0

بیمه عمر چیست؟ راهنمای انتخاب و خرید بیمه عمر

بیمه عمر چیست

بیمه عمر چیست؟ بیمه عمر و سرمایه‌گذاری روی آن، یک طرح جامع از ترکیبی از بیمه عمر و یک ذخیره سرمایه‌گذاری است که علاوه بر ارائه پوشش ریسک مرگ و برخی پوشش اضافی، با تضمین نرخ بهره سرمایه‌گذاری خاص بر زندگی بیمه‌گر درآمد ایجاد می‌کند.

در بیمه عمر پوشش مرگ با انتخاب یک سرمایه اصلی مرگ که می‌تواند در سال‌های آتی افزایش یابد و تنها به بازماندگان در صورت داشتن بیمه عمر فرد فوت شده، در طول دوره بیمه داده می‌شود.

بیمه زندگی نیز با جمع‌آوری و جمع کردن بخشی از بودجه بیمه‌گر در یک ذخیره سرمایه‌گذاری تامین می‌شود که می‌تواند با هدف فراهم کردن یک دوره بازنشستگی و یا دیگر اهداف مالی برای فرد در آینده شکل گیرد.

به طور مشابه، مقادیر پرداخت‌شده توسط بیمه‌گر به دو بخش تقسیم می‌شوند: حق بیمه عمر و سپرده سرمایه‌گذاری (حق بیمه عمر). در این سیاست بیمه، علاوه بر پوشش ریسک مرگ و نیز فراهم کردن دوره بازنشستگی، دیگری نیز پیش‌بینی می‌شود که هر یک از آن‌ها با تخصیص حق بیمه خود، شامل تعهدات اضافی برای بیمه‌گر بوده و از بیمه در صورت خطر پشتیبانی می‌کند. او هم همین کار را می‌کند. به طور کلی، این بیمه تنها بیمه‌ای است که در جهان از لحاظ تنوع و نحوه ارائه آن بسیار متفاوت است، که بیشتر نیازهای زندگی خانواده را برای مدتی طولانی فراهم می‌کند و منافع آن نقش بسیار مفیدی در زندگی اقتصادی و رفاه اجتماعی فرد و خانواده‌اش ایفا می‌کند.

با توجه به این توضیحات شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا بیمه عمر خوب است؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانید با مطالعه این مقاله اطلاعاتی را کسب کنید.

در بیمه عمر، بیمه، براساس نیازهای خانواده، ابتدا سرمایه را به عنوان سرمایه اصلی بیمه انتخاب می‌کند و طبق توانایی مالی و تمایل، میزان حق بیمه و نحوه پرداخت آن (در قراردادهای فروش انبوه، سه‌ماهه، نیمه سالانه، سالانه یا در مجموع یک مبلغ) پرداخت می‌شود.

این صرفه‌جویی در سال‌های بعد با افزایش حق بیمه و تخصیص سود به آن‌ها و با تشکیل یک سرمایه زنده، پس‌انداز ایمن برای برآورده کردن نیازهای احتمالی و برنامه‌های آینده بیمه خواهد بود. نرخ بهره ضمانت شده در بیمه عمر فردی در دو سال اول برابر با ۱۶ درصد و در دو سال دوم ۱۳ درصد و پس از آن ۱۰ درصد است.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر قراردادی است که در آن شرکت بیمه‌گر متعهد می‌شود تا میزان سرمایه یا مستمری را به بیمه‌گر و یا وارث قانونی خود در ازای دریافت حق بیمه در یک زمان خاص و شرایط خاص بپردازد.

بیمه عمر در واقع یک بازگشت تضمین‌شده برای سرمایه‌گذاری است. علاوه بر ماهیت سرمایه‌گذاری و پس‌انداز، این بیمه به کمک بیمه‌گر یا وابستگان او در مواردی مانند وقوع بیماری‌های خاص، معلولیت، معلولیت، بازنشستگی و مرگ و هزینه‌های آن بستگی دارد.

برخی از شرکت‌های ارائه دهنده بیمه عمر با دادن تخفیف بیمه عمر مشتریان را به خرید این بیمه تشویق می‌کنند.یکی از این سایت‌های ارائه دهنده کد تخفیف بیمه عمر، سایت ازکی است. شما با داشتن کد تخفیف ازکی بیمه عمر می‌توانید بیمه عمر را با قیمت کمتری خریداری کنید، از طرف دیگر با خرید آنلاین بیمه عمر می‌توانید در وقت خود نیز صرفه جویی کنید.

 

مهم‌ترین مزایای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

 

پس‌انداز بیمه عمر چیست؟

یکی از بهترین مزایای بیمه عمر این است که با پرداخت مبلغ کمی به صورت ماهانه یا سالانه، شما می‌توانید میزان قابل‌توجهی از سرمایه را در طولانی‌مدت و بعد از یک دوره زمانی مشخص دریافت کنید، که شما را بیشتر از دیگر انواع سرمایه‌گذاری به ارمغان می‌آورد. سرمایه‌گذاری در بیمه عمر یک انتخاب ایمن، بدون ریسک و تضمین‌شده روزانه است. این سرمایه‌گذاری می‌تواند بلافاصله پس از یک سال (البته پس از کسر بودجه قانونی) و پس از ده سال به عنوان مستمری تامین شود.

 

مستمری بازنشستگی

دیگر مزایای بیمه عمر، این است که اگر به هر دلیلی که قادر به ادامه کار نیستید و یا تمایلی به ادامه کار ندارید، می‌توانید از بیمه عمر خود استفاده کنید. پس از حداقل ده سال قرارداد، شما می‌توانید حق بیمه عمر را به عنوان یک مستمری به صورت ماهیانه دریافت کنید. تحت این قرارداد، این مستمری می‌تواند برای زندگی یا در فواصل معین پرداخت شود.

 

سرمایه مرگ بیمه عمر چیست؟

در صورت مرگ فرد بیمه شده، خانواده و بازماندگان نباید نگران مشکلات مالی باشند. چون اگر بیمه عمر داشته باشید، شرکت بیمه به خانواده متوفی سرمایه می‌دهد. مقدار سرمایه مرگ بسته به مقدار حق بیمه پرداخت‌شده و ضریب شکل‌گیری سرمایه بیمه عمر تعیین می‌شود.

نحوه دریافت بیمه عمر از تامین اجتماعی با توجه به انواع بیمه عمر می‌تواند متفاوت باشد.

 

انواع بیمه عمر

در بین انواع بیمه، بیمه عمر با توجه به دارا بودن قیمت‌های مختلف و در مقابل آن به دلیل پوشش‌های مختلف به دسته‌های زیر تقسیم بندی می شوند:

بیمه عمر زمانی

بیمه تمام عمر

بیمه تامین آینده کودکان

بیمه عمر بدهی بدهکار

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

با توجه به وجود انواع بیمه عمر، شاید این سوال برای شما پیش آید که کدام بیمه عمر بهتر است؟ و یا کدام بیمه عمر دولتی است؟

کدام بیمه عمر بهتر است؟

کدام بیمه عمر بهتر است؟

 

بیمه عمر ساده زمانی

بیمه عمر ساده یکی از انواع بیمه عمر است، که آن یک قرارداد بیمه عمر برای یک دوره ثابت زمانی (معمولا یک سال) ارائه می‌شود. سرمایه بیمه به بازماندگان و ذینفعان در صورت مرگ فرد در طول مدت قرارداد قابل پرداخت‌است. این بیمه می‌تواند به تنهایی و در گروه‌های مختلف ارائه می‌شود. بیمه گروهی معمولا توسط ادارات و برای کارمندان یک سازمان و سالانه اتخاذ می‌شود.

 

بیمه تمام عمر

این نوع بیمه عمر برای تمام افرادی که می‌خواهند برای وراث خود سرمایه ای را از خود به جا بگذارند، مناسب است. در این نوع از بیمه، بیمه‌گر متعهد می‌شود که در صورت مرگ بیمه، به وراث قانونی سرمایه توافق‌ شده در بیمه نامه، علاوه بر سرمایه به‌ دست‌آمده از طریق مشارکت در منافع، بپردازد. مدت این قرارداد نامحدود است. این بیمه که یکی از انواع بیمه عمر است، نیز می‌تواند به تنهایی و در گروه‌ها ارائه شود.

 

بیمه عمر بدهی بدهکار

اگر شخصی از یک بانک یا موسسه مالی قرض بگیرد و در حین بازپرداخت آن بمیرد، خانواده او ممکن است قادر به پرداخت اقساط وام به صورت اقساط نباشد و بانک‌ها ممکن است با استفاده از وثیقه تامین‌شده توسط وام‌ گیرنده، بر خانواده فرد فشار وارد نکنند. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، وام‌گیرنده می‌تواند این نوع بیمه عمر را با پرداخت حق بیمه کوچک خریداری کند، و اگر در زمان بازپرداخت وام فوت کند، بیمه‌‎گزار مبلغ وام را به بانک پرداخت خواهد کرد. در این نوع بیمه که یکی از انواع بیمه عمر است، سرمایه بیمه به مرور زمان کاهش می‌یابد. این نوع بیمه به طور گسترده در بانک‌ها و موسسات اعتباری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

این نوع بیمه از انواع بیمه عمر است که به عنوان یکی از کامل‌ترین بیمه‌ها به حساب می‌آید. در حقیقت این بیمه، یک سرمایه‌گذاری ایمن با بازده تضمین‌شده است. که علاوه بر این مزایا، پوشش درمانی پزشکی، معلولیت، از کارافتادگی و بیماری‌های خاص را شامل می‌شود.

 

آشنایی با بیمه عمر و شرایط سرمایه‌گذاری

قبل از توضیح جزئیات و شرایط بیمه عمر، بهتر است اصطلاحات مورد استفاده در این بیمه را توضیح دهیم.

بیمه‌گر: بیمه‌گر شرکتی است که متقاضی بیمه عمر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

بیمه‌گزار: فردی که فرآیند خرید بیمه عمر را کامل می‌کند و حق بیمه را می‌پردازد، بیمه‌گزار نامیده می‌شود.

بیمه شده: فردی که پوشش بیمه عمر داده می‌شود و حیات یا زندگی آن فرد شرط اصلی بیمه عمر است. بیمه‌گر و بیمه می‌توانند یک شخص باشند، اما گاهی فرد به شخص دیگری اطمینان می‌دهد. برای مثال، کودک خود را برای زندگی بیمه کنید و حق بیمه او را پرداخت کنید.

ذینفع: فردی که توسط بیمه‌گر منصوب‌شده تا سرمایه بیمه عمر را پس از مرگ بیمه دریافت کند.

سرمایه فوت: مبلغی که شرکت بیمه موظف به پرداخت حقوق افراد ذی‌نفع در صورت مرگ بیمه‌شده است.

سرمایه تصادفی (سرمایه مرگ سانحه): اگر فرد بیمه‌شده در نتیجه حادثه جان سالم به در ببرد، سرمایه بیشتری نسبت به سرمایه مرگ به افراد ذی‌نفع او داده می‌شود.

ضریب تشکیل سرمایه: این ضریب در شرکت‌های مختلف فرق می‌کند. نرخ تشکیل سرمایه برای حق بیمه سالانه اعمال می‌شود و سرمایه مرگ را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، اگر سالانه ۶۰۰،۰۰۰ تومان از حق بیمه عمر پرداخت می‌شود و ضریب ایجاد سرمایه ۲۵ برابر می‌شود، سرمایه عمر بیمه‌گر ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

حادثه: در تعریف یک شرکت بیمه، هر حادثه ناگهانی ناشی از عامل خارجی اتفاق می‌افتد که بدون قصد و اراده بیمه اتفاق می‌افتد و منجر به جراحت، معلولیت یا مرگ افراد بیمه‌ شده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه دریافت بیمه عمر از تامین اجتماعی می‌توانید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

مواردی که توسط بیمه عمر پوشش داده می‌شود

 

مواردی که توسط بیمه عمر پوشش داده می‌شود

 

سرمایه‌گذاری

یکی از شرایط بیمه عمر این است که، با خرید بیمه عمر و پرداخت حق بیمه خود در طول مدت قرارداد، سرمایه بیمه‌‌گر شکل می‌گیرد. طبق این قرارداد، این ذخیره با سود تضمین شده و سود شرکت (در شکل روزانه و مرکب) و در دوره‌های طولانی‌تر، سرمایه‌گذاری سودآور خواهد بود. این ذخیره پس از یک سال و یا پس از ده سال به عنوان یک مستمری پرداخت خواهد شد. با این حال، در صورت عدم پرداخت قبل از سال پنجم، به دلیل کسر هزینه‌های بیمه، پس‌انداز کم‌تر از کل پرداختی است.

 

بیمه عمر و پس‌انداز آن

این کار طبق عوامل مختلف انجام می‌شود. برای مثال، عبارت قرارداد، مقدار حق بیمه پرداخت‌ شده و درصد افزایش سالانه آن بر محاسبه بیمه عمر تاثیر می‌گذارد.

اما به طور کلی، طبق جدول بیمه عمر ارائه شده و وجود شرایط بیمه عمر توسط هر شرکت، محاسبه بیمه عمر انجام می‌شود و میزان سود به‌ دست‌ آمده از ذخیره می‌تواند محاسبه شود. به طور کلی بهره به‌دست‌آمده از ذخایر بیمه عمر می‌تواند به ۲۴ درصد برسد. بهره ضمانت شده ۱۶ % در دو سال اول، ۱۳ % در دو سال دوم و ۱۰ درصد در سال‌های بعد است، که به حساب پس‌انداز بیمه عمر شما واریز می‌شود. سود شراکت سود حاصل از سرمایه‌گذاری شرکت بیمه در پروژه‌های اقتصادی سودآور است که با بیمه‌گر به اشتراک گذاشته خواهد شد.

 

دریافت یک مستمری

پس از پایان قرارداد، پس‌انداز را می‌توان به عنوان یک مبلغ کلی، به عنوان یک مقرری و ترکیبی از این دو دریافت کرد. حداقل ده سال پس از قرارداد بیمه عمر و قرارداد سرمایه‌گذاری، فرد می‌تواند درخواست بازنشستگی کند. میزان حقوق بازنشستگی بستگی به میزان ذخیره، نوع قرارداد و سن بیمه دارد. بازنشستگی بازنشستگی می‌تواند به چندین شکل و با شرایط مختلف پرداخت شود. برای مثال، برای زندگی یا برای یک دوره خاص زمان. برای هر دو مورد دریافت یک مستمری، شرایط زندگی بیمه را می‌توان در نظر گرفت. در حقیقت باید مشخص شود که آیا پرداخت حقوق بازنشستگی به مرگ افراد بیمه‌شده و یا پرداخت به افراد ذی‌نفع او قطع خواهد شد یا خیر.

 

مرگ طبیعی

در صورت مرگ فرد، بیمه‌گر موظف است مبلغی را به بازماندگان خود بپردازد. سرمایه مرگ با توجه به مقدار حق بیمه و مطابق با قرارداد با بیمه‌گر تعیین می‌شود. اما به طور کلی، در صورت مرگ افراد بیمه‌شده به دلیل مرگ طبیعی، تقریبا ۱ تا ۴۰ برابر حق بیمه سالانه، سرمایه مرگ به بازماندگان او داده می‌شود. شاید این سوال برای شما پیش آید که مبلغ بیمه عمر بعد از فوت چقدر است؟

برای پاسخ به سوال “مبلغ بیمه عمر بعد از فوت چثدر است؟” باید بگوییم که سرمایه مرگ، مانند حق بیمه‌ها، می‌تواند سالانه افزایش یابد. این مقدار به ذینفعان قبلی که پیش از این توسط شرکت بیمه‌گر برای انحصار وراثت مشخص شده‌بودند، اعطا می‌شود. اگر بیمه‌گر این ذینفعان را شناسایی نکرده باشد، سود مرگ به وراث قانونی داده خواهد شد.

 

پوشش بیمه عمر اضافی

در ایتدا باید این مطلب را توضیح دهیم که برای استعلام بیمه عمر با کد ملی می‌توانید وارد سایتی که خرید آنلاین بیمه عمر را انجام داده اید، وارد شوید سپس با وارد کردن کد ملی اطلاعات لازم را کسب کنید. با خرید بیمه عمر می‌توانید موارد زیر را به بیمه نامه خود اضافه کنید:

 

جبران خسارت برای بیماری‌های خاص

این پوشش به بیماری‌هایی مثل سرطان، حمله قلبی و سکته، جراحی قلب باز و پیوند اعضا مهم محدود می‌شود. در تمامی شرکت‌های بیمه، این ۵ بیماری به عنوان بیماری‌های خاص در نظر گرفته می‌شوند و این بیماری‌ها توسط آن‌ها پوشش داده می‌شوند. اما نحوه عملکرد این شرکت‌ها در برخی موارد متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از شرکت‌های بیمه فقط برای یکی از این بیماری‌ها پول پرداخت می‌کنند، و اگر بیمه‌گر از دو بیماری از این پنج بیماری در طی قرارداد خود رنج می‌برد، آن‌ها را نمی‌توان برای هر دو جبران کرد.

 

معافیت از پرداخت حق‌ بیمه عمر در صورت ازکارافتادگی دائم بر اثر حادثه

در صورت ناتوانی بیمه‌‌گر، در صورتی که پوشش معافیت و مستمری در مورد معلولیت را خریداری کرده باشد، فرد می‌تواند از ادامه دادن به حق بیمه به علاوه دریافت یک مقرری یا جبران از معلولیت معاف باشد. بنابراین، اگر بیمه به طور کامل معلول تصادف نباشد، در واقع او نمی‌تواند به شغل فعلی خود ادامه دهد، او دیگر نیازی به پرداخت حق بیمه عمر ندارد.

برای کسب اطلاعات می‌توانید با استعلام آنلاین بیمه عمر از این مورد اطلاعات کسب کنید.

 

دریافت حقوق بازنشستگی در صورت ناتوانی

اگر یک فرد از پرداخت حق بیمه به دلیل معلولیت معاف باشد, نه تنها به تنهایی به شرکت بیمه پرداخت می‌کند, بلکه می‌تواند بین ۱ تا ۳ برابر آخرین بیمه پرداختی سالانه دریافت کند.

 

پرداخت هزینه‌های پزشکی در صورت تصادف

این پوشش برای هزینه‌های پزشکی تصادف ارائه شده‌است.در صورت وقوع حادثه و بستری, هزینه‌های پزشکی توسط بیمه گذار پرداخت خواهد شد.برای دریافت این پوشش, باید پوشش تصادفی دریافت کنید.سقف پوشش برای این پوشش ممکن است بسته به شرکت بیمه انتخاب شود.

 

مرگ با تصادف

با انتخاب این پوشش, در صورت مرگ بیمه‌گذار به علت حادثه, مبلغی بین ۱ تا ۳ برابر آخرین حق پرداخت آخری، به بازماندگان وی علاوه بر سرمایه اصلی پرداخت خواهد شد.

چه کسی می‌تواند بیمه عمر را بگیرد؟

چه کسی می‌تواند بیمه عمر را بگیرد؟

در واقع, از یک کودک یک روزه به یک فرد۷۰ ساله, می‌توانند بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را دریافت کنند. برای استعلام آنلاین بیمه عمر می‌توانید به سایت‌های مختلف مراجعه کنید.

 

بیمه عمر چگونه محاسبه می‌شود؟

حق بیمه عمر تا حد زیادی توسط بیمه‌گر تعیین می‌شود.شرکت‌های بیمه مختلف حداقل و حداکثر میزان حق بیمه ماهیانه را تعیین می‌کنند و فرد می‌تواند مقدار مورد نظر را انتخاب کند.این حداقل مقدار حدود ۵۰ هزار تومان در ماه است.اما توجه داشته باشید که این مبلغ به طور مستقیم بر مقدار سرمایه مرگ تاثیر خواهد گذاشت.

نکته دیگر در مورد صرف بیمه عمر این است که با درصد سالیانه افزایش می‌یابد.این درصد می‌تواند در محدوده ۵ تا ۲۵ درصد, در انتخاب بیمه‌گر مشخص شود.

سرمایه مرگ نیز می‌تواند سالانه افزایش یابد.اما بهتر است با نصف افزایش صرف سالانه آن را افزایش دهیم. بنابراین برای پاسخ به سوال مبلغ بیمه عمر پس از مرگ چقدر است؟ نمی‌توان پاسخی قطعی داد.

 

نحوه پرداخت بیمه عمر

حق بیمه می‌تواند به صورت سالانه، شش ماهه، چهار ماهه، دو ماه یا ماهانه پرداخت شود. بیمه‌گر می‌تواند یکی از روش‌های پرداخت بیمه عمر را طبق اولویت خود انتخاب کند.

نحوه پرداخت بیمه عمر نیز از شرکت به شرکت دیگری بسیار متفاوت است. روش اصلی پرداخت حق بیمه، پورتال‌های اعلام‌ شده توسط شرکت بیمه است. اما برای تقریبا همه شرکت‌ها، حق بیمه عمر مانند قبض‌های معمول پرداخت می‌شود. کارت شناسایی و ID پرداخت در دفترچه قسط وارد شده و حق بیمه عمر را می‌توان از طریق دستگاه‌های خود پرداز و بانک‌ها پرداخت نمود.

بسیاری از سایت‌ها وجود دارند که شما می‌توانید به پرداخت اینترنتی اقصاط بیمه عمر و استعلام آنلاین بیمه عمر بپردازید.

 

استثناها برای جبران خسارت در بیمه عمر چیست

در شرایط خاص، پس‌انداز و سرمایه عمر می‌تواند دارای استثنا باشد. موارد زیر استثناهایی برای جبران خسارت در بیمه عمر هستند:

خودکشی: اگر فرد بیمه‌شده در طی دو سال اول قرارداد خودکشی کند، تنها پس‌انداز بیمه عمر به بیمه‌گر داده خواهد شد.

اقدامات جنایی: اگر فرد بیمه‌ شده در نتیجه شرکت در فعالیت‌های غیر قانونی فوت کند، بیمه‌گر تعهدی برای پرداخت سرمایه مرگ نخواهد داشت.

مرگ افراد بیمه‌شده به دلیل یک حادثه عمدی: اگر ذینفع سیاست بیمه مرگ فرد بیمه‌ شده را موجب شود، او از تمام مزایای بیمه محروم خواهد شد.

مشاغل خطرناک: اگر شغل بیمه‌‌گر از جانب بیمه‌‌گزار خطرناک تلقی شود، سیاست بیمه را می‌توان به استثنائات، یا پرداخت حق بیمه اضافی صادر نمود.

خسارات ناشی از جنگ، استقرار در عملیات جنگی و تشعشع هسته‌ای: در صورت مرگ افراد بیمه‌شده در نتیجه این حوادث، تنها ذخایر صندوق به افراد ذینفع داده خواهد شد.

 

نحوه خاتمه دادن به بیمه عمر و قرارداد سرمایه‌گذاری

بیمه‌گر می‌تواند قرارداد خود را بعد از یک دوره زمانی فسخ نماید (که به قوانین شرکت بستگی دارد). در این حالت، بیمه‌گر، معادل ارزش بازخرید سیاست بیمه را دریافت می‌کند.

ارزش بازخرید بیمه عمر برابر با مجموع حق بیمه پرداخت‌ شده به علاوه مزایای به‌ دست‌ آمده از آن است. اما اگر این بازخرید زودتر از سال پنجم صورت گیرد، ارزش آن کم‌تر از مقدار کل پرداختی خواهد بود. بنابراین یکی از دلایل اینکه کاربران می‌پرسند چرا بیمه عمر خوب نیست؟ می‌تواند این موضوع باشد.

طبق جدول بیمه عمر ارائه‌ شده توسط شرکت‌های بیمه، این مقدار براساس دوره زمانی از زمان شروع قرارداد محاسبه می‌شود. بسته به سیاست‌های شرکت، بیمه‌گر می‌تواند مبلغ بازخرید را به عنوان یک مبلغ یکجا یا در شرایط خاص به عنوان یک مستمری دریافت کند.

 

آیا بیمه عمر دفترچه بیمه دارد؟

نه؛ اما جبران بیماری‌های ویژه‌ای مثل سرطان، حمله قلبی و سکته، جراحی قلب باز و پیوند اعضا مهم و همچنین هزینه‌های پزشکی در صورت وقوع حادثه می‌تواند به پوشش بیمه اضافه شود. بنابراین یکی از پاسخ‌های مهم در زمینه چرا بیمه عمر خوب است؟ می‌تواند این موضوع باشد.

با توجه به این مزایا خرید آنلاین بیمه عمر می‌تواند برا شما بسیار مهم و حیاتی باشد.

 

اسناد مورد نیاز برای اعلام غرامت

امروزه با توجه به مسئله کلاهبرداری بیمه عمر، برای نحوه دریافت بیمه عمر از تامین اجتماعی و سایر شرکت‌ها، موارد زیر را باید به همراه داشته باشید.

نسخه‌ای برابر با اصالت اسناد شناسایی جعلی مرحوم، مانند تمامی صفحات کارت هویت و کارت ملی

نسخه‌ای برابر با گواهی فوت اصلی و مجوز دفن صادر شده توسط اداره ثبت شهری

یک کپی برابر با گواهی اصلی پزشک قانونی یا آخرین پزشک درمان برای تعیین علت مرگ (این سند تنها در صورتی لازم است که علت مرگ در گواهی فوت این بند ذکر نشده باشد).

اگر علت مرگ تصادف بوده و یا تصادف بر اساس رانندگی بوده و مرحوم راننده وسیله نقلیه باشد، یک کپی برابر با گواهی‌نامه معتبر اصلی و مناسب گواهی‌نامه رانندگی مورد نیاز است.

یک کپی برابر با اصل حق انحصار وراثت، مگر اینکه یک ذینفع خاص مشخص شده‌ باشد.

نسخه‌ای برابر با اسناد شناسایی اصلی ذینفعان

شماره شبا و نام بانکی مربوط به حساب ذینفع مشخص‌شده در ذینفع یا ذینفع قانونی

گزارش تفصیلی این حادثه که توسط مقامات ذیصلاح انجام شد (به غیر از حوادث رانندگی)

پلیس و گزارش طرح (در مورد تصادفات و تصادفات رانندگی)

یک کپی برابر با اصل گواهی‌نامه پزشکی قانونی (در مواردی که در آن متوفی باید به یک پزشک قانونی به صلاحدید مقامات ذی‌صلاح ارجاع داده شود).

کپی کردن برابر با اسناد و مدارک بیمارستانی اصلی

سوالات متداول بیمه عمر چیست

بیمه عمر چیست و چه کاربردی دارد؟

بیمه عمر قراردادی است که در آن شرکت بیمه‌گر متعهد می‌شود تا میزان سرمایه یا مستمری را به بیمه‌گر و یا وارث قانونی خود در ازای دریافت حق بیمه در یک زمان خاص و شرایط خاص بپردازد.

انواع بیمه عمر کدام‌ها هستند؟

بیمه عمر زمانی - بیمه تمام عمر - بیمه تامین آینده کودکان - بیمه عمر بدهی بدهکار - بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

چه مواردی که توسط بیمه عمر پوشش داده می‌شود؟

سرمایه‌گذاری - بیمه عمر و پس‌انداز آن - دریافت مستمری - مرگ طبیعی - پوشش بیمه عمر اضافی - جبران خسارت برای بیماری‌های خاص - معافیت از پرداخت حق‌ بیمه عمر در صورت ازکارافتادگی دائم بر اثر حادثه - دریافت حقوق بازنشستگی در صورت ناتوانی - پرداخت هزینه‌های پزشکی در صورت تصادف - مرگ با تصادف

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *