0

همه چیز درباره بلک فرایدی یا جمعه سیاه

همه چیز درباره بلک فرایدی یا جمعه سیاه

بلک فرایدی یا جمعه سیاه یک مناسبت کاملاً خارجی می‌باشد که این روزها پایش به بازارهای داخلی نیز باز شده‌ است. این روز به خصوص برای افرادی پیش‌بینی‌ شده که علاقه خاصی به خرید با تخفیف‌های شگفت‌انگیز و ویژه دارند.

از بلک فرایدی به عنوان جمعه‌ای یاد می‌شود که در آن شاهد بزرگ‌ترین حراج سال در کشورهای بزرگ دنیا خواهید بود. عرضه محصولات مختلف با تخفیف‌های قابل‌ توجه در این روز، از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت بلک فرایدی محسوب می‌شود.

آنچه در جمعه سیاه اتفاق می‌افتد انبارگردانی توسط فروشگاه‌های بزرگ و فروش انواع کالاها با بالاترین تخفیف‌های ممکن است. در سال‌های اخیر برخی از فروشگاه‌های اینترنتی مشهور ایرانی نیز به منظور احترام به حقوق مصرف‌کننده و ضمن همکاری بهتر با تامین‌کنندگان خود، دست به کاهش قیمت‌ها و برپایی حراج بلک فرایدی زده‌اند.

این فروشگاه‌های اینترنتی فرصتی عالی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده‌اند تا بدون مراجعه حضوری به فروشگاه و همچنین اتلاف زمان و انرژی، خریدهای بلک فرایدی خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

به این ترتیب هر فردی می‌تواند در خانه خود بنشیند و فارغ از هیاهوی این روز بزرگ در آرامش کامل به خرید اینترنتی و ارزان‌تر محصولات دلخواهش بپردازد. با توجه به این که یک سری کالاها به دلیل، جنس، برند و حتی بیشتر بودن مبلغ تخفیف محبوب‌تر هستند؛ در نتیجه طبیعی است که سریع‌تر نیز به فروش رفته و موجودی‌شان تمام شود.

از همین رو بهتر است خرید از حراجی‌های بلک فرایدی را بدون فوت وقت انجام دهید تا خریدی کاملاً رضایت‌بخش و مقرون‌به‌صرفه داشته ‌باشید. اینگونه حتی می‌توانید خرید خود را با تخفیف‌های بسیار بالایی همچون 75% انجام دهید و یک تجربه فوق‌العاده خوشایند برای خود ثبت کنید.

جمعه سیاه چیست

جمعه سیاه چیست

جمعه سیاه یک روز پس از جشن شکرگزاری (Thanksgiving) در آمریکا است که در آن مردم به خرید محصولات مورد نیاز خود با تخفیف‌های بسیار چشمگیر می‌پردازند. اگر دقیقاً می‌خواهید بدانید که بلک فرایدی به چه معناست و چرا این روز را به این اسم خاص نام‌گذاری کرده‌اند؛ باید بگوییم در بلک فرایدی آنچنان جمعیت خریداران زیاد است که انواع تصادفات، حوادث و حتی خشونت میان مردم در می‌گیرد.

در چنین شرایطی صاحبان کسب‌و‎کارهای بزرگ و کوچک نیز دست بکار شده و با برپایی کمپین‌های بازاریابی و انتشار تبلیغات فراوان، حضور خود در جمعه سیاه را اعلام می‌کنند. در ایران وب‌سایت‌هایی همچون دیجی کالا، اسنپ مارکت و… از نخستین کسب‌و‌کارهایی بودند که نشان دادند حراج بلک فرایدی چیست.

این کسب‌و‌کارهای معروف از طریق بنرهای تبلیغاتی، بیلبوردها و همچنین تبلیغ در فضای مجازی و… مردم را از فرارسیدن بلک فرایدی مطلع نموده و آنها را به خرید ترغیب می‌کردند.

بلک فرایدی کی هست

بلک فرایدی کی هست

اکنون که متوجه شده‌اید جمعه سیاه یا بلک فرایدی چیست، می‌خواهیم شما را از زمان این حراج مطلع کنیم. بسیاری از افراد آشنایی چندانی با جمعه سیاه نداشته و حتی نمی‌دانند بلک فرایدی کی هست!

در این صورت باید بگوییم این جمعه سیاه و پر تخفیف هر ساله در تاریخ 29 نوامبر مصادف با 2 آذرماه برگزار می‌شود. در این روز انواع محصولات خوراکی، پوشاک، تورهای تفریحی و به طور کلی هرآنچه که فکرش را می‌کنید و نمی‌کنید، با تخفیف‌های ویژه و شگفت‌انگیز عرضه می‌شود.

البته با توجه به این که جمعه سیاه یک مناسبت خارجی و حتی بین‌المللی محسوب شده و به تازگی در سالهای اخیر در ایران شاهد آن بوده‌ایم؛ طبیعی است که هنوز بسیاری از کسب‌و‌کارهای داخلی اعتقادی به آن نداشته ‌باشند.

با این حال به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار اگر می‌خواهید از بازار رقابتی فعلی عقب نمانید و به دنبال فرصتی طلایی برای جذب مشتری و افزایش فروش محصولات یا حتی خدمات خود هستید؛ اکیداً توصیه می‌کنیم با این حراج بزرگ و محبوب همراه شوید.

البته که این موضوع برای خریداران نیز صدق می‌کند و بسیاری از افراد به واسطه حراج بلک فرایدی قادر به خرید بسیار ارزان محصولاتی می‌شوند که مدت‌ها در انتظارش بوده‌اند!

نکات مهم در حراج جمعه سیاه

نکات مهم در حراج جمعه سیاه

همانطور که ملاحظه کردید هدف از برگزاری حراج سالیانه بلک فرایدی سوددهی دو طرفه به فروشندگان و خریداران است. در این روز بزرگ فروشگاه‌ها حجم بسیار زیادی از محصولات خود را به فروش رسانیده و خریداران نیز قادر به تامین مایحتاج خود با بهترین قیمت ممکن می‌شوند.

با همه اینها به عنوان یک خریدار اگر بی گدار به آب بزنید نه تنها این حراج برایتان فایده‌ای نخواهد داشت؛ بلکه در نهایت به خودتان می‌آیید و می‌بینید که یک سری جنس بنجل و بدرد نخور را خریده‌اید!

از این رو پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراجعه به حراجی‌های جمعه سیاه، حتماً یک سری نکات مهم را مد نظر قرار دهید؛ یعنی نکاتی همچون موارد زیر:

  • تهیه لیستی از محصولات مورد نیاز
  • بررسی قیمت‌ها
  • عجله نکردن
  • توجه به قوانین هر فروشگاه (از جمله امکان یا عدم امکان مرجوعی) و…

لازم به تذکر است علی‌رغم وسوسه‌انگیز بودن این حراج و همچنین عرضه محصولات مختلف با تخفیف‌های 50 تا 90 درصدی، هیچگاه بدون یک لیست از پیش تهیه شده به خرید نپردازید.

حتی با در دست داشتن لیست باز هم لازم است قیمت محصولات مورد نظرتان را در فروشگاه‌های مختلف بررسی کنید. زیرا همواره امکان دارد آنچه به دنبالش هستید را با تخفیف بیشتری در مرکز خرید یا فروشگاه اینترنتی دیگری بیابید!

در ادامه جای دارد نکته‌ای مهم را متذکر شویم مبنی بر این که ماهیت حراجی‌ها به نحوی است که مردم را سریعاً به خرید ترغیب می‌کنند. کافی است همین حالا در یک فروشگاه اینترنتی یا حضوری ببینید که جنس مورد نیازتان را به صورت تخفیف‌دار ارائه کرده‌اند!

در چنین شرایطی اولین واکنش بسیاری از افراد این است که، باید دست بجنبانند و این فرصت طلایی را از دست ندهند. حال تصور کنید در حراجی بلک فرایدی با آن تخفیف‌های چشمگیر و تنوع قابل توجه تا چه حد وسوسه مردم برای خرید بیشتر خواهد بود!

به خصوص که این تخفیف‌ها برای مدت محدودی باقی مانده و از آن سو نیز محصولات مختلف سریعاً توسط دیگر افراد خریداری می‌شود. با همه اینها اگر می‌خواهید نهایت استفاده را از این حراجی محبوب ببرید توصیه می‌کنیم عجولانه خرید نکنید.

از آن طرف هم آنقدری زمان را هدر ندهید که اصطلاحاً از آن طرف بام پرت شوید! از همه این‌ها گذشته حراجی جمعه سیاه در ایران معمولاً به یک روز محدود نبوده و چیزی در حدود یک هفته به طول می‌انجامد.

بنابراین در نهایت آرامش و دقت می‌توانید به خرید اینترنتی یا حضوری محصولات موردنیاز خود بپردازید. نکته دیگری که به هنگام خرید از حراجی‌های بلک فرایدی باید مورد توجه قرار دهید قوانین هر فروشگاه در خصوص نحوه مرجوعی کالا است.

با توجه به شلوغی‌های این حراجی و این که اغلب افراد خرید خود را در چنین روزی از روی هیجان و احساسات انجام می‌دهند؛ همواره ممکن است محصولی نامناسب را خریداری نمایید. این موضوع به خصوص در خرید از حراجی‌های جمعه سیاه اینترنتی دیده می‌شود.

در مجموع با رعایت نکات فوق یک خرید بسیار ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه در پیش خواهیدداشت. کافی است کمی دقت و توجه خود را بیشتر کنید؛ در نهایت خواهید دید که هر ساله جز مشتری‌های پر و پا قرص بلک فرایدی خواهید بود.

بهترین سایت‌های ایرانی برگزارکننده حراج بلک فرایدی

بهترین سایت‌های ایرانی برگزارکننده حراج بلک فرایدی

همانطور که ملاحظه کردید جمعه سیاه در واقع آخرین جمعه ماه نوامبر و شروع فصل کریسمس می‌باشد. این حراجی بزرگ و جهانی از آمریکا شروع شده و هدف از برپایی آن این است که، کلیه محصولات با تخفیف‌های ویژه به مردم عرضه شوند.

با این تفاسیر طبیعی است که در این جمعه سیاه محصولات مختلف با پایین‌ترین قیمت ممکن به فروش برسند. همین موضوع نیز باعث شده مردم ساعت‌های زیادی را در صف‌های طولانی پشت درب‌های فروشگاه‌ها بگذرانند.

از سوی دیگر با گسترش فضای اینترنت، در بلک فرایدی شاهد هجوم مردم وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین نیز بوده‌ایم. در‌واقع با توجه به این که این روزها بسیاری از خریدها به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد؛ طبیعی است که فروشگاه‌های آنلاین نیز حضور پررنگی در بلک فرایدی داشته‌ باشند.

با این حساب به جرئت می‌توان گفت وب‌سایت‌های فروشگاهی فعالیت چشمگیرتری در تخفیف جمعه سیاه دارند تا فروشگاه‌های حضوری! به این ترتیب فرصتی عالی برای خرید انواع کالاهای الکترونیکی و غیرالکترونیکی با بهترین و ارزانترین قیمت‌ها را در اختیار خواهید داشت.

اگرچه همواره می‌توانید خرید جمعه سیاه را از سایت‌های معروف خارجی همچون آمازون، eBay و سایر حراجی‌های آنلاین معروف دنیا انجام دهید؛ اما اگر در بلک فرایدی قصد خرید از سایت‌های ایرانی را دارید؛ بد نیست بدانید بهترین سایت‌های ایرانی برگزارکننده حراج بلک فرایدی شامل فروشگاه‌های معروف زیر است:

  • فروشگاه اینترنتی بانی مد
  • فروشگاه اینترنتی دیجی کالا
  • فروشگاه اینترنتی راست چین
  • وب‌سایت الی گشت
  • فروشگاه آنلاین نوین چرم
  • فروشگاه چرم مارال
  • فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی
  • فروشگاه لوازم آرایشی مو تن رو
  • فروشگاه میهن وب هاست
  • فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی خانومی
  • وب‌سایت مکتب خونه
  • و…

شما عزیزان از طریق سایت موپُن، اپلیکیشن، خبرنامه و کانال تلگرامی آن قادر به دریافت کد تخفیف بلک فرایدی هر یک از فروشگاه‌های نامبرده خواهید شد. منتها بهتر است پیش از فرا رسیدن Black Friday تحقیقات لازم را درباره هر یک از فروشگاه‌های اینترنتی نامبرده شده انجام دهید.

سپس نوبت به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در این وب‌سایت‌های فروشگاهی می‌رسد. توجه داشته‌باشید در روز حراج جمعه سیاه حجم زیادی از کاربران به فروشگاه‌های آنلاین فوق مراجعه می‌کنند؛ در این شلوغی و ازدحام ممکن است فرصتی برای ثبت نام در این سایت‌ها نداشته باشید!

چگونه از تخفیفات جمعه سیاه مطلع شویم؟

با عضویت در فروشگاه‌ها، خبرنامه و شبکه‌های اجتماعی آنها و همچنین سر زدن و عضویت در وبسایت و خبرنامه موپُن در اسرع وقت از تخفیف‌های جمعه سیاه مطلع می‌شوید. در نتیجه حتی پیش از شروع حراج می‌توانید به برآورد قیمت‌ها و تعیین بودجه مالی خود بپردازید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *