالیت می‌کردند پرداختیم؛ در ادامه به معرفی برخی از وب‌سایت‌های داخلی که به‌ صورت حرفه‌ای در زمینه معرفی مد و پوشاک فعالیت می‌کنند می‌پردازیم.

پلتفرم‌های مد و لباس ایران به ترتیب از چه زمان شروع به کار کردند؟

یکی از کارهایی که به‌ سرعت وارد فضای مجازی شده و رونق بالایی گرفت، فروشگاه‌های لباس و پوشاک بودند که توانستند در ایران جایگاه خود را در میان کاربران به دست آورده و ظرف مدت کوتاهی مشتریان بسیار زیادی را به وب‌سایت خود جذب کنند.

نکته قابل ‌توجه در این میان این است که تنها فروشگاه‌هایی می‌توانند به موفقیت بالایی در زمینه ارائه خدمات مربوط به مد و پوشاک برسند که در میان کاربران از اعتبار بالایی برخوردار باشند؛ زیرا خرید و تهیه لباس آن‌ هم بدون دیدن و در نظر گرفتن جنس آن کاری بسیار سخت است و تنها زمانی که اعتماد کافی به فروشگاه‌های اینترنتی ایجاد شود می‌توان این امر را محقق ساخت.

فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

بعد از این که فروشگاه اینترنتی دیجی‌ کالا توانست شهرت خود را به دست آورده و طرفداران زیادی را در بین کاربران ایرانی پیدا کند؛ فروشگاه اینترنتی دیگری را تحت عنوان فروشگاه اینترنتی دیجی‌ استایل تأسیس کرد که در آن فقط به معرفی و فروش انواع مختلفی از پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه می‌پردازد. علاوه بر این کاربرانی که از خدمات ارائه‌ شده در وب‌سایت دیجی استایل استفاده می‌کنند می‌توانند به تنوع بسیار زیادی از انواع کیف‌ها، کفش‌ها، اکسسوری، عینک آفتابی، ساعت مچی و… دسترسی داشته باشند، با یک جستجوی ساده و تنها چند کلیک، محصول مورد نظر خود را از میان انبوهی از محصولات سفارش دهند و آن را درب منزل خود تحویل بگیرد.

فروشگاه اینترنتی دیجی استایل به‌ منظور جلب رضایت کاربران خود و همچنین افزایش مخاطبین این مجموعه کدهای تخفیفی را تحت عنوان کد تخفیف دیجی استایل طراحی کرده است و در اختیار کاربرانی که قصد خرید آنلاین لباس از این مجموعه را دارند قرار داده تا آن‌ها بتوانند محصولات موردنظر خود را با تخفیف بیشتر و قیمت مناسب‌تری تهیه کنند.

به ‌طور کلی دلایلی که باعث شده وب‌سایت دیجی استایل در میان کاربران به محبوبیت بالایی برسد و موفقیت بسیاری را برای خود به همراه آورد عبارت‌اند از:

  • سرعت بالای سایت و جستجوی سریع
  • ارائه جزئیات کالا به همراه ویژگی‌های دقیق محصولات
  • اطلاع دادن درباره موجودی محصولات به کاربران
  • امکان ثبت نظر و مشاهده آن توسط کاربران دیگر
  • رابط کاربری ساده و راحت برای تمامی سنین
  • تنوع بالا
  • گارانتی بازگشت محصول تا ۷ روز پس از خرید
  • بسته‌بندی جذاب و کارتنی
  • قیمت مناسب
  • امکان استفاده از کد تخفیف در خرید
  • مناسب برای گوشی‌های هوشمند

فروشگاه اینترنتی بانی مد

تقریباً یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه فروش محصولات مربوط به مد و پوشاک، فروشگاه اینترنتی بانی مد است که فعالیت رسمی و حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۹۳ به‌ عنوان تنها فروشگاه جین وست در ایران شروع کرد.

فروشگاه اینترنتی بانی مد تنوع محصولی بسیار بالایی دارد و اکثر برندهای معتبر در صنعت مد و پوشاک مانند جوتی جینز، جین وست، بالتو و… سال‌هاست که فعالیت مشترک خود را با این فروشگاه اینترنتی ادامه داده‌اند.

نکته قابل‌ توجه دیگر که باعث شده است تا بانی مد بتواند رضایت حداکثری کاربران خود را به دست آورد، این است که این فروشگاه تلاش‌های بسیاری را در جهت افزایش کیفیت محصولات خود انجام داده است. همچنین با قرار دادن انواع مختلفی از لباس‌ها در طرح‌ها، سایزها و رنگ‌های متنوع، این امکان را به وجود آورده که کاربران با هر سن و هر سلیقه‌ای بتوانند از محصولات این مجموعه استفاده کنند.

به‌تازگی و با توجه به استقبالی که از وب‌سایت بانی مد در زمینه صنعت مد و پوشاک به وجود آمده، مدیران این مجموعه تصمیم گرفتند که محصولات دیگری مانند محصولات مربوط به زیبایی و سلامت را نیز در این فروشگاه به فروش برسانند تا مشتریان بتوانند در جشنواره‌هایی که در این مجموعه برگزار می‌شود، علاوه بر خرید محصولات مربوط به صنعت مد و پوشاک محصولات دیگری را نیز تهیه نمایند.

علاوه بر این، فروشگاه اینترنتی بانی مد برای افزایش رضایت کاربران خود کدهای تخفیفی را تهیه ‌کرده و در اختیار کاربران وفادار خود قرار داده است. کاربران با وارد کردن کد تخفیف بانی مد می‌توانند محصولاتی مورد استفاده خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه نمایند.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از کد تخفیف بانی مد

محصولات ارائه ‌شده توسط فروشگاه اینترنتی بانی مد عبارت‌اند از:

شلوار جین، پیراهن مردانه و زنانه، لباس ‌زیر، کاپشن، پلیور، لباس‌های ورزشی، لباس‌های زمستانی، جواهرات و زیورآلات، طلا، عطر، ادکلن و لوازم‌آرایشی و بهداشتی

به‌ طور کلی دلایلی که باعث موفقیت مجموعه بانی مد شده است را می‌توان به‌ صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  • ارسال سریع کالا
  • تعویض کالا با توجه به درخواست مشتری
  • تضمین اصالت کالا
  • بسته‌بندی پاکتی شیک
  • خدمات پس از فروش و پشتیبانی از محصولات بعد از خرید
  • امکان استفاده از کد تخفیف در خرید
  • سایزبندی مناسب
  • پیشنهادات روزانه جذاب
  • معرفی دقیق کالاها و بررسی ویژگی‌های آن‌ها
  • مجله اینترنتی قوی و اطلاع‌رسانی دقیق محصولات

وب‌سایت خانومی

خانومی یکی از اولین فروشگاه‌های اینترنتی است که به ‌صورت تخصصی در رابطه با ارائه محصولات مربوط به خانم‌ها از جمله انواع پک کامل لوازم آرایشی و بهداشتی زنانه، لوازم بهداشتی برقی، انواع عطر و ادکلن و… فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است.

فروشگاه اینترنتی خانومی در حال حاضر با بیش از ۲۵۰ برند آرایشی، بهداشتی و مراقبتی فعالیت می‌کند و تمامی محصولات را بدون واسطه و به طور مستقیم از تولیدکنندگان به دست مصرف‌کنندگان می‌رساند.

خانومی با به وجود آوردن تنوعی به میزان بیش از ۵۰ هزار کالای آرایشی و بهداشتی، سعی بر این دارد که مجموعه‌ای کامل از برترین برندهای ایرانی و خارجی در این فروشگاه اینترنتی حاضر شود؛ همچنین با ارائه توضیحات دقیق و تخصصی در رابطه با هر کالا باعث شده کاربران بتوانند به اطلاعات محصولات موجود در وب‌سایت اعتماد کرده و نسبت به خرید آن‌ها اقدام نمایند.

در حال حاضر این وب‌سایت علاوه بر پوشش دادن تمام محصولات مربوط به بانوان، محصولاتی را مختص آقایان نیز موجود کرده است و آقایان می‌توانند با مراجعه به این وب‌سایت از انواع ست‌های مردانه، محصولات مراقبت پوست، انواع عطر و ادکلن، کفش، لباس مردانه و اکسسوری های مربوط به آقایان استفاده نمایند.

از جمله مهم‌ترین دلایلی که باعث موفقیت وب‌سایت خانومی ‌شده است می‌توان به مواردی مانند اصالت کالا، قیمت مناسب، تاریخ انقضای صحیح درج شده بر روی محصولات، تضمین سلامت کالا و کد تخفیف خانومی اشاره کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی روند تکامل مد و پوشاک در دوره‌ها و سال‌های مختلف اشاره کردیم و پس ‌از آن به بررسی بهترین سایت‌های ارائه‌ دهنده اطلاعات مفید در رابطه با صنعت مد و پوشاک پرداختیم. همچنین اطلاعات مختصری از وب‌سایت‌هایی که به ‌صورت حرفه‌ای در زمینه ارائه خدمات مربوط به این صنعت در ایران در حال فعالیت هستند را با شما عزیزان به اشتراک گذاشتیم تا بتوانید منابع معتبر در این زمینه را شناسایی کرده و نسبت به خرید و سفارش محصولات مورد نظر خود با خیالی آسوده اقدام نمایید.

امیدواریم مطالب گفته ‌شده در این قسمت مورد پسند شما قرار گرفته باشد؛ از این که تا پایان این نوشته همراه ما بودید از شما عزیزان سپاس‌گزاریم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل