0

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی چیست؟

در هر کسب‌وکاری مشتری‌ها را می‌ توان بزرگ‌ت‍رین سرمایه دانست. پس برای موفقیت و حضوری فعال در هر حوزه، باید نیاز‌ مشتری‌های آن حوزه را شناسایی کرده و در صدد رفع آن‌ها برآمد. این باور که یک فروشگاه سنتی تاکنون بسیار مشهور و موفق است پس نیازی به اینترنتی کردن کسب‌وکار خود ندارد، کاملا غلط است چرا که امروزه شاهد پیدایش استارت‌آپ‌های کوچک و برند‌های مطرح در فضای مجازی هستیم که روز به روز موفق‌تر می‌شوند و این توانایی را دارند که حتی مشتری‌های قدیمی کسب‌وکارهای سنتی را از آن خود کنند.

در نتیجه امروزه کسب‌وکار‌ها باید به فکر انتخاب یک استراتژی کارآمد برای بخش آنلاین فعالیت های خود باشند.امکاناتی مانند خرید اینترنتی سریع و ساده محصولات، پشتیبانی کامل و همیشگی، دسترسی آسان به اطلاعات و عکس محصولات و مشاهده نظرات دیگر کاربران، تنها بخشی از خدمات اینترنتی یک کسب‌وکار می‌تواند باشد. اما برای ورود به فضای مجازی و داشتن سایت، باید یک سری اقدامات اولیه را انجام داد که از مهم‌ترین آن‌ها می توان عضویت در انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی را عنوان کرد. در مجله موپُن می‌توانید با مراحل عوضیت و مجوزهای انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی بیشتر آشنا شوید.

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی چیست؟

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی از آذرماه ۱۳۹۲ بر اساس قانون کار آغاز به کار کرده است. آیین‌نامه قانون کار در ارتباط با چگونگی تشکیل، وظایف، حدود اختیارات و نحوه عملکرد انجمن‌های صنفی و کانون‌‌های مربوط به آن تعیین و تکلیف می‌کند.

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی مانند سایر انجمن‌های صنفی یک تشکل مدنی صنفی به شمار می‌آید که از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز می‌گیرد. هم اکنون این انجمن به استناد ماده ۱۳۱ قانون کار فعالیت می‌کنند. انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی با هدف مشاوره و کمک به هم‌ صنفان خود تشکیل شده است. این انجمن به رصد بازار می‌‌پردازد و پیشنهادهای بررسی شده خود را تدوین و تنظیم کرده و برای مراجع دارای صلاحیت ارسال می کند. در واقع این انجمن به رصد بازار و فعالیت‌های آموزشی می‌پردازد و داشتن انجمن صنفی موجب رشد و پیشرفت صنوف است.

لازم به ذکر است که انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی روال قانونی خود را طی کرده است و از چارچوب قانونی برخوردار است. برای کسب نماد انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی باید در این انجمن عضو شوید. شما با عضویت در این انجمن از حمایت‌های آن برخوردار شده و اطمینان مخاطبان خود را نیز جلب می‌کنید.

مجوز انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی چیست؟

مجوز انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی چیست؟

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی مطابق اساس‌ نامه اختصاصی خود وظیفه دارد به اوضاع کسب‌وکارهای اینترنتی رسیدگی کند و به اوضاع آن ها سروسامان دهد . این سازمان مردم‌ محور با موافقت سازمان توسعه تجارت الکترونیک شروع به فعالیت کرد. سازمان توسعه تجارت الکترونیک در آن سال وظیفه حمایتگری از تجارت الکترونیک را برعهده داشت و در واقع انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت گردیده است. شرط اصلی انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی این است که تمام اعضا انجمن نماد اعتماد الکترونیک را برای کسب‌وکار خود داشته باشند.

مجوز کسب‌وکار اینترنتی در واقع به مجوزی گفته می شود که برای فعالیت قانونی در فضای مجازی و اینترنت از مرجع قانونی دریافت می‌شود و به کسب‌وکار اینترنتی شما بعد قانونی می‌دهد و دریافت این مجوز باعث اعتماد هر چه بیشتر مشتریان به کسب‌وکار شما می شود.

وظایف انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

انجمن صنفی کسب‌وکار اینترنتی در حال حاضر برای کسب‌وکارهای مستقر در تهران خدمات خود را ارائه می‌دهد که این خدمات در 3 دسته قرار می‌گیرند:

1- رفع مشکلات بیمه تامین اجتماعی

در خصوص دعاوی بین کارگزار و کارفرما در کسب‌وکارهای اینترنتی، کسب‌وکارهای عضو انجمن می‌توانند در مراحل رسیدگی به پرونده خود، از مرجع رسیدگی درخواست کنند تا نماینده صنف کسب‌وکار اینترنتی جهت دفاع از پرونده حضور به عمل آورد. با ارائه این خدمت، حل مشکلات مربوط به بیمه و دعاوی آن برای کسب‌وکارهای اینترنتی تسهیل خواهد شد.

2- رفع مشکلات مالیاتی

در ارتباط با هیئت حل اختلافات مالیاتی، در ماده 244 قانون مالیات کشور، مکان حضور یک نماینده صنفی ذکر شده است. به این شرح: (یک نفر نماینده از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن یا اتاق تعاون یا جامعه حسابداران رسمی یا مجامع حرفه‌ای یا تشکل‌های صنفی یا شورای‌اسلامی شهر به انتخاب مؤدی در صورتی که برگ تشخیص مالیات ابلاغ قانونی شده باشد و یا همزمان با تسلیم اعتراض به برگ تشخیص در مهلت ‌قانونی مؤدی انتخاب خود را اعلام ننماید. سازمان امور مالیاتی با توجه به نوع فعالیت مؤدی یا موضوع مالیات مورد رسیدگی از بین نمایندگان مزبور یک ‌نفر را انتخاب خواهد کرد). در نتیجه کسب‌وکارهای عضو انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی، می‌توانند نماینده‌ای از صنف کسب‌وکارهای اینترنتی جهت حضور در جلسه حل اختلاف معرفی نمایند.

3- رفع مشکلات صنفی

کسب‌وکارهای اینترنتی نیز مانند بسیاری از کسب‌وکارها با مشکلات صنفی و قانونی در برابر نهادها و سازمان‌ های دولتی روبرو خواهند شد و در ارتباط با این مشکلات، انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی درصدد کمک به کسب‌وکارها در خصوص این موانع و مشکلات بر خواهد آمد.

از سایر وظایف این انجمن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- استیفای حقوق اعضا از طریق ایجاد زمینه‌های مساعد در راستای اهداف این انجمن.

۲- تلاش در راستای هماهنگی پیرامون آموزش و تأمین نیروی انسانی کسب‌وکارهای اینترنتی.

۳- ایجاد مراکز تحقیقاتی در زمینهٔ انجمن و همکاری با نهادهای ذی‌ربط.

۴- تلاش برای احراز صلاحیت به‌عنوان یکی از اصلی ترین مراکز ذی‌صلاح در مسائل مربوط به کسب‌وکارهای اینترنتی.

۵- ایجاد ارتباط با تشکل‌های مرتبط با وظایف انجمن که این ارتباط در محدوده قوانین و مقررات صورت می گیرد.

۶- اعتلای جایگاه کسب‌وکارهای اینترنتی توسط همکاری با بسیاری انجمن‌های صنفی و نهادهای خصوصی و دولتی.

۷- تهیه لوایح و طرح‌های مربوط به قوانین و مسائل مربوط به حقوق قانونی کسب‌وکارهای اینترنتی، انجام تحقیقات و ارائه نظر مشورتی و حقوقی به مراجع ذی‌ربط.

۸- تشویق حرفه‌ای‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای اینترنتی.

۹- کنترل بر ورود افراد غیر متخصص با هدف ارتقای کیفیت کسب‌وکارهای اینترنتی.

۱۰- ترویج سیاست‌های اعتمادزایی و افزایش اعتماد مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی.

۱۱- انتقال تجربیات مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی موفق از طریق ارتباط اعضای صنف.

۱۲- اعطای نشان انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی و حق استفاده از آن به اعضا.

 

دریافت مجوز انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

دریافت مجوز انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

برای اخذ مجوز و لوگو انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی و استفاده از خدمات آن حتما باید در انجمن عضو شوید.

شرایط عضویت انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

برای عضویت در این انجمن باید حتما تمام شرایط زیر را داشته باشید:

  • شاغل در حرفه یا صنعت کسب‌وکار اینترنتی در حوزه‌های فعالیت انجمن صنفی (می‌توانید لیست این حرفه یا صنایع را از سایت انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی دریافت کنید) با ارائه مدارک شناسایی معتبر که می‌تواند نماد اعتماد کسب‌وکار اینترنتی باشد.
  • ارائه مدارک معتبر مبنی بر اثبات کارفرما بودن مطابق قانون کار (مانند لیست بیمه و یا قرارداد کار کارمندان).
  • تعهد اجرای مقررات اساسنامه این انجمن، تصمیمات و مصوبات قانونی ارکان انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی.
  • پرداخت هزینه ورودی و پرداخت حق عضویت سالانه به‌ طور مرتب.

لازم به ذکر است که کلیه واجدان شرایط ذکر شده می‌توانند آزادانه عضویت انجمن را بپذیرند و هیچ‌کس را نمی‌توان به عضویت در انجمن صنفی مجبور کرد و یا از قبول عضویت در انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی منع کرد.

مراحل دریافت مجوز انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

در صورت دارا بودن تمام شرایط عضویت انجمن شما می‌توانید با ورود به سایت انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی وارد بخش عضویت شده و پس از پر کردن فرم مربوطه و پرداخت حق عضویت نسبت به دریافت مجوز و لوگو انجمن صنفی کسب‌وکار اقدام نمایید و شما با عضویت در انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توانید از تمام مزایا و امکانات آن بهره ببرید.

تمدید مجوز انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

برای تمدید مجوز انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی ابتدا باید به سایت انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی مراجعه کنید و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه ذکر شده در آن اقدام به تمدید مجوز خود کنید.

مزایا عضویت انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

مزایا عضویت انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

علاوه‌بر مزایا و امکاناتی که ذکر شده است، در حال حاضر ثبت سایت در این سامانه الزامیست و در صورتی که در سایت شما به هر دلیل مطلبی را منتشر شود که مجرمانه به حساب آید یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران در تضاد باشد اگر سایت شما در این سامانه ثبت شده باشد بلافاصله سایت شما فیلتر نخواهد شد و ابتدا پیغامی به شما داده می شود و فرصتی به شما می‌دهند تا آن مطلب را حذف نمایید. مزیت دیگر ثبت سایت در سامانه انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی این است که باعث اعتماد بیشتر کاربران به شما خواهد شد به خصوص اگر سایت شما تازه تاسیس است اکثر کاربران زمانی که قصد خرید از شما را داشته باشند حتما سری به فوتر سایت شما خواهند زد و از فعال بودن نماد انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی و نماد ساماندهی مطمئن شده و سپس نسبت به خرید از شما اقدام می کنند.

هزینه عضویت انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

تعرفه امسال عضویت در انجمن مبلغ 300 هزار تومان می‌باشد که این مبلغ شامل 100 هزار تومان حق ورودی و 200 هزار تومان حق عضویت سالانه می‌‌باشد و همچنین برای تمدید عضویت در انجمن (از سال دوم به بعد) شما باید تنها مبلغ 200 هزار تومان را بابت حق عضویت سالانه پرداخت نمایید و از تمام مزایا و ویژگی‌های عضویت در انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی برخوردار شوید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *